pre správne fungovanie tejto stránky, potrebujem používať cookies...
hoď ma hore
|
Žumpa
nový "Jeruzalem"
|
sk
|
en
|
aA
|
|
informácia dňa :
Načo budem úspešný človek, ak nemám zmysel ďalšieho žitia?
príspevkov 147 |
zobrazení 8 032 |
unikátne 64 |
tému vytvoril(a) 21.1.2024 20:37 omega
|
Téma je len na čítanie...
1
|
Veda vám povie ako, ale nepovie prečo. Technológie vám dajú veľa, ale už nie návod, čo s touto mocou urobiť. Liberálna demokracia vám dá slobodu, ale už nie návod, ako túto slobodu použiť. Tá jediná vec, ktorú moderný štát nevie, je dať životu zmysel.odkaz
|
|
|
2
|
|
1. omega 21.01.2024, 20:37
Veda vám povie ako, ale nepovie prečo. Technológie vám dajú veľa, ale už nie návod, čo s touto mocou urobiť. Liberálna demokracia vám dá slobodu, ale už nie návod, ako túto slobodu použiť. Tá jediná vec, ktorú moderný štát nevie, je dať životu zmysel. https://standard.sk/546966/marek-orko-vacha-naco-budem-uspesny-clovek-ak-nemam-zmysel-dalsieho-zitia
▲
21.01.2024, 22:25
|
súhlas ... dnešný svet je krachujúci podnik, ktorý onedlho zavrú, skončí.
aj dnes relatívne neúspešný človek bude v blízkej budúcnosti na spravodlivej zemi pod spravodlivou Božou vládou nekonečne úspešnejší, ako ten najúspešnejší dnes ...
ja razím zmysel života:
mať dobrý vzťah so svojim Stvoriteľom
to stačí ... je tým povedané všetko. to je počiatok, z toho vyplývajú všetky ostatné veci ... odtiaľ sa to lúčovito rozbieha do všetkých mysliteľných smerov, oblastí života ... teraz, ale hlavne v budúcnosti.
|
|
|
4
|
|
2. solo 21.01.2024, 22:25
súhlas ... dnešný svet je krachujúci podnik, ktorý onedlho zavrú, skončí.
aj dnes relatívne neúspešný človek bude v blízkej budúcnosti na spravodlivej zemi pod spravodlivou Božou vládou nekonečne úspešnejší, ako ten najúspešnejší dnes ...
ja razím zmysel života:
mať dobrý vzťah so svojim Stvoriteľom
to stačí ... je tým povedané všetko. to je počiatok, z toho vyplývajú všetky ostatné veci ... odtiaľ sa to lúčovito rozbieha do všetkých mysliteľných smerov, oblastí ži...
▲
21.01.2024, 22:42
|
S prvou vetou súhlas.
S tou zemou sa nezhodneme, my kresťania katolíci ideme za Ježišom do neba 🙂
A možno aj v tom "mať dobrý vzťah so svojim Stvoriteľom" sú katolíci viac ambiciózni. SJ hlasajú udajné "presné poznanie" Stvoriteľa, možno poslušnosť, katolíci viac lásku.
|
|
|
7
|
|
4. omega 21.01.2024, 22:42
S prvou vetou súhlas.
S tou zemou sa nezhodneme, my kresťania katolíci ideme za Ježišom do neba 🙂
A možno aj v tom "mať dobrý vzťah so svojim Stvoriteľom" sú katolíci viac ambiciózni. SJ hlasajú udajné "presné poznanie" Stvoriteľa, možno poslušnosť, katolíci viac lásku.
▲
21.01.2024, 22:55
|
katolíci viac hlásajú lásku ... veď to ... že ju len hlásajú 😇
|
|
|
8
|
|
7. solo 21.01.2024, 22:55
katolíci viac hlásajú lásku ... veď to ... že ju len hlásajú 😇
▲
21.01.2024, 22:57
|
Tvrdíš, že je to zbytočné a treba viac hlásať "presné poznanie" Stvoriteľa? 😉
|
|
|
10
|
|
8. omega 21.01.2024, 22:57
Tvrdíš, že je to zbytočné a treba viac hlásať "presné poznanie" Stvoriteľa? 😉
▲
21.01.2024, 23:02
|
tvrdím, že my o láske menej hovoríme a viac ju praktizujeme
|
|
|
11
|
|
10. solo 21.01.2024, 23:02
tvrdím, že my o láske menej hovoríme a viac ju praktizujeme
▲
21.01.2024, 23:17
|
To je ďalšia podozrivá vec. Podľa vaších rečí ste úplne bezchybní. Aj Dávid zhrešil, aj apoštoli, len SJ sa označujú za akýchsi dokonalých Viac mi sedia potom katolíci aj s chybami za 2000 rokov, to je trochu ľudskejšie. 😉
|
|
|
13
|
|
11. omega 21.01.2024, 23:17
To je ďalšia podozrivá vec. Podľa vaších rečí ste úplne bezchybní. Aj Dávid zhrešil, aj apoštoli, len SJ sa označujú za akýchsi dokonalých Viac mi sedia potom katolíci aj s chybami za 2000 rokov, to je trochu ľudskejšie. 😉
▲
21.01.2024, 23:25
|
slovo dokonalosť som nenapísal, ani nenaznačil, lebo to tak nie je. pravda je ale taká, že sa podľa Biblie snažíme žiť viac, ako iní.
|
|
|
14
|
|
13. solo 21.01.2024, 23:25
slovo dokonalosť som nenapísal, ani nenaznačil, lebo to tak nie je. pravda je ale taká, že sa podľa Biblie snažíme žiť viac, ako iní.
▲
21.01.2024, 23:27
|
Aj snaha sa cení
|
|
|
36
|
|
10. solo 21.01.2024, 23:02
tvrdím, že my o láske menej hovoríme a viac ju praktizujeme
▲
22.01.2024, 14:55
|
Tolko zbytočných slov... tolko sebachvály... radšej konaj skutky, a podpor finančne údržbu tohto fora, tým spravíš viac..
|
|
|
15
|
|
4. omega 21.01.2024, 22:42
S prvou vetou súhlas.
S tou zemou sa nezhodneme, my kresťania katolíci ideme za Ježišom do neba 🙂
A možno aj v tom "mať dobrý vzťah so svojim Stvoriteľom" sú katolíci viac ambiciózni. SJ hlasajú udajné "presné poznanie" Stvoriteľa, možno poslušnosť, katolíci viac lásku.
▲
21.01.2024, 23:38
|
"my kresťania katolíci ideme za Ježišom do neba"len či o tom vie, či vás očakáva ... aby nebol prekvapený a neposlal vás naspäť ... lebo neohlásených hostí (okrem tých 144) neprijíma ...
|
|
|
16
|
|
15. solo 21.01.2024, 23:38
"my kresťania katolíci ideme za Ježišom do neba" len či o tom vie, či vás očakáva ... aby nebol prekvapený a neposlal vás naspäť ... lebo neohlásených hostí (okrem tých 144) neprijíma ...
▲
21.01.2024, 23:47
|
Žiaden strach, Ježiš sa neriadi vaším chybným výkladom. 😉
Čítam vedľa na df ako samovykladač tomas12345 vykladá knihu Daniel, tak aj vy vykladáte celú Bibliu, aj sa tým riadite, len je to mylný výklad. Boh nepoveril tomasa12345 ani tajných vedúcich v Brooklyne výkladom Biblie. Bibliu zostavila pravá Cirkev a tá ju aj vykladá. Ale ide o sporné otázky. Každý môže s úprimným srdcom čítať Bibliu aj individuálne a stretnúť Boha.
|
|
|
17
|
|
16. omega 21.01.2024, 23:47
Žiaden strach, Ježiš sa neriadi vaším chybným výkladom. 😉
Čítam vedľa na df ako samovykladač tomas12345 vykladá knihu Daniel, tak aj vy vykladáte celú Bibliu, aj sa tým riadite, len je to mylný výklad. Boh nepoveril tomasa12345 ani tajných vedúcich v Brooklyne výkladom Biblie. Bibliu zostavila pravá Cirkev a tá ju aj vykladá. Ale ide o sporné otázky. Každý môže s úprimným srdcom čítať Bibliu aj individuálne a stretnúť Boha.
▲
21.01.2024, 23:58
|
k samovykladačovi a tým bludom sa neoplatí ani vyjadrovať.
JK sľúbil "pomocníka" (sv.ducha) svojim nasledovníkom. kto je dnes jeho nasledovník, ten má toho "pomocníka", ktorý mu odhaľuje to, čo je iným zahalené. s tým individuálnym stretnutím Boha nesúhlasím. Boh mal vždy svoj národ, skupinu, či organizáciu ... jednotlivci nemôžu byť jednotní
|
|
|
18
|
|
17. solo 21.01.2024, 23:58
k samovykladačovi a tým bludom sa neoplatí ani vyjadrovať.
JK sľúbil "pomocníka" (sv.ducha) svojim nasledovníkom. kto je dnes jeho nasledovník, ten má toho "pomocníka", ktorý mu odhaľuje to, čo je iným zahalené. s tým individuálnym stretnutím Boha nesúhlasím. Boh mal vždy svoj národ, skupinu, či organizáciu ... jednotlivci nemôžu byť jednotní
▲
22.01.2024, 00:05
|
pozri sem ... odkazak si bol (tuším si to raz spomínal) niekedy na našom programe, porovnaj túto duchovnú prázdnotu, tragičnosť ... s našimi programami, zjazdami ... normálne mi ich je ľúto. objektívne - myslíš, že tam pôsobí sv.duch?
|
|
|
19
|
|
18. solo 22.01.2024, 00:05
pozri sem ... https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=f0wOGvOkny8 ak si bol (tuším si to raz spomínal) niekedy na našom programe, porovnaj túto duchovnú prázdnotu, tragičnosť ... s našimi programami, zjazdami ... normálne mi ich je ľúto. objektívne - myslíš, že tam pôsobí sv.duch?
▲
22.01.2024, 00:09
|
a to motto ... že "kto vytrvá až dokonca, bude spasený" ... no, hlavne, že oni vytrvali až do konca ...
|
|
|
20
|
|
19. solo 22.01.2024, 00:09
a to motto ... že "kto vytrvá až dokonca, bude spasený" ... no, hlavne, že oni vytrvali až do konca ...
▲
22.01.2024, 00:30
|
Na vašom programe som nikdy nebol, ale bol som v BA, keď tam bol zjazd SJ, pozitívne bolo, že sa po meste, pri Dunaji, prechádzali celé rodiny - otec, matka, deti. Čiže asi sa u vás neuznávaju rozvody - ale to ani u katolíkov. Išlo mi ale o to, že nechať si nalinkovať život organizáciou je pohodlné, ale málo ambiciózne. Ste poslušní svojej organizácii, to je fakt, ale chýba tam práve väčšia láska. Láska sa nedá nakázať. Nie je pohodlná. To video celé asi nepozriem, má to vyše 2h., o čom to je? Ale ten Svätý Duch (osoba) pôsobí okrem Biblie najviac vo svätých. Keď niekto číta katolíckych svätých a potom trebárs Shagaru, tak je jasné, kto má pravdu, kto miluje Boha a komu teda veriť.
|
|
|
21
|
|
20. omega 22.01.2024, 00:30
Na vašom programe som nikdy nebol, ale bol som v BA, keď tam bol zjazd SJ, pozitívne bolo, že sa po meste, pri Dunaji, prechádzali celé rodiny - otec, matka, deti. Čiže asi sa u vás neuznávaju rozvody - ale to ani u katolíkov. Išlo mi ale o to, že nechať si nalinkovať život organizáciou je pohodlné, ale málo ambiciózne. Ste poslušní svojej organizácii, to je fakt, ale chýba tam práve väčšia láska. Láska sa nedá nakázať. Nie je pohodlná. To video celé asi nepozriem, má to vyše 2h., o čom t...
▲
22.01.2024, 00:36
|
no jo ... dokončíme to niekedy inokedy ...
|
|
|
22
|
|
21. solo 22.01.2024, 00:36
no jo ... dokončíme to niekedy inokedy ...
▲
22.01.2024, 09:28
|
Skôr by som povedal, že to nedokončíte nikdy. Je to totiž nedokončiteľná výmena. Lebo ak by ste mali dôjsť ku koncu, museli by ste mať nejaký spoločný základ, o ktorý by ste sa obaja dokázali oprieť. A ten neexistuje. Môžete síce tvrdiť, že tým základom je Písmo, ale tak to nie je. Každého základom je výklad Písma. A ten je u každého rozdielny. Takže koniec sa neudeje.
|
|
|
23
|
|
22. era 22.01.2024, 09:28
Skôr by som povedal, že to nedokončíte nikdy. Je to totiž nedokončiteľná výmena.
Lebo ak by ste mali dôjsť ku koncu, museli by ste mať nejaký spoločný základ, o ktorý by ste sa obaja dokázali oprieť. A ten neexistuje.
Môžete síce tvrdiť, že tým základom je Písmo, ale tak to nie je. Každého základom je výklad Písma. A ten je u každého rozdielny.
Takže koniec sa neudeje.
▲
22.01.2024, 10:13
|
súhlasím ... že na prvý pohľad to tak zatiaľ vyzerá ... ja ale verím, že znovu dostane rozum a chopí sa života lebo on mi nemá čo ponúknuť ... nekonzistencia, odporujúce si výklady, vytrhnuté texty ... ja mu môžem (nie doslovne ja ale Boh) sprostredkovane ponúknuť oveľa, oveľa viac ...
|
|
|
24
|
|
23. solo 22.01.2024, 10:13
súhlasím ... že na prvý pohľad to tak zatiaľ vyzerá ... ja ale verím, že znovu dostane rozum a chopí sa života lebo on mi nemá čo ponúknuť ... nekonzistencia, odporujúce si výklady, vytrhnuté texty ... ja mu môžem (nie doslovne ja ale Boh) sprostredkovane ponúknuť oveľa, oveľa viac ...
▲
22.01.2024, 10:18
|
No, sebavedomie ti nechýba. Ale to nikomu z nás tuná.
|
|
|
26
|
|
24. era 22.01.2024, 10:18
No, sebavedomie ti nechýba.
Ale to nikomu z nás tuná.
▲
22.01.2024, 10:35
|
nie je to era tak, ako si myslíš ... dokonca všetko je inak, ako si myslíš ... 😀 (aj keď je mi jasné, že ty môžeš kedykoľvek napísať presne to isté. 😀 ) nie som určite namyslený, ale niektoré fakty jednoducho nejde zverejniť tak, ako by som chcel.
|
|
|
28
|
|
26. solo 22.01.2024, 10:35
nie je to era tak, ako si myslíš ... dokonca všetko je inak, ako si myslíš ... 😀
(aj keď je mi jasné, že ty môžeš kedykoľvek napísať presne to isté. 😀 )
nie som určite namyslený, ale niektoré fakty jednoducho nejde zverejniť tak, ako by som chcel.
▲
22.01.2024, 11:11
|
"aj keď je mi jasné, že ty môžeš kedykoľvek napísať presne to isté"Presne tak.
|
|
|
52
|
|
23. solo 22.01.2024, 10:13
súhlasím ... že na prvý pohľad to tak zatiaľ vyzerá ... ja ale verím, že znovu dostane rozum a chopí sa života lebo on mi nemá čo ponúknuť ... nekonzistencia, odporujúce si výklady, vytrhnuté texty ... ja mu môžem (nie doslovne ja ale Boh) sprostredkovane ponúknuť oveľa, oveľa viac ...
▲
22.01.2024, 16:57
|
Nehnevaj sa na mňa, že to tak napíšem - nekonzistencia, odporujúce si výklady, vytrhnuté texty ... vymyslené preklady Písma, vrtenia s vedeckým poznaním... a pod. sedí ako riť na šerbel s učením SV
|
|
|
55
|
|
52. J.Tull 22.01.2024, 16:57
Nehnevaj sa na mňa, že to tak napíšem - nekonzistencia, odporujúce si výklady, vytrhnuté texty ... vymyslené preklady Písma, vrtenia s vedeckým poznaním... a pod. sedí ako riť na šerbel s učením SV
▲
22.01.2024, 17:10
|
Potom (Gamaliel) povedal: „Izraelskí muži, dobre si rozmyslite, čo urobíte s týmito ľuďmi. (s Pavlom a spol.). Napríklad nedávno povstal Teudas, ktorý o sebe hovoril, že je niekým výnimočným. Pridalo sa k nemu asi 400 mužov. No jeho zabili a všetci, čo ho nasledovali, sa rozpŕchli a z ich plánov nebolo nič. Po ňom v dňoch súpisu povstal Judáš Galilejský a strhol za sebou ľud. Aj on zahynul a všetci, čo ho nasledovali, boli rozohnaní. Preto vám teraz hovorím: Nechajte týchto ľudí na pokoji a prepustite ich. Lebo ak toto učenie alebo dielo pochádza od ľudí, zanikne samo, ale ak pochádza od Boha, nebudete ho môcť zničiť. Nakoniec by sa mohlo stať, že by ste bojovali proti Bohu.“ A tak dali (farizeji) na jeho radu (Sk.5:35-40) ... texty v zátvorkách sú odo mňa.
povedz ... keď je to s nami také zlé ... ako to, že dodnes existujeme? ... naviac s "oficiálnym" Božím menom v názve?
|
|
|
61
|
|
55. solo 22.01.2024, 17:10
Potom (Gamaliel) povedal: „Izraelskí muži, dobre si rozmyslite, čo urobíte s týmito ľuďmi. (s Pavlom a spol.). Napríklad nedávno povstal Teudas, ktorý o sebe hovoril, že je niekým výnimočným. Pridalo sa k nemu asi 400 mužov. No jeho zabili a všetci, čo ho nasledovali, sa rozpŕchli a z ich plánov nebolo nič. Po ňom v dňoch súpisu povstal Judáš Galilejský a strhol za sebou ľud. Aj on zahynul a všetci, čo ho nasledovali, boli rozohnaní. Preto vám teraz hovorím: Nechajte týchto ľudí na pokoji a prep...
▲
22.01.2024, 17:41
|
Ako to, že cirkev, ktorá sa nazýva kresťanská cirkev katolícka ešte dodnes existuje? 🙂
|
|
|
64
|
|
61. era 22.01.2024, 17:41
Ako to, že cirkev, ktorá sa nazýva kresťanská cirkev katolícka ešte dodnes existuje? 🙂
▲
22.01.2024, 17:49
|
dobrý argument ... ani nemám čo dodať, a to sa mi veru často nestáva ... mohol som uviesť radšej niečo iné ...
|
|
|
69
|
|
64. solo 22.01.2024, 17:49
dobrý argument ... ani nemám čo dodať, a to sa mi veru často nestáva ... mohol som uviesť radšej niečo iné ...
▲
22.01.2024, 17:54
|
Na svete existuje veľmi veľa organizácií a vôbec sa neplánujú rozpadnúť.
Islamistické organizácie, Budhistické oraganizácie, prírodné náboženstvá rôznych kmeňov... existujú celé tisícročia a v pohode.
Tak neviem, o čom to ten Gamaliel vlastne hovoril.
|
|
|
73
|
|
69. era 22.01.2024, 17:54
Na svete existuje veľmi veľa organizácií a vôbec sa neplánujú rozpadnúť.
Islamistické organizácie, Budhistické oraganizácie, prírodné náboženstvá rôznych kmeňov... existujú celé tisícročia a v pohode.
Tak neviem, o čom to ten Gamaliel vlastne hovoril.
▲
22.01.2024, 17:57
|
Možno hovoril iba o ideových prúdoch v rámci Izraelitov, v rámci Judaizmu.
|
|
|
70
|
|
61. era 22.01.2024, 17:41
Ako to, že cirkev, ktorá sa nazýva kresťanská cirkev katolícka ešte dodnes existuje? 🙂
▲
22.01.2024, 17:55
|
Ten text sa vzťahuje na objekt, ktorý bude prenasledovaní a napriek tomu odolá a nezrúti sa. RKC nikdy nebola prenasledovaná v pravom slova zmysla. RKC vznikla v 4 storočí po zlegalizovaní kresťanstva a spohančenie kresťanstva.
Tí čo boli prenasledovaní boli ranní kresťania od roku 30-300 a tí boli protestanti. Ani SJ neboli prenasledovaní.
@solo
|
|
|
68
|
|
55. solo 22.01.2024, 17:10
Potom (Gamaliel) povedal: „Izraelskí muži, dobre si rozmyslite, čo urobíte s týmito ľuďmi. (s Pavlom a spol.). Napríklad nedávno povstal Teudas, ktorý o sebe hovoril, že je niekým výnimočným. Pridalo sa k nemu asi 400 mužov. No jeho zabili a všetci, čo ho nasledovali, sa rozpŕchli a z ich plánov nebolo nič. Po ňom v dňoch súpisu povstal Judáš Galilejský a strhol za sebou ľud. Aj on zahynul a všetci, čo ho nasledovali, boli rozohnaní. Preto vám teraz hovorím: Nechajte týchto ľudí na pokoji a prep...
▲
22.01.2024, 17:53
|
Vaša história je len sekundou oproti iným protestanským cirkvám, milisekundou oproti katolíckej... a čo oproti budhizmu, mazdaizmu, ... védam...? Oproti týmto učeniam ste ešte ani nezačali existovať. Vari to, že praprastaré učenia sa udržali až do dnešnej doby potvrdzuje pravdivosť ich učení? Všetky, keďže sú také prastaré, oveľa staršie ako kresťanstvo, i staršie ako judaizmus, pochádzajú od Boha?
|
|
|
77
|
|
68. J.Tull 22.01.2024, 17:53
Vaša história je len sekundou oproti iným protestanským cirkvám, milisekundou oproti katolíckej... a čo oproti budhizmu, mazdaizmu, ... védam...? Oproti týmto učeniam ste ešte ani nezačali existovať. Vari to, že praprastaré učenia sa udržali až do dnešnej doby potvrdzuje pravdivosť ich učení? Všetky, keďže sú také prastaré, oveľa staršie ako kresťanstvo, i staršie ako judaizmus, pochádzajú od Boha?
▲
22.01.2024, 18:34
|
iste, boli obdobia, dokonca veľmi dlhé obdobia, kedy nemal Boh, Ježiš a pravé učenie na zemi žiadne zastúpenie (možno až na jednotlivcov). Napríklad vtedy, keď sa tvoja cirkev venovala obľúbenému zabíjaniu v križiackych vojnách*1, ktoré sa im tak zapáčili, že si ich zopakovali 9x. Do jednej nahnali dokonca len samotné deti. Pokračovali ste neskorším ďalším zabíjaním v ďalších náboženských vojnách*2, ale aj mučením okorenenému vraždeniu v inkvizícii *3 ... tak vtedy tu na zastúpenie "zhora" ozaj priestor nebol. pravda je, že odvtedy ste sa zmenili. do vojen sa zapájate už vo veľkom (I. a II. sv. a zopár ďalších) a zopár detí ste zabili pri potratoch (odhadom len pár desiatok miliónov) ale iste, treba to nejako prekryť ... napr. tým, že prekrúcame bibliu alebo že celkom presne nevieme, ako vyslovovať Božie meno ... takže sme si fifty-fifty? *1 ja viem, mysleli ste to dobre *2 ja viem, mysleli ste to dobre *3 ja viem, mysleli ste to dobre
|
|
|
78
|
|
77. solo 22.01.2024, 18:34
iste, boli obdobia, dokonca veľmi dlhé obdobia, kedy nemal Boh, Ježiš a pravé učenie na zemi žiadne zastúpenie (možno až na jednotlivcov).
Napríklad vtedy, keď sa tvoja cirkev venovala obľúbenému zabíjaniu v križiackych vojnách*1, ktoré sa im tak zapáčili, že si ich zopakovali 9x. Do jednej nahnali dokonca len samotné deti.
Pokračovali ste neskorším ďalším zabíjaním v ďalších náboženských vojnách*2, ale aj mučením okorenenému vraždeniu v inkvizícii *3 ... tak vtedy tu na za...
▲
22.01.2024, 18:47
|
ono zas taká dlhá história cirkvi akú máte vy, sa niekde musí prejaviť ... napr. v číslach. za vašu históriu máte na svedomí možno 100, možno 200, možno 300 miliónov ľudí!
takže čo ty tu ideš vyčítať svedkom?
iste ... aj u nás zopár - ale len jednotlivcov - (aj detí) zomrelo pre nepodanie transfúzie. ich vzkriesenie si ale berie na starosť Stvoriteľ.
|
|
|
79
|
|
77. solo 22.01.2024, 18:34
iste, boli obdobia, dokonca veľmi dlhé obdobia, kedy nemal Boh, Ježiš a pravé učenie na zemi žiadne zastúpenie (možno až na jednotlivcov).
Napríklad vtedy, keď sa tvoja cirkev venovala obľúbenému zabíjaniu v križiackych vojnách*1, ktoré sa im tak zapáčili, že si ich zopakovali 9x. Do jednej nahnali dokonca len samotné deti.
Pokračovali ste neskorším ďalším zabíjaním v ďalších náboženských vojnách*2, ale aj mučením okorenenému vraždeniu v inkvizícii *3 ... tak vtedy tu na za...
▲
22.01.2024, 18:48
|
Keráže kerá je tá moja cirkev? ... koľkože tých križiackych výprav viedli napr. budhisti, taoisti...? Nie som si istý, či SV to myslí dobre, ale že je vinná i smrťou viacerých, ktorí jej uverili, je fakt...
|
|
|
80
|
|
79. J.Tull 22.01.2024, 18:48
Keráže kerá je tá moja cirkev? ... koľkože tých križiackych výprav viedli napr. budhisti, taoisti...? Nie som si istý, či SV to myslí dobre, ale že je vinná i smrťou viacerých, ktorí jej uverili, je fakt...
▲
22.01.2024, 18:57
|
hovorím len o zločinoch tej cirkvi, ktorá klame s Bibliou v ruke a zabíja s Bibliou v ruke preto je v Zjavení napísané, že pri konečnom účtovaní sa jej ujde v Armagedone "dvojnásobne" viac rán, ako ostatným (budhistom, taoistom, moslimom, hinduistom) ktoré sa aspoň neoháňajú Bibliou.
|
|
|
82
|
|
80. solo 22.01.2024, 18:57
hovorím len o zločinoch tej cirkvi, ktorá klame s Bibliou v ruke a zabíja s Bibliou v ruke preto je v Zjavení napísané, že pri konečnom účtovaní sa jej ujde v Armagedone "dvojnásobne" viac rán, ako ostatným (budhistom, taoistom, moslimom, hinduistom) ktoré sa aspoň neoháňajú Bibliou.
▲
22.01.2024, 19:10
|
... to však nijako neospravedlňuje prešľapy SV... zlo ospravedlňovať - nech aj väčším - zlom, nie je, jemne povedané, na mieste...
|
|
|
81
|
|
77. solo 22.01.2024, 18:34
iste, boli obdobia, dokonca veľmi dlhé obdobia, kedy nemal Boh, Ježiš a pravé učenie na zemi žiadne zastúpenie (možno až na jednotlivcov).
Napríklad vtedy, keď sa tvoja cirkev venovala obľúbenému zabíjaniu v križiackych vojnách*1, ktoré sa im tak zapáčili, že si ich zopakovali 9x. Do jednej nahnali dokonca len samotné deti.
Pokračovali ste neskorším ďalším zabíjaním v ďalších náboženských vojnách*2, ale aj mučením okorenenému vraždeniu v inkvizícii *3 ... tak vtedy tu na za...
▲
22.01.2024, 19:06
|
Podstata môjho príspevku je o inom, než je Tvoja reakcia... podstatu vystihol vo svojich príspevkoch /ktoré som si prečítal až po odoslaní 68.../ už era...
|
|
|
25
|
|
17. solo 21.01.2024, 23:58
k samovykladačovi a tým bludom sa neoplatí ani vyjadrovať.
JK sľúbil "pomocníka" (sv.ducha) svojim nasledovníkom. kto je dnes jeho nasledovník, ten má toho "pomocníka", ktorý mu odhaľuje to, čo je iným zahalené. s tým individuálnym stretnutím Boha nesúhlasím. Boh mal vždy svoj národ, skupinu, či organizáciu ... jednotlivci nemôžu byť jednotní
▲
22.01.2024, 10:24
|
Otázka by mohla byť: Bol apoštol Pavol samovykladačom, alebo nie?
|
|
|
27
|
|
25. era 22.01.2024, 10:24
Otázka by mohla byť: Bol apoštol Pavol samovykladačom, alebo nie?
▲
22.01.2024, 10:42
|
som rád za túto otázku odpoveď by bola ale dlhšia ako na jeden riadok, tak sa ospravedlňujem, vrátim sa k nej o pár dní. mám pred sebou veľmi veľa práce a na dlhšie, premyslenejšie odpovede aktuálne nemám čas. ale ... "I'll be back"! 🙂
|
|
|
34
|
|
27. solo 22.01.2024, 10:42
som rád za túto otázku odpoveď by bola ale dlhšia ako na jeden riadok, tak sa ospravedlňujem, vrátim sa k nej o pár dní. mám pred sebou veľmi veľa práce a na dlhšie, premyslenejšie odpovede aktuálne nemám čas. ale ... "I'll be back"! 🙂
▲
22.01.2024, 13:48
|
A druhá otázka by mohla byť: Ako to, že Ježiš zvestoval ľuďom evanjelium, hoci žiadne zo štyroch evanjelií ešte nebolo napísané? To aké evanjelium zvestoval?
Navyše, ak je napísané: "Ježiš urobil ešte veľa iného. Keby sa to všetko malo dopodrobna opísať, myslím, ani na celom svete by nebolo dosť miesta na knihy, ktoré by bolo treba napísať."
Vyzerá to, ako keby Evanjelium, ktoré zvestoval Ježiš, ďaleko presahovalo to, čo je napísané v Biblii.
|
|
|
35
|
|
34. era 22.01.2024, 13:48
A druhá otázka by mohla byť: Ako to, že Ježiš zvestoval ľuďom evanjelium, hoci žiadne zo štyroch evanjelií ešte nebolo napísané? To aké evanjelium zvestoval?
Navyše, ak je napísané: "Ježiš urobil ešte veľa iného. Keby sa to všetko malo dopodrobna opísať, myslím, ani na celom svete by nebolo dosť miesta na knihy, ktoré by bolo treba napísať."
Vyzerá to, ako keby Evanjelium, ktoré zvestoval Ježiš, ďaleko presahovalo to, čo je napísané v Biblii.
▲
22.01.2024, 14:04
|
Evanjelium = "dobrá správa" 😉
|
|
|
37
|
|
35. Dzio 22.01.2024, 14:04
Evanjelium = "dobrá správa" 😉
▲
22.01.2024, 15:08
|
era, era ... to kam sme dospeli, keď ťa Dzio, ešte donedávna "rúhač a neznaboh", musí vyučovať? 🙂 je to presne tak, ako píše ... evanjelium znamená dobrá správa ... v tomto prípade dobrá správa o Božom Kráľovstve.🙂 životopisom, zachyteným u Matúša, Marka, Lukáša a Jána sa ale tiež tak hovorí, to máš pravdu. Vysvetlenie tohoto je aj vo wiki odkaz"Vyzerá to, ako keby Evanjelium, ktoré zvestoval Ježiš, ďaleko presahovalo to, čo je napísané v Biblii" ... jasné, presahuje ... ale len čo do množstva, asi nie významu.* jasné, zvestoval oveľa viac, ako je toho zachyteného ... keby že zvestoval len každý druhý deň ... koľko by to malo strán? *ak pripustíme, že aj významu, tak zahoďme Bibliu a sme tam, kde na začiatku. Môžeme opäť smilniť a cudzoložiť, lebo čo keď to korigoval, ale nie je to zachytené?🙂🙂🙂
|
|
|
38
|
|
37. solo 22.01.2024, 15:08
era, era ... to kam sme dospeli, keď ťa Dzio, ešte donedávna "rúhač a neznaboh", musí vyučovať? 🙂 je to presne tak, ako píše ... evanjelium znamená dobrá správa ... v tomto prípade dobrá správa o Božom Kráľovstve.🙂 životopisom, zachyteným u Matúša, Marka, Lukáša a Jána sa ale tiež tak hovorí, to máš pravdu. Vysvetlenie tohoto je aj vo wiki https://sk.wikipedia.org/wiki/Evanjelium_(u%C4%8Denie)
"Vyzerá to, ako keby Evanjelium, ktoré zvestoval Ježiš, ďaleko presahovalo to, čo je n...
▲
22.01.2024, 15:38
|
Heheh, nu, niečomu som sa na ceste za poznaním SEBA, SVETA a BOHA predsa len priučil 😉
|
|
|
39
|
|
38. Dzio 22.01.2024, 15:38
Heheh, nu, niečomu som sa na ceste za poznaním SEBA, SVETA a BOHA predsa len priučil 😉
▲
22.01.2024, 15:44
|
ja pre istotu len tak opatrne, že je na čom stavať
|
|
|
40
|
|
39. solo 22.01.2024, 15:44
ja pre istotu len tak opatrne, že je na čom stavať
▲
22.01.2024, 15:45
|
To som ti hovoril, ako som sa obrátil v nemocnici na Ježiša? 😉
|
|
|
41
|
|
40. Dzio 22.01.2024, 15:45
To som ti hovoril, ako som sa obrátil v nemocnici na Ježiša? 😉
▲
22.01.2024, 15:46
|
|
42
|
|
41. tomas12345 22.01.2024, 15:46
povedz ako
▲
22.01.2024, 15:47
|
|
62
|
|
42. Dzio 22.01.2024, 15:47
V modlitbách 😉
▲
22.01.2024, 17:42
|
Ciže ty si sa naozaj modlil Otčenáš a naozaj si v istý čas "t" veril v Ježiša, myslím toho biblického, a nie tvoj vesmír ?
|
|
|
63
|
|
62. tomas12345 22.01.2024, 17:42
Ciže ty si sa naozaj modlil Otčenáš a naozaj si v istý čas "t" veril v Ježiša, myslím toho biblického, a nie tvoj vesmír ?
▲
22.01.2024, 17:42
|
Modlil som sa vlastnými slovami 😉
|
|
|
65
|
|
63. Dzio 22.01.2024, 17:42
Modlil som sa vlastnými slovami 😉
▲
22.01.2024, 17:50
|
ale k biblickému Ježišovi ?
|
|
|
66
|
|
65. tomas12345 22.01.2024, 17:50
ale k biblickému Ježišovi ?
▲
22.01.2024, 17:52
|
K reálnemu živému Kristovi funguje oveľa lepšie.
|
|
|
67
|
|
65. tomas12345 22.01.2024, 17:50
ale k biblickému Ježišovi ?
▲
22.01.2024, 17:53
|
O Ježišovi viem z biblie, tak asi k tomu "biblickému" 😉
|
|
|
71
|
|
67. Dzio 22.01.2024, 17:53
O Ježišovi viem z biblie, tak asi k tomu "biblickému" 😉
▲
22.01.2024, 17:56
|
Super !!!!!!!!!! A teraz sa už prečo k tomu biblickému Ježišovi nemodlíš ? Už ti je lepšie, tak už ho nepotrebuješ ???
|
|
|
72
|
|
71. tomas12345 22.01.2024, 17:56
Super !!!!!!!!!! A teraz sa už prečo k tomu biblickému Ježišovi nemodlíš ? Už ti je lepšie, tak už ho nepotrebuješ ???
▲
22.01.2024, 17:56
|
Kto povedal, že sa nemodlím? 😉
"Vše-vedko" Tomáško? 😉
|
|
|
74
|
|
72. Dzio 22.01.2024, 17:56
Kto povedal, že sa nemodlím? 😉
"Vše-vedko" Tomáško? 😉
▲
22.01.2024, 17:59
|
Viac krát si označil bibliu za knihu bludov... neveríš v Ježišovo zmrtvychvstanie, považuješ celý biblický príbeh len za akúsi metaforu....Veris v Otca VESMIR. TAK AKO SA POTOM MOZES MODLIT K BIBLICKEMU JEZISOVI ?
|
|
|
75
|
|
74. tomas12345 22.01.2024, 17:59
Viac krát si označil bibliu za knihu bludov... neveríš v Ježišovo zmrtvychvstanie, považuješ celý biblický príbeh len za akúsi metaforu....Veris v Otca VESMIR. TAK AKO SA POTOM MOZES MODLIT K BIBLICKEMU JEZISOVI ?
▲
22.01.2024, 18:01
|
Všetko sa dá, ak sa CHCE 😉
|
|
|
44
|
|
40. Dzio 22.01.2024, 15:45
To som ti hovoril, ako som sa obrátil v nemocnici na Ježiša? 😉
▲
22.01.2024, 15:51
|
Uvedomil som si vtedy jednu podstatnú vec 😉
Slúžim takmer každému a nemám s tým problém 😉
Len s Ježišom som mal 😉
A po tomto uvedomení, už nebol pre mňa problém skloniť koleno 😉
|
|
|
45
|
|
44. Dzio 22.01.2024, 15:51
Uvedomil som si vtedy jednu podstatnú vec 😉
Slúžim takmer každému a nemám s tým problém 😉
Len s Ježišom som mal 😉
A po tomto uvedomení, už nebol pre mňa problém skloniť koleno 😉
▲
22.01.2024, 16:00
|
OK ... pekné ... len mám niekedy taký pocit, že síce často uvažuješ, hovoríš o Ježišovi, ale nejako pri tom opomínaš jeho Otca ... lebo najprv treba mať vyjasnené veci okolo neho ... so Synom to už je potom oveľa jednoduchšie 🙂
|
|
|
46
|
|
45. solo 22.01.2024, 16:00
OK ... pekné ... len mám niekedy taký pocit, že síce často uvažuješ, hovoríš o Ježišovi, ale nejako pri tom opomínaš jeho Otca ... lebo najprv treba mať vyjasnené veci okolo neho ... so Synom to už je potom oveľa jednoduchšie 🙂
▲
22.01.2024, 16:05
|
Hmm, JEHO OTEC a ON predsa jedno boli / sú / budú 😉
|
|
|
49
|
|
46. Dzio 22.01.2024, 16:05
Hmm, JEHO OTEC a ON predsa jedno boli / sú / budú 😉
▲
22.01.2024, 16:36
|
keď Ježiš povedal "Ja a Otec sme jedno" (Ján 10:30) bol na zemi, jeho Otec v nebi ... ako by mohli byť jedno? Alebo myslíš že sú jedno v Trojici? Či v tomto prípade len Dvojici? Neviem, či si Trinitár, alebo ako to myslíš, ale je to tak, že "sú za jedno"... "zhodujú sa" ... "sú jednotní". Ale sú to dve osoby ... Otec a Syn ... podľa teba nie?
|
|
|
50
|
|
49. solo 22.01.2024, 16:36
keď Ježiš povedal "Ja a Otec sme jedno" (Ján 10:30) bol na zemi, jeho Otec v nebi ... ako by mohli byť jedno? Alebo myslíš že sú jedno v Trojici? Či v tomto prípade len Dvojici? Neviem, či si Trinitár, alebo ako to myslíš, ale je to tak, že "sú za jedno"... "zhodujú sa" ... "sú jednotní". Ale sú to dve osoby ... Otec a Syn ... podľa teba nie?
▲
22.01.2024, 16:38
|
Myslí sa tým, že boli v "jednote" 😉
Lebo keď syn plní OTCOVU vôľu, tak sa akoby OTEC prejavuje na zemi, aj keď je v nebi 😉
|
|
|
51
|
|
50. Dzio 22.01.2024, 16:38
Myslí sa tým, že boli v "jednote" 😉
Lebo keď syn plní OTCOVU vôľu, tak sa akoby OTEC prejavuje na zemi, aj keď je v nebi 😉
▲
22.01.2024, 16:53
|
presne tak ... takže aby som mal jasno ... zastávaš, že sú dvaja, teda Otec a Syn?
|
|
|
53
|
|
51. solo 22.01.2024, 16:53
presne tak ... takže aby som mal jasno ... zastávaš, že sú dvaja, teda Otec a Syn?
▲
22.01.2024, 16:59
|
A čo ja viem koľkí sú? 😉
Čo myslíš, syn okrem OTCA nepotrebuje ku šťastiu aj MATKU? 😉
|
|
|
56
|
|
53. Dzio 22.01.2024, 16:59
A čo ja viem koľkí sú? 😉
Čo myslíš, syn okrem OTCA nepotrebuje ku šťastiu aj MATKU? 😉
▲
22.01.2024, 17:13
|
vidím, že som urobil dobre, keď som sa pre istotu spýtal ...
|
|
|
57
|
|
56. solo 22.01.2024, 17:13
vidím, že som urobil dobre, keď som sa pre istotu spýtal ...
▲
22.01.2024, 17:14
|
A možno je ich celá banda, DEDKO, BABKA a spol. 😉
|
|
|
59
|
|
57. Dzio 22.01.2024, 17:14
A možno je ich celá banda, DEDKO, BABKA a spol. 😉
▲
22.01.2024, 17:28
|
no comment ...
|
|
|
60
|
|
59. solo 22.01.2024, 17:28
no comment ...
▲
22.01.2024, 17:38
|
Heheh, OTCOVI by bolo možno smutno, len tak samému 😉
Isto si vybudoval veľkú "rodinu", ako ho poznám 😉
|
|
|
47
|
|
44. Dzio 22.01.2024, 15:51
Uvedomil som si vtedy jednu podstatnú vec 😉
Slúžim takmer každému a nemám s tým problém 😉
Len s Ježišom som mal 😉
A po tomto uvedomení, už nebol pre mňa problém skloniť koleno 😉
▲
22.01.2024, 16:13
|
Ty si skutočne zaujímavý človek
|
|
|
48
|
|
47. era 22.01.2024, 16:13
Ty si skutočne zaujímavý človek
▲
22.01.2024, 16:21
|
Nuž, čo ja viem? 😉
Podľa mňa obyčajný, mám prednosti i chyby 😉
Prednosti sa snažím posilovať a chyby opravovať 😉
A som na "ceste" ako každý, tak v tom rozdiel nevidím 😉
|
|
|
43
|
|
37. solo 22.01.2024, 15:08
era, era ... to kam sme dospeli, keď ťa Dzio, ešte donedávna "rúhač a neznaboh", musí vyučovať? 🙂 je to presne tak, ako píše ... evanjelium znamená dobrá správa ... v tomto prípade dobrá správa o Božom Kráľovstve.🙂 životopisom, zachyteným u Matúša, Marka, Lukáša a Jána sa ale tiež tak hovorí, to máš pravdu. Vysvetlenie tohoto je aj vo wiki https://sk.wikipedia.org/wiki/Evanjelium_(u%C4%8Denie)
"Vyzerá to, ako keby Evanjelium, ktoré zvestoval Ježiš, ďaleko presahovalo to, čo je n...
▲
22.01.2024, 15:49
|
Keď myslíš, že by ste kvôli tomu museli zahadzovať Bibliu, tak si ju zahoďte 😉 My vieme, že Biblia sa ukazuje ako múdra kniha aj keby sa nezhodovala s vašim výkladom.
|
|
|
54
|
|
37. solo 22.01.2024, 15:08
era, era ... to kam sme dospeli, keď ťa Dzio, ešte donedávna "rúhač a neznaboh", musí vyučovať? 🙂 je to presne tak, ako píše ... evanjelium znamená dobrá správa ... v tomto prípade dobrá správa o Božom Kráľovstve.🙂 životopisom, zachyteným u Matúša, Marka, Lukáša a Jána sa ale tiež tak hovorí, to máš pravdu. Vysvetlenie tohoto je aj vo wiki https://sk.wikipedia.org/wiki/Evanjelium_(u%C4%8Denie)
"Vyzerá to, ako keby Evanjelium, ktoré zvestoval Ježiš, ďaleko presahovalo to, čo je n...
▲
22.01.2024, 17:03
|
Podľa mňa, neveriaceho psa, ktorý nechápe, je tou dobrou správou: Lebo tak miloval Bôh svet, že svojho jednorodeného Syna dal, aby nikto, kto verí v neho, nezahynul, ale mal večný život. Lebo neposlal Bôh na svet svojho Syna, aby súdil svet, ale aby bol svet spasený skrze neho.
|
|
|
58
|
|
54. J.Tull 22.01.2024, 17:03
Podľa mňa, neveriaceho psa, ktorý nechápe, je tou dobrou správou: Lebo tak miloval Bôh svet, že svojho jednorodeného Syna dal, aby nikto, kto verí v neho, nezahynul, ale mal večný život. Lebo neposlal Bôh na svet svojho Syna, aby súdil svet, ale aby bol svet spasený skrze neho.
▲
22.01.2024, 17:26
|
"A táto dobrá správa o Kráľovstve sa bude zvestovať po celej obývanej zemi na svedectvo všetkým národom a potom príde koniec". (Mat.24:14)
"Ale on im povedal: „Musím oznamovať dobrú správu o Božom Kráľovstve aj v iných mestách, lebo na to som bol poslaný" (Luk.4:43)
|
|
|
76
|
|
58. solo 22.01.2024, 17:26
"A táto dobrá správa o Kráľovstve sa bude zvestovať po celej obývanej zemi na svedectvo všetkým národom a potom príde koniec". (Mat.24:14)
"Ale on im povedal: „Musím oznamovať dobrú správu o Božom Kráľovstve aj v iných mestách, lebo na to som bol poslaný" (Luk.4:43)
▲
22.01.2024, 18:07
|
A na kerú onú by bolo Božie Kráľovstvo bez spasených? Čo je to za dobrú správu o kráľovstve Božom, ak by sme sa ho nemohli zúčastniť?
|
|
|
6
|
|
2. solo 21.01.2024, 22:25
súhlas ... dnešný svet je krachujúci podnik, ktorý onedlho zavrú, skončí.
aj dnes relatívne neúspešný človek bude v blízkej budúcnosti na spravodlivej zemi pod spravodlivou Božou vládou nekonečne úspešnejší, ako ten najúspešnejší dnes ...
ja razím zmysel života:
mať dobrý vzťah so svojim Stvoriteľom
to stačí ... je tým povedané všetko. to je počiatok, z toho vyplývajú všetky ostatné veci ... odtiaľ sa to lúčovito rozbieha do všetkých mysliteľných smerov, oblastí ži...
▲
21.01.2024, 22:52
|
Onedlho, onedlho, onedlho, onedlho..... Tipujem takých 20 000 rokov najmenej.
|
|
|
9
|
|
6. era 21.01.2024, 22:52
Onedlho, onedlho, onedlho, onedlho..... Tipujem takých 20 000 rokov najmenej.
▲
21.01.2024, 23:01
|
naše zdroje informácii sa potom dosť líšia 🙂
|
|
|
12
|
|
9. solo 21.01.2024, 23:01
naše zdroje informácii sa potom dosť líšia 🙂
▲
21.01.2024, 23:17
|
Ej veru, je to presne tak. Líšia sa diametrálne.
|
|
|
3
|
|
1. omega 21.01.2024, 20:37
Veda vám povie ako, ale nepovie prečo. Technológie vám dajú veľa, ale už nie návod, čo s touto mocou urobiť. Liberálna demokracia vám dá slobodu, ale už nie návod, ako túto slobodu použiť. Tá jediná vec, ktorú moderný štát nevie, je dať životu zmysel. https://standard.sk/546966/marek-orko-vacha-naco-budem-uspesny-clovek-ak-nemam-zmysel-dalsieho-zitia
▲
21.01.2024, 22:31
|
(1) Omega, zamysli sa aj nad tým, prečo ten všadeprítomný, vševedúci, všemohúci a spravodlivý židovský, kresťanský a mohamedámsky Boh aspoň kedy-tedy, alebo občas, neodníme/neodoberie veriacemu človekovi Ním darovanú "slobodnú vôľu" a nedovolí mu páchať vraždy, násilie, lúpeže a všetky ostatné hriechy voči Nemu...?!
|
|
|
5
|
|
3. Kasafran 21.01.2024, 22:31
(1) Omega, zamysli sa aj nad tým, prečo ten všadeprítomný, vševedúci, všemohúci a spravodlivý židovský, kresťanský a mohamedámsky Boh aspoň kedy-tedy, alebo občas, neodníme/neodoberie veriacemu človekovi Ním darovanú "slobodnú vôľu" a nedovolí mu páchať vraždy, násilie, lúpeže a všetky ostatné hriechy voči Nemu...?!
▲
21.01.2024, 22:44
|
Keby Boh nezasahoval, zrejme by sa ľudia vykynožili do mesiaca. Seriózne.
|
|
|
29
|
|
1. omega 21.01.2024, 20:37
Veda vám povie ako, ale nepovie prečo. Technológie vám dajú veľa, ale už nie návod, čo s touto mocou urobiť. Liberálna demokracia vám dá slobodu, ale už nie návod, ako túto slobodu použiť. Tá jediná vec, ktorú moderný štát nevie, je dať životu zmysel. https://standard.sk/546966/marek-orko-vacha-naco-budem-uspesny-clovek-ak-nemam-zmysel-dalsieho-zitia
▲
22.01.2024, 11:40
|
Zopakujem: „Zmysel života je v človeku. Len on dokáže dať zmysel veciam a to aj vtedy, keby táto schopnosť pochádzala od Boha. Len človek môže Boha pokladať za zmysel svojho života (čo je asi ľahšie, jednoduchšie, ale to neznamená, že i objektívne pravdivejšie...) aj vtedy – bez „blížneho svojho“, „len v Bohu“ - však stráca svoj význam, je bezobsažným...“
|
|
|
30
|
|
29. J.Tull 22.01.2024, 11:40
Zopakujem: „Zmysel života je v človeku. Len on dokáže dať zmysel veciam a to aj vtedy, keby táto schopnosť pochádzala od Boha. Len človek môže Boha pokladať za zmysel svojho života (čo je asi ľahšie, jednoduchšie, ale to neznamená, že i objektívne pravdivejšie...) aj vtedy – bez „blížneho svojho“, „len v Bohu“ - však stráca svoj význam, je bezobsažným...“
▲
22.01.2024, 11:51
|
možno si si už všimol, že nie som filozof a teda filozofovanie mi veľmi nejde ... ja mám rád, keď sú veci povedané "narovinu", "napriamo", tak ako sú ... takže ani nerozumiem, čo si chcel povedať ... ale nevadí
|
|
|
31
|
|
30. solo 22.01.2024, 11:51
možno si si už všimol, že nie som filozof a teda filozofovanie mi veľmi nejde ... ja mám rád, keď sú veci povedané "narovinu", "napriamo", tak ako sú ... takže ani nerozumiem, čo si chcel povedať ... ale nevadí
▲
22.01.2024, 12:05
|
|
32
|
|
30. solo 22.01.2024, 11:51
možno si si už všimol, že nie som filozof a teda filozofovanie mi veľmi nejde ... ja mám rád, keď sú veci povedané "narovinu", "napriamo", tak ako sú ... takže ani nerozumiem, čo si chcel povedať ... ale nevadí
▲
22.01.2024, 13:14
|
Filozofiu mám rád, je mojim koníčkom, ale nepovažujem sa za filozofa. Reagoval som na 1 Súhlasím, s tvrdením: Veda vám povie ako, ale nepovie prečo. Technológie vám dajú veľa, ale už nie návod, čo s touto mocou urobiť. Liberálna demokracia vám dá slobodu, ale už nie návod, ako túto slobodu použiť. Ale: Tá jediná vec, ktorú moderný štát nevie, je dať životu zmyselje už zložitejšie. Nielen moderný štát nevie dať zmysel človeku... dať zmysel svojmu životu dokáže iba človek sám...
|
|
|
33
|
|
32. J.Tull 22.01.2024, 13:14
Filozofiu mám rád, je mojim koníčkom, ale nepovažujem sa za filozofa. Reagoval som na 1 Súhlasím, s tvrdením: Veda vám povie ako, ale nepovie prečo. Technológie vám dajú veľa, ale už nie návod, čo s touto mocou urobiť. Liberálna demokracia vám dá slobodu, ale už nie návod, ako túto slobodu použiť. Ale: Tá jediná vec, ktorú moderný štát nevie, je dať životu zmysel je už zložitejšie. Nielen moderný štát nevie dať zmysel človeku... dať zmysel svojmu životu dokáže iba človek sám...<b...
▲
22.01.2024, 13:27
|
veru, sám by som to lepšie nenapísal ...
|
|
|
83
|
|
29. J.Tull 22.01.2024, 11:40
Zopakujem: „Zmysel života je v človeku. Len on dokáže dať zmysel veciam a to aj vtedy, keby táto schopnosť pochádzala od Boha. Len človek môže Boha pokladať za zmysel svojho života (čo je asi ľahšie, jednoduchšie, ale to neznamená, že i objektívne pravdivejšie...) aj vtedy – bez „blížneho svojho“, „len v Bohu“ - však stráca svoj význam, je bezobsažným...“
▲
22.01.2024, 19:37
|
Človek je príliš obmedzený. Aby sa dalo povedať, že zmysel života je v človeku.
|
|
|
84
|
|
83. omega 22.01.2024, 19:37
Človek je príliš obmedzený. Aby sa dalo povedať, že zmysel života je v človeku.
▲
22.01.2024, 19:48
|
V skutočnosti v tom je celý fígel. ... Zmysel života je v princípe človeka - v tom, ako sa stať z obmedzeného neobmedzeným. Zmysel života je v stávaní sa tým, čím sa stať môžeme.
|
|
|
85
|
|
84. era 22.01.2024, 19:48
V skutočnosti v tom je celý fígel. ... Zmysel života je v princípe človeka - v tom, ako sa stať z obmedzeného neobmedzeným. Zmysel života je v stávaní sa tým, čím sa stať môžeme.
▲
22.01.2024, 19:51
|
A čím sa stať môžeme? To sa tu už žiadni dvaja ľudia pomaly nezhodneme.
|
|
|
86
|
|
85. omega 22.01.2024, 19:51
A čím sa stať môžeme? To sa tu už žiadni dvaja ľudia pomaly nezhodneme.
▲
22.01.2024, 19:52
|
"Stvorme človeka na náš obraz"
Máš dojem, že teraz sme obrazom Božím? 🙂
|
|
|
88
|
|
86. era 22.01.2024, 19:52
"Stvorme človeka na náš obraz"
Máš dojem, že teraz sme obrazom Božím? 🙂
▲
22.01.2024, 19:53
|
Ak áno, potom BOHOVIA musia byť dosť "blázniví" (ako nás tak pozorujem) 😉
|
|
|
89
|
|
88. Dzio 22.01.2024, 19:53
Ak áno, potom BOHOVIA musia byť dosť "blázniví" (ako nás tak pozorujem) 😉
▲
22.01.2024, 19:56
|
A navyše, Boh je duch. Takže dlhodobá perspektíva je jasná 🙂
|
|
|
90
|
|
89. era 22.01.2024, 19:56
A navyše, Boh je duch. Takže dlhodobá perspektíva je jasná 🙂
▲
22.01.2024, 19:57
|
Ako vieš, že DUCH? 😉
Ja si ho predstavujem ako prešedivelého starčeka s paličkou a fajkou mieru 😉
|
|
|
91
|
|
90. Dzio 22.01.2024, 19:57
Ako vieš, že DUCH? 😉
Ja si ho predstavujem ako prešedivelého starčeka s paličkou a fajkou mieru 😉
▲
22.01.2024, 19:58
|
Ta v Biblii tak napísané... 🙂
|
|
|
92
|
|
91. era 22.01.2024, 19:58
Ta v Biblii tak napísané... 🙂
▲
22.01.2024, 20:02
|
Ta, čo všetko už bolo popísané, len či tomu aj dobre chápeme 😉
|
|
|
93
|
|
92. Dzio 22.01.2024, 20:02
Ta, čo všetko už bolo popísané, len či tomu aj dobre chápeme 😉
▲
22.01.2024, 20:06
|
Napríklad človek, je duch (má vedomie) a je aj telo 😉
|
|
|
94
|
|
93. Dzio 22.01.2024, 20:06
Napríklad človek, je duch (má vedomie) a je aj telo 😉
▲
22.01.2024, 20:08
|
No veď áno, preto je nedokonalý 🙂
|
|
|
95
|
|
94. era 22.01.2024, 20:08
No veď áno, preto je nedokonalý 🙂
▲
22.01.2024, 20:12
|
Čo je na takom-to človeku "nedokonalé" presne? 😉
|
|
|
96
|
|
95. Dzio 22.01.2024, 20:12
Čo je na takom-to človeku "nedokonalé" presne? 😉
▲
22.01.2024, 20:21
|
|
97
|
|
96. era 22.01.2024, 20:21
Smrť, rozpad.
▲
22.01.2024, 20:24
|
Veď Ježiš ukázal cestu ako poraziť SMRŤ, stačí ho predsa nasledovať (ísť po JEHO stopách) a snáď sa podarí aj tebe 😉
|
|
|
98
|
|
97. Dzio 22.01.2024, 20:24
Veď Ježiš ukázal cestu ako poraziť SMRŤ, stačí ho predsa nasledovať (ísť po JEHO stopách) a snáď sa podarí aj tebe 😉
▲
22.01.2024, 21:46
|
No veď o tom píšem - to je cesta k ľudskej dokonalosti. To už nebude človek v tom tele, ako dnes. To možno vytušiť aj z Biblie, že to neporušiteľné telo je iného druhu a dokáže iné kúsky. 🙂
|
|
|
99
|
|
98. era 22.01.2024, 21:46
No veď o tom píšem - to je cesta k ľudskej dokonalosti. To už nebude človek v tom tele, ako dnes. To možno vytušiť aj z Biblie, že to neporušiteľné telo je iného druhu a dokáže iné kúsky. 🙂
▲
22.01.2024, 21:49
|
Ja vidím dokonalosť v realite, človek sa narodí, ide po nejakých cestičkách, zbiera skúsenosti a zážitky a píše o tom príbehy 😉
Tak by som povedal, že bola spísaná aj biblia 😉
Teraz na tebe je, akou cestičkou sa vydáš 😉
Môžeš ísť po dialnici, ale môžeš sa pustiť aj do džungle a skúmať, čo sa tam nachádza 😉
Podstatné je len, že ťa to pri tom baví a užívaš si okamih 😉
Ten cieľ tvojej cesty (dokonalosť, či čo) je už potom nepodstatný 😉
|
|
|
100
|
|
99. Dzio 22.01.2024, 21:49
Ja vidím dokonalosť v realite, človek sa narodí, ide po nejakých cestičkách, zbiera skúsenosti a zážitky a píše o tom príbehy 😉
Tak by som povedal, že bola spísaná aj biblia 😉
Teraz na tebe je, akou cestičkou sa vydáš 😉
Môžeš ísť po dialnici, ale môžeš sa pustiť aj do džungle a skúmať, čo sa tam nachádza 😉
Podstatné je len, že ťa to pri tom baví a užívaš si okamih 😉
Ten cieľ tvojej cesty (dokonalosť, či čo) je už potom nepodstatný 😉
▲
22.01.2024, 21:54
|
Ja tomu hovorím: Splynúť so svojim "autom" 😉 odkaz 😉
|
|
|
101
|
|
100. Dzio 22.01.2024, 21:54
Ja tomu hovorím: Splynúť so svojim "autom" 😉
https://www.dzio.sk/dzp/preco-by-som-mal-jazdit-na-svojom-vlastnom-aute.php 😉
▲
22.01.2024, 22:22
|
Všetko záleží na tom, s čím v danej dobe dokážeš byť spokojný. Tomu ja hovorím - či máš na vlastnú bytostnú otázku aj vlastnú uspokojivú odpoveď.
|
|
|
102
|
|
101. era 22.01.2024, 22:22
Všetko záleží na tom, s čím v danej dobe dokážeš byť spokojný. Tomu ja hovorím - či máš na vlastnú bytostnú otázku aj vlastnú uspokojivú odpoveď.
▲
22.01.2024, 22:30
|
Idem už spať, zajtra sa k tomu (možno) vrátim 😉
|
|
|
104
|
|
101. era 22.01.2024, 22:22
Všetko záleží na tom, s čím v danej dobe dokážeš byť spokojný. Tomu ja hovorím - či máš na vlastnú bytostnú otázku aj vlastnú uspokojivú odpoveď.
▲
23.01.2024, 14:08
|
Nuž, povedal by som o sebe, že kedysi som bol večne nespokojný, teraz sa učím, ako sa zmieriť s tým, čo je 😉
Na druhej strane, vždy je čo zlepšovať, tak prečo by sme len tak sedeli po daromnici 😉
Aspoň užitočne využijeme čas, pri vylepšovaní sveta 😉
|
|
|
105
|
|
104. Dzio 23.01.2024, 14:08
Nuž, povedal by som o sebe, že kedysi som bol večne nespokojný, teraz sa učím, ako sa zmieriť s tým, čo je 😉
Na druhej strane, vždy je čo zlepšovať, tak prečo by sme len tak sedeli po daromnici 😉
Aspoň užitočne využijeme čas, pri vylepšovaní sveta 😉
▲
23.01.2024, 14:41
|
Bytostná otázka je taká, čo hlodá trvalo a neustále niekde v hĺbke človeka, lebo si pýta odpoveď. Celkom pekne to popísal kedysi Ondrej Veriaci - ako začal hľadať - a po nejakých neúspešných pokusoch to nakoniec našiel v spoločenstve Milosť. To sa človeku úplne uľaví a povie si napríklad "a už som doma", alebo ako v Šulíkovom filme "Záhrada": "Konečne je všetko, ako má byť". 🙂
Samozrejme, okrem toho má človek všelijaké každodenné problémiky a otázky, ale to nie sú tie bytostné, to nie je ten základ, o ktorý je možné sa duševne oprieť.
|
|
|
106
|
|
105. era 23.01.2024, 14:41
Bytostná otázka je taká, čo hlodá trvalo a neustále niekde v hĺbke človeka, lebo si pýta odpoveď. Celkom pekne to popísal kedysi Ondrej Veriaci - ako začal hľadať - a po nejakých neúspešných pokusoch to nakoniec našiel v spoločenstve Milosť. To sa človeku úplne uľaví a povie si napríklad "a už som doma", alebo ako v Šulíkovom filme "Záhrada": "Konečne je všetko, ako má byť". 🙂
Samozrejme, okrem toho má človek všelijaké každodenné problémiky a otázky, ale to nie sú tie bytostné, to nie je...
▲
23.01.2024, 14:43
|
Moja bytostná otázka bola: Ako pomôcť tomuto svetu? 😉 A odpoveď už (asi) mám 😉
|
|
|
107
|
|
106. Dzio 23.01.2024, 14:43
Moja bytostná otázka bola: Ako pomôcť tomuto svetu? 😉 A odpoveď už (asi) mám 😉
▲
23.01.2024, 14:46
|
Moja bola Prečo je na svete zlo?
|
|
|
108
|
|
107. era 23.01.2024, 14:46
Moja bola Prečo je na svete zlo?
▲
23.01.2024, 14:47
|
Na to by som odpovedal: "Kvôli výukovému procesu" 😉
|
|
|
109
|
|
108. Dzio 23.01.2024, 14:47
Na to by som odpovedal: "Kvôli výukovému procesu" 😉
▲
23.01.2024, 14:50
|
Odpoveď na bytostnú otázku je vždy individuálna. Nedá sa generalizovať, nedá sa sprostredkovať. Človek si ju musí vybojovať vlastným životom. A potom platí iba pre neho, nie pre iných.
|
|
|
110
|
|
109. era 23.01.2024, 14:50
Odpoveď na bytostnú otázku je vždy individuálna. Nedá sa generalizovať, nedá sa sprostredkovať. Človek si ju musí vybojovať vlastným životom. A potom platí iba pre neho, nie pre iných.
▲
23.01.2024, 14:59
|
No veď píšem o svojom postrehu, tiež som z časti riešil tú otázku, čo ty, ako jeden dielik z mozajky tej mojej otázky 😉
|
|
|
112
|
|
110. Dzio 23.01.2024, 14:59
No veď píšem o svojom postrehu, tiež som z časti riešil tú otázku, čo ty, ako jeden dielik z mozajky tej mojej otázky 😉
▲
23.01.2024, 15:33
|
Súhlasím, ale bytostná otázka je ako hlad - človeku nepomôže počúvať o tom, že druhý sa najedol.
Musí sa sám osobne najesť. 😉
|
|
|
87
|
|
85. omega 22.01.2024, 19:51
A čím sa stať môžeme? To sa tu už žiadni dvaja ľudia pomaly nezhodneme.
▲
22.01.2024, 19:52
|
Však fantázii sa medze nekladú, či? 😉
|
|
|
103
|
|
83. omega 22.01.2024, 19:37
Človek je príliš obmedzený. Aby sa dalo povedať, že zmysel života je v človeku.
▲
23.01.2024, 09:45
|
Nikde inde nie je... aj keby bol u Boha, bez človeka je mu prázdny... zmysel života človeka je vždy v spojitosti s človekom
|
|
|
113
|
|
103. J.Tull 23.01.2024, 09:45
Nikde inde nie je... aj keby bol u Boha, bez človeka je mu prázdny... zmysel života človeka je vždy v spojitosti s človekom
▲
23.01.2024, 15:49
|
To nie. Žiadna civilizácia sa bez náboženstva neudržala. A ľudí tam bolo dosť, ale človek človeku zjavne nestačí. Možno jednotlivec keď žije napr. v kresťanskej civilizácii, si myslí, že by to išlo aj bez toho kresťanstva, ale nešlo. Každá civilizácia bez náboženstva sa rozpadla.
|
|
|
116
|
|
113. omega 23.01.2024, 15:49
To nie. Žiadna civilizácia sa bez náboženstva neudržala. A ľudí tam bolo dosť, ale človek človeku zjavne nestačí. Možno jednotlivec keď žije napr. v kresťanskej civilizácii, si myslí, že by to išlo aj bez toho kresťanstva, ale nešlo. Každá civilizácia bez náboženstva sa rozpadla.
▲
23.01.2024, 16:22
|
Ale je predsa jasné, že ak hovoríme o zmysle života, tak v postate riešime v prvom rade zmysel ľudského života. Takže sa musí týkať nás ako ľudí.
|
|
|
118
|
|
116. era 23.01.2024, 16:22
Ale je predsa jasné, že ak hovoríme o zmysle života, tak v postate riešime v prvom rade zmysel ľudského života. Takže sa musí týkať nás ako ľudí.
▲
23.01.2024, 16:28
|
Podľa svätých ľudí je zmysel života človeka práve v odpútaní sa od seba. Nemusí s tým súhlasiť každý, ale nedá sa povedať, že zmysel života musí súvisieť s ľudmi.
|
|
|
119
|
|
118. omega 23.01.2024, 16:28
Podľa svätých ľudí je zmysel života človeka práve v odpútaní sa od seba. Nemusí s tým súhlasiť každý, ale nedá sa povedať, že zmysel života musí súvisieť s ľudmi.
▲
23.01.2024, 16:30
|
A o zmysle akého života teda hovoríš? Či nie o zmysle ľudského života?
Hovoríš o zmysle života anjelov? Či o zmysle života zvierat?
|
|
|
121
|
|
118. omega 23.01.2024, 16:28
Podľa svätých ľudí je zmysel života človeka práve v odpútaní sa od seba. Nemusí s tým súhlasiť každý, ale nedá sa povedať, že zmysel života musí súvisieť s ľudmi.
▲
23.01.2024, 16:31
|
Či vari človek, keď sa odpúta od seba, prestane byť človekom?
|
|
|
111
|
|
1. omega 21.01.2024, 20:37
Veda vám povie ako, ale nepovie prečo. Technológie vám dajú veľa, ale už nie návod, čo s touto mocou urobiť. Liberálna demokracia vám dá slobodu, ale už nie návod, ako túto slobodu použiť. Tá jediná vec, ktorú moderný štát nevie, je dať životu zmysel. https://standard.sk/546966/marek-orko-vacha-naco-budem-uspesny-clovek-ak-nemam-zmysel-dalsieho-zitia
▲
23.01.2024, 15:30
|
Zmysel existencie si vytvára človek, ale zaujímal by ma zmysel existencie Boha. Keď ešte nebolo nič, len Boh. Prečo vlastne existoval?
|
|
|
114
|
|
111. Nadja 23.01.2024, 15:30
Zmysel existencie si vytvára človek, ale zaujímal by ma zmysel existencie Boha. Keď ešte nebolo nič, len Boh. Prečo vlastne existoval?
▲
23.01.2024, 15:51
|
Boh je nepochopiteľný.
Ale kresťania veria, že v Bohu sú tri osoby, takže sa nenudil. 🙂
|
|
|
115
|
|
114. omega 23.01.2024, 15:51
Boh je nepochopiteľný.
Ale kresťania veria, že v Bohu sú tri osoby, takže sa nenudil. 🙂
▲
23.01.2024, 16:00
|
No, počkaj, otcom ešte nebol a syna nemal... len duch sa vznášal v ničote.
|
|
|
117
|
|
115. Nadja 23.01.2024, 16:00
No, počkaj, otcom ešte nebol a syna nemal... len duch sa vznášal v ničote.
▲
23.01.2024, 16:23
|
|
120
|
|
117. omega 23.01.2024, 16:23
Zdá sa, že ty sa nudíš 😉
▲
23.01.2024, 16:31
|
Aj keby bol Boh jedna osoba ako veria židia, moslimovia alebo jehovisti, je nepochopiteľný a asi si vystačí sám so sebou, na rozdiel od človeka.
|
|
|
123
|
|
120. omega 23.01.2024, 16:31
Aj keby bol Boh jedna osoba ako veria židia, moslimovia alebo jehovisti, je nepochopiteľný a asi si vystačí sám so sebou, na rozdiel od človeka.
▲
23.01.2024, 16:41
|
Že si vystačí nezodpovedá otázku zmyslu jeho existencie 🙂
|
|
|
122
|
|
111. Nadja 23.01.2024, 15:30
Zmysel existencie si vytvára človek, ale zaujímal by ma zmysel existencie Boha. Keď ešte nebolo nič, len Boh. Prečo vlastne existoval?
▲
23.01.2024, 16:38
|
"zmysel existencie Boha"
Keď si zodpovieš, že aký je zmysel existencie hmoty, budeš možno na ceste, ako vyriešiť aj tú božiu záhadu. 🙂
|
|
|
124
|
|
122. era 23.01.2024, 16:38
"zmysel existencie Boha"
Keď si zodpovieš, že aký je zmysel existencie hmoty, budeš možno na ceste, ako vyriešiť aj tú božiu záhadu. 🙂
▲
23.01.2024, 16:42
|
Existencia hmoty nemá nijaký zmysel. Potom ani existencia boha nemá zmysel.
|
|
|
125
|
|
124. Nadja 23.01.2024, 16:42
Existencia hmoty nemá nijaký zmysel. Potom ani existencia boha nemá zmysel.
▲
23.01.2024, 16:43
|
Potom ani ja ani ty ani tvoji blízki nemajú žiaden zmysel. Dobré, nie?
|
|
|
126
|
|
125. era 23.01.2024, 16:43
Potom ani ja ani ty ani tvoji blízki nemajú žiaden zmysel. Dobré, nie?
▲
23.01.2024, 16:44
|
Ani boj Ukrajiny proti Rusku nemá žiaden zmysel, ani opozičné problémy s Ficom nemajú žiaden zmysel.
Život je nádherný 🙂
|
|
|
128
|
|
126. era 23.01.2024, 16:44
Ani boj Ukrajiny proti Rusku nemá žiaden zmysel, ani opozičné problémy s Ficom nemajú žiaden zmysel.
Život je nádherný 🙂
▲
23.01.2024, 16:46
|
|
127
|
|
125. era 23.01.2024, 16:43
Potom ani ja ani ty ani tvoji blízki nemajú žiaden zmysel. Dobré, nie?
▲
23.01.2024, 16:45
|
No veď nemáme, my si ho musíme vytvárať, píšem vyššie. Zmysel existencii Boha tiež vytvárame my. Bez nás nemá zmysel.
|
|
|
129
|
|
127. Nadja 23.01.2024, 16:45
No veď nemáme, my si ho musíme vytvárať, píšem vyššie. Zmysel existencii Boha tiež vytvárame my. Bez nás nemá zmysel.
▲
23.01.2024, 16:47
|
Prečo by sme si ho vôbec mali vytvárať? K čomu?
|
|
|
130
|
|
129. era 23.01.2024, 16:47
Prečo by sme si ho vôbec mali vytvárať? K čomu?
▲
23.01.2024, 16:48
|
Toto je tá najdôležitejšia otázka. My bez neho nevieme žiť. Presne tak, ako je v názve témy.
|
|
|
131
|
|
127. Nadja 23.01.2024, 16:45
No veď nemáme, my si ho musíme vytvárať, píšem vyššie. Zmysel existencii Boha tiež vytvárame my. Bez nás nemá zmysel.
▲
23.01.2024, 16:50
|
Čosi podobné napísal už Angelus Silesius:
„Já vím, že beze mne Bůh ani chvilku není; já zmizím-li, též on se ztratí v okamžení"
|
|
|
132
|
|
131. era 23.01.2024, 16:50
Čosi podobné napísal už Angelus Silesius:
„Já vím, že beze mne Bůh ani chvilku není; já zmizím-li, též on se ztratí v okamžení"
▲
23.01.2024, 16:54
|
Myslela som to širšie, vztiahnuté k zmyslu života, ale tým zmyslom môže byť aj napĺňanie vôle Boha. Nemusí. Ale človek bez akéhokoľvek zmyslu života nemá dôvod žiť.
|
|
|
133
|
|
132. Nadja 23.01.2024, 16:54
Myslela som to širšie, vztiahnuté k zmyslu života, ale tým zmyslom môže byť aj napĺňanie vôle Boha. Nemusí. Ale človek bez akéhokoľvek zmyslu života nemá dôvod žiť.
▲
23.01.2024, 16:56
|
Dá sa povedať, že zmysel života je niečo vyššie, čo jednotlivca presahuje?
|
|
|
134
|
|
133. era 23.01.2024, 16:56
Dá sa povedať, že zmysel života je niečo vyššie, čo jednotlivca presahuje?
▲
23.01.2024, 17:04
|
Zmyslom života ak by bolo iba prežiť, resp. dať život potomkom, tak to by sa možno dalo hodnotiť ako presiahnutie jednotlivca... Vedomie, že život pokračuje. Predsa, inak sa správali hocako veriaci ľudia, ktorí verili, že o pár dní život na Zemi skončí...
|
|
|
135
|
|
134. Nadja 23.01.2024, 17:04
Zmyslom života ak by bolo iba prežiť, resp. dať život potomkom, tak to by sa možno dalo hodnotiť ako presiahnutie jednotlivca... Vedomie, že život pokračuje. Predsa, inak sa správali hocako veriaci ľudia, ktorí verili, že o pár dní život na Zemi skončí...
▲
23.01.2024, 17:28
|
Dá sa povedať, že zmysel života je niečo vyššie, čo jednotlivca presahuje?
|
|
|
136
|
|
135. era 23.01.2024, 17:28
Dá sa povedať, že zmysel života je niečo vyššie, čo jednotlivca presahuje?
▲
23.01.2024, 18:33
|
Zle som sa vyjadrila? 🙂 Ano, jednotlivca presahuje zmysel života, ktorý vidí v odkaze budúcim generáciam, keď už on žiť nebude.
|
|
|
137
|
|
136. Nadja 23.01.2024, 18:33
Zle som sa vyjadrila? 🙂 Ano, jednotlivca presahuje zmysel života, ktorý vidí v odkaze budúcim generáciam, keď už on žiť nebude.
▲
23.01.2024, 18:43
|
Mimochodom, vôbec nevidím nejaký presah jednotlivca v zmysle "robiť dobro, aby som sa dostal do královstvá božieho", prípadne "robiť dobre, aby som sa mal lepšie v budúcom živote" 🙂
|
|
|
139
|
|
137. Nadja 23.01.2024, 18:43
Mimochodom, vôbec nevidím nejaký presah jednotlivca v zmysle "robiť dobro, aby som sa dostal do královstvá božieho", prípadne "robiť dobre, aby som sa mal lepšie v budúcom živote" 🙂
▲
23.01.2024, 18:50
|
To je v poriadku, to je osobná vypočítavosť, to naozaj jednotlivca nepresahuje.
Mojim cieľom bolo len poukázať na to, že človek dokáže zmýšľať a cítiť tak, že to niečo, k čomu s úctou a túžbou vzhliada, je väčšie, než jeho bežný egoistický život.
|
|
|
140
|
|
139. era 23.01.2024, 18:50
To je v poriadku, to je osobná vypočítavosť, to naozaj jednotlivca nepresahuje.
Mojim cieľom bolo len poukázať na to, že človek dokáže zmýšľať a cítiť tak, že to niečo, k čomu s úctou a túžbou vzhliada, je väčšie, než jeho bežný egoistický život.
▲
23.01.2024, 19:00
|
no neviem, či by som to definovala takto, ja tomu hovorím iba zodpovednosť za svoje činy, ktoré ovplyvňujú činy ľudí v budúcnosti.
|
|
|
141
|
|
140. Nadja 23.01.2024, 19:00
no neviem, či by som to definovala takto, ja tomu hovorím iba zodpovednosť za svoje činy, ktoré ovplyvňujú činy ľudí v budúcnosti.
▲
23.01.2024, 19:02
|
Teda samozrejme aj v súčasnosti ej
|
|
|
142
|
|
140. Nadja 23.01.2024, 19:00
no neviem, či by som to definovala takto, ja tomu hovorím iba zodpovednosť za svoje činy, ktoré ovplyvňujú činy ľudí v budúcnosti.
▲
23.01.2024, 19:37
|
Ak by človek k tejto myšlienke, ktorú si napísala, dokázal pridať zodpovedajúce city - nie výmysly, ale city, ktoré k tej myšlienke objektívne prináležia, tak by mohol prežívať morálny zážitok zodpovednosti voči budúcnosti.
Ak to zostane len v rovine myšlienky, tak to znie iba ako abstraktná teória.
|
|
|
143
|
|
142. era 23.01.2024, 19:37
Ak by človek k tejto myšlienke, ktorú si napísala, dokázal pridať zodpovedajúce city - nie výmysly, ale city, ktoré k tej myšlienke objektívne prináležia, tak by mohol prežívať morálny zážitok zodpovednosti voči budúcnosti.
Ak to zostane len v rovine myšlienky, tak to znie iba ako abstraktná teória.
▲
23.01.2024, 19:49
|
Neveľmi chápem, čo tým myslíš... Hovorím o činoch, ktoré ovplyvňuje vedomie zodpovednosti za budúcnosť. Čiastočne aj za činy ostatných ľudí. ono to asi znie trochu povýšenecky, ja predsa viem, že som nevýznamná osôbka, no napriek tomu, snažím sa ako viem 🙂 Tým väčšiu zodpovednosť ale isto pociťujú tí, ktorých význam je neporovnateľný s mojím.
|
|
|
144
|
|
143. Nadja 23.01.2024, 19:49
Neveľmi chápem, čo tým myslíš... Hovorím o činoch, ktoré ovplyvňuje vedomie zodpovednosti za budúcnosť. Čiastočne aj za činy ostatných ľudí. ono to asi znie trochu povýšenecky, ja predsa viem, že som nevýznamná osôbka, no napriek tomu, snažím sa ako viem 🙂 Tým väčšiu zodpovednosť ale isto pociťujú tí, ktorých význam je neporovnateľný s mojím.
▲
24.01.2024, 07:26
|
A ja vlastne hovorím o vnútornom duševnom prežívaní tých činov, o prežívaní, pociťovaní toho vedomia zodpovednosti.
Pretože prežívanie, pociťovanie niečoho, čo nás presahuje, je priamo vžívaním sa do sveta ducha, do duchovna, ktoré nás presahuje. Presahuje nás aj smerom do minulosti aj smerom do budúcnosti. A tým, že tie idey dokážeme pozdvihnúť na ideály, že ich prenikneme pociťovaním, získavajú realitu.
|
|
|
145
|
|
144. era 24.01.2024, 07:26
A ja vlastne hovorím o vnútornom duševnom prežívaní tých činov, o prežívaní, pociťovaní toho vedomia zodpovednosti.
Pretože prežívanie, pociťovanie niečoho, čo nás presahuje, je priamo vžívaním sa do sveta ducha, do duchovna, ktoré nás presahuje. Presahuje nás aj smerom do minulosti aj smerom do budúcnosti. A tým, že tie idey dokážeme pozdvihnúť na ideály, že ich prenikneme pociťovaním, získavajú realitu.
▲
24.01.2024, 08:55
|
pekne si to era napísal ... tomu sa nedá nerozumieť ...
|
|
|
146
|
|
145. solo 24.01.2024, 08:55
pekne si to era napísal ... tomu sa nedá nerozumieť ...
▲
24.01.2024, 15:26
|
Tým by som si až taký istý nebol.
|
|
|
138
|
|
136. Nadja 23.01.2024, 18:33
Zle som sa vyjadrila? 🙂 Ano, jednotlivca presahuje zmysel života, ktorý vidí v odkaze budúcim generáciam, keď už on žiť nebude.
▲
23.01.2024, 18:47
|
Dík. Hej, tá prvá reakcia mi pripadala ako také zahratie do autu 🙂
|
|
|
147
|
|
127. Nadja 23.01.2024, 16:45
No veď nemáme, my si ho musíme vytvárať, píšem vyššie. Zmysel existencii Boha tiež vytvárame my. Bez nás nemá zmysel.
▲
25.01.2024, 14:40
|
"nemáme, my si ho musíme vytvárať"
No a zjavne rôzni ľudia si ho vytvárajú rôzne. Z toho sa potom stávajú rôzne skupinové "zmysly bytia", na ktoré rôzne skupiny ľudstva "prisahajú" akoby na záväzný manifest. A následne sa tie skupiny potierajú, likvidujú navzájom. 🙂
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
vytvoril dzI/O 2015 - 2024
veľkosť : 471 937 B
vygenerované za : 0.323 s
táto stránka musí používať koláčiky, aby mohla fungovať...
verzia : 1.05 ( 27.4.2024 21:45 )
témy zobrazené : 22 604 298 x
jedinečné zobrazenia : 2 547 921 x
ip adresa : 13.59.9.236
|
podpora
stránka má príjem jedine od dobrovoľných podporovateľov
za mesiac 2024 / 5, podporovatelia na reklame naklikali 2,75 € (13 klikov), z toho dnes 0,00 € (0 klikov), ďakujem...
prosím, podpor stvoriteľa
prevodom na účet
SK41 1100 0000 0026 1872 7972
SWIFT: TATRSKBX
názov účtu: Dziak Maroš, Ing.
banka: Tatra banka, a.s. Hodžovo námestie 3 811 06 Bratislava 1
cez PayPal
cez Viamo
cez Donater
poštou
Ing. Maroš Dziak Budovateľská 67 075 01 Trebišov Slovensko, EÚ
a teraz pozri, kto prispel
facebook
MaDzi
Lipka
Help
Zmysel života
Kniha života
Documentor
Univerozum
zdieľaj túto stránku
|