pre správne fungovanie tejto stránky, potrebujem používať cookies...
hoď ma hore
|
Diskusné Fórum
nový "Jeruzalem"
|
sk
|
en
|
aA
|
|
informácia dňa :
Toto vyrieši CO2 a drahý benzín
príspevkov 19 |
zobrazení 307 |
unikátne 91 |
|
Téma je len na čítanie...
1
|
odkazMinicross na elektrinu. Cena len okolo 730 eur / životnosť do 10 rokov / hmotnosť len 30 kg / maximálna rýchlosť 45 km/h / náklady na palivo sú len 1,5 Kwh = 0,24 eur na 100 km, čo je asi 11 krát menej než pri elektroautách a 40 krát menej než pri autách na diesel pri dnešných cenách benzínu / 0 % emisií / Pri nízkych rýchlostiach slabá hlučnosť / Dá sa nastaviť maximálna rýchlosť / Dojazd 30 km / O dosť nižšie náklady na údržbu v porovnaní s autom i s elektro autami / Veľkou výhodou je tiež nízka výška sedadla. Nohami si teda dočiahnete na zem. Pri bicykle si nohami dočiahnete iba na pedále, a to znižuje stabilitu a zapríčinuje väčšie množstvo pádov / Nie je potrebný vodičský preukaz / Dá sa nabíjať doma v zástrčke Skoda len že tieto minicrossy rovnako ako bicykle nemožu jazdiť po chodníkoch a súčasne máme na SVK nedostatok cyklotrás. Inak by som týmto pravidelne jazdil. No ísť s týmto na cestu to by bola samovražda...
|
|
|
2
|
|
1. tomas12345 31.07.2022, 11:57
https://image.smedata.sk/image/w970-h0-c721963/a48a8879-a5c8-4aed-862b-16d1be3d6e54.jpg Minicross na elektrinu. Cena len okolo 730 eur / životnosť do 10 rokov / hmotnosť len 30 kg / maximálna rýchlosť 45 km/h / náklady na palivo sú len 1,5 Kwh = 0,24 eur na 100 km, čo je asi 11 krát menej než pri elektroautách a 40 krát menej než pri autách na diesel pri dnešných cenách benzínu / 0 % emisií / Pri nízkych rýchlostiach slabá hlučnosť / Dá sa nastaviť maximálna rýchlosť / Dojazd 30 km / O dosť niž...
▲
31.07.2022, 12:00
|
|
3
|
|
2. tomas12345 31.07.2022, 12:00
Nejaké námietky ?
▲
31.07.2022, 12:07
|
|
4
|
|
3. era 31.07.2022, 12:07
Bez námietok.
▲
31.07.2022, 12:09
|
Máš doma minicross a jazdíš s ním ?
|
|
|
5
|
|
4. tomas12345 31.07.2022, 12:09
Máš doma minicross a jazdíš s ním ?
▲
31.07.2022, 12:10
|
|
7
|
|
5. era 31.07.2022, 12:10
Nie.
▲
31.07.2022, 20:33
|
Takže nemáš voči minicrossu žiadne námietky a predsa ho nemáš a nepoužívaš ? A to dáva aký zmysel ?
|
|
|
17
|
|
7. tomas12345 31.07.2022, 20:33
Takže nemáš voči minicrossu žiadne námietky a predsa ho nemáš a nepoužívaš ? A to dáva aký zmysel ?
▲
01.08.2022, 09:31
|
Zmysel to má taký, že ponechávam tebe aj tvojim úvahám tvoj priestor, ale súčasne si ponechávam môj priestor, tvojimi úvahami nedotknutý.
|
|
|
18
|
|
17. era 01.08.2022, 09:31
Zmysel to má taký, že ponechávam tebe aj tvojim úvahám tvoj priestor, ale súčasne si ponechávam môj priestor, tvojimi úvahami nedotknutý.
▲
01.08.2022, 17:16
|
(15) Clear1, vari sa nedá dôvodne predpokladať, že keď sú súčiastky vyrábané a finálne opracovávané tými najmodernejšími technológiami a s najvyššou presnosťou, tak ani potom sa predmetné straty neznižujú...?
|
|
|
19
|
|
18. Kasafran 01.08.2022, 17:16
(15) Clear1, vari sa nedá dôvodne predpokladať, že keď sú súčiastky vyrábané a finálne opracovávané tými najmodernejšími technológiami a s najvyššou presnosťou, tak ani potom sa predmetné straty neznižujú...?
▲
04.08.2022, 14:29
|
Nie Kasafran, neznižujú. Dôkazom je spotreba automobilov. Porovnaj spotrebu dnešného VW Golf so spotrebou VW Golf spred 10 rokov. Rozdiel je takmer nula. Dôvod:
1. Konštrukcia spaľovacieho motora sa nezmenila a pravdepodobne sa už ani nezmení. Všetky zásadné zmeny sa už udiali. 2. Presnosť súčiastok bola už aj pred 10 rokmi veľmi dobrá už nebude presnejšia. A ak áno, nebude mať veľký vplyv na zníženie trenia.
3. Mazanie motora. Oleje používané na mazanie (znižovanie trenia) majú už celé roky ten istý koeficient trenia. Ďalšie výrazné zníženie trenia už nespôsobia.
|
|
|
6
|
|
2. tomas12345 31.07.2022, 12:00
Nejaké námietky ?
▲
31.07.2022, 12:47
|
1,5 kW na 100km? To bude blbosť
|
|
|
8
|
|
6. omega 31.07.2022, 12:47
1,5 kW na 100km? To bude blbosť
▲
31.07.2022, 20:48
|
1,5 tonove elektroauto s človekom má spotrebu približne 16 Kwh / 100 km. Minicross váži 30 kg, spolu s 70 kg človekom 100 kg. Takže to je 15 násobne menšia hmotnosť než hmotnosť auta s človekom, a tým pádom aj 15 násobne menšia spotreba, teda približne 1-1,5 KWH/ 100 km
|
|
|
9
|
|
8. tomas12345 31.07.2022, 20:48
1,5 tonove elektroauto s človekom má spotrebu približne 16 Kwh / 100 km. Minicross váži 30 kg, spolu s 70 kg človekom 100 kg. Takže to je 15 násobne menšia hmotnosť než hmotnosť auta s človekom, a tým pádom aj 15 násobne menšia spotreba, teda približne 1-1,5 KWH/ 100 km
▲
31.07.2022, 21:00
|
Joj neviem či je rozumné dávať hmotnosť do nepriamej úmery si spotrebou. Spotreba nie je len o hmotnosti. Jazdil som na Škode Fabia (hmotnosť cca 1200kg) so spotrebou 7,5 l/ na 100km, aj na Renault Master naloženom na 3500kg so spotrebou 11,7 l na 100km. Je to trochu nepomer že?
|
|
|
11
|
|
9. clear1 31.07.2022, 21:00
Joj neviem či je rozumné dávať hmotnosť do nepriamej úmery si spotrebou. Spotreba nie je len o hmotnosti. Jazdil som na Škode Fabia (hmotnosť cca 1200kg) so spotrebou 7,5 l/ na 100km, aj na Renault Master naloženom na 3500kg so spotrebou 11,7 l na 100km. Je to trochu nepomer že?
▲
31.07.2022, 21:05
|
Ok tak si pre potvrdenie pozri potom toto :
Motor o výkone 1,1 Kwh / h, pričom maximálna rýchlost je 45 km/h. To znamená že na plnú rýchlosť by to prešlo 45 kilometrov pri spotrebe 1,1 Kwh, a teda 100 kilometrov pri spotrebe zhruba 2,3 Kwh. Treba však počítať s tým, že pri maximálnej rýchlosti je spotreba vyššia než pri rýchlosti ktorá je trebárs 3 násobne menšia. Ciže ono aj tak dostaneš približnu hodnotu 1,5 Kwh +-
|
|
|
12
|
|
9. clear1 31.07.2022, 21:00
Joj neviem či je rozumné dávať hmotnosť do nepriamej úmery si spotrebou. Spotreba nie je len o hmotnosti. Jazdil som na Škode Fabia (hmotnosť cca 1200kg) so spotrebou 7,5 l/ na 100km, aj na Renault Master naloženom na 3500kg so spotrebou 11,7 l na 100km. Je to trochu nepomer že?
▲
31.07.2022, 21:06
|
|
10
|
|
6. omega 31.07.2022, 12:47
1,5 kW na 100km? To bude blbosť
▲
31.07.2022, 21:03
|
odkazMotor o výkone 1,1 Kwh / h, pričom maximálna rýchlost je 45 km/h. To znamená že na plnú rýchlosť by to prešlo 45 kilometrov pri spotrebe 1,1 Kwh, a teda 100 kilometrov pri spotrebe zhruba 2,3 Kwh. Treba však počítať s tým, že pri maximálnej rýchlosti je spotreba vyššia než pri rýchlosti ktorá je trebárs 3 násobne menšia. Ciže ono aj tak dostaneš približnu hodnotu 1,5 Kwh +-
|
|
|
13
|
|
10. tomas12345 31.07.2022, 21:03
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.15752-9/296604008_997527377657305_2246608567134427094_n.png?_nc_cat=110&ccb=1-7&_nc_sid=ae9488&_nc_ohc=I1EaZ0XzhAIAX8B5qhj&_nc_ht=scontent-vie1-1.xx&oh=03_AVLo9O2WN8Qat6k3IJ2LHj2dPkP9AG-8CXaxOl5t2M2mGw&oe=630B0133
Motor o výkone 1,1 Kwh / h, pričom maximálna rýchlost je 45 km/h. To znamená že na plnú rýchlosť by to prešlo 45 kilometrov pri spotrebe 1,1 Kwh, a teda 100 kilometrov pri spotrebe zhruba 2,3 Kwh. Treba však počítať s tým, že pri maximál...
▲
31.07.2022, 21:25
|
O to mi šlo, že záleží aj na rýchlosti, svoje urobí aj trenie, odpor vzduchu (pri vyšších rýchlostiach) Napr. od šéfa vývoja motorov v Škodovke viem, že trenie v motore a prevodovke zoberie až okolo 16% výkonu motora. To nie je málo..
|
|
|
14
|
|
13. clear1 31.07.2022, 21:25
O to mi šlo, že záleží aj na rýchlosti, svoje urobí aj trenie, odpor vzduchu (pri vyšších rýchlostiach) Napr. od šéfa vývoja motorov v Škodovke viem, že trenie v motore a prevodovke zoberie až okolo 16% výkonu motora. To nie je málo..
▲
01.08.2022, 00:01
|
(13) Clear1, to som skutočne nevedel, že sa v súčasnosti vyrábajú až také nekvalitné (guľkové, valčekové) ložiská pre motory a až tak nekvalitné ich ďalšie trecie plochy...
|
|
|
15
|
|
14. Kasafran 01.08.2022, 00:01
(13) Clear1, to som skutočne nevedel, že sa v súčasnosti vyrábajú až také nekvalitné (guľkové, valčekové) ložiská pre motory a až tak nekvalitné ich ďalšie trecie plochy...
▲
01.08.2022, 06:58
|
Kasafran je to dané aj konštrukciou motora. Motor má príliš veľa pohyblivých častí. A každý pohyb na spojoch = trenie. Keď sa to všetko spočíta, máš veľké straty
|
|
|
16
|
|
13. clear1 31.07.2022, 21:25
O to mi šlo, že záleží aj na rýchlosti, svoje urobí aj trenie, odpor vzduchu (pri vyšších rýchlostiach) Napr. od šéfa vývoja motorov v Škodovke viem, že trenie v motore a prevodovke zoberie až okolo 16% výkonu motora. To nie je málo..
▲
01.08.2022, 07:14
|
Ano, je tam veľa faktorov.. dokonca aj rýchlosť vetra zohráva svoje, a počasie či je slnko/dážd/zima
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
vytvoril dzI/O 2015 - 2024
veľkosť : 111 049 B
vygenerované za : 0.362 s
táto stránka musí používať koláčiky, aby mohla fungovať...
témy zobrazené : 21 859 923 x
jedinečné zobrazenia : 2 534 974 x
ip adresa : 3.86.235.207
|
podpora
stránka má príjem jedine od dobrovoľných podporovateľov
za mesiac 2024 / 3, podporovatelia na reklame naklikali 3,68 € (30 klikov), z toho dnes 0,14 € (1 klik), ďakujem...
prosím, podpor stvoriteľa
prevodom na účet
SK41 1100 0000 0026 1872 7972
SWIFT: TATRSKBX
názov účtu: Dziak Maroš, Ing.
banka: Tatra banka, a.s. Hodžovo námestie 3 811 06 Bratislava 1
cez PayPal
cez Viamo
cez Donater
poštou
Ing. Maroš Dziak Budovateľská 67 075 01 Trebišov Slovensko, EÚ
a teraz pozri, kto prispel
|