for correct function of this site, i need to use cookies...
move to top
|
Lipka discussion forum
new "Jerusalem"
|
sk
|
en
|
aA
|
|
information of the day :
meaning of life of the day :
entries 109 |
shows 806 |
uniques 72 |
theme was created 10.5.2023 12:32 by Kasafran
|
Theme is read only...
1
|
Pozrite si a vypočujte... link
|
|
|
2
|
|
1. Kasafran 10.05.2023, 12:32
Pozrite si a vypočujte... https://www.facebook.com/watch/?v=1701142466970397&extid=WA-UNK-UNK-UNK-IOS_GK0T-GK1C&mibextid=2Rb1fB&ref=sharing
▲
10.05.2023, 12:48
|
Keďže si to asi zatiaľ nikto nepozrel a nevypočul , tak to len dokazuje, že Slováci vôbec netušia odkiaľ prichádza to zlo , ktoré nakoniec zasahuje krajiny.
|
|
|
3
|
|
2. astro 10.05.2023, 12:48
Keďže si to asi zatiaľ nikto nepozrel a nevypočul , tak to len dokazuje, že Slováci vôbec netušia odkiaľ prichádza to zlo , ktoré nakoniec zasahuje krajiny.
▲
10.05.2023, 12:54
|
Zlo podľa materializmu nie je ničím objektívnym. Takže ak ty niečo nazývaš zlom, je to tvoj subjektívny názor. Objektívne zlo uznávajú iba teisti, lebo ho vzťahujú k svojmu Bohu, ktorý je pre nich objektívny.
|
|
|
4
|
|
3. era 10.05.2023, 12:54
Zlo podľa materializmu nie je ničím objektívnym. Takže ak ty niečo nazývaš zlom, je to tvoj subjektívny názor.
Objektívne zlo uznávajú iba teisti, lebo ho vzťahujú k svojmu Bohu, ktorý je pre nich objektívny.
▲
10.05.2023, 13:12
|
(3) Era, voľáko to máš vo svojej mysli poprehadzované - podľa teba tisícročia trvajúce vyvražďovanie ľudí v rôznorodých vojnách nie je ničím objektívnym...? Teisti, podobní Tebe a iní, ktorí uznávajú zlo a vzťahujú ho k svojim bohom, nemajú názor subjektívny, ale "OBJEKTÍVNY"...???
|
|
|
5
|
|
4. Kasafran 10.05.2023, 13:12
(3) Era, voľáko to máš vo svojej mysli poprehadzované - podľa teba tisícročia trvajúce vyvražďovanie ľudí v rôznorodých vojnách nie je ničím objektívnym...? Teisti, podobní Tebe a iní, ktorí uznávajú zlo a vzťahujú ho k svojim bohom, nemajú názor subjektívny, ale "OBJEKTÍVNY"...???
▲
10.05.2023, 13:14
|
Keby si bol dôsledný v myslení, písal by si to isté, čo ja.
Ale keďže nie si dôsledný, napíšeš bársčo podľa toho, ako to sám cítiš.
|
|
|
6
|
|
5. era 10.05.2023, 13:14
Keby si bol dôsledný v myslení, písal by si to isté, čo ja.
Ale keďže nie si dôsledný, napíšeš bársčo podľa toho, ako to sám cítiš.
▲
10.05.2023, 13:27
|
(5) Era, to takýmto spôsobom začínaš stavať na obdiv svoju "argumentačnú" logiku...?
|
|
|
8
|
|
6. Kasafran 10.05.2023, 13:27
(5) Era, to takýmto spôsobom začínaš stavať na obdiv svoju "argumentačnú" logiku...?
▲
10.05.2023, 13:33
|
Ja nič nezačínam stavať na obdiv. Bolo to prosté konštatovanie.
|
|
|
13
|
|
4. Kasafran 10.05.2023, 13:12
(3) Era, voľáko to máš vo svojej mysli poprehadzované - podľa teba tisícročia trvajúce vyvražďovanie ľudí v rôznorodých vojnách nie je ničím objektívnym...? Teisti, podobní Tebe a iní, ktorí uznávajú zlo a vzťahujú ho k svojim bohom, nemajú názor subjektívny, ale "OBJEKTÍVNY"...???
▲
10.05.2023, 16:15
|
Stručne - Podľa Marxa objektívnym zlom je štruktúra nerovných sociálnych vzťahov, vykorisťovanie človeka človekom – keď jednotlivci bohatnú z práce iných a takto získaný kapitál reinvestujú spôsobom, ktorý tieto nerovnosti ešte zväčšuje ...
|
|
|
14
|
|
13. J.Tull 10.05.2023, 16:15
Stručne - Podľa Marxa objektívnym zlom je štruktúra nerovných sociálnych vzťahov, vykorisťovanie človeka človekom – keď jednotlivci bohatnú z práce iných a takto získaný kapitál reinvestujú spôsobom, ktorý tieto nerovnosti ešte zväčšuje ...
▲
10.05.2023, 21:47
|
(13) J.Tull, myslím si, že takýto spôsob chápania spoločenskej reality je občas vysoko nad úrovňou Erovho chápania...
|
|
|
15
|
|
14. Kasafran 10.05.2023, 21:47
(13) J.Tull, myslím si, že takýto spôsob chápania spoločenskej reality je občas vysoko nad úrovňou Erovho chápania...
▲
10.05.2023, 22:10
|
|
16
|
(15) Era, spamätaj sa - máš na to, aby si argumentačne odpovedal a nerobil zo seba vágneho opakovača...!
|
|
|
17
|
|
16. Kasafran 10.05.2023, 22:23
(15) Era, spamätaj sa - máš na to, aby si argumentačne odpovedal a nerobil zo seba vágneho opakovača...!
▲
10.05.2023, 22:32
|
Ako sa dá argumentačne odpovedať na tvrdenie, že nejaký spôsob chápania spoločenskej reality je občas vysoko nad mojou úrovňou chápania? Veď je to obyčajný útok na mňa ako osobu, nie argument k veci. Ale aj tak ťa mám rád.
|
|
|
18
|
|
17. era 10.05.2023, 22:32
Ako sa dá argumentačne odpovedať na tvrdenie, že nejaký spôsob chápania spoločenskej reality je občas vysoko nad mojou úrovňou chápania?
Veď je to obyčajný útok na mňa ako osobu, nie argument k veci.
Ale aj tak ťa mám rád.
▲
10.05.2023, 22:49
|
(17) Era, nože sa pokús na svoje občasné stanoviská pozrieť z objektívneho/reálneho nadhľadu. Ak tak spravíš, a Ty si toho schopný, potom dôvodne predpokladám, že niektoré svoje náhľady dokážeš revidovať...
|
|
|
19
|
|
18. Kasafran 10.05.2023, 22:49
(17) Era, nože sa pokús na svoje občasné stanoviská pozrieť z objektívneho/reálneho nadhľadu. Ak tak spravíš, a Ty si toho schopný, potom dôvodne predpokladám, že niektoré svoje náhľady dokážeš revidovať...
▲
10.05.2023, 22:58
|
Jedno mám za isté - Ak začnem opakovať tvoje tézy, hneď budem pre teba hodný chvály... Pretože ty si presvedčený, že práve tvoje názory sú tie objektívne a správne. A ja ti to prajem.
|
|
|
20
|
|
19. era 10.05.2023, 22:58
Jedno mám za isté - Ak začnem opakovať tvoje tézy, hneď budem pre teba hodný chvály...
Pretože ty si presvedčený, že práve tvoje názory sú tie objektívne a správne.
A ja ti to prajem.
▲
10.05.2023, 23:09
|
(19) Era, nebodaj aj Ty si "sám o sebe" dospel k presvedčeniu, že Tvoje názory sú objektívne správne...? Ak je to tak, potom Ti prajem, aby si i ich overoval/konfrontoval u čo najväčieho počtu svojich kolegov, priateľov a známych kritickou analýzou súčasného spoločenského systému...!
|
|
|
21
|
|
20. Kasafran 10.05.2023, 23:09
(19) Era, nebodaj aj Ty si "sám o sebe" dospel k presvedčeniu, že Tvoje názory sú objektívne správne...? Ak je to tak, potom Ti prajem, aby si i ich overoval/konfrontoval u čo najväčieho počtu svojich kolegov, priateľov a známych kritickou analýzou súčasného spoločenského systému...!
▲
11.05.2023, 07:29
|
A prečo len súčasného? Prečo nie kritickou analýzou všetkých spoločenských systémov?
|
|
|
22
|
|
21. era 11.05.2023, 07:29
A prečo len súčasného? Prečo nie kritickou analýzou všetkých spoločenských systémov?
▲
11.05.2023, 10:39
|
Všetky /až na malé výnimky.../ spoločenské systémy po objave poľnohospodárstva /najdlhšej revolúcii sveta sa vyznačujú "štruktúra nerovných sociálnych vzťahov, vykorisťovanie človeka človekom..." Toto celosvetové zlo je preto aj v tomto zmysle objektívnym zlom...
|
|
|
63
|
era a Kasafran nebojujte spolu , ale diskutujte a ste inteligentní dosť na to , aby ste našli spoločné definície.
|
|
|
67
|
|
63. astro 12.05.2023, 11:27
era a Kasafran nebojujte spolu , ale diskutujte a ste inteligentní dosť na to , aby ste našli spoločné definície.
▲
12.05.2023, 11:39
|
Nie - naše východiskové pozície sú tak rozdielne, že príliš často nie je vôbec možné nájsť spoločné definície. Iba ak by sme sa uspokojili s veľmi vágnymi a neurčitými definíciami.
|
|
|
69
|
|
67. era 12.05.2023, 11:39
Nie - naše východiskové pozície sú tak rozdielne, že príliš často nie je vôbec možné nájsť spoločné definície. Iba ak by sme sa uspokojili s veľmi vágnymi a neurčitými definíciami.
▲
12.05.2023, 11:47
|
era samozrejme v prvom rade je to problém osobnostný a vedomostný a to sú dva balvany na ceste porozumenia. No je otázne či ide o vzájomné poroztumenie , alebo o pochopenie podstaty problému v diskúsii.
|
|
|
70
|
|
69. astro 12.05.2023, 11:47
era samozrejme v prvom rade je to problém osobnostný a vedomostný a to sú dva balvany na ceste porozumenia. No je otázne či ide o vzájomné poroztumenie , alebo o pochopenie podstaty problému v diskúsii.
▲
12.05.2023, 11:50
|
Každý si zo svojho stanoviska myslíme, že chápeme podstatu problému (a pritom každý inak).
A naše stanoviská sme si získali desaťročiami životných skúseností.
Niekedy je lepšie nereagovať, nevyjadrovať sa. Aspoň druhého nerozčúlime.
|
|
|
71
|
|
70. era 12.05.2023, 11:50
Každý si zo svojho stanoviska myslíme, že chápeme podstatu problému (a pritom každý inak).
A naše stanoviská sme si získali desaťročiami životných skúseností.
Niekedy je lepšie nereagovať, nevyjadrovať sa. Aspoň druhého nerozčúlime.
▲
12.05.2023, 11:58
|
era, napríklad marxisti zo svojho stanoviska chápu štruktúru nerovných sociálnych vzťahov, vykorisťovanie človeka človekom... ako objektívne zlo. Potom ale nie je pravda, že Zlo podľa materializmu nie je ničím objektívnym, alebo marxizmus nie je materializmus
|
|
|
72
|
|
71. J.Tull 12.05.2023, 11:58
era, napríklad marxisti zo svojho stanoviska chápu štruktúru nerovných sociálnych vzťahov, vykorisťovanie človeka človekom... ako objektívne zlo. Potom ale nie je pravda, že Zlo podľa materializmu nie je ničím objektívnym, alebo marxizmus nie je materializmus
▲
12.05.2023, 12:01
|
|
82
|
|
63. astro 12.05.2023, 11:27
era a Kasafran nebojujte spolu , ale diskutujte a ste inteligentní dosť na to , aby ste našli spoločné definície.
▲
12.05.2023, 15:08
|
(63) Astro, uvedom ii, že niektoré naše konfrontačné diskusie s Erom sú názorovým, ale nie nepriateľským súbojom...
|
|
|
86
|
|
82. Kasafran 12.05.2023, 15:08
(63) Astro, uvedom ii, že niektoré naše konfrontačné diskusie s Erom sú názorovým, ale nie nepriateľským súbojom...
▲
12.05.2023, 15:54
|
Ty si nepriateľ sám sebe...
|
|
|
92
|
|
82. Kasafran 12.05.2023, 15:08
(63) Astro, uvedom ii, že niektoré naše konfrontačné diskusie s Erom sú názorovým, ale nie nepriateľským súbojom...
▲
12.05.2023, 22:29
|
Kasafran to je dobre , tak sa dá viesť normálna diskúsia , čo žiaľ mnohí nechápu a diskúsiu si pletú s agresivitou a osočovaním.
|
|
|
93
|
|
92. astro 12.05.2023, 22:29
Kasafran to je dobre , tak sa dá viesť normálna diskúsia , čo žiaľ mnohí nechápu a diskúsiu si pletú s agresivitou a osočovaním.
▲
12.05.2023, 23:28
|
(92) Astro, pred hodinou som sa vrátil z výročného zasadnutia Klubu priateľov poézie Pavla Koyša... Stretli sme sa tam asi 50-ti členovia klubu z viacerých kútov nášho krásneho rodiska pod názvom Slovensko. Po pracovnej časti účastníkov obohatili recitačné a spevácke vystúpenia slovenských umelkýň Evy Márie Chalupovej a Margity Vargicovej. Zaspievali sme si rôzne krásne ľudové piesne skoro zo všetkých oblastí nášho krásneho a neopakovateeľného Slovenska...
|
|
|
94
|
|
93. Kasafran 12.05.2023, 23:28
(92) Astro, pred hodinou som sa vrátil z výročného zasadnutia Klubu priateľov poézie Pavla Koyša... Stretli sme sa tam asi 50-ti členovia klubu z viacerých kútov nášho krásneho rodiska pod názvom Slovensko. Po pracovnej časti účastníkov obohatili recitačné a spevácke vystúpenia slovenských umelkýň Evy Márie Chalupovej a Margity Vargicovej. Zaspievali sme si rôzne krásne ľudové piesne skoro zo všetkých oblastí nášho krásneho a neopakovateeľného Slovenska...
▲
13.05.2023, 00:04
|
Vrátil si sa z výročnej schôdze komunistickej strany československa. Len sa ti to zasnívalo. Ale my už máme 21 storočie, kde tu komunistov nemáme. A tí čo žijú tu už zachvíľu nebudú....
|
|
|
95
|
|
94. Reset 13.05.2023, 00:04
Vrátil si sa z výročnej schôdze komunistickej strany československa. Len sa ti to zasnívalo. Ale my už máme 21 storočie, kde tu komunistov nemáme. A tí čo žijú tu už zachvíľu nebudú....
▲
13.05.2023, 00:33
|
(94) Pobežal, nože konečne naber odvahu a oznám tomuto fóru, ako si naložil so svojím otcom komunistom...? Si skutočne až takým neuveriteľným židovským zbabelcom, ktorý sa nedokáže vyjadriť o členstve svojho otca v radoch komunistov...?!
|
|
|
96
|
|
93. Kasafran 12.05.2023, 23:28
(92) Astro, pred hodinou som sa vrátil z výročného zasadnutia Klubu priateľov poézie Pavla Koyša... Stretli sme sa tam asi 50-ti členovia klubu z viacerých kútov nášho krásneho rodiska pod názvom Slovensko. Po pracovnej časti účastníkov obohatili recitačné a spevácke vystúpenia slovenských umelkýň Evy Márie Chalupovej a Margity Vargicovej. Zaspievali sme si rôzne krásne ľudové piesne skoro zo všetkých oblastí nášho krásneho a neopakovateeľného Slovenska...
▲
13.05.2023, 12:19
|
Kasafran dobre je sa venovať kultúre i v tejto uštekanej dobe , aby ľudia celkom nezvlšeli.
|
|
|
97
|
|
96. astro 13.05.2023, 12:19
Kasafran dobre je sa venovať kultúre i v tejto uštekanej dobe , aby ľudia celkom nezvlšeli.
▲
13.05.2023, 15:03
|
(96) Astro, ja som sa s Pavlom Koyšom osobne zoznámil vo februári 1991, keď sme spolu s prof. Jaroslavom Čelkom a prof. Jánom Zelinkom uvažovali o záchrane komunistickej strany po jej zrade Petrom Weissom premenovaním na Stranu demokratickej ľavice... Paralelne so Zväzom komunistov Slovenska pod vedením Juraja Janošovského v marci 1991 vznikla vo Zvolene KSS´91 pod vedením Júliusa Feješa. Zjednotili sme sa na zlučovacom zjazde 29. augusta 1992, ktorý sa konal v Robotníckom dome v Banskej Bystrici...
|
|
|
23
|
|
14. Kasafran 10.05.2023, 21:47
(13) J.Tull, myslím si, že takýto spôsob chápania spoločenskej reality je občas vysoko nad úrovňou Erovho chápania...
▲
11.05.2023, 10:55
|
Mnohí teisti tvrdia, že zlo neexistuje - zlo je absencia dobra. Neviem o teistoch, ktorý by vzťahovali zlo k svojmu hlavnému bohu, ako jeho Stvoriteľovi ... vo všeobecnosti je teistické zlo dielom nižších božstiev, ktoré ho spôsobujú ľuďom /neúroda, prírodné katastrofy.../, alebo pôsobí v nich... Možno sú teisti / idealisti/, podľa ktorých je zlo objektívna realita - Platónova idea... V takomto ponímaní, je v porovnaní s ním, materialisticky chápané zlo subjektívnym...
|
|
|
24
|
|
23. J.Tull 11.05.2023, 10:55
Mnohí teisti tvrdia, že zlo neexistuje - zlo je absencia dobra. Neviem o teistoch, ktorý by vzťahovali zlo k svojmu hlavnému bohu, ako jeho Stvoriteľovi ... vo všeobecnosti je teistické zlo dielom nižších božstiev, ktoré ho spôsobujú ľuďom /neúroda, prírodné katastrofy.../, alebo pôsobí v nich... Možno sú teisti /idealisti/, podľa ktorých je zlo objektívna realita - Platónova idea... V takomto ponímaní, je v porovnaní s ním, materialisticky chápané zlo subjektívnym...
▲
11.05.2023, 10:59
|
Zlo je subjektívny názor, pretože len to tak človek vníma. Neúrodu, prírodné katastrofy vnímame ako čosi zlé, čo nechceme, čo nám škodí.
Prírodné katastrofy tu boli, aj keď ešte neboli ľudia. Kto vtedy posúdil, že je to zlé? Nikto!
|
|
|
25
|
|
24. Lemmy 11.05.2023, 10:59
Zlo je subjektívny názor, pretože len to tak človek vníma. Neúrodu, prírodné katastrofy vnímame ako čosi zlé, čo nechceme, čo nám škodí.
Prírodné katastrofy tu boli, aj keď ešte neboli ľudia. Kto vtedy posúdil, že je to zlé? Nikto!
▲
11.05.2023, 11:01
|
Objektívne sa dá uvažovať v konkrétnych prípadoch, napríklad zabíjanie as ničenie vo vojnách, vraždy, ubližovanie človeka človekom.
|
|
|
26
|
|
25. Lemmy 11.05.2023, 11:01
Objektívne sa dá uvažovať v konkrétnych prípadoch, napríklad zabíjanie as ničenie vo vojnách, vraždy, ubližovanie človeka človekom.
▲
11.05.2023, 11:02
|
Objektívne, napríklad, keď niekto klame. To je zlé. Klamať sa nemá.
|
|
|
28
|
|
26. Lemmy 11.05.2023, 11:02
Objektívne, napríklad, keď niekto klame. To je zlé. Klamať sa nemá.
▲
11.05.2023, 11:07
|
Ale otázka je - na čom sa zakladá táto "objektívnosť"?
Na čom sa zakladá objektívnosť toho, že klamať je zlé? Na čom sa zakladá objektívnosť toho, že ubližovanie človeku človekom je zlo? Kde v objektívnej skutočnosti je k tomu nejaká opora?
|
|
|
33
|
|
28. era 11.05.2023, 11:07
Ale otázka je - na čom sa zakladá táto "objektívnosť"?
Na čom sa zakladá objektívnosť toho, že klamať je zlé? Na čom sa zakladá objektívnosť toho, že ubližovanie človeku človekom je zlo? Kde v objektívnej skutočnosti je k tomu nejaká opora?
▲
11.05.2023, 11:43
|
Objektívne sú činy, ktoré nie sú závislé na konkrétnych ľuďoch. Napríklad zemetrasenie.
|
|
|
37
|
|
33. Lemmy 11.05.2023, 11:43
Objektívne sú činy, ktoré nie sú závislé na konkrétnych ľuďoch. Napríklad zemetrasenie.
▲
11.05.2023, 14:41
|
Tak. Ak je niekto dôsledným materialistom, to jest je presvedčený, že každá duševná a duchovná skutočnosť je následkom materiálneho javu, potom také pojmy, ako dobro a zlo, by musel vztiahnuť na nejaký materiálny dej. Ale to sa nedá. Preto tvrdí, že dobro a zlo sú definované spoločenskou dohodou. Teda subjektívne.
Utrpenie môže byť objektívne, pretože to je biologicko-duševná skutočnosť.
Ale zlo z tohto pohľadu objektívne byť nemôže, lebo je to morálny jav.
|
|
|
46
|
|
37. era 11.05.2023, 14:41
Tak. Ak je niekto dôsledným materialistom, to jest je presvedčený, že každá duševná a duchovná skutočnosť je následkom materiálneho javu, potom také pojmy, ako dobro a zlo, by musel vztiahnuť na nejaký materiálny dej. Ale to sa nedá. Preto tvrdí, že dobro a zlo sú definované spoločenskou dohodou. Teda subjektívne.
Utrpenie môže byť objektívne, pretože to je biologicko-duševná skutočnosť.
Ale zlo z tohto pohľadu objektívne byť nemôže, lebo je to morálny jav.
▲
11.05.2023, 16:45
|
Dá sa to, v tomto sa veľmi mýliš. Ak vrah zabodne nožík do obete, tak to je tzv. materiálny dej. (To je tvoj slovník, len sa ti prispôsobujem.)
|
|
|
50
|
|
46. Lemmy 11.05.2023, 16:45
Dá sa to, v tomto sa veľmi mýliš. Ak vrah zabodne nožík do obete, tak to je tzv. materiálny dej. (To je tvoj slovník, len sa ti prispôsobujem.)
▲
11.05.2023, 16:51
|
Áno, dá sa materiálne objektívne dokázať, že jeden človek zabodol nožík do druhého človeka.
Ale všetko ostatné je subjektívne: 1. Označenie prvého človeka slovkom vrah 2. Označenie druhého človeka slovkom obeť 3. Označenie zabodnutia nožíka do človeka slovkom zlo.
Ak by bolo zlo objektívne, nemohli by sme jedno zabodnutie nazývať zlom a iné, rovnako bolestivé zabodnutie nazývať dobrom. Ak by bolesť a utrpenie boli zlom, potom by sme museli nazývať zlom aj keď leopard zabíja antilopu, aj keď mäsiar zabíja chovné prasa.
To, čo si napísal, nie je vztiahnutie zla na materiálny dej, ale vztiahnutie utrpenia na materiálny dej.
|
|
|
52
|
|
50. era 11.05.2023, 16:51
Áno, dá sa materiálne objektívne dokázať, že jeden človek zabodol nožík do druhého človeka.
Ale všetko ostatné je subjektívne: 1. Označenie prvého človeka slovkom vrah 2. Označenie druhého človeka slovkom obeť 3. Označenie zabodnutia nožíka do človeka slovkom zlo.
Ak by bolo zlo objektívne, nemohli by sme jedno zabodnutie nazývať zlom a iné, rovnako bolestivé zabodnutie nazývať dobrom. Ak by bolesť a utrpenie boli zlom, potom by sme museli nazývať zlom aj keď leopard z...
▲
11.05.2023, 16:54
|
Vrah je objektívne pomenovanie, pretože zabodol nožík. Obeť je objektívne pomenovanie, pretože zomrel na následky bodnutia nožíkom, ktorý do neho vrazil vrah.
Keby to tak nebolo, nemohli by sme odsúdiť nikoho za vraždu. Trepeš hlúposti, ktoré súdy ignorujú.
|
|
|
53
|
|
52. Lemmy 11.05.2023, 16:54
Vrah je objektívne pomenovanie, pretože zabodol nožík. Obeť je objektívne pomenovanie, pretože zomrel na následky bodnutia nožíkom, ktorý do neho vrazil vrah.
Keby to tak nebolo, nemohli by sme odsúdiť nikoho za vraždu. Trepeš hlúposti, ktoré súdy ignorujú.
▲
11.05.2023, 16:57
|
A čo ak ten, kto zabodol nožík, bránil svoje deti pred usmrtením, alebo podobné niečo, skrátka v sebaobrane? Vrah? Alebo nechcel, hral sa s nožíkom a druhý mu vbehol do rany? Stále vrah?
|
|
|
55
|
|
53. era 11.05.2023, 16:57
A čo ak ten, kto zabodol nožík, bránil svoje deti pred usmrtením, alebo podobné niečo, skrátka v sebaobrane? Vrah? Alebo nechcel, hral sa s nožíkom a druhý mu vbehol do rany? Stále vrah?
▲
11.05.2023, 19:59
|
|
56
|
|
55. Lemmy 11.05.2023, 19:59
O tom rozhodne súd.
▲
11.05.2023, 20:26
|
Áno, o tom rozhodne súd. A pri súde je potrebné preukázať, za akých podmienok sa stalo to, že nôž bol pichnutý do človeka - či to bol úmysel, dokonca plánovaný úmysel, či to bola náhoda, nešťastie atp. Proste, pokiaľ viem, súd rozlišuje napríklad medzi vraždou a zabitím.
Čiže na to, že niekto zabodol nožík, nie je vždy jednoznačné pomenovanie "vrah".
|
|
|
57
|
|
56. era 11.05.2023, 20:26
Áno, o tom rozhodne súd. A pri súde je potrebné preukázať, za akých podmienok sa stalo to, že nôž bol pichnutý do človeka - či to bol úmysel, dokonca plánovaný úmysel, či to bola náhoda, nešťastie atp. Proste, pokiaľ viem, súd rozlišuje napríklad medzi vraždou a zabitím.
Čiže na to, že niekto zabodol nožík, nie je vždy jednoznačné pomenovanie "vrah".
▲
11.05.2023, 20:49
|
Nie je vždy jednoznačné, avšak nemyslel som na takýto prípad. Myslel som na prípad, keď je človek usvedčený ako vrah. Nadväzoval som totiž na tvoju námietku.
|
|
|
54
|
|
52. Lemmy 11.05.2023, 16:54
Vrah je objektívne pomenovanie, pretože zabodol nožík. Obeť je objektívne pomenovanie, pretože zomrel na následky bodnutia nožíkom, ktorý do neho vrazil vrah.
Keby to tak nebolo, nemohli by sme odsúdiť nikoho za vraždu. Trepeš hlúposti, ktoré súdy ignorujú.
▲
11.05.2023, 16:59
|
Súdy súdia podľa zákonníka. Zbierka zákonov je odrazom spoločenskej dohody - teda výrazom subjektívnej vôle politikov, zákonodarného zboru.
|
|
|
89
|
|
37. era 11.05.2023, 14:41
Tak. Ak je niekto dôsledným materialistom, to jest je presvedčený, že každá duševná a duchovná skutočnosť je následkom materiálneho javu, potom také pojmy, ako dobro a zlo, by musel vztiahnuť na nejaký materiálny dej. Ale to sa nedá. Preto tvrdí, že dobro a zlo sú definované spoločenskou dohodou. Teda subjektívne.
Utrpenie môže byť objektívne, pretože to je biologicko-duševná skutočnosť.
Ale zlo z tohto pohľadu objektívne byť nemôže, lebo je to morálny jav.
▲
12.05.2023, 16:12
|
era, aký morálny jav sú napríklad prírodné katastrofy spôsobujúce utrpenie mnohým ľuďom? Marxisti tvrdia, že aj "štruktúra nerovných sociálnych vzťahov, vykorisťovanie človeka človekom... " je objektívnym zlom a jeho príčiny vzťahujú na materiálne deje, zákonitosti, nie nepodobné prírodným...
|
|
|
90
|
|
89. J.Tull 12.05.2023, 16:12
era, aký morálny jav sú napríklad prírodné katastrofy spôsobujúce utrpenie mnohým ľuďom? Marxisti tvrdia, že aj "štruktúra nerovných sociálnych vzťahov, vykorisťovanie človeka človekom... " je objektívnym zlom a jeho príčiny vzťahujú na materiálne deje, zákonitosti, nie nepodobné prírodným...
▲
12.05.2023, 16:54
|
|
91
|
|
90. era 12.05.2023, 16:54
To je dobrá otázka!
▲
12.05.2023, 17:49
|
|
48
|
|
28. era 11.05.2023, 11:07
Ale otázka je - na čom sa zakladá táto "objektívnosť"?
Na čom sa zakladá objektívnosť toho, že klamať je zlé? Na čom sa zakladá objektívnosť toho, že ubližovanie človeku človekom je zlo? Kde v objektívnej skutočnosti je k tomu nejaká opora?
▲
11.05.2023, 16:49
|
Objektívnosť klamania sa prejavuje v tom, že dotyčný uverí klamstvu.
|
|
|
49
|
|
48. Lemmy 11.05.2023, 16:49
Objektívnosť klamania sa prejavuje v tom, že dotyčný uverí klamstvu.
▲
11.05.2023, 16:51
|
Napríklad klamstvo, že keď sa dotkneš vysokého elektrického prúdu, že ťa to nezabije.
|
|
|
51
|
|
49. Lemmy 11.05.2023, 16:51
Napríklad klamstvo, že keď sa dotkneš vysokého elektrického prúdu, že ťa to nezabije.
▲
11.05.2023, 16:53
|
A potom ten, kto to vyslovil, povie, že to bol žart, že to nemyslel vážne.
To, že hlupák uverí nepravde, nie je ničoho dôkaz.
Morálne pojmy sú idealistické. Každý, kto uznáva morálku, je istou mierou idealistom.
|
|
|
29
|
|
26. Lemmy 11.05.2023, 11:02
Objektívne, napríklad, keď niekto klame. To je zlé. Klamať sa nemá.
▲
11.05.2023, 11:26
|
Lemmy, podľa Teba je teda subjektívne to, čo sa týka jednotlivca, dokonca je v jeho moci, záleží na jeho objektívnej vôli a to čo sa týka ľudí všeobecne a nie je závislé na ich vôli, je subjektívne?
|
|
|
30
|
|
29. J.Tull 11.05.2023, 11:26
Lemmy, podľa Teba je teda subjektívne to, čo sa týka jednotlivca, dokonca je v jeho moci, záleží na jeho objektívnej vôli a to čo sa týka ľudí všeobecne a nie je závislé na ich vôli, je subjektívne?
▲
11.05.2023, 11:41
|
Vôľa nie je objektívna, je subjektívna, pretože ju vníma len daný jednotlivec.
|
|
|
32
|
|
30. Lemmy 11.05.2023, 11:41
Vôľa nie je objektívna, je subjektívna, pretože ju vníma len daný jednotlivec.
▲
11.05.2023, 11:43
|
Lemmy, nie tak znela otázka...
|
|
|
34
|
|
32. J.Tull 11.05.2023, 11:43
Lemmy, nie tak znela otázka...
▲
11.05.2023, 11:45
|
Veď ani nereaguješ na môj názor, že ty skutky, deje, vnímaš subjektívne, ale oni sa dejú objektívne. Tu sa musí rozlišovať posudok, názor človeka od konkrétnych javov, ktoré sa dejú objektívne.
|
|
|
31
|
|
29. J.Tull 11.05.2023, 11:26
Lemmy, podľa Teba je teda subjektívne to, čo sa týka jednotlivca, dokonca je v jeho moci, záleží na jeho objektívnej vôli a to čo sa týka ľudí všeobecne a nie je závislé na ich vôli, je subjektívne?
▲
11.05.2023, 11:43
|
Objektívna je napríklad vražda, teda konkrétny skutok. Lebo tvoj posudok danej vraždy je len v tvojej hlave, teda subjektívne.
|
|
|
27
|
|
24. Lemmy 11.05.2023, 10:59
Zlo je subjektívny názor, pretože len to tak človek vníma. Neúrodu, prírodné katastrofy vnímame ako čosi zlé, čo nechceme, čo nám škodí.
Prírodné katastrofy tu boli, aj keď ešte neboli ľudia. Kto vtedy posúdil, že je to zlé? Nikto!
▲
11.05.2023, 11:06
|
Lemmy, napríklad taký hladomor, v ktorom zomreli milióny, je subjektívnym názorom?
|
|
|
35
|
|
27. J.Tull 11.05.2023, 11:06
Lemmy, napríklad taký hladomor, v ktorom zomreli milióny, je subjektívnym názorom?
▲
11.05.2023, 11:46
|
Hladomor, teda, že ľudia umierajú od hladu, je objektívny jav.
|
|
|
36
|
|
35. Lemmy 11.05.2023, 11:46
Hladomor, teda, že ľudia umierajú od hladu, je objektívny jav.
▲
11.05.2023, 11:48
|
Ale opis hladomoru môže byť subjektívny, pretože záleží, kto o ňom hovorí. Stalin mal svoj subjektívny názor na hladomor.
|
|
|
40
|
|
35. Lemmy 11.05.2023, 11:46
Hladomor, teda, že ľudia umierajú od hladu, je objektívny jav.
▲
11.05.2023, 15:18
|
Lemmy teda teda sa asi zhodneme , že hodnotiť objektívny jav ako zlý , alebo dobrý , nemá zmysel. Zmysel má jedine hodnotiť javy vo vzťahu k subjektom , keď stanovíme ich poradie vzájomných priorít.
|
|
|
43
|
|
40. astro 11.05.2023, 15:18
Lemmy teda teda sa asi zhodneme , že hodnotiť objektívny jav ako zlý , alebo dobrý , nemá zmysel. Zmysel má jedine hodnotiť javy vo vzťahu k subjektom , keď stanovíme ich poradie vzájomných priorít.
▲
11.05.2023, 16:41
|
V zásade ti rozumiem, akurát by som to inak povedal. Sú objektívne javy, ktoré subjektívne hodnotíme. Priority? Nuž komunista má iný pohľad ako nacista (fašista), aj keď sa v mnohom dnes zhodnú (členstvo v EÚ, NATO).
Zlo je totiž ľudský konštrukt. V prírode sa zlo nevyskytuje, to len my hodnotíme čosi ako zlé, lebo nás to nejakým spôsobom poškodzuje. Myslím na prírodné javy. Ľudia v spoločnosti však vedia páchať zlo, ako napríklad vraždenie. Pre mňa je vykonanie vraždy subjektívne, pričom beriem na vedomie, že objektívne k vražde došlo.
|
|
|
58
|
|
43. Lemmy 11.05.2023, 16:41
V zásade ti rozumiem, akurát by som to inak povedal. Sú objektívne javy, ktoré subjektívne hodnotíme. Priority? Nuž komunista má iný pohľad ako nacista (fašista), aj keď sa v mnohom dnes zhodnú (členstvo v EÚ, NATO).
Zlo je totiž ľudský konštrukt. V prírode sa zlo nevyskytuje, to len my hodnotíme čosi ako zlé, lebo nás to nejakým spôsobom poškodzuje. Myslím na prírodné javy. Ľudia v spoločnosti však vedia páchať zlo, ako napríklad vraždenie. Pre mňa je vykonanie vraždy subjektívne, pričom...
▲
11.05.2023, 22:56
|
Lemmy Spoločenský fenomén akéhokoľvek konania , je niečo iné ako osobné páchanie zla individuálnym subjektom .
|
|
|
47
|
|
40. astro 11.05.2023, 15:18
Lemmy teda teda sa asi zhodneme , že hodnotiť objektívny jav ako zlý , alebo dobrý , nemá zmysel. Zmysel má jedine hodnotiť javy vo vzťahu k subjektom , keď stanovíme ich poradie vzájomných priorít.
▲
11.05.2023, 16:46
|
Objektívny jav je nezávislý na subjekte, teda na tom, ako ten jav vyhodnotíš.
|
|
|
66
|
|
47. Lemmy 11.05.2023, 16:46
Objektívny jav je nezávislý na subjekte, teda na tom, ako ten jav vyhodnotíš.
▲
12.05.2023, 11:31
|
Lemmy a subjekt nemôže byť zdrojom objektívneho javu? Prosím o jednoznačné vyjadrenie.
|
|
|
60
|
|
35. Lemmy 11.05.2023, 11:46
Hladomor, teda, že ľudia umierajú od hladu, je objektívny jav.
▲
12.05.2023, 10:29
|
Lemmy, je hladomor spôsobený suchom objektívnym zlom?
|
|
|
61
|
|
60. J.Tull 12.05.2023, 10:29
Lemmy, je hladomor spôsobený suchom objektívnym zlom?
▲
12.05.2023, 11:24
|
Sucho je objektívny jav. Zle je to akurát pre ľudí, lebo zomierajú hladom. Prípadne i fauna a flóra.
|
|
|
65
|
|
61. Lemmy 12.05.2023, 11:24
Sucho je objektívny jav. Zle je to akurát pre ľudí, lebo zomierajú hladom. Prípadne i fauna a flóra.
▲
12.05.2023, 11:29
|
Lemmy, to, že z dôvodu sucha nedozrejú plodiny, na ktoré je človek odkázaný, už objektívny jav nie je?
|
|
|
73
|
|
65. J.Tull 12.05.2023, 11:29
Lemmy, to, že z dôvodu sucha nedozrejú plodiny, na ktoré je človek odkázaný, už objektívny jav nie je?
▲
12.05.2023, 14:38
|
Jav je objektívny, pretože daný jav existuje, len človek to subjektívne vníma, pretože musí jesť. Aj to musí jesť je objektívne, pretože jedlo je nevyhnutné pre život. Príroda sa nespráva zle, zato, že je sucho. Len ľudia to berú ako zlo. To zlo je človekom subjektívne.
|
|
|
75
|
|
73. Lemmy 12.05.2023, 14:38
Jav je objektívny, pretože daný jav existuje, len človek to subjektívne vníma, pretože musí jesť. Aj to musí jesť je objektívne, pretože jedlo je nevyhnutné pre život. Príroda sa nespráva zle, zato, že je sucho. Len ľudia to berú ako zlo. To zlo je človekom subjektívne.
▲
12.05.2023, 14:44
|
Lemmy, a to, že človek umiera, keď nemá čo jesť, je subjektívny jav?
|
|
|
78
|
|
75. J.Tull 12.05.2023, 14:44
Lemmy, a to, že človek umiera, keď nemá čo jesť, je subjektívny jav?
▲
12.05.2023, 15:02
|
Je to objektívny jav, pretože neje, tak od hladu umiera.
|
|
|
62
|
|
60. J.Tull 12.05.2023, 10:29
Lemmy, je hladomor spôsobený suchom objektívnym zlom?
▲
12.05.2023, 11:26
|
Iný príklad, lebo ti Stalin nestačí pre pochopenie subjektívneho názoru.
Koncentračné tábory sú objektívne prípady. Ale Mazurek ich hodnotí subjektívne, keď spochybňuje. Tull, ty nevieš odlišovať objekt od subjektu!
|
|
|
68
|
|
62. Lemmy 12.05.2023, 11:26
Iný príklad, lebo ti Stalin nestačí pre pochopenie subjektívneho názoru.
Koncentračné tábory sú objektívne prípady. Ale Mazurek ich hodnotí subjektívne, keď spochybňuje. Tull, ty nevieš odlišovať objekt od subjektu!
▲
12.05.2023, 11:42
|
Lemmy, takže napríklad hladomor, pri ktorom zahynuli milióny Mayov spôsobil Stalin? ... alebo uhynutia zvierat v Afrike spôsobené suchom tiež... a čo ostatné hladomory napríklad v Japonsku, ktorých príčinou boli výbuchy sopiek? ... atď. Hrôzy v koncentračných táboroch sú objektívne fakty, ale ide o subjektívne zlá, pretože rozhodol a uskutočňovali ho konkrétni ľudia...
|
|
|
74
|
|
68. J.Tull 12.05.2023, 11:42
Lemmy, takže napríklad hladomor, pri ktorom zahynuli milióny Mayov spôsobil Stalin? ... alebo uhynutia zvierat v Afrike spôsobené suchom tiež... a čo ostatné hladomory napríklad v Japonsku, ktorých príčinou boli výbuchy sopiek? ... atď.
Hrôzy v koncentračných táboroch sú objektívne fakty, ale ide o subjektívne zlá, pretože rozhodol a uskutočňovali ho konkrétni ľudia...
▲
12.05.2023, 14:40
|
Reaguješ dosť hlúpo. Uviedol som príklad Stalina, ktorý nemá s Maymi nič spoločné. Reaguješ od veci, nemá zmysel ďalšia diskusia, lebo už splietaš 2 na 3.
|
|
|
76
|
|
74. Lemmy 12.05.2023, 14:40
Reaguješ dosť hlúpo. Uviedol som príklad Stalina, ktorý nemá s Maymi nič spoločné. Reaguješ od veci, nemá zmysel ďalšia diskusia, lebo už splietaš 2 na 3.
▲
12.05.2023, 14:49
|
Lemmy, písal som od začiatku o hladomoroch spôsobených suchom ako o príklade objektívneho zla a Ty si začal do toho splietať hladomor spôsobený Stalinovou politikov, teda príklad subjektívneho zla
|
|
|
79
|
|
76. J.Tull 12.05.2023, 14:49
Lemmy, písal som od začiatku o hladomoroch spôsobených suchom ako o príklade objektívneho zla a Ty si začal do toho splietať hladomor spôsobený Stalinovou politikov, teda príklad subjektívneho zla
▲
12.05.2023, 15:04
|
Lebo ťa chcem naučiť, že na nejaký objektívny jav sa ľudia dokážu pozerať subjektívne. Preto som spomenul Stalina.
|
|
|
83
|
|
79. Lemmy 12.05.2023, 15:04
Lebo ťa chcem naučiť, že na nejaký objektívny jav sa ľudia dokážu pozerať subjektívne. Preto som spomenul Stalina.
▲
12.05.2023, 15:38
|
Lemmy, ale veď to som nikde nespochybňoval...
|
|
|
84
|
|
83. J.Tull 12.05.2023, 15:38
Lemmy, ale veď to som nikde nespochybňoval...
▲
12.05.2023, 15:39
|
V 68. si položil chybnú otázku.
|
|
|
88
|
|
84. Lemmy 12.05.2023, 15:39
V 68. si položil chybnú otázku.
▲
12.05.2023, 15:57
|
Lemmy, chybná otázka na chybný argument... - nikde som nespomínal opis zla, názor... reč je o tom, že existenciu objektívneho zla uznávajú aj tí, ktorí ho nevzťahujú k svojmu bohu...
|
|
|
87
|
|
79. Lemmy 12.05.2023, 15:04
Lebo ťa chcem naučiť, že na nejaký objektívny jav sa ľudia dokážu pozerať subjektívne. Preto som spomenul Stalina.
▲
12.05.2023, 15:56
|
Stalin vyvraždil viac ľudí, ako Hitler. Ten, kto ho obhajuje je kkt.
|
|
|
81
|
|
76. J.Tull 12.05.2023, 14:49
Lemmy, písal som od začiatku o hladomoroch spôsobených suchom ako o príklade objektívneho zla a Ty si začal do toho splietať hladomor spôsobený Stalinovou politikov, teda príklad subjektívneho zla
▲
12.05.2023, 15:08
|
Lebo hladomor je objektívny, ale ľudia to vnímajú ako čosi zlé. Vesmír to však má na háku, to len my tak citlivo vnímame, lebo žijeme.
|
|
|
85
|
|
81. Lemmy 12.05.2023, 15:08
Lebo hladomor je objektívny, ale ľudia to vnímajú ako čosi zlé. Vesmír to však má na háku, to len my tak citlivo vnímame, lebo žijeme.
▲
12.05.2023, 15:49
|
Lemmy, zopakujem: "„Človek je mierou všetkých vecí; pri tých, ktoré sú, je mierou ich bytia, pri tých, ktoré nie sú, mierou ich nebytia.“ Prótagorás Podľa mňa neplatí na všetko, ale na zlo áno. Zlo sa vzťahuje k človeku... len človek dokáže hodnotiť históriu, situácie, deje, javy ... označovať ich v kategóriách dobra, zla ... aj u teistov súvisí zlo predovšetkým s človekom..."
Napriek tomu, alebo lepšie povedané s uvedomením si uvedeného, je možné rozlišovať medzi objektívnym a subjektívnym zlom. Objektívne zlo je také, ktoré je nezávislé od človeka, od jeho vôle, konania... a pôsobí mu utrpenie, bolesť, predčasnú smrť a pod.
|
|
|
77
|
|
74. Lemmy 12.05.2023, 14:40
Reaguješ dosť hlúpo. Uviedol som príklad Stalina, ktorý nemá s Maymi nič spoločné. Reaguješ od veci, nemá zmysel ďalšia diskusia, lebo už splietaš 2 na 3.
▲
12.05.2023, 14:57
|
"Reaguješ od veci, nemá zmysel ďalšia diskusia, lebo už splietaš 2 na 3"
Sám robíš to isté čo druhým vyčítaš, a totiž že ak ti oponent položí priamu otázku, neodpovedáš na nu ale píšeš odveci, naposledy pri otázke "či by si robil v pokánie kebyže sa ocitneš v ohnivom jazere".
|
|
|
80
|
|
77. tomas12345 12.05.2023, 14:57
"Reaguješ od veci, nemá zmysel ďalšia diskusia, lebo už splietaš 2 na 3"
Sám robíš to isté čo druhým vyčítaš, a totiž že ak ti oponent položí priamu otázku, neodpovedáš na nu ale píšeš odveci, naposledy pri otázke "či by si robil v pokánie kebyže sa ocitneš v ohnivom jazere".
▲
12.05.2023, 15:06
|
Mýliš sa. Nevidím žiaden dôvod, prečo by som mal vykonať pokánie. Mňa vtedy budú trápiť iné veci. Inak, ako sa dá rozumne odpovedať na hypotetickú otázku?
Keď budeš na Marse bez skafandra, čo spravíš? Vtedy sa budeš modliť?
|
|
|
98
|
|
80. Lemmy 12.05.2023, 15:06
Mýliš sa. Nevidím žiaden dôvod, prečo by som mal vykonať pokánie. Mňa vtedy budú trápiť iné veci. Inak, ako sa dá rozumne odpovedať na hypotetickú otázku?
Keď budeš na Marse bez skafandra, čo spravíš? Vtedy sa budeš modliť?
▲
13.05.2023, 17:07
|
aké iné veci by ťa trápili v ohnivom jazere ? Otázka je tá, či by si vyznal Ježiša a lutoval svoje ateistické presvedčenie a prosil o odpustenie, kebyže existuje šanca že by si po takomto pokání bol oslobodený od ohnivého jazera a skončil vo večnej anihilácii - stav bez vedomia, smrť ?
Dá sa odpovedať, ja teda odpoviem, že ja by som to pokánie robil. Vidíš, nemám problém odpovedať na tú hypotetickú otázku, takže prečo ty máš ?
Ked budem na Marse bez skafandra, áno, začnem sa modliť aby mi Boh nejaký skafander pričaroval.
|
|
|
99
|
|
98. tomas12345 13.05.2023, 17:07
aké iné veci by ťa trápili v ohnivom jazere ? Otázka je tá, či by si vyznal Ježiša a lutoval svoje ateistické presvedčenie a prosil o odpustenie, kebyže existuje šanca že by si po takomto pokání bol oslobodený od ohnivého jazera a skončil vo večnej anihilácii - stav bez vedomia, smrť ?
Dá sa odpovedať, ja teda odpoviem, že ja by som to pokánie robil. Vidíš, nemám problém odpovedať na tú hypotetickú otázku, takže prečo ty máš ?
Ked budem na Marse bez skafandra, áno, začnem sa modl...
▲
13.05.2023, 18:23
|
Trápilo by ma, či je to sen alebo skutočnosť.
|
|
|
101
|
|
99. Lemmy 13.05.2023, 18:23
Trápilo by ma, či je to sen alebo skutočnosť.
▲
14.05.2023, 10:01
|
Ak by si v tom ohnivom jazere trpel už pridlho, tak už by to asi sen nebol... takže by si to vyhodnotil ako realitu.. a kebyže to vyhodnotíš ako realitu, robil by si potom pokánie k Ježišovi ?
|
|
|
104
|
|
101. tomas12345 14.05.2023, 10:01
Ak by si v tom ohnivom jazere trpel už pridlho, tak už by to asi sen nebol... takže by si to vyhodnotil ako realitu.. a kebyže to vyhodnotíš ako realitu, robil by si potom pokánie k Ježišovi ?
▲
14.05.2023, 10:16
|
Nerobil, pretože nie som ako Hitler.
|
|
|
100
|
|
98. tomas12345 13.05.2023, 17:07
aké iné veci by ťa trápili v ohnivom jazere ? Otázka je tá, či by si vyznal Ježiša a lutoval svoje ateistické presvedčenie a prosil o odpustenie, kebyže existuje šanca že by si po takomto pokání bol oslobodený od ohnivého jazera a skončil vo večnej anihilácii - stav bez vedomia, smrť ?
Dá sa odpovedať, ja teda odpoviem, že ja by som to pokánie robil. Vidíš, nemám problém odpovedať na tú hypotetickú otázku, takže prečo ty máš ?
Ked budem na Marse bez skafandra, áno, začnem sa modl...
▲
13.05.2023, 18:25
|
Veď už som ti povedal, že žiadne pokánie by som nerobil.
|
|
|
102
|
|
100. Lemmy 13.05.2023, 18:25
Veď už som ti povedal, že žiadne pokánie by som nerobil.
▲
14.05.2023, 10:02
|
Takže radšej by si trpel celú večnosť v ohnivom jazere v bolestiach než spraviť pokánie a uchrániť sa od večného utrpenia ?
|
|
|
103
|
|
102. tomas12345 14.05.2023, 10:02
Takže radšej by si trpel celú večnosť v ohnivom jazere v bolestiach než spraviť pokánie a uchrániť sa od večného utrpenia ?
▲
14.05.2023, 10:15
|
Čo už narobím, tak to v živote môže chodiť. Si veľmi naivný rojko, keď si namýšľaš, že keď budeš v pekle vo večnosti, že ti nejaké pokánie tam pomôže. Veď už bude neskoro na nejaké pokánie. Alebo si namýšľaš, že Hitler vykonal pokánie v pekle, a to mu pomohlo, aby jeho dušu premiestnili do neba, priamo k Kristovi?
|
|
|
107
|
|
103. Lemmy 14.05.2023, 10:15
Čo už narobím, tak to v živote môže chodiť. Si veľmi naivný rojko, keď si namýšľaš, že keď budeš v pekle vo večnosti, že ti nejaké pokánie tam pomôže. Veď už bude neskoro na nejaké pokánie. Alebo si namýšľaš, že Hitler vykonal pokánie v pekle, a to mu pomohlo, aby jeho dušu premiestnili do neba, priamo k Kristovi?
▲
14.05.2023, 11:57
|
Ano osobne si myslím že tam už nebude možné pokánie. Ale aby som rozprúdil diskusiu, tak som položil tebe otázku že či by si pokánie robil ak by ti to tam mohlo priniesť vyslobodenie.
Takže skús prosím odpovedať, "si v ohnivom jazere a vieš že to nie je sen ale realita. Vieš o tom že tam budeš večne trpieť ale súčasne vieš že ak v ohnivom jazere urobíš pokánie, vyznáš Ježiša a ospravedlníš sa mu za všetky svoje ateistické hriechy a neveru v neho, tak ťa Ježiš z ohnivého jazera vyslobodí, a uvrhne do večnej anihilácie - neexistencie, bez vedomia, smrti.
Spravil by si za takejto podmienky dané pokánie ?
|
|
|
105
|
|
102. tomas12345 14.05.2023, 10:02
Takže radšej by si trpel celú večnosť v ohnivom jazere v bolestiach než spraviť pokánie a uchrániť sa od večného utrpenia ?
▲
14.05.2023, 10:28
|
Veď si písal, že z toho jazera už niet žiadneho úniku. Ak sa tam raz dostaneš, zostaneš tam navždy. Tak načo potom pokánie?
|
|
|
106
|
|
105. era 14.05.2023, 10:28
Veď si písal, že z toho jazera už niet žiadneho úniku. Ak sa tam raz dostaneš, zostaneš tam navždy. Tak načo potom pokánie?
▲
14.05.2023, 11:54
|
Ano, to si osobne myslím. Ale aby som rozvíril diskusiu tak som uviedol možnosť že by sa z toho jazera dalo uprchnuť a skončiť vo večnej anihilácii, ak by človek robil pokánie.
|
|
|
108
|
|
106. tomas12345 14.05.2023, 11:54
Ano, to si osobne myslím. Ale aby som rozvíril diskusiu tak som uviedol možnosť že by sa z toho jazera dalo uprchnuť a skončiť vo večnej anihilácii, ak by človek robil pokánie.
▲
14.05.2023, 12:49
|
To si niekde písal? Nečítal som takú možnosť.
Samozrejme, v prípade takej možnosti by som to bral. Anihilácia by bola super 🙂
|
|
|
109
|
|
108. era 14.05.2023, 12:49
To si niekde písal? Nečítal som takú možnosť.
Samozrejme, v prípade takej možnosti by som to bral. Anihilácia by bola super 🙂
▲
14.05.2023, 14:49
|
Písal. Ty si na toto už odpovedal minule na tuto moju otázku. Teba som uviedol ako príklad, že ty si odpovedal priamo, kým Lemmy na to nevie, respektíve nechce odpovedať.
|
|
|
64
|
|
60. J.Tull 12.05.2023, 10:29
Lemmy, je hladomor spôsobený suchom objektívnym zlom?
▲
12.05.2023, 11:27
|
Napríklad hladomor na Ukrajine nebol spôsobený suchom. Úrody bolo dosť.
|
|
|
39
|
|
23. J.Tull 11.05.2023, 10:55
Mnohí teisti tvrdia, že zlo neexistuje - zlo je absencia dobra. Neviem o teistoch, ktorý by vzťahovali zlo k svojmu hlavnému bohu, ako jeho Stvoriteľovi ... vo všeobecnosti je teistické zlo dielom nižších božstiev, ktoré ho spôsobujú ľuďom /neúroda, prírodné katastrofy.../, alebo pôsobí v nich... Možno sú teisti /idealisti/, podľa ktorých je zlo objektívna realita - Platónova idea... V takomto ponímaní, je v porovnaní s ním, materialisticky chápané zlo subjektívnym...
▲
11.05.2023, 15:09
|
J.Tull "zlo" je filozofická kategória a možno ho chápať ako objektívnu , spoločenskú a subjektívnu. Zlo hodnotí len človek a spoločnosť. Aj historické , či už prehistorické výviny Zeme aj dnes hodnotíme dosť diskutabilne a vymierania ktoré postihli najmä faunu vlastne len uvoľňovali priestor pre následníkov a pre ľudí. Je to ako zákonitý proces a ako taký je ťažko posudzovať. Vymieranie dinosaurov bolo zlé?
|
|
|
41
|
|
39. astro 11.05.2023, 15:09
J.Tull "zlo" je filozofická kategória a možno ho chápať ako objektívnu , spoločenskú a subjektívnu. Zlo hodnotí len človek a spoločnosť. Aj historické , či už prehistorické výviny Zeme aj dnes hodnotíme dosť diskutabilne a vymierania ktoré postihli najmä faunu vlastne len uvoľňovali priestor pre následníkov a pre ľudí. Je to ako zákonitý proces a ako taký je ťažko posudzovať. Vymieranie dinosaurov bolo zlé?
▲
11.05.2023, 16:14
|
Hlavne, že ty si zlo. Tvoj peňis bude odrezaný
|
|
|
45
|
|
39. astro 11.05.2023, 15:09
J.Tull "zlo" je filozofická kategória a možno ho chápať ako objektívnu , spoločenskú a subjektívnu. Zlo hodnotí len človek a spoločnosť. Aj historické , či už prehistorické výviny Zeme aj dnes hodnotíme dosť diskutabilne a vymierania ktoré postihli najmä faunu vlastne len uvoľňovali priestor pre následníkov a pre ľudí. Je to ako zákonitý proces a ako taký je ťažko posudzovať. Vymieranie dinosaurov bolo zlé?
▲
11.05.2023, 16:43
|
Objektívna nemusí byť spoločenská. Veľa subjektívnych názorov je spoločenských.
|
|
|
59
|
|
39. astro 11.05.2023, 15:09
J.Tull "zlo" je filozofická kategória a možno ho chápať ako objektívnu , spoločenskú a subjektívnu. Zlo hodnotí len človek a spoločnosť. Aj historické , či už prehistorické výviny Zeme aj dnes hodnotíme dosť diskutabilne a vymierania ktoré postihli najmä faunu vlastne len uvoľňovali priestor pre následníkov a pre ľudí. Je to ako zákonitý proces a ako taký je ťažko posudzovať. Vymieranie dinosaurov bolo zlé?
▲
12.05.2023, 10:26
|
astro, nerozumiem súvislosti Tvojho príspevku s príspevkom 23... nie sú teisti ktorí by tvrdili, že zlo neexistuje - zlo je absencia dobra. Ty vieš o teistoch, ktorý by vzťahovali zlo k svojmu hlavnému bohu, ako jeho Stvoriteľovi ... ? A čo teodicea? Materialisti veria v zlo ako samostatne existujúcu ideu? Ak nie, potom pre nich objektívne zlo ani neexistuje? ...Čo je nesprávne na mojich tvrdeniach v 23? Pomôžem si citátom: „Človek je mierou všetkých vecí; pri tých, ktoré sú, je mierou ich bytia, pri tých, ktoré nie sú, mierou ich nebytia.“ Prótagorás Podľa mňa neplatí na všetko, ale na zlo áno. Zlo sa vzťahuje k človeku... len človek dokáže hodnotiť históriu, situácie, deje, javy ... označovať ich v kategóriách dobra, zla ... aj u teistov súvisí zlo predovšetkým s človekom...
|
|
|
7
|
|
3. era 10.05.2023, 12:54
Zlo podľa materializmu nie je ničím objektívnym. Takže ak ty niečo nazývaš zlom, je to tvoj subjektívny názor.
Objektívne zlo uznávajú iba teisti, lebo ho vzťahujú k svojmu Bohu, ktorý je pre nich objektívny.
▲
10.05.2023, 13:31
|
Podľa ktorého materializmu zlo nie je ničím objektívnym?
|
|
|
9
|
|
7. J.Tull 10.05.2023, 13:31
Podľa ktorého materializmu zlo nie je ničím objektívnym?
▲
10.05.2023, 13:34
|
Dobrá otázka!
|
|
|
10
|
|
9. era 10.05.2023, 13:34
Dobrá otázka!
▲
10.05.2023, 14:15
|
Keď nedokážeš odpovedať, alebo napísať v čom je otázka nepatričná, ak je nepatričná, tak radšej mlč... niežeby mi tieto Tvoje preskakovania obohratej platne trhali žily, ani to neber ako nejaký príkaz, pre mňa za mňa, je to Tvoj obraz... zotrvávaj si vo svojich naivných tvrdeniach naďalej, keďže nemáš na to, aby si svoje tvrdenia v diskusii obhájil a keď Ti to robí dobre, opakuj i svoju obohranú platňu... vypovedáš ňou o sebe...
|
|
|
11
|
|
10. J.Tull 10.05.2023, 14:15
Keď nedokážeš odpovedať, alebo napísať v čom je otázka nepatričná, ak je nepatričná, tak radšej mlč... niežeby mi tieto Tvoje preskakovania obohratej platne trhali žily, ani to neber ako nejaký príkaz, pre mňa za mňa, je to Tvoj obraz... zotrvávaj si vo svojich naivných tvrdeniach naďalej, keďže nemáš na to, aby si svoje tvrdenia v diskusii obhájil a keď Ti to robí dobre, opakuj i svoju obohranú platňu... vypovedáš ňou o sebe...
▲
10.05.2023, 14:18
|
Pravdu máš!
|
|
|
12
|
|
11. era 10.05.2023, 14:18
Pravdu máš!
▲
10.05.2023, 14:45
|
|
38
|
|
12. J.Tull 10.05.2023, 14:45
https://media.istockphoto.com/id/968956708/vector/ironic-man-malevolent-politician-cartoon-character-halftone-background.jpg
▲
11.05.2023, 14:59
|
A je to tu vsetko necestne neciste a nespravodlive bude odhalene nikto a nic pred touto silou odhalenia neunikne. link
|
|
|
42
|
|
38. Vladimir 11.05.2023, 14:59
A je to tu vsetko necestne neciste a nespravodlive bude odhalene nikto a nic pred touto silou odhalenia neunikne.
https://youtu.be/uscTC6gNAw0
▲
11.05.2023, 16:19
|
kktom ako ty na fakte, že rusi sú tí skutoční nacisti nezáleží. Preto budeš zastrelený....
|
|
|
44
|
|
38. Vladimir 11.05.2023, 14:59
A je to tu vsetko necestne neciste a nespravodlive bude odhalene nikto a nic pred touto silou odhalenia neunikne.
https://youtu.be/uscTC6gNAw0
▲
11.05.2023, 16:42
|
Je kráľ, a ty to nevieš prehltnúť. Tvoja chyba! Strav si svoj problém iným spôsobom, ako tu sa snažíš masturbovať so svojimi chorými názormi.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
created by dzI/O 2015 - 2024
size : 362 318 B
generated in : 0.198 s
this site needs to use cookies, to work properly...
version : 1.05 ( 27.4.2024 21:45 )
themes displays : 26 678 072 x
unique displays : 2 906 370 x
ip address : 18.97.9.169
|
some ad
share this page
page has income only from voluntary donaters
please, support creator
by bank transfer
SK41 1100 0000 0026 1872 7972
by PayPal
by Viamo
by Donater
by sending bitcoins
|