for correct function of this site, i need to use cookies...
move to top
|
Lipka discussion forum
new "Jerusalem"
|
sk
|
en
|
aA
|
|
information of the day :
meaning of life of the day :
Toto vyrieši CO2 a drahý benzín
|
|
entries 19 |
shows 442 |
uniques 97 |
|
Theme is read only...
1
|
linkMinicross na elektrinu. Cena len okolo 730 eur / životnosť do 10 rokov / hmotnosť len 30 kg / maximálna rýchlosť 45 km/h / náklady na palivo sú len 1,5 Kwh = 0,24 eur na 100 km, čo je asi 11 krát menej než pri elektroautách a 40 krát menej než pri autách na diesel pri dnešných cenách benzínu / 0 % emisií / Pri nízkych rýchlostiach slabá hlučnosť / Dá sa nastaviť maximálna rýchlosť / Dojazd 30 km / O dosť nižšie náklady na údržbu v porovnaní s autom i s elektro autami / Veľkou výhodou je tiež nízka výška sedadla. Nohami si teda dočiahnete na zem. Pri bicykle si nohami dočiahnete iba na pedále, a to znižuje stabilitu a zapríčinuje väčšie množstvo pádov / Nie je potrebný vodičský preukaz / Dá sa nabíjať doma v zástrčke Skoda len že tieto minicrossy rovnako ako bicykle nemožu jazdiť po chodníkoch a súčasne máme na SVK nedostatok cyklotrás. Inak by som týmto pravidelne jazdil. No ísť s týmto na cestu to by bola samovražda...
|
 |
|
2
|
|
1. tomas12345 31.07.2022, 11:57
https://image.smedata.sk/image/w970-h0-c721963/a48a8879-a5c8-4aed-862b-16d1be3d6e54.jpg Minicross na elektrinu. Cena len okolo 730 eur / životnosť do 10 rokov / hmotnosť len 30 kg / maximálna rýchlosť 45 km/h / náklady na palivo sú len 1,5 Kwh = 0,24 eur na 100 km, čo je asi 11 krát menej než pri elektroautách a 40 krát menej než pri autách na diesel pri dnešných cenách benzínu / 0 % emisií / Pri nízkych rýchlostiach slabá hlučnosť / Dá sa nastaviť maximálna rýchlosť / Dojazd 30 km / O dosť niž...
▲
31.07.2022, 12:00
|
|
3
|
|
2. tomas12345 31.07.2022, 12:00
Nejaké námietky ?
▲
31.07.2022, 12:07
|
|
4
|
|
3. era 31.07.2022, 12:07
Bez námietok.
▲
31.07.2022, 12:09
|
Máš doma minicross a jazdíš s ním ?
|
 |
|
5
|
|
4. tomas12345 31.07.2022, 12:09
Máš doma minicross a jazdíš s ním ?
▲
31.07.2022, 12:10
|
|
7
|
|
5. era 31.07.2022, 12:10
Nie.
▲
31.07.2022, 20:33
|
Takže nemáš voči minicrossu žiadne námietky a predsa ho nemáš a nepoužívaš ? A to dáva aký zmysel ?
|
 |
|
17
|
|
7. tomas12345 31.07.2022, 20:33
Takže nemáš voči minicrossu žiadne námietky a predsa ho nemáš a nepoužívaš ? A to dáva aký zmysel ?
▲
01.08.2022, 09:31
|
Zmysel to má taký, že ponechávam tebe aj tvojim úvahám tvoj priestor, ale súčasne si ponechávam môj priestor, tvojimi úvahami nedotknutý.
|
 |
|
18
|
|
17. era 01.08.2022, 09:31
Zmysel to má taký, že ponechávam tebe aj tvojim úvahám tvoj priestor, ale súčasne si ponechávam môj priestor, tvojimi úvahami nedotknutý.
▲
01.08.2022, 17:16
|
(15) Clear1, vari sa nedá dôvodne predpokladať, že keď sú súčiastky vyrábané a finálne opracovávané tými najmodernejšími technológiami a s najvyššou presnosťou, tak ani potom sa predmetné straty neznižujú...?
|
|
|
19
|
|
18. Kasafran 01.08.2022, 17:16
(15) Clear1, vari sa nedá dôvodne predpokladať, že keď sú súčiastky vyrábané a finálne opracovávané tými najmodernejšími technológiami a s najvyššou presnosťou, tak ani potom sa predmetné straty neznižujú...?
▲
04.08.2022, 14:29
|
Nie Kasafran, neznižujú. Dôkazom je spotreba automobilov. Porovnaj spotrebu dnešného VW Golf so spotrebou VW Golf spred 10 rokov. Rozdiel je takmer nula. Dôvod:
1. Konštrukcia spaľovacieho motora sa nezmenila a pravdepodobne sa už ani nezmení. Všetky zásadné zmeny sa už udiali. 2. Presnosť súčiastok bola už aj pred 10 rokmi veľmi dobrá už nebude presnejšia. A ak áno, nebude mať veľký vplyv na zníženie trenia.
3. Mazanie motora. Oleje používané na mazanie (znižovanie trenia) majú už celé roky ten istý koeficient trenia. Ďalšie výrazné zníženie trenia už nespôsobia.
|
 |
|
6
|
|
2. tomas12345 31.07.2022, 12:00
Nejaké námietky ?
▲
31.07.2022, 12:47
|
1,5 kW na 100km? To bude blbosť
|
 |
|
8
|
|
6. omega 31.07.2022, 12:47
1,5 kW na 100km? To bude blbosť
▲
31.07.2022, 20:48
|
1,5 tonove elektroauto s človekom má spotrebu približne 16 Kwh / 100 km. Minicross váži 30 kg, spolu s 70 kg človekom 100 kg. Takže to je 15 násobne menšia hmotnosť než hmotnosť auta s človekom, a tým pádom aj 15 násobne menšia spotreba, teda približne 1-1,5 KWH/ 100 km
|
 |
|
9
|
|
8. tomas12345 31.07.2022, 20:48
1,5 tonove elektroauto s človekom má spotrebu približne 16 Kwh / 100 km. Minicross váži 30 kg, spolu s 70 kg človekom 100 kg. Takže to je 15 násobne menšia hmotnosť než hmotnosť auta s človekom, a tým pádom aj 15 násobne menšia spotreba, teda približne 1-1,5 KWH/ 100 km
▲
31.07.2022, 21:00
|
Joj neviem či je rozumné dávať hmotnosť do nepriamej úmery si spotrebou. Spotreba nie je len o hmotnosti. Jazdil som na Škode Fabia (hmotnosť cca 1200kg) so spotrebou 7,5 l/ na 100km, aj na Renault Master naloženom na 3500kg so spotrebou 11,7 l na 100km. Je to trochu nepomer že?
|
 |
|
11
|
|
9. clear1 31.07.2022, 21:00
Joj neviem či je rozumné dávať hmotnosť do nepriamej úmery si spotrebou. Spotreba nie je len o hmotnosti. Jazdil som na Škode Fabia (hmotnosť cca 1200kg) so spotrebou 7,5 l/ na 100km, aj na Renault Master naloženom na 3500kg so spotrebou 11,7 l na 100km. Je to trochu nepomer že?
▲
31.07.2022, 21:05
|
Ok tak si pre potvrdenie pozri potom toto :
Motor o výkone 1,1 Kwh / h, pričom maximálna rýchlost je 45 km/h. To znamená že na plnú rýchlosť by to prešlo 45 kilometrov pri spotrebe 1,1 Kwh, a teda 100 kilometrov pri spotrebe zhruba 2,3 Kwh. Treba však počítať s tým, že pri maximálnej rýchlosti je spotreba vyššia než pri rýchlosti ktorá je trebárs 3 násobne menšia. Ciže ono aj tak dostaneš približnu hodnotu 1,5 Kwh +-
|
 |
|
12
|
|
9. clear1 31.07.2022, 21:00
Joj neviem či je rozumné dávať hmotnosť do nepriamej úmery si spotrebou. Spotreba nie je len o hmotnosti. Jazdil som na Škode Fabia (hmotnosť cca 1200kg) so spotrebou 7,5 l/ na 100km, aj na Renault Master naloženom na 3500kg so spotrebou 11,7 l na 100km. Je to trochu nepomer že?
▲
31.07.2022, 21:06
|
|
10
|
|
6. omega 31.07.2022, 12:47
1,5 kW na 100km? To bude blbosť
▲
31.07.2022, 21:03
|
linkMotor o výkone 1,1 Kwh / h, pričom maximálna rýchlost je 45 km/h. To znamená že na plnú rýchlosť by to prešlo 45 kilometrov pri spotrebe 1,1 Kwh, a teda 100 kilometrov pri spotrebe zhruba 2,3 Kwh. Treba však počítať s tým, že pri maximálnej rýchlosti je spotreba vyššia než pri rýchlosti ktorá je trebárs 3 násobne menšia. Ciže ono aj tak dostaneš približnu hodnotu 1,5 Kwh +-
|
 |
|
13
|
|
10. tomas12345 31.07.2022, 21:03
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.15752-9/296604008_997527377657305_2246608567134427094_n.png?_nc_cat=110&ccb=1-7&_nc_sid=ae9488&_nc_ohc=I1EaZ0XzhAIAX8B5qhj&_nc_ht=scontent-vie1-1.xx&oh=03_AVLo9O2WN8Qat6k3IJ2LHj2dPkP9AG-8CXaxOl5t2M2mGw&oe=630B0133
Motor o výkone 1,1 Kwh / h, pričom maximálna rýchlost je 45 km/h. To znamená že na plnú rýchlosť by to prešlo 45 kilometrov pri spotrebe 1,1 Kwh, a teda 100 kilometrov pri spotrebe zhruba 2,3 Kwh. Treba však počítať s tým, že pri maximál...
▲
31.07.2022, 21:25
|
O to mi šlo, že záleží aj na rýchlosti, svoje urobí aj trenie, odpor vzduchu (pri vyšších rýchlostiach) Napr. od šéfa vývoja motorov v Škodovke viem, že trenie v motore a prevodovke zoberie až okolo 16% výkonu motora. To nie je málo..
|
 |
|
14
|
|
13. clear1 31.07.2022, 21:25
O to mi šlo, že záleží aj na rýchlosti, svoje urobí aj trenie, odpor vzduchu (pri vyšších rýchlostiach) Napr. od šéfa vývoja motorov v Škodovke viem, že trenie v motore a prevodovke zoberie až okolo 16% výkonu motora. To nie je málo..
▲
01.08.2022, 00:01
|
(13) Clear1, to som skutočne nevedel, že sa v súčasnosti vyrábajú až také nekvalitné (guľkové, valčekové) ložiská pre motory a až tak nekvalitné ich ďalšie trecie plochy...
|
|
|
15
|
|
14. Kasafran 01.08.2022, 00:01
(13) Clear1, to som skutočne nevedel, že sa v súčasnosti vyrábajú až také nekvalitné (guľkové, valčekové) ložiská pre motory a až tak nekvalitné ich ďalšie trecie plochy...
▲
01.08.2022, 06:58
|
Kasafran je to dané aj konštrukciou motora. Motor má príliš veľa pohyblivých častí. A každý pohyb na spojoch = trenie. Keď sa to všetko spočíta, máš veľké straty
|
 |
|
16
|
|
13. clear1 31.07.2022, 21:25
O to mi šlo, že záleží aj na rýchlosti, svoje urobí aj trenie, odpor vzduchu (pri vyšších rýchlostiach) Napr. od šéfa vývoja motorov v Škodovke viem, že trenie v motore a prevodovke zoberie až okolo 16% výkonu motora. To nie je málo..
▲
01.08.2022, 07:14
|
Ano, je tam veľa faktorov.. dokonca aj rýchlosť vetra zohráva svoje, a počasie či je slnko/dážd/zima
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
created by dzI/O 2015 - 2025
size : 106 328 B
generated in : 0.235 s
this site needs to use cookies, to work properly...
version : 1.05 ( 27.4.2024 21:45 )
themes displays : 29 470 050 x
unique displays : 3 081 051 x
ip address : 18.97.14.80
|
some ad
share this page
page has income only from voluntary donaters
please, support creator
by bank transfer
SK41 1100 0000 0026 1872 7972
 by PayPal
by Viamo
by Donater
by sending bitcoins
|