for correct function of this site, i need to use cookies...
move to top
|
Lipka discussion forum
new "Jerusalem"
|
sk
|
en
|
aA
|
|
information of the day :
meaning of life of the day :
entries 22 |
shows 452 |
uniques 136 |
theme was created 17.9.2024 08:07 by Attis
|
Theme is read only...
1
|
Kvôli akému dôvodu sú ľudia orientovaní v dokazovaní skutočností bez poznania príčin ?
Bez poznania príčin je vlastne nemožné vyjadriť objektívny súd.
|
|
|
2
|
|
1. Attis 17.09.2024, 08:07
Kvôli akému dôvodu sú ľudia orientovaní v dokazovaní skutočností bez poznania príčin ? Bez poznania príčin je vlastne nemožné vyjadriť objektívny súd.
▲
17.09.2024, 08:10
|
Vychádzame z pozorovaní, z vnímania prítomnosti, z toho vzchádza popis dynamiky procesov a z toho následne usudzujeme na príčiny.
|
|
|
3
|
|
2. era 17.09.2024, 08:10
Vychádzame z pozorovaní, z vnímania prítomnosti, z toho vzchádza popis dynamiky procesov a z toho následne usudzujeme na príčiny.
▲
17.09.2024, 08:19
|
Ale pozorovanie takého druhu nie je objektívne, o fakty sa opierajúce.
|
|
|
5
|
|
3. Attis 17.09.2024, 08:19
Ale pozorovanie takého druhu nie je objektívne, o fakty sa opierajúce.
▲
17.09.2024, 08:22
|
Samotné pozorovanie je zdrojom faktov. Fakty získavame pozorovaním.
|
|
|
8
|
|
5. era 17.09.2024, 08:22
Samotné pozorovanie je zdrojom faktov. Fakty získavame pozorovaním.
▲
17.09.2024, 08:43
|
Daj tvoju verziu - ako človek získava fakty?
|
|
|
9
|
|
8. era 17.09.2024, 08:43
Daj tvoju verziu - ako človek získava fakty?
▲
17.09.2024, 08:54
|
Vzdelávaním, nie však na čisto subjektívnom podklade ...
Dnešná tzv demokracia zdá sa že zakladá čisto na virtualite - univerzalizme -
Teda na čisto subjektívnom podklade.
|
|
|
11
|
|
9. Attis 17.09.2024, 08:54
Vzdelávaním, nie však na čisto subjektívnom podklade ...
Dnešná tzv demokracia zdá sa že zakladá čisto na virtualite - univerzalizme -
Teda na čisto subjektívnom podklade.
▲
17.09.2024, 09:02
|
Čo máš na mysli pod vzdelávaním? Že chodíme do školy a tam nám niečo nalejú do hláv?
|
|
|
13
|
|
11. era 17.09.2024, 09:02
Čo máš na mysli pod vzdelávaním? Že chodíme do školy a tam nám niečo nalejú do hláv?
▲
17.09.2024, 09:05
|
|
15
|
|
13. Attis 17.09.2024, 09:05
Nie.
▲
17.09.2024, 09:07
|
Ale veď školy sú vzdelávacími inštitúciami.
|
|
|
19
|
|
9. Attis 17.09.2024, 08:54
Vzdelávaním, nie však na čisto subjektívnom podklade ...
Dnešná tzv demokracia zdá sa že zakladá čisto na virtualite - univerzalizme -
Teda na čisto subjektívnom podklade.
▲
17.09.2024, 12:35
|
Bratu, ty vždy píšeš tak abstraktne, myslíš na niečo konkrétne a potom tu vedieš o tom polemiky a nechápeš, prečo my si píšeme svoje. Dám ti príklad: Už Egypťania pozorovali pohyb nebeských telies - Slnko, Mesiac, hviezdy. Vedeli o nich nič iba čumeli a zapisovali, potom dospeli k nejakému poznaniu faktov, vedeli ako Mesiac dorastá, ako cúva a zistili, že sa to pravidelne opakuje, teda dospeli k faktu, že to tak bude aj o rok, dva...nepoznali príčinu, ale poznali fakt. A neskôr sa dozvedeli aj kopec iných závislosti, dokonca vedeli predpovedať zatmenie Slnka a vedeli, že je to iba na pár minút, ale bohato to stačilo na strašenie prostého ľude a nevzdelaných. Asi takto - pozorovaním sa získali fakty bez poznania prečo je to tak.
|
|
|
10
|
|
8. era 17.09.2024, 08:43
Daj tvoju verziu - ako človek získava fakty?
▲
17.09.2024, 08:56
|
Vývoj doby dnešnej zakladá na subjekte, viac než na objekte.
|
|
|
12
|
|
10. Attis 17.09.2024, 08:56
Vývoj doby dnešnej zakladá na subjekte, viac než na objekte.
▲
17.09.2024, 09:04
|
Každý človek je subjekt. Všetko, čo sa dozvieš, naučíš, čo prijmeš pozorovaním, vnímaním, všetko je subjektívne. A vždy to tak aj bolo. Všetko v duši nejakého subjektu je subjektívne.
|
|
|
14
|
|
12. era 17.09.2024, 09:04
Každý človek je subjekt. Všetko, čo sa dozvieš, naučíš, čo prijmeš pozorovaním, vnímaním, všetko je subjektívne. A vždy to tak aj bolo. Všetko v duši nejakého subjektu je subjektívne.
▲
17.09.2024, 09:07
|
Subjektívny môže byť pojem, nie však objekt.
|
|
|
16
|
|
14. Attis 17.09.2024, 09:07
Subjektívny môže byť pojem, nie však objekt.
▲
17.09.2024, 09:08
|
Ale človek vie niečo o objekte iba svojimi subjektívnymi schopnosťami.
|
|
|
17
|
|
16. era 17.09.2024, 09:08
Ale človek vie niečo o objekte iba svojimi subjektívnymi schopnosťami.
▲
17.09.2024, 09:24
|
Ale však subjektívne schopnosti sú každého osobnou "vecou".
|
|
|
20
|
|
17. Attis 17.09.2024, 09:24
Ale však subjektívne schopnosti sú každého osobnou "vecou".
▲
17.09.2024, 12:54
|
No veď áno.
Ale na niektorých osobných "veciach" sa dokážu zhodnúť viacerí subjekti. Potom tie "veci" sú súčasťou ich spoločného sveta, v ktorom si navzájom rozumejú.
|
|
|
18
|
|
12. era 17.09.2024, 09:04
Každý človek je subjekt. Všetko, čo sa dozvieš, naučíš, čo prijmeš pozorovaním, vnímaním, všetko je subjektívne. A vždy to tak aj bolo. Všetko v duši nejakého subjektu je subjektívne.
▲
17.09.2024, 12:25
|
Každý človek je objekt. Kým som bol mladý, tak objekty na ktorých dlho spočinul zrak môj boli krásne mladé devy. Aj dnes tak činím a kochám sa. Ibaže iba kochám. Niekedy som aj oslovil... Takže môžem parafrázovať tvoju poslednú vetu na: Všetko v duši mnou pozorovaných objektov je subjektívne.
|
|
|
4
|
|
2. era 17.09.2024, 08:10
Vychádzame z pozorovaní, z vnímania prítomnosti, z toho vzchádza popis dynamiky procesov a z toho následne usudzujeme na príčiny.
▲
17.09.2024, 08:20
|
Takže v podstate vždy nejaké konkrétne príčiny predpokladáme.
Ale poznať skutočné príčiny, to je ťažšia úloha. Pretože v usudzovaní na príčiny vstupujú do úvahy hlavne dva faktory: 1. množstvo pozorovaní - ak máme málo relevantných pozorovaní, tak zanedbáme nejaké informácie a to nepriaznivo ovplyvní úsudok o príčinách. 2. predsudky - ak "už dopredu vieme", falšujeme tým výsledok úsudku o príčinách.
|
|
|
6
|
|
4. era 17.09.2024, 08:20
Takže v podstate vždy nejaké konkrétne príčiny predpokladáme.
Ale poznať skutočné príčiny, to je ťažšia úloha. Pretože v usudzovaní na príčiny vstupujú do úvahy hlavne dva faktory: 1. množstvo pozorovaní - ak máme málo relevantných pozorovaní, tak zanedbáme nejaké informácie a to nepriaznivo ovplyvní úsudok o príčinách. 2. predsudky - ak "už dopredu vieme", falšujeme tým výsledok úsudku o príčinách.
▲
17.09.2024, 08:26
|
Sám si sa prezradil; "Ale poznať skutočné príčiny, to je ťažšia úloha."
|
|
|
7
|
|
6. Attis 17.09.2024, 08:26
Sám si sa prezradil; "Ale poznať skutočné príčiny, to je ťažšia úloha."
▲
17.09.2024, 08:43
|
Ťažšia, nie však nemožná.
|
|
|
21
|
|
7. era 17.09.2024, 08:43
Ťažšia, nie však nemožná.
▲
17.09.2024, 19:40
|
A to je princíp tejto cesty.
|
|
|
22
|
|
21. ninka 17.09.2024, 19:40
A to je princíp tejto cesty.
▲
17.09.2024, 20:04
|
Močové cesty sú nevyspytateľné.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
created by dzI/O 2015 - 2024
size : 106 880 B
generated in : 0.195 s
this site needs to use cookies, to work properly...
version : 1.05 ( 27.4.2024 21:45 )
themes displays : 26 850 743 x
unique displays : 2 928 429 x
ip address : 18.97.9.172
|
some ad
share this page
page has income only from voluntary donaters
please, support creator
by bank transfer
SK41 1100 0000 0026 1872 7972
by PayPal
by Viamo
by Donater
by sending bitcoins
|