pre správne fungovanie tejto stránky, potrebujem používať cookies...
hoď ma hore
none

Žumpa

nový "Jeruzalem"

sk | en | aA
ak chceš diskutovať, musíš sa... registrovať
ak si zabudol heslo... resetovať heslo

informácia dňa :

tu sa nachádzaš : 

hlavná stránka  /  rôzne  /  téma

Prečo je NIEČO a nie NIČ? ;)

príspevkov
325
zobrazení
2 024
unikátne
117
tému vytvoril(a) 31.8.2022 17:13 EnaXnaY
1
31.08.2022, 17:13
Teraz je NIEČO 😉

Zároveň platí, že NIEČO sa nevie zmeniť na NIČ a NIČ na NIEČO 😉

A preto keďže teraz je NIEČO, tak NIEČO vždy bolo a NIČ bolo nikdy 😉

NIČ nikdy bolo a nikdy bude, lebo NIEČO je večné 😉
👍: era
👎: tomas12345
none
2

1. EnaXnaY 31.08.2022, 17:13

Teraz je NIEČO 😉 Zároveň platí, že NIEČO sa nevie zmeniť na NIČ a NIČ na NIEČO 😉 A preto keďže teraz je NIEČO, tak NIEČO vždy bolo a NIČ bolo nikdy 😉 NIČ nikdy bolo a nikdy bude, lebo NIEČO je večné 😉

31.08.2022, 20:34
Odporuje si to s fyzikálnym zákonom že všetko v našom vesmíre má svoj VZNIK. Ak by niečo existovalo od večnosti, potom by to NIKDY vzniklo, a to je niečo čo je v priamom protiklade s vesmírom ktorý dnes pozorujeme, kde všetko má na začiatku svoj vznik....

To je jedna vec, druhá vec je tá, že si vysvetlil len to, že nič sa nemože zmeniť na niečo, a niečo na nič, a že tým pádom by niečo muselo byť od večnosti..... nevysvetlil si však stále prečo je to tak zakodované že je skor niečo než nič, a prečo to niečo je vysoko inteligentná hmota schopná vytvoriť celý inteligentný svet ?
none
3

2. tomas12345 31.08.2022, 20:34

Odporuje si to s fyzikálnym zákonom že všetko v našom vesmíre má svoj VZNIK. Ak by niečo existovalo od večnosti, potom by to NIKDY vzniklo, a to je niečo čo je v priamom protiklade s vesmírom ktorý dnes pozorujeme, kde všetko má na začiatku svoj vznik....

To je jedna vec, druhá vec je tá, že si vysvetlil len to, že nič sa nemože zmeniť na niečo, a niečo na nič, a že tým pádom by niečo muselo byť od večnosti..... nevysvetlil si však stále prečo je to tak zakodované že je skor niečo než nič...

31.08.2022, 20:39
Všetko vo vesmíre vzniká a zaniká, ale samotný vesmír vzniknúť nemusel 😉
none
8

3. EnaXnaY 31.08.2022, 20:39

Všetko vo vesmíre vzniká a zaniká, ale samotný vesmír vzniknúť nemusel 😉

31.08.2022, 20:48
To by museli byť na počiatku iné fyzikálne zákony, ktoré by sa následne po čase zmenili...
none
10

8. tomas12345 31.08.2022, 20:48

To by museli byť na počiatku iné fyzikálne zákony, ktoré by sa následne po čase zmenili...

31.08.2022, 20:49
Prečo? 😉
none
13

10. EnaXnaY 31.08.2022, 20:49

Prečo? 😉

31.08.2022, 20:52
Lebo ak by boli takéto zákony ako sú teraz tak by nedovolovali aby niečo existovalo bez vzniku... tie zákony by sa teda po čase museli nejako zmeniť...
none
16

13. tomas12345 31.08.2022, 20:52

Lebo ak by boli takéto zákony ako sú teraz tak by nedovolovali aby niečo existovalo bez vzniku... tie zákony by sa teda po čase museli nejako zmeniť...

31.08.2022, 20:55
Tak ešte raz, BOH vraj existuje bez vzniku a keď vesmír je telom BOHA, tak dostaneš, že vesmír tu vždy bol 😉
none
20

16. EnaXnaY 31.08.2022, 20:55

Tak ešte raz, BOH vraj existuje bez vzniku a keď vesmír je telom BOHA, tak dostaneš, že vesmír tu vždy bol 😉

31.08.2022, 21:10
Boh je ale MIMO nasho vesmíru, on žije v duchovnom svete a v duchovnom svete platia iné fyzikálne zákony ako zákony v hmotnom svete v ktorom my žijeme
none
24

20. tomas12345 31.08.2022, 21:10

Boh je ale MIMO nasho vesmíru, on žije v duchovnom svete a v duchovnom svete platia iné fyzikálne zákony ako zákony v hmotnom svete v ktorom my žijeme

31.08.2022, 21:20
V duchovnom svete nie sú žiadne zákony, ktoré by bolo možné nazvať fyzikálnymi.
none
25

20. tomas12345 31.08.2022, 21:10

Boh je ale MIMO nasho vesmíru, on žije v duchovnom svete a v duchovnom svete platia iné fyzikálne zákony ako zákony v hmotnom svete v ktorom my žijeme

31.08.2022, 22:11
Ako môže byť mimo keď je všadeprítomný?
none
26

25. clear1 31.08.2022, 22:11

Ako môže byť mimo keď je všadeprítomný?

01.09.2022, 09:44
Zije v duchovnom svete, ale do nášho sveta dal také zákony ktoré ho prepojujú s jeho duchovným svetom
none
63

3. EnaXnaY 31.08.2022, 20:39

Všetko vo vesmíre vzniká a zaniká, ale samotný vesmír vzniknúť nemusel 😉

01.09.2022, 16:34
Definuj obsah pojmu "Vesmír". Preštudoval som niekoľko definícií na tému počiatku Vesmíru a je aj taká , že Vesmír nevznikol , len menil svoju formu.
none
65

63. astro 01.09.2022, 16:34

Definuj obsah pojmu "Vesmír". Preštudoval som niekoľko definícií na tému počiatku Vesmíru a je aj taká , že Vesmír nevznikol , len menil svoju formu.

01.09.2022, 16:36
Vesmír je všetko, čo je, starší pojem Všehomír 😉
none
70

65. EnaXnaY 01.09.2022, 16:36

Vesmír je všetko, čo je, starší pojem Všehomír 😉

01.09.2022, 16:50
EnaXnaY Myslíš , že si rozšíril obsah môjho vedomia , keď nahradzuješ pojmy?
none
75

70. astro 01.09.2022, 16:50

EnaXnaY Myslíš , že si rozšíril obsah môjho vedomia , keď nahradzuješ pojmy?

01.09.2022, 17:02
Dávam ti definíciu pojmu ako ju JA mám 😉
none
76

75. EnaXnaY 01.09.2022, 17:02

Dávam ti definíciu pojmu ako ju JA mám 😉

01.09.2022, 17:14
EnaXnaY pohovorme si o obsahu pojmu a nie o jeho forme.
none
77

76. astro 01.09.2022, 17:14

EnaXnaY pohovorme si o obsahu pojmu a nie o jeho forme.

01.09.2022, 17:17
Tak daj tvoju definíciu 😉
none
4

2. tomas12345 31.08.2022, 20:34

Odporuje si to s fyzikálnym zákonom že všetko v našom vesmíre má svoj VZNIK. Ak by niečo existovalo od večnosti, potom by to NIKDY vzniklo, a to je niečo čo je v priamom protiklade s vesmírom ktorý dnes pozorujeme, kde všetko má na začiatku svoj vznik....

To je jedna vec, druhá vec je tá, že si vysvetlil len to, že nič sa nemože zmeniť na niečo, a niečo na nič, a že tým pádom by niečo muselo byť od večnosti..... nevysvetlil si však stále prečo je to tak zakodované že je skor niečo než nič...

31.08.2022, 20:39
Niečo je preto, že nie je NIČ 😉
none
66

4. EnaXnaY 31.08.2022, 20:39

Niečo je preto, že nie je NIČ 😉

01.09.2022, 16:38
EnaXnaY aj NIČ má svoju formu , len je otázka , či je možné v našom svete ju postihnúť.
👍: djjaro
none
73

66. astro 01.09.2022, 16:38

EnaXnaY aj NIČ má svoju formu , len je otázka , či je možné v našom svete ju postihnúť.

01.09.2022, 17:00
NIČ je absencia NIEČOHO 😉
súhlasí: era
none
78

73. EnaXnaY 01.09.2022, 17:00

NIČ je absencia NIEČOHO 😉

02.09.2022, 16:47
EnaXnaY to by bolo v poriadku , len to NIEČO keď nie je definované tak to môže byť čokoľvek a pripúšťam , že jedno z toho môže byť aj nepochopité NIČ , no všeobecne vzaté , je to nekonečná množina z ktorej iba jedná možnosž je NIČ.
none
5

2. tomas12345 31.08.2022, 20:34

Odporuje si to s fyzikálnym zákonom že všetko v našom vesmíre má svoj VZNIK. Ak by niečo existovalo od večnosti, potom by to NIKDY vzniklo, a to je niečo čo je v priamom protiklade s vesmírom ktorý dnes pozorujeme, kde všetko má na začiatku svoj vznik....

To je jedna vec, druhá vec je tá, že si vysvetlil len to, že nič sa nemože zmeniť na niečo, a niečo na nič, a že tým pádom by niečo muselo byť od večnosti..... nevysvetlil si však stále prečo je to tak zakodované že je skor niečo než nič...

31.08.2022, 20:40
Sme inteligentní, lebo sme part of GOD 😉
none
6

5. EnaXnaY 31.08.2022, 20:40

Sme inteligentní, lebo sme part of GOD 😉

31.08.2022, 20:42
Ak BOH je večný a vesmír je "telom" BOHA, dá ti to zmysel? 😉
none
7

6. EnaXnaY 31.08.2022, 20:42

Ak BOH je večný a vesmír je "telom" BOHA, dá ti to zmysel? 😉

31.08.2022, 20:47
A ty odkedy veríš v Boha ?
none
9

7. tomas12345 31.08.2022, 20:47

A ty odkedy veríš v Boha ?

31.08.2022, 20:49
Použil SOM pojem BOH aby SOM nadviazal na tvoje chápanie 😉
👍: era
none
12

9. EnaXnaY 31.08.2022, 20:49

Použil SOM pojem BOH aby SOM nadviazal na tvoje chápanie 😉

31.08.2022, 20:51
A v tvojom chápaní ak to nie je Boh tak kto je to tá prvopríčina od ktorej vyviera inteligencia ? Nejaký mimozemšťan či duchovná bytosť ?
none
15

12. tomas12345 31.08.2022, 20:51

A v tvojom chápaní ak to nie je Boh tak kto je to tá prvopríčina od ktorej vyviera inteligencia ? Nejaký mimozemšťan či duchovná bytosť ?

31.08.2022, 20:54
BOH a jeho inteligencia sa prejavuje napríklad v tebe alebo MNE 😉
none
17

15. EnaXnaY 31.08.2022, 20:54

BOH a jeho inteligencia sa prejavuje napríklad v tebe alebo MNE 😉

31.08.2022, 20:56
"Otec a JA jedno sme" 😉
none
28

17. EnaXnaY 31.08.2022, 20:56

"Otec a JA jedno sme" 😉

01.09.2022, 09:46
Satan a ty jedno ste
none
19

15. EnaXnaY 31.08.2022, 20:54

BOH a jeho inteligencia sa prejavuje napríklad v tebe alebo MNE 😉

31.08.2022, 21:09
To by potom nebol Boh inteligentný keby jeho inteligencia bola na tvojej úrovni či na urovni hocijakého človeka..
none
22

19. tomas12345 31.08.2022, 21:09

To by potom nebol Boh inteligentný keby jeho inteligencia bola na tvojej úrovni či na urovni hocijakého človeka..

31.08.2022, 21:14
Aj kvapka vody a oceán sú jedno.
none
27

22. era 31.08.2022, 21:14

Aj kvapka vody a oceán sú jedno.

01.09.2022, 09:45
Sú jedno, lenže Boh a vesmír nie sú jedno, vesmír nie je telom Boha, ale je to NEZAVISLY objekt od Boha, objekt ktorý Boh riadi.... tak ako ty riadiš auto
none
29

27. tomas12345 01.09.2022, 09:45

Sú jedno, lenže Boh a vesmír nie sú jedno, vesmír nie je telom Boha, ale je to NEZAVISLY objekt od Boha, objekt ktorý Boh riadi.... tak ako ty riadiš auto

01.09.2022, 10:41
Všetko hmotné je len podobenstvom.
none
30

29. era 01.09.2022, 10:41

Všetko hmotné je len podobenstvom.

01.09.2022, 11:14
Už zase hovoríš metafyzicky že ti nie je rozumieť...
none
31

30. tomas12345 01.09.2022, 11:14

Už zase hovoríš metafyzicky že ti nie je rozumieť...

01.09.2022, 11:20
To nie je nič metafyzického. To je ezoterický fakt 🙂

Nič z toho, čo je hmotné, čo vnímaš zmyslami, nie je realita sama osebe. Preto sa aj hmotné veci časom rozpadajú, hnijú, hrdzavejú... Ale vo všetkom tom je idea, ktorú môžeš pochopiť a opísať slovami, teda čisto duchovne, nehmotne.
Existuje napríklad idea "kľúč" a k nej nekonečne veľa hmotných kľúčov, ktoré sú jej podobenstvom.

V žiadnom z hmotných kľúčov nie je Boh samotný. Ale v idei, ktorá je im základom, Boh je. Idea a Boh sú jedno, rovnako ako kvapka vody a oceán.

Asi tak.
none
32

31. era 01.09.2022, 11:20

To nie je nič metafyzického. To je ezoterický fakt 🙂

Nič z toho, čo je hmotné, čo vnímaš zmyslami, nie je realita sama osebe. Preto sa aj hmotné veci časom rozpadajú, hnijú, hrdzavejú... Ale vo všetkom tom je idea, ktorú môžeš pochopiť a opísať slovami, teda čisto duchovne, nehmotne.
Existuje napríklad idea "kľúč" a k nej nekonečne veľa hmotných kľúčov, ktoré sú jej podobenstvom.

V žiadnom z hmotných kľúčov nie je Boh samotný. Ale v idei, ktorá je im základom, Boh je. Idea a B...

01.09.2022, 11:26
Tresni hlavou o stenu a potom nám príď porozprávať aká je hmota virtuálna 😉

Že či tá bolesť bude len podobenstvo 😉
súhlasí: Lemmy
👍: Lemmy , tomas12345
none
33

32. EnaXnaY 01.09.2022, 11:26

Tresni hlavou o stenu a potom nám príď porozprávať aká je hmota virtuálna 😉

Že či tá bolesť bude len podobenstvo 😉

01.09.2022, 11:34
Bolesť je duševná záležitosť. Nie fyzická.
none
34

33. era 01.09.2022, 11:34

Bolesť je duševná záležitosť. Nie fyzická.

01.09.2022, 11:35
Len si neuvedomuješ, že ju spôsobí tá tvoja virtuálna hmota 😉
none
37

34. EnaXnaY 01.09.2022, 11:35

Len si neuvedomuješ, že ju spôsobí tá tvoja virtuálna hmota 😉

01.09.2022, 11:53
To je v poriadku, človek si veľa vecí neuvedomuje a pritom si veselo žije, lebo sa mnohé naučil prakticky, systémom "pokus-omyl".

Bolo by bláznovstvom ignorovať múdre pravidlá, platiace v tomto svete, ktorý je podobenstvom prapôvodných božských ideí. 🙂
none
40

34. EnaXnaY 01.09.2022, 11:35

Len si neuvedomuješ, že ju spôsobí tá tvoja virtuálna hmota 😉

01.09.2022, 12:02
Tá hmota nám dokáže spôsobiť reálnu bolesť vlastne iba preto, že naše JA sa tak dokonale spojilo s telom, ktoré je tiež hmotné.

Ľudia, ktorí prežili OOB zážitok, rozprávajú, že v stave mimo tela prechádzali stenami bezbolestne.
none
42

40. era 01.09.2022, 12:02

Tá hmota nám dokáže spôsobiť reálnu bolesť vlastne iba preto, že naše JA sa tak dokonale spojilo s telom, ktoré je tiež hmotné.

Ľudia, ktorí prežili OOB zážitok, rozprávajú, že v stave mimo tela prechádzali stenami bezbolestne.

01.09.2022, 12:03
Vymýšľajú si. Je to podobné ako sen. Všetko sa odohráva len v mozgu.
👍: J.Tull
👎: djjaro
none
43

42. Lemmy 01.09.2022, 12:03

Vymýšľajú si. Je to podobné ako sen. Všetko sa odohráva len v mozgu.

01.09.2022, 12:04
Asi by s tebou nesúhlasili.
none
97

43. era 01.09.2022, 12:04

Asi by s tebou nesúhlasili.

04.09.2022, 10:31
era, ja som súhlasil
👍: era
none
101

97. J.Tull 04.09.2022, 10:31

era, ja som súhlasil

04.09.2022, 10:48
Viem. To napovedá, že sú aj takí.
👍: J.Tull
none
105

101. era 04.09.2022, 10:48

Viem. To napovedá, že sú aj takí.

04.09.2022, 10:59
era, sú aj takí, ktorí sa dobrovoľne zúčastnili experimentov, pri ktorých im bol takýto zážitok umelo vyvolaný...
none
106

105. J.Tull 04.09.2022, 10:59

era, sú aj takí, ktorí sa dobrovoľne zúčastnili experimentov, pri ktorých im bol takýto zážitok umelo vyvolaný...

04.09.2022, 11:01
A čo to dokazuje? Že nebol reálny? Keď si niekto osvojí techniku, ako umelo vypudiť dušu z tela, aby sa na telo pozerala zvonku, tak to nie je dôkaz ničoho. Veď starí čarodejníci také techniky poznali už pred tisícročiami.
none
107

106. era 04.09.2022, 11:01

A čo to dokazuje? Že nebol reálny? Keď si niekto osvojí techniku, ako umelo vypudiť dušu z tela, aby sa na telo pozerala zvonku, tak to nie je dôkaz ničoho. Veď starí čarodejníci také techniky poznali už pred tisícročiami.

04.09.2022, 11:14
era, dokazuje, že tento zážitok ma priamo spojitosť so stavom mozgu...
súhlasí: Kasafran , era
none
108

107. J.Tull 04.09.2022, 11:14

era, dokazuje, že tento zážitok ma priamo spojitosť so stavom mozgu...

04.09.2022, 11:15
Mozog ti ostane pekne krásne v tele a budeš sa čudovať ako ja som sa čudoval keď som sa na seba pozeral ako dýcha moje telo
none
109

108. djjaro 04.09.2022, 11:15

Mozog ti ostane pekne krásne v tele a budeš sa čudovať ako ja som sa čudoval keď som sa na seba pozeral ako dýcha moje telo

04.09.2022, 11:18
A nie len to
none
110

109. djjaro 04.09.2022, 11:18

A nie len to

04.09.2022, 11:19
Ale budem ,za blazna, nie - ja som
none
111

110. djjaro 04.09.2022, 11:19

Ale budem ,za blazna, nie - ja som

04.09.2022, 11:48
(106) Era,
a vari dokážeš toto svoje tvrdenie dokladovať dákym svetským, skutočne vedeckým, dôkazom...?
👍: djjaro
113

108. djjaro 04.09.2022, 11:15

Mozog ti ostane pekne krásne v tele a budeš sa čudovať ako ja som sa čudoval keď som sa na seba pozeral ako dýcha moje telo

04.09.2022, 12:16
djjaro, ja som letel bielym svetlom, tunelom a bol som bez tiaže.... kým ma na posteli v nemocnici oživovali...
Podstata je, ale tá, že podobné zážitky sa dajú vyvolať umelo, pôsobením na mozog...
none
115

113. J.Tull 04.09.2022, 12:16

djjaro, ja som letel bielym svetlom, tunelom a bol som bez tiaže.... kým ma na posteli v nemocnici oživovali...
Podstata je, ale tá, že podobné zážitky sa dajú vyvolať umelo, pôsobením na mozog...

04.09.2022, 12:21
Skôr umelo pôsobením na vôľu
👎: J.Tull
none
116

115. djjaro 04.09.2022, 12:21

Skôr umelo pôsobením na vôľu

04.09.2022, 12:26
Lebo podľa mňa je to dostačujúci dôkaz o duši aj duchu
none
120

116. djjaro 04.09.2022, 12:26

Lebo podľa mňa je to dostačujúci dôkaz o duši aj duchu

04.09.2022, 12:41
djjaro, pre Teba a mnohých istotne... mnohí "diery svojej nevedomosti upchávajú" vierou v dušu, ducha, boha...
none
122

120. J.Tull 04.09.2022, 12:41

djjaro, pre Teba a mnohých istotne... mnohí "diery svojej nevedomosti upchávajú" vierou v dušu, ducha, boha...

04.09.2022, 12:44
Vieš koľko budhistov neveri v žiadneho boha a majú zážitky?
none
127

122. djjaro 04.09.2022, 12:44

Vieš koľko budhistov neveri v žiadneho boha a majú zážitky?

04.09.2022, 12:49
Ale veria, že mali predošlé životy a veria v karmu a reinkarnáciu.
none
128

127. Lemmy 04.09.2022, 12:49

Ale veria, že mali predošlé životy a veria v karmu a reinkarnáciu.

04.09.2022, 12:50
Ja neverím ,ja viem že som nie prvý krát na zemi
Karma ?- zaplatíš do poslednej koruny - biblia
súhlasí: Romankooooo
none
130

128. djjaro 04.09.2022, 12:50

Ja neverím ,ja viem že som nie prvý krát na zemi
Karma ?- zaplatíš do poslednej koruny - biblia

04.09.2022, 12:52
Iste, dojil si dinosaury.
👍: djjaro
none
131

130. Lemmy 04.09.2022, 12:52

Iste, dojil si dinosaury.

04.09.2022, 12:53
To som nerobil,aj keď ktovie ako by chutilo mlieko z dinosaurej dievčiny
súhlasí: Lemmy
none
129

127. Lemmy 04.09.2022, 12:49

Ale veria, že mali predošlé životy a veria v karmu a reinkarnáciu.

04.09.2022, 12:51
Aj keď neveria v osobných bohov, veria v niečo, čo by sme pochopili ako boha Osud.
👍: djjaro
none
132

129. Lemmy 04.09.2022, 12:51

Aj keď neveria v osobných bohov, veria v niečo, čo by sme pochopili ako boha Osud.

04.09.2022, 12:54
Každý niečomu verí a pripisuje to ako mu je dané pochopiť
none
134

132. djjaro 04.09.2022, 12:54

Každý niečomu verí a pripisuje to ako mu je dané pochopiť

04.09.2022, 12:55
Niekto osudu,niekto Bohu, ľudom, vesmíru,a podobné
none
136

122. djjaro 04.09.2022, 12:44

Vieš koľko budhistov neveri v žiadneho boha a majú zážitky?

04.09.2022, 13:17
djjaro, čo tým básnik chcel povedať? Netvrdil som predsa, že všetci, ktorí veria v reálne existujúcu dušu, ducha musia veriť aj v boha, hoci väčšina z nich verí /aj budhistov/
none
137

136. J.Tull 04.09.2022, 13:17

djjaro, čo tým básnik chcel povedať? Netvrdil som predsa, že všetci, ktorí veria v reálne existujúcu dušu, ducha musia veriť aj v boha, hoci väčšina z nich verí /aj budhistov/

04.09.2022, 13:18
Chcel som tým povedať aby si nepochyboval o Tom čo si zažil a nedával to do súvislosti len z mozgom ktorý je ovplyvniteľný
none
140

137. djjaro 04.09.2022, 13:18

Chcel som tým povedať aby si nepochyboval o Tom čo si zažil a nedával to do súvislosti len z mozgom ktorý je ovplyvniteľný

04.09.2022, 13:24
djjaro, ako uvedené zážitky nedávať do súvislosti s mozgom, keď "zapôsobíš chémiou" a duša opustí telo - teda dosiahne sa reálny pocit opustenia tela?
none
142

140. J.Tull 04.09.2022, 13:24

djjaro, ako uvedené zážitky nedávať do súvislosti s mozgom, keď "zapôsobíš chémiou" a duša opustí telo - teda dosiahne sa reálny pocit opustenia tela?

04.09.2022, 13:27
A čo ak nejde o mozog ?
Čo ak ide o srdcofku?
none
143

142. djjaro 04.09.2022, 13:27

A čo ak nejde o mozog ?
Čo ak ide o srdcofku?

04.09.2022, 13:28
Veď keď si bol v tuneli telo - mozog si kde mal?
none
147

142. djjaro 04.09.2022, 13:27

A čo ak nejde o mozog ?
Čo ak ide o srdcofku?

04.09.2022, 13:32
djjaro, ide o mozog, pretože zmeny /ktoré je možné pripísať zmieneným pocitom.../ na /v/ ňom sú pozorovateľné...
none
148

147. J.Tull 04.09.2022, 13:32

djjaro, ide o mozog, pretože zmeny /ktoré je možné pripísať zmieneným pocitom.../ na /v/ ňom sú pozorovateľné...

04.09.2022, 13:34
Tull, netvrdím že nie ,ale nie až do takej miery že ide len o mozog
none
149

147. J.Tull 04.09.2022, 13:32

djjaro, ide o mozog, pretože zmeny /ktoré je možné pripísať zmieneným pocitom.../ na /v/ ňom sú pozorovateľné...

04.09.2022, 13:35
Aj na plátne v kine sú pozorovateľné mnohé zmeny a pritom sa to neodohráva v plátne, ale v premietačke.
none
151

149. era 04.09.2022, 13:35

Aj na plátne v kine sú pozorovateľné mnohé zmeny a pritom sa to neodohráva v plátne, ale v premietačke.

04.09.2022, 13:39
era, lenže zmenou plátna nevyvoláš zmeny v premietačke
súhlasí: Lemmy
👍: Lemmy
none
157

151. J.Tull 04.09.2022, 13:39

era, lenže zmenou plátna nevyvoláš zmeny v premietačke

04.09.2022, 14:08
To samozrejme nevyvolám. Bola to iba reakcia na tie "pozorovateľné zmeny v mozgu", na nič iné.
none
161

157. era 04.09.2022, 14:08

To samozrejme nevyvolám. Bola to iba reakcia na tie "pozorovateľné zmeny v mozgu", na nič iné.

04.09.2022, 14:26
era, moja reakcia vyvracia Tvoju analógiu o mozgu, duši ako plátne a priemietačke ...
none
163

161. J.Tull 04.09.2022, 14:26

era, moja reakcia vyvracia Tvoju analógiu o mozgu, duši ako plátne a priemietačke ...

04.09.2022, 14:30
Vyvracia, akurát to nebola analógia na vzťah duše a mozgu.
none
169

163. era 04.09.2022, 14:30

Vyvracia, akurát to nebola analógia na vzťah duše a mozgu.

04.09.2022, 14:41
era, potom analógia na ktorý vzťah?
none
171

169. J.Tull 04.09.2022, 14:41

era, potom analógia na ktorý vzťah?

04.09.2022, 14:43
Bol to príklad na všeobecný vzťah toho, že niekde sa niečo dá pozorovať a pritom príčina pozorovaných vecí je úplne inde.
none
174

171. era 04.09.2022, 14:43

Bol to príklad na všeobecný vzťah toho, že niekde sa niečo dá pozorovať a pritom príčina pozorovaných vecí je úplne inde.

04.09.2022, 14:51
era, ale to nie je prípad mozog - duša, o ktorom je tu reč
none
182

174. J.Tull 04.09.2022, 14:51

era, ale to nie je prípad mozog - duša, o ktorom je tu reč

04.09.2022, 15:10
Nie v plnom zmysle. To naozaj nie je.

Ale to som ani nikdy netvrdil.
👍: J.Tull
none
117

115. djjaro 04.09.2022, 12:21

Skôr umelo pôsobením na vôľu

04.09.2022, 12:35
djjaro, vari povedzme taký ketamín, alebo elektrické impulzy... pôsobia na vôľu?
👍: djjaro
none
118

117. J.Tull 04.09.2022, 12:35

djjaro, vari povedzme taký ketamín, alebo elektrické impulzy... pôsobia na vôľu?

04.09.2022, 12:40
Tull, pôsobia aj na mozog,netvrdím že nie ale podľa môjho názoru viac pôsobí na vôľu ,
none
119

118. djjaro 04.09.2022, 12:40

Tull, pôsobia aj na mozog,netvrdím že nie ale podľa môjho názoru viac pôsobí na vôľu ,

04.09.2022, 12:41
Napríklad mne sa stalo počas bieleho dňa keď som vyrábal drevenú lavičku,zrazu som sa ocitol na inom mieste a moje telo normálne brúsilo dosky s flexou a mozgom som bol aj tam aj tu
none
121

119. djjaro 04.09.2022, 12:41

Napríklad mne sa stalo počas bieleho dňa keď som vyrábal drevenú lavičku,zrazu som sa ocitol na inom mieste a moje telo normálne brúsilo dosky s flexou a mozgom som bol aj tam aj tu

04.09.2022, 12:42
Chvíľkami som pociťoval či mi nepreskocilo,nuž možno nie a možno áno
none
123

121. djjaro 04.09.2022, 12:42

Chvíľkami som pociťoval či mi nepreskocilo,nuž možno nie a možno áno

04.09.2022, 12:45
Len som nemohol rozprávať ako človek ,zistil som keď som začal hovoriť tak sa to do mňa vrátilo
none
124

123. djjaro 04.09.2022, 12:45

Len som nemohol rozprávať ako človek ,zistil som keď som začal hovoriť tak sa to do mňa vrátilo

04.09.2022, 12:45
Nuž Slovo zive
none
125

124. djjaro 04.09.2022, 12:45

Nuž Slovo zive

04.09.2022, 12:46
A bolo to viac než australske cestovanie
Pretože astral nieje duchovno
none
126

125. djjaro 04.09.2022, 12:46

A bolo to viac než australske cestovanie
Pretože astral nieje duchovno

04.09.2022, 12:48
Tiež som videl aj ten tunel o ktorom píšeš, aj iné veci
none
135

126. djjaro 04.09.2022, 12:48

Tiež som videl aj ten tunel o ktorom píšeš, aj iné veci

04.09.2022, 13:15
No a vrátim sa k tomu mozgu
Nevedel som ovplyvniť mojim mozgom nijak aby sa to nestalo,
To znamená že má ovplyvnilo ( teda moju vôľu niečo čo je viac než moja vôľa či môj mozog
none
144

119. djjaro 04.09.2022, 12:41

Napríklad mne sa stalo počas bieleho dňa keď som vyrábal drevenú lavičku,zrazu som sa ocitol na inom mieste a moje telo normálne brúsilo dosky s flexou a mozgom som bol aj tam aj tu

04.09.2022, 13:30
djjaro, to si potom musel mať dve duše... alebo dokáže telo normálne brúsiť dosku bez duše?
none
146

144. J.Tull 04.09.2022, 13:30

djjaro, to si potom musel mať dve duše... alebo dokáže telo normálne brúsiť dosku bez duše?

04.09.2022, 13:31
Tull, nemal som dve
Predpokladám že duša vyšla a duch ostal v tele
none
153

146. djjaro 04.09.2022, 13:31

Tull, nemal som dve
Predpokladám že duša vyšla a duch ostal v tele

04.09.2022, 13:40
djjaro, aký je rozdiel medzi duchom a dušou?
none
159

153. J.Tull 04.09.2022, 13:40

djjaro, aký je rozdiel medzi duchom a dušou?

04.09.2022, 14:19
Duch je mužského rodu a duša ženského
👎: J.Tull
none
165

159. djjaro 04.09.2022, 14:19

Duch je mužského rodu a duša ženského

04.09.2022, 14:31
djjaro, ďakujem za nevysvetlenie
súhlasí: djjaro
none
167

165. J.Tull 04.09.2022, 14:31

djjaro, ďakujem za nevysvetlenie

04.09.2022, 14:38
Duch je konateľ
Duša je činiteľ
none
173

167. djjaro 04.09.2022, 14:38

Duch je konateľ
Duša je činiteľ

04.09.2022, 14:49
djjaro, ako môže telo normálne brúsiť dosku bez činiteľa? Konateľ je zástupca, agent /kohosi vyššieho a bez činiteľa konať nedokáže/
none
176

173. J.Tull 04.09.2022, 14:49

djjaro, ako môže telo normálne brúsiť dosku bez činiteľa? Konateľ je zástupca, agent /kohosi vyššieho a bez činiteľa konať nedokáže/

04.09.2022, 14:58
Presne tak ako keď duch konateľ ti dá podnet k tomu že chceš cikať,a keď cikáš tak duch konateľ môže nemusí pri cikani pôsobiť
none
177

176. djjaro 04.09.2022, 14:58

Presne tak ako keď duch konateľ ti dá podnet k tomu že chceš cikať,a keď cikáš tak duch konateľ môže nemusí pri cikani pôsobiť

04.09.2022, 15:01
Takže máme duchovné a neduchovné cikanie.
👍: J.Tull
none
179

177. Lemmy 04.09.2022, 15:01

Takže máme duchovné a neduchovné cikanie.

04.09.2022, 15:02
Cikanie je len príklad
none
184

179. djjaro 04.09.2022, 15:02

Cikanie je len príklad

04.09.2022, 15:17
Viem. Cikanie je duchovný príklad.
none
185

184. Lemmy 04.09.2022, 15:17

Viem. Cikanie je duchovný príklad.

04.09.2022, 15:18
Niektorí nezbožne ocikajú záchodovú misu.
none
186

185. Lemmy 04.09.2022, 15:18

Niektorí nezbožne ocikajú záchodovú misu.

04.09.2022, 15:20
Môžeš sa snažiť ako chces posledné kvapky idú do trenírok
👍: Lemmy
none
187

185. Lemmy 04.09.2022, 15:18

Niektorí nezbožne ocikajú záchodovú misu.

04.09.2022, 15:20
Oprava: bezbožne.
👍: djjaro
none
178

176. djjaro 04.09.2022, 14:58

Presne tak ako keď duch konateľ ti dá podnet k tomu že chceš cikať,a keď cikáš tak duch konateľ môže nemusí pri cikani pôsobiť

04.09.2022, 15:01
Čiže keď činiteľ už činí nemusí počúvať veci ducha ale môže
Lebo medzi duchom a dušou je ešte niečo len tomu nechceš dať šancu
none
180

178. djjaro 04.09.2022, 15:01

Čiže keď činiteľ už činí nemusí počúvať veci ducha ale môže
Lebo medzi duchom a dušou je ešte niečo len tomu nechceš dať šancu

04.09.2022, 15:05
Inými slovami ,duch je konateľ ktorý môže konať aj bez činiteľa
Konať telesne môže lebo nič mu nebráni ,iba ak slovo
none
183

180. djjaro 04.09.2022, 15:05

Inými slovami ,duch je konateľ ktorý môže konať aj bez činiteľa
Konať telesne môže lebo nič mu nebráni ,iba ak slovo

04.09.2022, 15:10
Alebo presne tak ako keď si bol v tuneli a stále ti bilo srdce neumrel si vtedy keď si bol v tuneli
none
189

183. djjaro 04.09.2022, 15:10

Alebo presne tak ako keď si bol v tuneli a stále ti bilo srdce neumrel si vtedy keď si bol v tuneli

04.09.2022, 15:29
djjaro, mal si už živé sny? Podobné je to aj so "zážitkom v tunely", len ten zážitok je mocnejší... nikde mimo svojho tela som nebol, ani duchom, ani dušou, tak ako nie som ani vtedy, keď sa mi sníva...
Mimochodom vieš o tom, že poznatky o týchto zážitkoch sa využívajú pri zisteniach hemisfér mozgu spôsobujúcich epileptické záchvaty? Ak by tieto zážitky nemal na svedomí mozog, sotva by to bolo možné...
none
191

189. J.Tull 04.09.2022, 15:29

djjaro, mal si už živé sny? Podobné je to aj so "zážitkom v tunely", len ten zážitok je mocnejší... nikde mimo svojho tela som nebol, ani duchom, ani dušou, tak ako nie som ani vtedy, keď sa mi sníva...
Mimochodom vieš o tom, že poznatky o týchto zážitkoch sa využívajú pri zisteniach hemisfér mozgu spôsobujúcich epileptické záchvaty? Ak by tieto zážitky nemal na svedomí mozog, sotva by to bolo možné...

04.09.2022, 15:32
"Ak by tieto zážitky nemal na svedomí mozog, sotva by to bolo možné..."

Sotva-nesotva, možné by to určite bolo.
none
193

191. era 04.09.2022, 15:32

"Ak by tieto zážitky nemal na svedomí mozog, sotva by to bolo možné..."

Sotva-nesotva, možné by to určite bolo.

04.09.2022, 15:36
Sotva-nesotva iba v mozgu.
none
195

191. era 04.09.2022, 15:32

"Ak by tieto zážitky nemal na svedomí mozog, sotva by to bolo možné..."

Sotva-nesotva, možné by to určite bolo.

04.09.2022, 15:43
era, určite?
none
198

195. J.Tull 04.09.2022, 15:43

era, určite?

04.09.2022, 15:50
Určite áno.

Ide o to, že ak si niekto v živote 40-50 rokov buduje svetonázor (v podstate systém ideí, pojmov, myšlienok o svete), v ktorom nepočíta s ľudskou dušou a dokáže si v ňom všetko objasniť pomocou telesných či zmyslových pojmov, tak toto, o čom teraz hovoríme, naozaj nie je žiaden bod, ktorý by ho musel presvedčiť o opaku, alebo by mu musel spôsobiť nejaký životný zlom.

Ale ak si iný človek 20-30 rokov buduje iný systém pojmov, ideí a myšlienok, systém, v ktorom počíta s realitou ľudských duší, tak tento iný človek má samozrejme svoje vysvetlenia na tieto javy, vysvetlenia, kde mozog nehrá hlavnú úlohu.

A to je podstata celého toho.
none
200

198. era 04.09.2022, 15:50

Určite áno.

Ide o to, že ak si niekto v živote 40-50 rokov buduje svetonázor (v podstate systém ideí, pojmov, myšlienok o svete), v ktorom nepočíta s ľudskou dušou a dokáže si v ňom všetko objasniť pomocou telesných či zmyslových pojmov, tak toto, o čom teraz hovoríme, naozaj nie je žiaden bod, ktorý by ho musel presvedčiť o opaku, alebo by mu musel spôsobiť nejaký životný zlom.

Ale ak si iný človek 20-30 rokov buduje iný systém pojmov, ideí a myšlienok, systém, v ktorom počíta s ...

04.09.2022, 17:43
era, nie som žiadny odborník zdravovedy a to ani zďaleka a už vôbec nie špecialista na epilepsiu, ani si už presne nepamätám ako to vlastne bolo opísané v zdrojoch, z ktorých čerpám a vyhľadávať sa mi nechce... Napíšem stručne len tak z pamäti... Epilepsia je porucha mozgu. Pred epileptickým záchvatom má epileptik zážitok, ktorý tu spomíname. Ak sa podarí nájsť, ktorá hemisféra mozgu ho spôsobuje, potom je možne zameraním sa na túto hemisféru záchvatom predchádzať - efektívnejšie liečiť epilepsiu...
súhlasí: era
none
212

200. J.Tull 04.09.2022, 17:43

era, nie som žiadny odborník zdravovedy a to ani zďaleka a už vôbec nie špecialista na epilepsiu, ani si už presne nepamätám ako to vlastne bolo opísané v zdrojoch, z ktorých čerpám a vyhľadávať sa mi nechce... Napíšem stručne len tak z pamäti... Epilepsia je porucha mozgu. Pred epileptickým záchvatom má epileptik zážitok, ktorý tu spomíname. Ak sa podarí nájsť, ktorá hemisféra mozgu ho spôsobuje, potom je možne zameraním sa na túto hemisféru záchvatom predchádzať - efektívnejšie liečiť epilepsi...

04.09.2022, 18:54
Veď áno. Ja vôbec nepopieram, že naša dnešná zdravoveda má svoje postupy liečení, predchádzania problémom, ktoré zodpovedajú dnešnej vedeckej paradigme. Nevidím v tom problém.

Ale nepokladám to ani za dôkaz niečoho. Taký človek, ktorý má svoj svetonázor s obsahom duše, pôsobiacej v tele, si dokáže všetko to, čo si napísal, vysvetliť svojim spôsobom, s ľudskou dušou v hlavnej úlohe.
none
214

212. era 04.09.2022, 18:54

Veď áno. Ja vôbec nepopieram, že naša dnešná zdravoveda má svoje postupy liečení, predchádzania problémom, ktoré zodpovedajú dnešnej vedeckej paradigme. Nevidím v tom problém.

Ale nepokladám to ani za dôkaz niečoho. Taký človek, ktorý má svoj svetonázor s obsahom duše, pôsobiacej v tele, si dokáže všetko to, čo si napísal, vysvetliť svojim spôsobom, s ľudskou dušou v hlavnej úlohe.

04.09.2022, 18:55
Taký človek sa lieči placebom, homeopatikami.
none
215

214. Lemmy 04.09.2022, 18:55

Taký človek sa lieči placebom, homeopatikami.

04.09.2022, 18:56
Ak mu to pomáha, tak prečo nie.
none
216

212. era 04.09.2022, 18:54

Veď áno. Ja vôbec nepopieram, že naša dnešná zdravoveda má svoje postupy liečení, predchádzania problémom, ktoré zodpovedajú dnešnej vedeckej paradigme. Nevidím v tom problém.

Ale nepokladám to ani za dôkaz niečoho. Taký človek, ktorý má svoj svetonázor s obsahom duše, pôsobiacej v tele, si dokáže všetko to, čo si napísal, vysvetliť svojim spôsobom, s ľudskou dušou v hlavnej úlohe.

04.09.2022, 19:26
era, o tom, že človek, ktorý má svoj svetonázor s obsahom duše, pôsobiacej v tele, si dokáže všetko to, čo som napísal pre seba vysvetliť svojim spôsobom s ľudskou dušou v hlavnej úlohe, nepochybujem... nedokáže však vysvetliť ostatným ako to súvisí ľudskou dušou... jeho viera je založená na "čistej iracionalite"
Podobne však uvedené nepovažujem za dôkaz neexistencie ľudskej duše...
none
217

216. J.Tull 04.09.2022, 19:26

era, o tom, že človek, ktorý má svoj svetonázor s obsahom duše, pôsobiacej v tele, si dokáže všetko to, čo som napísal pre seba vysvetliť svojim spôsobom s ľudskou dušou v hlavnej úlohe, nepochybujem... nedokáže však vysvetliť ostatným ako to súvisí ľudskou dušou... jeho viera je založená na "čistej iracionalite"
Podobne však uvedené nepovažujem za dôkaz neexistencie ľudskej duše...

04.09.2022, 19:29
Neexistencia sa nedokazuje.
none
218

216. J.Tull 04.09.2022, 19:26

era, o tom, že človek, ktorý má svoj svetonázor s obsahom duše, pôsobiacej v tele, si dokáže všetko to, čo som napísal pre seba vysvetliť svojim spôsobom s ľudskou dušou v hlavnej úlohe, nepochybujem... nedokáže však vysvetliť ostatným ako to súvisí ľudskou dušou... jeho viera je založená na "čistej iracionalite"
Podobne však uvedené nepovažujem za dôkaz neexistencie ľudskej duše...

04.09.2022, 19:30
- Som rád, že nepochybuješ.

- Nedokáže vysvetliť nikomu, kto nemá zodpovedajúce pojmy.
(Aj dnešné štandardné vysvetlenie skrze mozog je nám pochopiteľné iba preto, lebo všetci dospelí máme potrebné pojmy, získané našou výchovou, našim vzdelaním, ktoré sme si osvojovali dlhý čas životom v našej spoločnosti.)
👎: J.Tull
none
220

218. era 04.09.2022, 19:30

- Som rád, že nepochybuješ.

- Nedokáže vysvetliť nikomu, kto nemá zodpovedajúce pojmy.
(Aj dnešné štandardné vysvetlenie skrze mozog je nám pochopiteľné iba preto, lebo všetci dospelí máme potrebné pojmy, získané našou výchovou, našim vzdelaním, ktoré sme si osvojovali dlhý čas životom v našej spoločnosti.)

04.09.2022, 19:35
era, to vôbec nie je pojmoch... ale o empirických faktoch.
none
221

220. J.Tull 04.09.2022, 19:35

era, to vôbec nie je pojmoch... ale o empirických faktoch.

04.09.2022, 19:38
Ale áno, je to o pojmoch. Idey sa vysvetľujú a chápu v pojmoch.
none
222

221. era 04.09.2022, 19:38

Ale áno, je to o pojmoch. Idey sa vysvetľujú a chápu v pojmoch.

04.09.2022, 19:48
era, je irelevantné v akých pojmoch sa vysvetľuje, chápe empirický fakt... ak si sa skutočne zamyslel nad tým, ako nielen človek myslí, potom by si mohol vedieť, že myslí /netvrdím, že výlučne.../ predovšetkým v obrazoch...
none
223

222. J.Tull 04.09.2022, 19:48

era, je irelevantné v akých pojmoch sa vysvetľuje, chápe empirický fakt... ak si sa skutočne zamyslel nad tým, ako nielen človek myslí, potom by si mohol vedieť, že myslí /netvrdím, že výlučne.../ predovšetkým v obrazoch...

04.09.2022, 19:59
To je zaujímavý pohľad - že ľudia myslia v obrazoch.

Ale ako to mení podstatu toho, že tvrdím, že ľudia nerozumejú tomu, k čomu nemajú primerané pojmy, neviem.

Otázka je skôr, že ako človek získava svoje pojmy. Napríklad ako sme získali pojem evolúcie druhov? Ako sme získali pojem čiernej diery? A iné pojmy, ktorými tu argumentujeme ako zjavnými realitami... Myslením a prežívaním myšlienkových súvislostí?
none
224

223. era 04.09.2022, 19:59

To je zaujímavý pohľad - že ľudia myslia v obrazoch.

Ale ako to mení podstatu toho, že tvrdím, že ľudia nerozumejú tomu, k čomu nemajú primerané pojmy, neviem.

Otázka je skôr, že ako človek získava svoje pojmy. Napríklad ako sme získali pojem evolúcie druhov? Ako sme získali pojem čiernej diery? A iné pojmy, ktorými tu argumentujeme ako zjavnými realitami... Myslením a prežívaním myšlienkových súvislostí?

05.09.2022, 10:14
era, veď si to vyskúšaj tak, ako si mi kedysi radil. Mysli na nejakú činnosť. Povedzme varenie konkrétneho jedla, alebo nejaký technický problém .... je známou vecou, že problémom lepšie porozumieme, keď si ich nakreslíme, aj keď niečo vysvetľujeme, sme lepšie pochopený, ak ilustrujeme kresbou...

Pre jednoduchosť odkazy odkaz odkaz
none
225

223. era 04.09.2022, 19:59

To je zaujímavý pohľad - že ľudia myslia v obrazoch.

Ale ako to mení podstatu toho, že tvrdím, že ľudia nerozumejú tomu, k čomu nemajú primerané pojmy, neviem.

Otázka je skôr, že ako človek získava svoje pojmy. Napríklad ako sme získali pojem evolúcie druhov? Ako sme získali pojem čiernej diery? A iné pojmy, ktorými tu argumentujeme ako zjavnými realitami... Myslením a prežívaním myšlienkových súvislostí?

05.09.2022, 10:25
era, jedno veľké makové záleží na tom, v akých pojmoch opíšeš nejaký fakt, ktorý dokážeš overiť - zopakovať stále s rovnakým výsledkom... Podstatné je, že keď urobíš toto /stimuluješ konkrétnu časť mozgu..../, sa za rovnakých podmienok stane stále to isté /pohneš ľavou rukou.../
none
226

225. J.Tull 05.09.2022, 10:25

era, jedno veľké makové záleží na tom, v akých pojmoch opíšeš nejaký fakt, ktorý dokážeš overiť - zopakovať stále s rovnakým výsledkom... Podstatné je, že keď urobíš toto /stimuluješ konkrétnu časť mozgu..../, sa za rovnakých podmienok stane stále to isté /pohneš ľavou rukou.../

05.09.2022, 10:57
Už som sa úplne stratil. Už vôbec netuším, o čom sa bavíme a k čomu by mala táto diskusia viesť.
none
227

226. era 05.09.2022, 10:57

Už som sa úplne stratil. Už vôbec netuším, o čom sa bavíme a k čomu by mala táto diskusia viesť.

05.09.2022, 11:47
era, to že nedokážeš vysvetliť "vysvetliť ostatným ako to súvisí ľudskou dušou" nie kvôli pojmom, ale preto, že nedokážeš svoje vysvetlenia podložiť empiricky... podobne tak, ako sa dajú empiricky podložiť tvrdenia vedy. Môžeš im porozumieť do značnej miery aj v prípade, keď nepoznáš vedecké pojmy...
none
228

227. J.Tull 05.09.2022, 11:47

era, to že nedokážeš vysvetliť "vysvetliť ostatným ako to súvisí ľudskou dušou" nie kvôli pojmom, ale preto, že nedokážeš svoje vysvetlenia podložiť empiricky... podobne tak, ako sa dajú empiricky podložiť tvrdenia vedy. Môžeš im porozumieť do značnej miery aj v prípade, keď nepoznáš vedecké pojmy...

05.09.2022, 12:01
To by mal byť teraz predmet diskusie?

Empiricky je, že to ľudia vidia očami, počujú ušami, hmatajú rukami, čuchajú nosom, chutnajú jazykom?

Tak to máš pravdu, duševné a duchovné veci týmto spôsobom naozaj podložiť nedokážem. A ani nikto na svete.
none
230

228. era 05.09.2022, 12:01

To by mal byť teraz predmet diskusie?

Empiricky je, že to ľudia vidia očami, počujú ušami, hmatajú rukami, čuchajú nosom, chutnajú jazykom?

Tak to máš pravdu, duševné a duchovné veci týmto spôsobom naozaj podložiť nedokážem. A ani nikto na svete.

05.09.2022, 12:17
era, zakaždým som len reagoval na Tvoje príspevky, ktoré boli i odbočením. Už malýmiliónkrát som reagoval i na Tvoje:
"Empiricky je, že to ľudia vidia očami, počujú ušami, hmatajú rukami, čuchajú nosom, chutnajú jazykom"
je toho viac, čo sa rozumie pod pojmom empiricky. Naše zmysly dokážeme rozšíriť rôznymi, prístrojmi, zariadeniami - "vidieť ľudským zrakom bežne neviditeľné", "počuť ľudským uchom bežne nepočuteľné", "experimentálne odhaľovať" ... a pod.
súhlasí: Lemmy
👍: Lemmy
none
233

230. J.Tull 05.09.2022, 12:17

era, zakaždým som len reagoval na Tvoje príspevky, ktoré boli i odbočením. Už malýmiliónkrát som reagoval i na Tvoje:
"Empiricky je, že to ľudia vidia očami, počujú ušami, hmatajú rukami, čuchajú nosom, chutnajú jazykom"
je toho viac, čo sa rozumie pod pojmom empiricky. Naše zmysly dokážeme rozšíriť rôznymi, prístrojmi, zariadeniami - "vidieť ľudským zrakom bežne neviditeľné", "počuť ľudským uchom bežne nepočuteľné", "experimentálne odhaľovať" ... a pod.

05.09.2022, 12:25
To, čo si uviedol, nie je žiadne rozšírenie.
👎: J.Tull , Lemmy
none
235

233. era 05.09.2022, 12:25

To, čo si uviedol, nie je žiadne rozšírenie.

05.09.2022, 12:32
Rozšírením by bol "pohľad okom matematiky"- ale to už je sféra duchovnej empírie.
none
238

235. era 05.09.2022, 12:32

Rozšírením by bol "pohľad okom matematiky"- ale to už je sféra duchovnej empírie.

05.09.2022, 12:56
era, a čo kombinácia matematiky a experimentu... keď sa pre overenie pravdivosti pohľadu matematiky vykoná fotografovanie hviezd pri zatmení Slnka, zostrojí zariadenie pre detekciu matematikou predpovedaných gravitačných vĺn, zostroja urýchlovače častíc a pod.?
none
240

238. J.Tull 05.09.2022, 12:56

era, a čo kombinácia matematiky a experimentu... keď sa pre overenie pravdivosti pohľadu matematiky vykoná fotografovanie hviezd pri zatmení Slnka, zostrojí zariadenie pre detekciu matematikou predpovedaných gravitačných vĺn, zostroja urýchlovače častíc a pod.?

05.09.2022, 13:02
Čo ako?

Stále je to o tom, že potvrdenie sa požaduje od štandartných piatich zmyslov a na ne naviazaných myšlienok. Oni sú tu konečnými sudcami.
none
242

240. era 05.09.2022, 13:02

Čo ako?

Stále je to o tom, že potvrdenie sa požaduje od štandartných piatich zmyslov a na ne naviazaných myšlienok. Oni sú tu konečnými sudcami.

05.09.2022, 13:16
era, to, že tvrdenie:
"Empiricky je, že to ľudia vidia očami, počujú ušami, hmatajú rukami, čuchajú nosom, chutnajú jazykom"
je veľmi, veľmi zúžený pohľad, ktorý nezohľadňuje cielené pozorovania, vynachádzanie nástrojov, zariadení, experimenty, prax, myslenie /ktoré by Steiner vedcom rád uprel.../
none
243

242. J.Tull 05.09.2022, 13:16

era, to, že tvrdenie:
"Empiricky je, že to ľudia vidia očami, počujú ušami, hmatajú rukami, čuchajú nosom, chutnajú jazykom"
je veľmi, veľmi zúžený pohľad, ktorý nezohľadňuje cielené pozorovania, vynachádzanie nástrojov, zariadení, experimenty, prax, myslenie /ktoré by Steiner vedcom rád uprel.../

05.09.2022, 13:22
Už zas znižovanie sa k argumentačným klamom? Fuj.
none
245

243. era 05.09.2022, 13:22

Už zas znižovanie sa k argumentačným klamom? Fuj.

05.09.2022, 13:28
era, ktoré argumentačné klamy máš na mysli?
none
247

245. J.Tull 05.09.2022, 13:28

era, ktoré argumentačné klamy máš na mysli?

05.09.2022, 13:31
Tvoje.
👎: J.Tull
none
249

247. era 05.09.2022, 13:31

Tvoje.

05.09.2022, 13:46
era, tu ich máš odkaz ktoré z nich sú tie moje?
none
236

228. era 05.09.2022, 12:01

To by mal byť teraz predmet diskusie?

Empiricky je, že to ľudia vidia očami, počujú ušami, hmatajú rukami, čuchajú nosom, chutnajú jazykom?

Tak to máš pravdu, duševné a duchovné veci týmto spôsobom naozaj podložiť nedokážem. A ani nikto na svete.

05.09.2022, 12:42
era, ak sa tvrdia konkrétnosti o pôsobení duchovných veci na hmotné, potom predsa na tých hmotných by toto konkrétne ovplyvnenie malo byť pozorovateľné...
none
237

236. J.Tull 05.09.2022, 12:42

era, ak sa tvrdia konkrétnosti o pôsobení duchovných veci na hmotné, potom predsa na tých hmotných by toto konkrétne ovplyvnenie malo byť pozorovateľné...

05.09.2022, 12:48
Veď aj je viditeľné. Lenže keď si človek povie, že to je výmysel, že sa to nedá dokázať, tak má tiež pravdu.

Ako hovorím: Ak prídem o štvrtej k pošte, tak by to malo byť pozorovaním potvrdené, že som chcel byť o štvrtej pri pošte. Ale každý, kto chce myslieť inak, mi dá spústu iných dôvodov, prečo som prišiel o štvrtej k pošte. A nebude veriť tomu, že moje vedomie to chcelo.
👎: J.Tull
none
239

237. era 05.09.2022, 12:48

Veď aj je viditeľné. Lenže keď si človek povie, že to je výmysel, že sa to nedá dokázať, tak má tiež pravdu.

Ako hovorím: Ak prídem o štvrtej k pošte, tak by to malo byť pozorovaním potvrdené, že som chcel byť o štvrtej pri pošte. Ale každý, kto chce myslieť inak, mi dá spústu iných dôvodov, prečo som prišiel o štvrtej k pošte. A nebude veriť tomu, že moje vedomie to chcelo.

05.09.2022, 13:01
era, keď človek povie, že duša vstupuje do tela, tak na tom tele by to malo byť pozorované... keď povie, že svet atómov je vymyslený, mal by vysvetliť fakty, ktoré potvrdzujú ich existenciu atď.
none
241

239. J.Tull 05.09.2022, 13:01

era, keď človek povie, že duša vstupuje do tela, tak na tom tele by to malo byť pozorované... keď povie, že svet atómov je vymyslený, mal by vysvetliť fakty, ktoré potvrdzujú ich existenciu atď.

05.09.2022, 13:06
Myslím, že Steiner a kopec ďalších sa týmto veciam venovali a ukázali smer myšlienok, ako sa na to pozerať.
Ale ako hovorím, komu stačí, že tie prejavy sú výsledkom chemických či elektrických procesov v organizme či vo vesmíre, ten nemá potrebu ešte v tom hľadať niečo ďalšie.
none
244

241. era 05.09.2022, 13:06

Myslím, že Steiner a kopec ďalších sa týmto veciam venovali a ukázali smer myšlienok, ako sa na to pozerať.
Ale ako hovorím, komu stačí, že tie prejavy sú výsledkom chemických či elektrických procesov v organizme či vo vesmíre, ten nemá potrebu ešte v tom hľadať niečo ďalšie.

05.09.2022, 13:27
era, takto sa odbáča od témy
Aký smer myšlienok? Duša vstupuje do tela "plodu človeka" a tým "plodom" to ani nehne... vyvíja sa "ako by sa ani nechumelilo". Steiner neveril v existenciu atómov a pokiaľ viem ani ezoterici, minimálne ich ignorujú, hoci je kopec jednoznačných faktov, ktoré ich potvrdzujú; majú svoju teóriu vzniku Zeme odporujúcu empirickým pozorovaniam, bez toho, aby tieto empirické pozorovania, ich nesúlad vysvetlili... a pod. ...
none
246

244. J.Tull 05.09.2022, 13:27

era, takto sa odbáča od témy
Aký smer myšlienok? Duša vstupuje do tela "plodu človeka" a tým "plodom" to ani nehne... vyvíja sa "ako by sa ani nechumelilo". Steiner neveril v existenciu atómov a pokiaľ viem ani ezoterici, minimálne ich ignorujú, hoci je kopec jednoznačných faktov, ktoré ich potvrdzujú; majú svoju teóriu vzniku Zeme odporujúcu empirickým pozorovaniam, bez toho, aby tieto empirické pozorovania, ich nesúlad vysvetlili... a pod. ...

05.09.2022, 13:31
Keby si poznal to, čo o tom píšu tí, čo sa tým zaoberajú, vedel by si, že tvrdia, že duša pracuje na plode v tele matky od samotného jeho počatia a keď plod dosiahne istú pokročilosť, približne v piatom mesiaci tehotenstva, preniká plod zvnútra, čoho znakom sú prvé pohyby, to že dieťa začína "kopať" v tele matky.
Ale kde niet vôle, niet ani cesty.
👎: J.Tull
none
248

246. era 05.09.2022, 13:31

Keby si poznal to, čo o tom píšu tí, čo sa tým zaoberajú, vedel by si, že tvrdia, že duša pracuje na plode v tele matky od samotného jeho počatia a keď plod dosiahne istú pokročilosť, približne v piatom mesiaci tehotenstva, preniká plod zvnútra, čoho znakom sú prvé pohyby, to že dieťa začína "kopať" v tele matky.
Ale kde niet vôle, niet ani cesty.

05.09.2022, 13:45
era, žiadne empirické pozorovanie nepotvrdzuje nič z toho, čo si písal...a vôbec to nie je o mojej vôli
none
252

248. J.Tull 05.09.2022, 13:45

era, žiadne empirické pozorovanie nepotvrdzuje nič z toho, čo si písal...a vôbec to nie je o mojej vôli

05.09.2022, 14:00
era, ak by duša pracovala na plode od samého počatia, bolo by to predsa možné pozorovať, nehovoriac o preniknutí zvnútra... je pozorovaný postupný vývoj, ktorý je daný predovšetkým génmi, "prostredím organizmu matky" - "jeho kvality"... i "vonkajším prostredím" matky, žiadne pôsobenie duše.
Prvé pohyby nie sú znakom preniknutia duše, ale sú podmienené postupným vývojom svalov, nervov... a pod.
none
254

252. J.Tull 05.09.2022, 14:00

era, ak by duša pracovala na plode od samého počatia, bolo by to predsa možné pozorovať, nehovoriac o preniknutí zvnútra... je pozorovaný postupný vývoj, ktorý je daný predovšetkým génmi, "prostredím organizmu matky" - "jeho kvality"... i "vonkajším prostredím" matky, žiadne pôsobenie duše.
Prvé pohyby nie sú znakom preniknutia duše, ale sú podmienené postupným vývojom svalov, nervov... a pod.

05.09.2022, 14:04
O tomto presne hovorím - ak má niekto svoje vysvetlenia, ktoré sú pre neho postačujúce, nepotrebuje nič viac.
👎: J.Tull
none
255

254. era 05.09.2022, 14:04

O tomto presne hovorím - ak má niekto svoje vysvetlenia, ktoré sú pre neho postačujúce, nepotrebuje nič viac.

05.09.2022, 14:19
era, hovorím o tom, že nemám postačujúce vysvetlenie, ale to predsa neznamená, že tie, ktoré ponúka ezoterika sú postačujúce... tvrdím, že sú iracionálnym domýšľaním, ešte menej postačujúcim...
none
263

248. J.Tull 05.09.2022, 13:45

era, žiadne empirické pozorovanie nepotvrdzuje nič z toho, čo si písal...a vôbec to nie je o mojej vôli

05.09.2022, 15:09
Na ukončenie tejto neplodnej debaty mi úplne postačí, ak napíšeš:
"Teoreticky je možné, že za všetkými zmyslovými javmi je kdesi akési pôsobiace duševno, ale nevieme o ňom zistiť nič racionálnym spôsobom ani empirickým pozorovaním."

A ja s tebou budem rád súhlasiť a tým sa to môže skončiť.
none
266

263. era 05.09.2022, 15:09

Na ukončenie tejto neplodnej debaty mi úplne postačí, ak napíšeš:
"Teoreticky je možné, že za všetkými zmyslovými javmi je kdesi akési pôsobiace duševno, ale nevieme o ňom zistiť nič racionálnym spôsobom ani empirickým pozorovaním."

A ja s tebou budem rád súhlasiť a tým sa to môže skončiť.

05.09.2022, 15:48
era, ale veď som v podobnom duchu písal malý miliónkrát... to mi však nebráni vidieť v mnohých tvrdeniach ezoteriky /antroposofie/ nedostatky nielen argumentačné... a vôbec nie kvôli rôznemu chápaniu pojmov...
👍: era
none
268

266. J.Tull 05.09.2022, 15:48

era, ale veď som v podobnom duchu písal malý miliónkrát... to mi však nebráni vidieť v mnohých tvrdeniach ezoteriky /antroposofie/ nedostatky nielen argumentačné... a vôbec nie kvôli rôznemu chápaniu pojmov...

05.09.2022, 15:54
Tull, ja som za názor nezažiješ nevieš s istotou potvrdiť že to nieje pravda
none
273

268. djjaro 05.09.2022, 15:54

Tull, ja som za názor nezažiješ nevieš s istotou potvrdiť že to nieje pravda

05.09.2022, 17:17
djjaro, ani keď zažiješ, nevieš s istotou potvrdiť, že to je pravda...
none
278

273. J.Tull 05.09.2022, 17:17

djjaro, ani keď zažiješ, nevieš s istotou potvrdiť, že to je pravda...

05.09.2022, 18:03
Tull, no pochybnosti sa nájdu keď chceš, ale zažiť viac krát už je na premýšľanie o pravde ( skutočnosti)
none
280

278. djjaro 05.09.2022, 18:03

Tull, no pochybnosti sa nájdu keď chceš, ale zažiť viac krát už je na premýšľanie o pravde ( skutočnosti)

05.09.2022, 18:20
djjaro, zažil som viackrát potvrdenie toho, čomu som veril, po pár rokoch sa ukázalo, že som sa mýlil a veru bolelo to dostatočne
none
281

280. J.Tull 05.09.2022, 18:20

djjaro, zažil som viackrát potvrdenie toho, čomu som veril, po pár rokoch sa ukázalo, že som sa mýlil a veru bolelo to dostatočne

05.09.2022, 18:24
Tull, nuž stávajú sa aj také veci
Aj mne sa stáva ( stávalo ) že som sa kopol a bolelo to ,ale napriek tým pádom som sa nenaučil nič než padať uvedomil som si že zo slabosti sa rodí sila
none
286

281. djjaro 05.09.2022, 18:24

Tull, nuž stávajú sa aj také veci
Aj mne sa stáva ( stávalo ) že som sa kopol a bolelo to ,ale napriek tým pádom som sa nenaučil nič než padať uvedomil som si že zo slabosti sa rodí sila

05.09.2022, 19:22
djjaro, píšem o iných kopnutiach, než sú tie fyzické...
👍: djjaro
none
287

286. J.Tull 05.09.2022, 19:22

djjaro, píšem o iných kopnutiach, než sú tie fyzické...

05.09.2022, 19:36
Tull aj ja
none
288

287. djjaro 05.09.2022, 19:36

Tull aj ja

05.09.2022, 19:44
djjaro, tušil som, len som si to chcel ujasniť... čudujem sa totiž, že tvrdíš:
"uvedomil som si že zo slabosti sa rodí sila"
a zároveň:
"napriek tým pádom som sa nenaučil nič než padať"
none
289

288. J.Tull 05.09.2022, 19:44

djjaro, tušil som, len som si to chcel ujasniť... čudujem sa totiž, že tvrdíš:
"uvedomil som si že zo slabosti sa rodí sila"
a zároveň:
"napriek tým pádom som sa nenaučil nič než padať"

05.09.2022, 19:46
Tull, nečuduj sa
Aj veriaci majú pády
👍: peter67
none
290

289. djjaro 05.09.2022, 19:46

Tull, nečuduj sa
Aj veriaci majú pády

05.09.2022, 19:48
...a Taliani majú Pád.
👍: djjaro
291

290. peter67 05.09.2022, 19:48

...a Taliani majú Pád.

05.09.2022, 19:49
Na Floride majú až vodopád
none
292

291. djjaro 05.09.2022, 19:49

Na Floride majú až vodopád

05.09.2022, 19:52
..dolárov?
293

292. peter67 05.09.2022, 19:52

..dolárov?

05.09.2022, 19:52
Vrážd ?
none
294

293. Milaníčko 05.09.2022, 19:52

Vrážd ?

05.09.2022, 19:53
Feťákov
none
296

294. djjaro 05.09.2022, 19:53

Feťákov

05.09.2022, 19:54
Bezďákov ?
none
297

296. Milaníčko 05.09.2022, 19:54

Bezďákov ?

05.09.2022, 19:55
Aj zemepanov
none
298

297. djjaro 05.09.2022, 19:55

Aj zemepanov

05.09.2022, 19:57
Aj pôdopanov.
👍: djjaro
none
299

289. djjaro 05.09.2022, 19:46

Tull, nečuduj sa
Aj veriaci majú pády

05.09.2022, 20:01
djjaro, tomu sa nečudujem. Lenže ak ich pády posilnia, potom ako je možné, že "napriek tým pádom sa nenaučia nič než padať"
none
301

299. J.Tull 05.09.2022, 20:01

djjaro, tomu sa nečudujem. Lenže ak ich pády posilnia, potom ako je možné, že "napriek tým pádom sa nenaučia nič než padať"

05.09.2022, 20:04
Padať, ale bezpečne!!! Bez úrazov!! V jude ťa toto ako prvé učia. A aj pri zápasení.
súhlasí: Milaníčko
👍: J.Tull
302

301. peter67 05.09.2022, 20:04

Padať, ale bezpečne!!! Bez úrazov!! V jude ťa toto ako prvé učia. A aj pri zápasení.

05.09.2022, 20:04
A aj v krčme.
👍: peter67
none
303

302. Milaníčko 05.09.2022, 20:04

A aj v krčme.

05.09.2022, 20:06
Tam ma naučili pred prvým pádom na každý pád najprv zaplatiť a až potom vypadnúť.
súhlasí: Milaníčko
304

303. peter67 05.09.2022, 20:06

Tam ma naučili pred prvým pádom na každý pád najprv zaplatiť a až potom vypadnúť.

05.09.2022, 20:07
Mňa učili presný opak.
none
306

301. peter67 05.09.2022, 20:04

Padať, ale bezpečne!!! Bez úrazov!! V jude ťa toto ako prvé učia. A aj pri zápasení.

05.09.2022, 20:13
peter67, lepšie je však naučiť sa nepadať... aj v jude učia, i to ako stáť pevne na nohách...
👍: peter67
none
307

301. peter67 05.09.2022, 20:04

Padať, ale bezpečne!!! Bez úrazov!! V jude ťa toto ako prvé učia. A aj pri zápasení.

05.09.2022, 20:21
Ty si dobrý jouda 🙂
súhlasí: peter67
308

307. Romankooooo 05.09.2022, 20:21

Ty si dobrý jouda 🙂

05.09.2022, 20:23
Hú ízit " jouda " ?
none
309

308. Milaníčko 05.09.2022, 20:23

Hú ízit " jouda " ?

05.09.2022, 20:29
Jouda je lidové označení pro hlupáka nebo naivního člověka.
Jde o hanlivé označení člověka, kterému to příliš nemyslí, dělá hloupé kroky nebo je příliš důvěřivý a sám si svou naivitou škodí. Urážlivost takového označení záleží na kontextu a intonaci - může jít o shovívavé konstatování stejně jako o hrubou urážku, kdy vyjadřujeme pohrdání nad rozumovými schopnostmi dotyčného. Slovo není považováno za vulgární, ale patří do hovorové a nespisovné češtiny.
Synonymem mohou být slova jako blbec, blbeček, hlupák, trouba, idiot, pitomec a další.
310

309. Romankooooo 05.09.2022, 20:29

Jouda je lidové označení pro hlupáka nebo naivního člověka.
Jde o hanlivé označení člověka, kterému to příliš nemyslí, dělá hloupé kroky nebo je příliš důvěřivý a sám si svou naivitou škodí. Urážlivost takového označení záleží na kontextu a intonaci - může jít o shovívavé konstatování stejně jako o hrubou urážku, kdy vyjadřujeme pohrdání nad rozumovými schopnostmi dotyčného. Slovo není považováno za vulgární, ale patří do hovorové a nespisovné češtiny.
Synonymem mohou být slova jako blbec,...

05.09.2022, 20:33
Mluf slovensky píčus, thénks.
none
311

310. Milaníčko 05.09.2022, 20:33

Mluf slovensky píčus, thénks.

05.09.2022, 20:41
Myslíš nejak takto??
Moi lolitá dé žá ví ?
Očivišče
Spasíbá.
Charašo Peťašo.
Fak jú tvoju mádr.
Blúd Merý volé.
Ájlend je kúúl.
Jes ser.
Jes óf kórš.
Tájm is maný.
joo aby som nezabudol...niečo špeci pre teba:
Choť topiče
312

311. Romankooooo 05.09.2022, 20:41

Myslíš nejak takto??
Moi lolitá dé žá ví ?
Očivišče
Spasíbá.
Charašo Peťašo.
Fak jú tvoju mádr.
Blúd Merý volé.
Ájlend je kúúl.
Jes ser.
Jes óf kórš.
Tájm is maný.
joo aby som nezabudol...niečo špeci pre teba:
Choť topiče

05.09.2022, 21:22
Utekaj tópíčé.
none
313

299. J.Tull 05.09.2022, 20:01

djjaro, tomu sa nečudujem. Lenže ak ich pády posilnia, potom ako je možné, že "napriek tým pádom sa nenaučia nič než padať"

06.09.2022, 15:27
Tull, to platí len na mňa
Možno je to mojim údelom
none
314

313. djjaro 06.09.2022, 15:27

Tull, to platí len na mňa
Možno je to mojim údelom

06.09.2022, 15:37
djjaro, podstatné je vedieť vstať
👍: djjaro , era
none
315

314. J.Tull 06.09.2022, 15:37

djjaro, podstatné je vedieť vstať

06.09.2022, 16:48
Ťažko sa mi vstáva ,niekedy sa mi už nechce ani žiť
none
316

315. djjaro 06.09.2022, 16:48

Ťažko sa mi vstáva ,niekedy sa mi už nechce ani žiť

06.09.2022, 16:52
Prečo nechce žiť?
none
318

316. Lemmy 06.09.2022, 16:52

Prečo nechce žiť?

06.09.2022, 16:56
Neviem ,niekedy to tak príde že sa mi nechce
none
320

318. djjaro 06.09.2022, 16:56

Neviem ,niekedy to tak príde že sa mi nechce

06.09.2022, 16:58
To je dobre, že sa ti nechce, oveľa horšie by bolo, keby sa ti chcelo, ale by si nemohol.
👍: era
322

320. peter67 06.09.2022, 16:58

To je dobre, že sa ti nechce, oveľa horšie by bolo, keby sa ti chcelo, ale by si nemohol.

06.09.2022, 16:59
No a to je tiež jeden z hnacích motorov
none
317

315. djjaro 06.09.2022, 16:48

Ťažko sa mi vstáva ,niekedy sa mi už nechce ani žiť

06.09.2022, 16:56
Ak sa ti ťažko vstáva na akú onú....si sadáš?
319

317. peter67 06.09.2022, 16:56

Ak sa ti ťažko vstáva na akú onú....si sadáš?

06.09.2022, 16:57
Ráno hneď na záchodovú
none
321

319. djjaro 06.09.2022, 16:57

Ráno hneď na záchodovú

06.09.2022, 16:58
Prečo si nekúpiš turecký záchod?
323

321. peter67 06.09.2022, 16:58

Prečo si nekúpiš turecký záchod?

06.09.2022, 17:00
Niesom až ako sultán
none
324

315. djjaro 06.09.2022, 16:48

Ťažko sa mi vstáva ,niekedy sa mi už nechce ani žiť

06.09.2022, 18:07
djjaro, Šepoty

Keď svet jeseňou v zime umrie
jar opäť ponúkne
len ďalšieho umierania prebudenie

... a šepoty kričia
tak nehádž svoj uterák
prehluš tie šepoty
často postačia,
ako už toľkokrát,
obyčajné úsmevy

...vždy je o čo stáť
tlačme svoje balvany
a keď, možno, snáď ...
a keby aj nie
dôležitejšie ako vrcholy
sú naše snaženia

...a vtedy žijeme



súhlasí: djjaro
none
325

324. J.Tull 06.09.2022, 18:07

djjaro, Šepoty

Keď svet jeseňou v zime umrie
jar opäť ponúkne
len ďalšieho umierania prebudenie

... a šepoty kričia
tak nehádž svoj uterák
prehluš tie šepoty
často postačia,
ako už toľkokrát,
obyčajné úsmevy

...vždy je o čo stáť
tlačme svoje balvany
a keď, možno, snáď ...
a keby aj nie
dôležitejšie ako vrcholy
sú naše snaženia

...a vtedy žijeme



06.09.2022, 18:14
Zima neumiera, len sa mení na jar.
none
282

280. J.Tull 05.09.2022, 18:20

djjaro, zažil som viackrát potvrdenie toho, čomu som veril, po pár rokoch sa ukázalo, že som sa mýlil a veru bolelo to dostatočne

05.09.2022, 18:25
A ja som v detstve veril, že mám dve ruky a dve nohy a čuduj sa svete, po pár rokoch sa ukázalo, že som sa nemýlil.
none
283

282. era 05.09.2022, 18:25

A ja som v detstve veril, že mám dve ruky a dve nohy a čuduj sa svete, po pár rokoch sa ukázalo, že som sa nemýlil.

05.09.2022, 18:29
Aj ja som veril nejako neznámo o Bohu a jeho vojoch ale keď mi bolo ukázané ako to je tak som sa zdesil a hovoril som si aký som hlupák že som to mal na nose a nevidel som
none
285

282. era 05.09.2022, 18:25

A ja som v detstve veril, že mám dve ruky a dve nohy a čuduj sa svete, po pár rokoch sa ukázalo, že som sa nemýlil.

05.09.2022, 19:18
era, je zaujímavé pozorovať ako účelovo strácaš pamäť a ešte pozoruhodnejšie je Tvoje argumentovanie o inom...
👍: era
none
295

285. J.Tull 05.09.2022, 19:18

era, je zaujímavé pozorovať ako účelovo strácaš pamäť a ešte pozoruhodnejšie je Tvoje argumentovanie o inom...

05.09.2022, 19:54
Len pozoruj, pozoruj. Obohacuje to život.
none
300

285. J.Tull 05.09.2022, 19:18

era, je zaujímavé pozorovať ako účelovo strácaš pamäť a ešte pozoruhodnejšie je Tvoje argumentovanie o inom...

05.09.2022, 20:03
Mimochodom, prečo tak rád prechádzaš ku komentovaniu nekvalít oponenta? Niečo si tým kompenzuješ?
none
269

266. J.Tull 05.09.2022, 15:48

era, ale veď som v podobnom duchu písal malý miliónkrát... to mi však nebráni vidieť v mnohých tvrdeniach ezoteriky /antroposofie/ nedostatky nielen argumentačné... a vôbec nie kvôli rôznemu chápaniu pojmov...

05.09.2022, 16:04
Súhlasím, to ti naozaj nebráni.
👍: J.Tull
none
274

269. era 05.09.2022, 16:04

Súhlasím, to ti naozaj nebráni.

05.09.2022, 17:21
era, ono totiž tie nedostatky tam objektívne sú... viď "247"
none
275

274. J.Tull 05.09.2022, 17:21

era, ono totiž tie nedostatky tam objektívne sú... viď "247"

05.09.2022, 17:41
Som rád, že zastávaš názor, že jednotlivec vie posúdiť objektivitu javov. 😉
none
276

275. era 05.09.2022, 17:41

Som rád, že zastávaš názor, že jednotlivec vie posúdiť objektivitu javov. 😉

05.09.2022, 17:59
era, veď je evidentné aj z tejto Tvojej reakcii, že buď odbočíš od merita veci, alebo tvrdíš bez akéhokoľvek argumentačného zdôvodnenia...
none
277

276. J.Tull 05.09.2022, 17:59

era, veď je evidentné aj z tejto Tvojej reakcii, že buď odbočíš od merita veci, alebo tvrdíš bez akéhokoľvek argumentačného zdôvodnenia...

05.09.2022, 18:01
Veď som ten najhorší človek na svete, akého poznám. Tak prečo nie?
none
279

277. era 05.09.2022, 18:01

Veď som ten najhorší človek na svete, akého poznám. Tak prečo nie?

05.09.2022, 18:16
era, aké typické, proste krása potvrdenia
súhlasí: era
👍: djjaro , era
none
284

279. J.Tull 05.09.2022, 18:16

era, aké typické, proste krása potvrdenia

05.09.2022, 19:09
era, aby nedošlo k nedorozumeniu, "krása potvrdenia" nijako nesúvisí s tvrdením:
"Veď som ten najhorší človek na svete, akého poznám"
ale "krásne" potvrdzuješ:
"je evidentné ...* že buď odbočíš od merita veci, alebo tvrdíš bez akéhokoľvek argumentačného zdôvodnenia..."

none
305

284. J.Tull 05.09.2022, 19:09

era, aby nedošlo k nedorozumeniu, "krása potvrdenia" nijako nesúvisí s tvrdením:
"Veď som ten najhorší človek na svete, akého poznám"
ale "krásne" potvrdzuješ:
"je evidentné ...* že buď odbočíš od merita veci, alebo tvrdíš bez akéhokoľvek argumentačného zdôvodnenia..."

05.09.2022, 20:11
Bude to asi tým, že som túto neplodnú diskusiu uzatvoril príspevkom č. 263. Odvtedy už nediskutujem. Len ty to nechceš pochopiť. To je celé.
none
231

227. J.Tull 05.09.2022, 11:47

era, to že nedokážeš vysvetliť "vysvetliť ostatným ako to súvisí ľudskou dušou" nie kvôli pojmom, ale preto, že nedokážeš svoje vysvetlenia podložiť empiricky... podobne tak, ako sa dajú empiricky podložiť tvrdenia vedy. Môžeš im porozumieť do značnej miery aj v prípade, keď nepoznáš vedecké pojmy...

05.09.2022, 12:18
Podľa mňa Era nemôže vysvetliť, lebo sa to odohráva len v jeho mozgu.
súhlasí: astro
none
234

231. Lemmy 05.09.2022, 12:18

Podľa mňa Era nemôže vysvetliť, lebo sa to odohráva len v jeho mozgu.

05.09.2022, 12:29
Ak ti raz veci v ich súvislostiach dávajú zmysel, tak niet príliš veľa dôvodov im nedôverovať.
👍: djjaro
none
270

234. era 05.09.2022, 12:29

Ak ti raz veci v ich súvislostiach dávajú zmysel, tak niet príliš veľa dôvodov im nedôverovať.

05.09.2022, 16:22
era keď neexistuje dôkaz proti ,to neznamená , že subjekt bol dôsledný pri analýze javu. Niekedy stačí , keď si zamení formu s podstatou, čo sa bežne stáva aj odborníkom, ktorí z nejakého dôvodu podcenia kritickú analýzu.
none
271

270. astro 05.09.2022, 16:22

era keď neexistuje dôkaz proti ,to neznamená , že subjekt bol dôsledný pri analýze javu. Niekedy stačí , keď si zamení formu s podstatou, čo sa bežne stáva aj odborníkom, ktorí z nejakého dôvodu podcenia kritickú analýzu.

05.09.2022, 16:24
Väčšinou si každý myslí o sebe, že práve on je ten, kto nič nepodcenil a nič si nezamieňa a že je dôsledný pri analýze. ... To len "tí druhí" robia chyby.
none
272

270. astro 05.09.2022, 16:22

era keď neexistuje dôkaz proti ,to neznamená , že subjekt bol dôsledný pri analýze javu. Niekedy stačí , keď si zamení formu s podstatou, čo sa bežne stáva aj odborníkom, ktorí z nejakého dôvodu podcenia kritickú analýzu.

05.09.2022, 16:24
A kto povedal že neexistuje dôkaz proti?
none
219

198. era 04.09.2022, 15:50

Určite áno.

Ide o to, že ak si niekto v živote 40-50 rokov buduje svetonázor (v podstate systém ideí, pojmov, myšlienok o svete), v ktorom nepočíta s ľudskou dušou a dokáže si v ňom všetko objasniť pomocou telesných či zmyslových pojmov, tak toto, o čom teraz hovoríme, naozaj nie je žiaden bod, ktorý by ho musel presvedčiť o opaku, alebo by mu musel spôsobiť nejaký životný zlom.

Ale ak si iný človek 20-30 rokov buduje iný systém pojmov, ideí a myšlienok, systém, v ktorom počíta s ...

04.09.2022, 19:32
era, ide o istoty. Ide o to, že nie každý si dokáže povedať: "neviem", že nie každý potrebuje mať všetko objasnené, mať istotu, nech už prichádza odkiaľkoľvek...
A to je podstata celého toho.
súhlasí: Lemmy
👍: era , Lemmy
none
203

189. J.Tull 04.09.2022, 15:29

djjaro, mal si už živé sny? Podobné je to aj so "zážitkom v tunely", len ten zážitok je mocnejší... nikde mimo svojho tela som nebol, ani duchom, ani dušou, tak ako nie som ani vtedy, keď sa mi sníva...
Mimochodom vieš o tom, že poznatky o týchto zážitkoch sa využívajú pri zisteniach hemisfér mozgu spôsobujúcich epileptické záchvaty? Ak by tieto zážitky nemal na svedomí mozog, sotva by to bolo možné...

04.09.2022, 18:21
Mal som a mávam kadečo od vytržení,po neviem čo od a po z
Niekedy aj počujem čo si ľudia myslia
none
204

203. djjaro 04.09.2022, 18:21

Mal som a mávam kadečo od vytržení,po neviem čo od a po z
Niekedy aj počujem čo si ľudia myslia

04.09.2022, 18:21
A počul som aj o tom že to skúmajú kôli epilepsii
none
205

203. djjaro 04.09.2022, 18:21

Mal som a mávam kadečo od vytržení,po neviem čo od a po z
Niekedy aj počujem čo si ľudia myslia

04.09.2022, 18:22
Toto už máš asi na psychiatra nie? 🙂
súhlasí: Lemmy
👍: Lemmy
206

205. Romankooooo 04.09.2022, 18:22

Toto už máš asi na psychiatra nie? 🙂

04.09.2022, 18:23
Neviem ja som sa z tým zmieril
Psychosa som nenavštívil,
Neviem čo by na to povedal
Ale určite by stanovil nejakú diagnózu
Ja som sa na to zameral skôr duchovne a popri Tom som spoznal aj seba samého
none
207

206. djjaro 04.09.2022, 18:23

Neviem ja som sa z tým zmieril
Psychosa som nenavštívil,
Neviem čo by na to povedal
Ale určite by stanovil nejakú diagnózu
Ja som sa na to zameral skôr duchovne a popri Tom som spoznal aj seba samého

04.09.2022, 18:25
Som skôr toho názoru ( platí pre mňa) že vsehomir mi chcel niečo naznačiť tými zážitkami
none
208

207. djjaro 04.09.2022, 18:25

Som skôr toho názoru ( platí pre mňa) že vsehomir mi chcel niečo naznačiť tými zážitkami

04.09.2022, 18:25
Chcel ti naznačiť, že sa máš dať liečiť 😉
none
209

208. EnaXnaY 04.09.2022, 18:25

Chcel ti naznačiť, že sa máš dať liečiť 😉

04.09.2022, 18:26
Viem ,veď som mu odpovedal
súhlasí: Romankooooo
none
210

206. djjaro 04.09.2022, 18:23

Neviem ja som sa z tým zmieril
Psychosa som nenavštívil,
Neviem čo by na to povedal
Ale určite by stanovil nejakú diagnózu
Ja som sa na to zameral skôr duchovne a popri Tom som spoznal aj seba samého

04.09.2022, 18:28
Určite diagnóza. Poznal som jedno dievča a to zas malo panický strach z toho, že jej ľudia na ulici čítajú myšlienky.
súhlasí: djjaro
211

210. Romankooooo 04.09.2022, 18:28

Určite diagnóza. Poznal som jedno dievča a to zas malo panický strach z toho, že jej ľudia na ulici čítajú myšlienky.

04.09.2022, 18:36
Dobrá rada: Nech nechodí po ulici, ale po chodníku. Tak nebude počuť.
none
232

206. djjaro 04.09.2022, 18:23

Neviem ja som sa z tým zmieril
Psychosa som nenavštívil,
Neviem čo by na to povedal
Ale určite by stanovil nejakú diagnózu
Ja som sa na to zameral skôr duchovne a popri Tom som spoznal aj seba samého

05.09.2022, 12:19
Čo si sa o sebe dozvedel?
none
251

232. Lemmy 05.09.2022, 12:19

Čo si sa o sebe dozvedel?

05.09.2022, 13:59
Lemmy, že niesom len ten za ktorého som sa narodil
none
253

251. djjaro 05.09.2022, 13:59

Lemmy, že niesom len ten za ktorého som sa narodil

05.09.2022, 14:04
A konkrétne?
none
256

253. Lemmy 05.09.2022, 14:04

A konkrétne?

05.09.2022, 14:44
Konkrétne prečo som na zemi
none
257

256. djjaro 05.09.2022, 14:44

Konkrétne prečo som na zemi

05.09.2022, 14:45
Si na zemi, lebo tvoji rodičia mali sex 😉
none
258

257. EnaXnaY 05.09.2022, 14:45

Si na zemi, lebo tvoji rodičia mali sex 😉

05.09.2022, 14:49
Moji rodičia poslúžili na to aby som sa sem dostal ,ak by to neboli oni ,boli by to iní
none
260

258. djjaro 05.09.2022, 14:49

Moji rodičia poslúžili na to aby som sa sem dostal ,ak by to neboli oni ,boli by to iní

05.09.2022, 14:55
djjaro, ale aj Ty by si bol potom iný
none
262

260. J.Tull 05.09.2022, 14:55

djjaro, ale aj Ty by si bol potom iný

05.09.2022, 14:57
Tull, možno neviem
Kompatibilita mojich rodičov bola úspešná
none
261

258. djjaro 05.09.2022, 14:49

Moji rodičia poslúžili na to aby som sa sem dostal ,ak by to neboli oni ,boli by to iní

05.09.2022, 14:55
Každý čo je na zemi musel niečo spraviť a preto sa sem dostal ,ty niesi výnimka ak to nespravil on spravili niečo jeho rodičia a pra rodičia alebo pra pra, až k prvému človeku
none
166

153. J.Tull 04.09.2022, 13:40

djjaro, aký je rozdiel medzi duchom a dušou?

04.09.2022, 14:33
DUCH je odpoveďou na otázku KTO JE JA 😉
DUŠA je odpoveďou na otázku AKÉ JE JA 😉
súhlasí: Romankooooo
none
133

117. J.Tull 04.09.2022, 12:35

djjaro, vari povedzme taký ketamín, alebo elektrické impulzy... pôsobia na vôľu?

04.09.2022, 12:55
Podľa mňa pôsobia.
👍: djjaro , J.Tull
none
139

133. Lemmy 04.09.2022, 12:55

Podľa mňa pôsobia.

04.09.2022, 13:19
Lemmy, ok.... ale v tomto prípade podstatné je pôsobenie na mozog, centrálnu nervovú sústavu...
none
229

108. djjaro 04.09.2022, 11:15

Mozog ti ostane pekne krásne v tele a budeš sa čudovať ako ja som sa čudoval keď som sa na seba pozeral ako dýcha moje telo

05.09.2022, 12:13
djjaro nemáš možnosť vylúčiť , že to bol len sen , ktorý pokračoval emočne naštartovaný s vedomím , že budeš operovaný. Skús nad tým pouvažovať a som zvedavý ako sa rozvinú úvahy o tomto jave.
none
250

229. astro 05.09.2022, 12:13

djjaro nemáš možnosť vylúčiť , že to bol len sen , ktorý pokračoval emočne naštartovaný s vedomím , že budeš operovaný. Skús nad tým pouvažovať a som zvedavý ako sa rozvinú úvahy o tomto jave.

05.09.2022, 13:56
Nemám inú možnosť ako sa zmieriť
none
259

250. djjaro 05.09.2022, 13:56

Nemám inú možnosť ako sa zmieriť

05.09.2022, 14:53
Astro, ak sa ti to stane 4 x za týždeň tak mi musí hrabať alebo snívam?
none
264

259. djjaro 05.09.2022, 14:53

Astro, ak sa ti to stane 4 x za týždeň tak mi musí hrabať alebo snívam?

05.09.2022, 15:24
djjaro početnosť hakucinácí nie sú dôkaz. Keby si si naštudoval výskumné metódy , tak by si porozumel analýze javov a dozvedel by si sa , že početnosť v tomto prípade nie je dôkaz. Napríklad keby sa Curie vzdala svojich pokusov na mnohopočetný x-tý krát , nikdy by jej nezažiarilo koncentrované rádium. V tom ľudia robia nezmyselné chyby , že nepoužívajú vedecké metódy skúmania a myslenia. V bežnom živote vlastne aj načo?
none
265

264. astro 05.09.2022, 15:24

djjaro početnosť hakucinácí nie sú dôkaz. Keby si si naštudoval výskumné metódy , tak by si porozumel analýze javov a dozvedel by si sa , že početnosť v tomto prípade nie je dôkaz. Napríklad keby sa Curie vzdala svojich pokusov na mnohopočetný x-tý krát , nikdy by jej nezažiarilo koncentrované rádium. V tom ľudia robia nezmyselné chyby , že nepoužívajú vedecké metódy skúmania a myslenia. V bežnom živote vlastne aj načo?

05.09.2022, 15:47
Astro,dôkazom som si sám sebe keď vedome
none
267

265. djjaro 05.09.2022, 15:47

Astro,dôkazom som si sám sebe keď vedome

05.09.2022, 15:51
Lebo čo nieje hmotné veda neskúmala do takej miery aby potvrdila pravdivosť
Veda sa zaoberá mnohými výskumami od mozgu ( teda jej reakciami) a z toho dáva svoje argumenty že to TAK JE ale aj to ok ,ide len o to že ak vedome vstupuješ do duchovnej sféry je to o niečom inom . Samozrejme niekomu to môže ublížiť ale niekomu nemusí ,ale určite si každá duchovná cesta niečo zoberie ( všetko má svoj počiatok v akcii reakcii)
none
112

107. J.Tull 04.09.2022, 11:14

era, dokazuje, že tento zážitok ma priamo spojitosť so stavom mozgu...

04.09.2022, 11:59
To azda nik nepopiera.
súhlasí: djjaro
👍: djjaro
none
114

106. era 04.09.2022, 11:01

A čo to dokazuje? Že nebol reálny? Keď si niekto osvojí techniku, ako umelo vypudiť dušu z tela, aby sa na telo pozerala zvonku, tak to nie je dôkaz ničoho. Veď starí čarodejníci také techniky poznali už pred tisícročiami.

04.09.2022, 12:21
era, až na to, že vôbec nemusí tento zážitok znamenať vypudenie duše z tela ... že tento zážitok nie je toho dôkazom
none
138

114. J.Tull 04.09.2022, 12:21

era, až na to, že vôbec nemusí tento zážitok znamenať vypudenie duše z tela ... že tento zážitok nie je toho dôkazom

04.09.2022, 13:19
Veď ja nepíšem, že musí.

Len, že môže.
👍: J.Tull
none
141

138. era 04.09.2022, 13:19

Veď ja nepíšem, že musí.

Len, že môže.

04.09.2022, 13:26
era, len je to prapodivné, že k tomu je potrebná "mozgová zmena"...
none
145

141. J.Tull 04.09.2022, 13:26

era, len je to prapodivné, že k tomu je potrebná "mozgová zmena"...

04.09.2022, 13:30
Nám duchárom stačí, že vieme, že naša duša je veľmi dôverne prepojená s celým svojim telesným organizmom, a teda aj s mozgom. (Inak by sme nemohli tak úspešne vykonávať tú spústu telesných úkonov.)

A teda ak sa duša má odpojiť od tela, zmeny sú registrovateľné v celom tele - tak prečo nie v mozgu, že?
A naopak - vyvolanie zmien v tele, má svoje následky na duševný stav.

Je to skrátka veľmi zrastené.
none
150

145. era 04.09.2022, 13:30

Nám duchárom stačí, že vieme, že naša duša je veľmi dôverne prepojená s celým svojim telesným organizmom, a teda aj s mozgom. (Inak by sme nemohli tak úspešne vykonávať tú spústu telesných úkonov.)

A teda ak sa duša má odpojiť od tela, zmeny sú registrovateľné v celom tele - tak prečo nie v mozgu, že?
A naopak - vyvolanie zmien v tele, má svoje následky na duševný stav.

Je to skrátka veľmi zrastené.

04.09.2022, 13:38
era, lenže ako vysvetliť, nie zmeny duševného stavu, ale umelo vyvolané opustenie tela dušou?

Mimochodom, k vysvetleniu úspešného vykonávania telesných úkonov nie je potrebné odvolávať sa na existenciu duše
none
152

150. J.Tull 04.09.2022, 13:38

era, lenže ako vysvetliť, nie zmeny duševného stavu, ale umelo vyvolané opustenie tela dušou?

Mimochodom, k vysvetleniu úspešného vykonávania telesných úkonov nie je potrebné odvolávať sa na existenciu duše

04.09.2022, 13:39
Tull nastrbim ak to nieje duša čo to teda je?
none
154

152. djjaro 04.09.2022, 13:39

Tull nastrbim ak to nieje duša čo to teda je?

04.09.2022, 13:46
djjaro, svaly, nervová sústava, mozog .... napr. dá sa elektrickým impulzom vyvolať v mozgovej kôre vzruch, ktorý následne vyvolá pohyb napr. niektorej z končatín... a opačne, chémiou, sa "bežne" umŕtvuje, znehybňuje telo...
súhlasí: Lemmy
👍: Lemmy
none
160

154. J.Tull 04.09.2022, 13:46

djjaro, svaly, nervová sústava, mozog .... napr. dá sa elektrickým impulzom vyvolať v mozgovej kôre vzruch, ktorý následne vyvolá pohyb napr. niektorej z končatín... a opačne, chémiou, sa "bežne" umŕtvuje, znehybňuje telo...

04.09.2022, 14:21
Tull, v poriadku len mi potom vysvetli čo si cítil skôr ,mozog alebo ? Keď si sa vracal do tela z toho tunela
none
168

160. djjaro 04.09.2022, 14:21

Tull, v poriadku len mi potom vysvetli čo si cítil skôr ,mozog alebo ? Keď si sa vracal do tela z toho tunela

04.09.2022, 14:39
djjaro, mozog predsa necítiš...
Najprv mi bolo veľmi zle, bolelo ma v podstate celé telo, ako by som bol v jednom ohni - mal som teplotu vyše 40°C /presne koľko si už nepamätám/ a odrazu prišla v jednom okamihu úľava - ako v "siedmom nebi", let tunelom, obklopenie jasným, pritom "mäkkým" bielym svetlom, vznášanie sa bez akejkoľvek tiaže...
none
188

168. J.Tull 04.09.2022, 14:39

djjaro, mozog predsa necítiš...
Najprv mi bolo veľmi zle, bolelo ma v podstate celé telo, ako by som bol v jednom ohni - mal som teplotu vyše 40°C /presne koľko si už nepamätám/ a odrazu prišla v jednom okamihu úľava - ako v "siedmom nebi", let tunelom, obklopenie jasným, pritom "mäkkým" bielym svetlom, vznášanie sa bez akejkoľvek tiaže...

04.09.2022, 15:21
Bol to zázrak?
none
190

188. djjaro 04.09.2022, 15:21

Bol to zázrak?

04.09.2022, 15:30
Nie. Len mozog si začal svojvoľne vytvárať vlastnú iracionálnu realitu.
👎: djjaro
none
194

188. djjaro 04.09.2022, 15:21

Bol to zázrak?

04.09.2022, 15:37
djjaro, nebol. Zabrali injekcie, infúzia.... a čo ja viem čo všetko tam ešte so mnou stvárali
none
196

194. J.Tull 04.09.2022, 15:37

djjaro, nebol. Zabrali injekcie, infúzia.... a čo ja viem čo všetko tam ešte so mnou stvárali

04.09.2022, 15:43
Takže si nepozoroval vlastné telo zvonka, od stropu; ani lekárov, čo hovoria a čo konkrétne robia?
none
197

196. era 04.09.2022, 15:43

Takže si nepozoroval vlastné telo zvonka, od stropu; ani lekárov, čo hovoria a čo konkrétne robia?

04.09.2022, 15:44
era, nie. Letel som so svojim telom, ktoré bolo ľahšie ako pierko...
none
199

197. J.Tull 04.09.2022, 15:44

era, nie. Letel som so svojim telom, ktoré bolo ľahšie ako pierko...

04.09.2022, 15:51
Tak takýto zážitok naozaj môže byť v dostatočnej miere vysvetliteľný procesmi mozgu.
none
201

199. era 04.09.2022, 15:51

Tak takýto zážitok naozaj môže byť v dostatočnej miere vysvetliteľný procesmi mozgu.

04.09.2022, 17:51
era, som presvedčený o tom, že aj zážitok pozorovania vlastného tela zvonka môže byť v dostatočnej miere vysvetliteľný procesmi mozgu... Neverím, že konkrétne konanie lekárov, ich hovory, ktoré si človek pamätal sa presne zhodovali so skutočnosťou a boli nad rámec predstáv, ktoré o nich mal, bez toho, aby ich videl, počul...
súhlasí: Lemmy
👍: Lemmy
none
213

201. J.Tull 04.09.2022, 17:51

era, som presvedčený o tom, že aj zážitok pozorovania vlastného tela zvonka môže byť v dostatočnej miere vysvetliteľný procesmi mozgu... Neverím, že konkrétne konanie lekárov, ich hovory, ktoré si človek pamätal sa presne zhodovali so skutočnosťou a boli nad rámec predstáv, ktoré o nich mal, bez toho, aby ich videl, počul...

04.09.2022, 18:54
Nuž, neveríš. To je v poriadku.
none
202

194. J.Tull 04.09.2022, 15:37

djjaro, nebol. Zabrali injekcie, infúzia.... a čo ja viem čo všetko tam ešte so mnou stvárali

04.09.2022, 18:18
Pýtal som sa na ten tunel
none
155

150. J.Tull 04.09.2022, 13:38

era, lenže ako vysvetliť, nie zmeny duševného stavu, ale umelo vyvolané opustenie tela dušou?

Mimochodom, k vysvetleniu úspešného vykonávania telesných úkonov nie je potrebné odvolávať sa na existenciu duše

04.09.2022, 13:59
Vysvetlenia existujú. Dokázať sa nikomu nedajú.
none
156

155. era 04.09.2022, 13:59

Vysvetlenia existujú. Dokázať sa nikomu nedajú.

04.09.2022, 14:05
era, ktoré vysvetlenia máš na mysli? Tie "ezoterické", alebo "vedecké"?
none
158

156. J.Tull 04.09.2022, 14:05

era, ktoré vysvetlenia máš na mysli? Tie "ezoterické", alebo "vedecké"?

04.09.2022, 14:09
Skutočnosti ako duša či duch NEPATRIA do oboru (prírodo-)vedeckého bádania.
none
162

158. era 04.09.2022, 14:09

Skutočnosti ako duša či duch NEPATRIA do oboru (prírodo-)vedeckého bádania.

04.09.2022, 14:30
era, v istom zmysle patria... nie to som sa však pýtal. Reč bola o dôkazoch
"Vysvetlenia existujú. Dokázať sa nikomu nedajú."
Ktoré vysvetlenia sa dokázať nikomu nedajú "Tie "ezoterické", alebo "vedecké"?"
none
164

162. J.Tull 04.09.2022, 14:30

era, v istom zmysle patria... nie to som sa však pýtal. Reč bola o dôkazoch
"Vysvetlenia existujú. Dokázať sa nikomu nedajú."
Ktoré vysvetlenia sa dokázať nikomu nedajú "Tie "ezoterické", alebo "vedecké"?"

04.09.2022, 14:30
Ezoterické.

Reč NEBOLA o dôkazoch.
none
170

164. era 04.09.2022, 14:30

Ezoterické.

Reč NEBOLA o dôkazoch.

04.09.2022, 14:42
era, napíšeš:
"Vysvetlenia existujú. Dokázať sa nikomu nedajú."
a teraz odrazu:
"Reč NEBOLA o dôkazoch."
none
172

170. J.Tull 04.09.2022, 14:42

era, napíšeš:
"Vysvetlenia existujú. Dokázať sa nikomu nedajú."
a teraz odrazu:
"Reč NEBOLA o dôkazoch."

04.09.2022, 14:44
Áno, lebo vysvetlenia nie sú dôkazy.
👎: J.Tull
none
175

172. era 04.09.2022, 14:44

Áno, lebo vysvetlenia nie sú dôkazy.

04.09.2022, 14:56
era, tvrdil to tu niekto? Dôkazmi vysvetlení sú overiteľne pozorované skutočnosti, experimenty, praktické využitia... ktoré tvrdenia vysvetlení potvrdzujú
none
181

175. J.Tull 04.09.2022, 14:56

era, tvrdil to tu niekto? Dôkazmi vysvetlení sú overiteľne pozorované skutočnosti, experimenty, praktické využitia... ktoré tvrdenia vysvetlení potvrdzujú

04.09.2022, 15:08
Prestávam chápať súvislosť tvojich príspevkov.
Najskôr, keď hovorím o vysvetleniach, mi hovoríš, že hovorím o dôkazoch a teraz uznávaš, že vysvetlenia nie sú dôkazmi. Tak čo vlastne chceš?

none
192

181. era 04.09.2022, 15:08

Prestávam chápať súvislosť tvojich príspevkov.
Najskôr, keď hovorím o vysvetleniach, mi hovoríš, že hovorím o dôkazoch a teraz uznávaš, že vysvetlenia nie sú dôkazmi. Tak čo vlastne chceš?

04.09.2022, 15:34
era, písal si:
"Vysvetlenia existujú. Dokázať sa nikomu nedajú."
píšem o tom, že vedecké vysvetlenia /na rozdiel od ezoterických.../ sa empiricky dokázať dajú. Iná otázka je ich prijatie...
none
79

7. tomas12345 31.08.2022, 20:47

A ty odkedy veríš v Boha ?

02.09.2022, 16:51
tomas12345 stačí , keď veríš ty a on sa vyjadruje k tvojmu problému.
none
67

6. EnaXnaY 31.08.2022, 20:42

Ak BOH je večný a vesmír je "telom" BOHA, dá ti to zmysel? 😉

01.09.2022, 16:42
EnaXnaY v tom prípade by bol Vesmír materialnym objektom pre subjekt Boha. A už sme na starej známej ceste. Tam asi nechceš ísť.
none
74

67. astro 01.09.2022, 16:42

EnaXnaY v tom prípade by bol Vesmír materialnym objektom pre subjekt Boha. A už sme na starej známej ceste. Tam asi nechceš ísť.

01.09.2022, 17:02
Vesmír ako telo BOHA, je ten istý princíp ako telo človeka pre JA 😉
none
80

67. astro 01.09.2022, 16:42

EnaXnaY v tom prípade by bol Vesmír materialnym objektom pre subjekt Boha. A už sme na starej známej ceste. Tam asi nechceš ísť.

02.09.2022, 16:52
Vesmír je materiálnym objektom bez akéhokoľvek boha.
none
81

80. Lemmy 02.09.2022, 16:52

Vesmír je materiálnym objektom bez akéhokoľvek boha.

02.09.2022, 16:54
Nie je len materiálnym, obsahuje aj inteligenciu 😉
súhlasí: astro
none
82

81. EnaXnaY 02.09.2022, 16:54

Nie je len materiálnym, obsahuje aj inteligenciu 😉

02.09.2022, 16:56
To je len prejav ľudského mozgu. Je to ako rýchlosť auta. Mozog je hmotný rovnako ako auto.
súhlasí: astro
none
83

82. Lemmy 02.09.2022, 16:56

To je len prejav ľudského mozgu. Je to ako rýchlosť auta. Mozog je hmotný rovnako ako auto.

02.09.2022, 16:58
Že len 😉
none
84

83. EnaXnaY 02.09.2022, 16:58

Že len 😉

02.09.2022, 17:00
Urob, aby hmota zmysluplne myslela a dostaneš Nobelovku 😉
none
85

84. EnaXnaY 02.09.2022, 17:00

Urob, aby hmota zmysluplne myslela a dostaneš Nobelovku 😉

02.09.2022, 17:03
Už to urobili naši predkovia, tým potom patrí Nobelova cena.
none
87

84. EnaXnaY 02.09.2022, 17:00

Urob, aby hmota zmysluplne myslela a dostaneš Nobelovku 😉

02.09.2022, 17:08
EnaXnaY iste by bolo správne najpr definovať zmysluplné myslenie , lebo tu môžu byť obrovské nezrovnalosti v názoru na to kedy to je a kedy nie zmysluplné.
none
89

87. astro 02.09.2022, 17:08

EnaXnaY iste by bolo správne najpr definovať zmysluplné myslenie , lebo tu môžu byť obrovské nezrovnalosti v názoru na to kedy to je a kedy nie zmysluplné.

02.09.2022, 17:27
Netreba to definovať, zmysluplne znamená, že ty si porozumel myšlienke, ktorú SOM JA napísal 😉
súhlasí: era
none
86

82. Lemmy 02.09.2022, 16:56

To je len prejav ľudského mozgu. Je to ako rýchlosť auta. Mozog je hmotný rovnako ako auto.

02.09.2022, 17:04
Lemmy o hmotnosti mozgu nepochybujem, no proces tvorby jeho softvéru je asi veľmi zaujímavá a zložitá záležitosť , ktorá tiež súvisí s materiánymi interakciami v ňom i mimo neho. Keď sa hlbšie o to zaujímaš , tak povedz svoj názor.
none
88

86. astro 02.09.2022, 17:04

Lemmy o hmotnosti mozgu nepochybujem, no proces tvorby jeho softvéru je asi veľmi zaujímavá a zložitá záležitosť , ktorá tiež súvisí s materiánymi interakciami v ňom i mimo neho. Keď sa hlbšie o to zaujímaš , tak povedz svoj názor.

02.09.2022, 17:11
Veď som pred chvíľou povedal.
none
90

88. Lemmy 02.09.2022, 17:11

Veď som pred chvíľou povedal.

02.09.2022, 17:28
Lemmy Mohol by si sa vyjadriť trochu exaktnejšie? Zatiaľ je to len akási proklamácia.
none
91

90. astro 02.09.2022, 17:28

Lemmy Mohol by si sa vyjadriť trochu exaktnejšie? Zatiaľ je to len akási proklamácia.

02.09.2022, 17:49
Mozog je len hmota rôznych častíc, ktoré navzájom interagujú. Inteligencia je len prejav tých interakcií buniek v mozgu.
none
92

91. Lemmy 02.09.2022, 17:49

Mozog je len hmota rôznych častíc, ktoré navzájom interagujú. Inteligencia je len prejav tých interakcií buniek v mozgu.

02.09.2022, 18:01
Lemmy tie rôzne častice súna úrovni molekúl ? , ale predpokladám , že neurónov a podporných systémov v mozgu.
none
93

92. astro 02.09.2022, 18:01

Lemmy tie rôzne častice súna úrovni molekúl ? , ale predpokladám , že neurónov a podporných systémov v mozgu.

02.09.2022, 18:17
Ešte menej ako molekuly. Ale v tejto diskusii nemá zmysel zachádzať do detailov, nie sme vedci, ktorí sa zaoberajú mozgovými bunkami.
none
94

93. Lemmy 02.09.2022, 18:17

Ešte menej ako molekuly. Ale v tejto diskusii nemá zmysel zachádzať do detailov, nie sme vedci, ktorí sa zaoberajú mozgovými bunkami.

03.09.2022, 16:16
Lemmy to hovoríš o sebe? Tak teda o akých časticiach hovoríš a chceš ostať len nad úrovňou buniek , ktoré prenechávaš vedcom ?
none
95

94. astro 03.09.2022, 16:16

Lemmy to hovoríš o sebe? Tak teda o akých časticiach hovoríš a chceš ostať len nad úrovňou buniek , ktoré prenechávaš vedcom ?

03.09.2022, 17:39
Áno, odpoveď hľadaj u vedcov, ktorí sa tým zaoberajú. Použi Google, a mňa detaily už nezaujímajú.
none
96

94. astro 03.09.2022, 16:16

Lemmy to hovoríš o sebe? Tak teda o akých časticiach hovoríš a chceš ostať len nad úrovňou buniek , ktoré prenechávaš vedcom ?

03.09.2022, 18:20
O tomto:

odkaz
none
11

5. EnaXnaY 31.08.2022, 20:40

Sme inteligentní, lebo sme part of GOD 😉

31.08.2022, 20:50
Lenže vesmír nemože byť častou Boha, pretože veľká časť vesmíru je neinteligentná a Boh je 100% inteligentný
none
14

11. tomas12345 31.08.2022, 20:50

Lenže vesmír nemože byť častou Boha, pretože veľká časť vesmíru je neinteligentná a Boh je 100% inteligentný

31.08.2022, 20:52
Povedal SOM, že vesmír je telom BOHA, ako ináč by mohol byť všadeprítomný? 😉
none
18

14. EnaXnaY 31.08.2022, 20:52

Povedal SOM, že vesmír je telom BOHA, ako ináč by mohol byť všadeprítomný? 😉

31.08.2022, 21:09
Podla mna vesmír nie je častou Boha, je Boh a vesmír je od neho oddelene.... v biblii sa píše, "na počiatku stvoril Boh NEBO a Zem".... to nebo je vesmír, a bol stvorený na počiatku... takže to nebo nie je od večnosti, a teda nemože byť ani Božím telom....


Boh má takú moc, že on dokáže svoju telo rozmnožiť a rozšíriť do celého vesmíru, avšak jeho telo je len prikrývka vesmíru a nie vesmír
none
21

11. tomas12345 31.08.2022, 20:50

Lenže vesmír nemože byť častou Boha, pretože veľká časť vesmíru je neinteligentná a Boh je 100% inteligentný

31.08.2022, 21:12
Všetko hmotné je len podobenstvom.
none
35

21. era 31.08.2022, 21:12

Všetko hmotné je len podobenstvom.

01.09.2022, 11:45
Takže hmota v skutočnosti neexistuje ? Existuje len v našich mysliach ?
súhlasí: era
👎: djjaro
none
36

35. tomas12345 01.09.2022, 11:45

Takže hmota v skutočnosti neexistuje ? Existuje len v našich mysliach ?

01.09.2022, 11:50
Skús sa zabiť a my budeme pozorovať či hmota po tvojej smrti zmizne 😉
none
39

36. EnaXnaY 01.09.2022, 11:50

Skús sa zabiť a my budeme pozorovať či hmota po tvojej smrti zmizne 😉

01.09.2022, 11:58
Ej veru, po čase zmizne forma tela, rozpadne sa na prach.
none
41

39. era 01.09.2022, 11:58

Ej veru, po čase zmizne forma tela, rozpadne sa na prach.

01.09.2022, 12:02
Len sa zmení, ale atómy ostanú rovnaké.
súhlasí: era , J.Tull
none
44

41. Lemmy 01.09.2022, 12:02

Len sa zmení, ale atómy ostanú rovnaké.

01.09.2022, 12:05
A len o tú zmenu vlastne ide. Rozpad formy znamená, že idea už zvnútra neoživuje vonkajšiu zmyslovú formu.
none
45

44. era 01.09.2022, 12:05

A len o tú zmenu vlastne ide. Rozpad formy znamená, že idea už zvnútra neoživuje vonkajšiu zmyslovú formu.

01.09.2022, 12:11
Nejde o zmenu, písal SOM, budeme pozorovať, či hmota zmizne - nezmizne 😉
none
46

45. EnaXnaY 01.09.2022, 12:11

Nejde o zmenu, písal SOM, budeme pozorovať, či hmota zmizne - nezmizne 😉

01.09.2022, 12:12
Hmota nezmizne.
súhlasí: J.Tull
👍: era
none
48

46. Lemmy 01.09.2022, 12:12

Hmota nezmizne.

01.09.2022, 12:14
Kým budeme vedomím v tom duševnom stave, v akom sme bežne, keď sme bdelí, tak nezmizne.
none
47

44. era 01.09.2022, 12:05

A len o tú zmenu vlastne ide. Rozpad formy znamená, že idea už zvnútra neoživuje vonkajšiu zmyslovú formu.

01.09.2022, 12:13
Tam žiadna idea už nie je.
none
49

47. Lemmy 01.09.2022, 12:13

Tam žiadna idea už nie je.

01.09.2022, 12:15
Je tam idea rozkladu.

Kým niečo dokážeme popísať myšlienkami a zmysluplnými vetami, potiaľ tam nejaká idea vždy je.
👎: J.Tull
none
50

49. era 01.09.2022, 12:15

Je tam idea rozkladu.

Kým niečo dokážeme popísať myšlienkami a zmysluplnými vetami, potiaľ tam nejaká idea vždy je.

01.09.2022, 12:23
Existencia reality a spôsob jej fungovania je nezávislé na pozorovateľovi a jeho ideách 😉
súhlasí: Lemmy , era , J.Tull
👍: Lemmy
none
52

50. EnaXnaY 01.09.2022, 12:23

Existencia reality a spôsob jej fungovania je nezávislé na pozorovateľovi a jeho ideách 😉

01.09.2022, 12:26
Takže nie, hmota nie je len v našej mysli 😉
none
53

50. EnaXnaY 01.09.2022, 12:23

Existencia reality a spôsob jej fungovania je nezávislé na pozorovateľovi a jeho ideách 😉

01.09.2022, 12:31
"Existencia reality a spôsob jej fungovania"

Zatiaľ, pretože naše zmyslové vnímanie a naše uvažovanie je také, aké je, prisudzujeme plnú realitu aj hmote.

(Hoci, keď ju začneme rozbíjať na menšie a menšie komponenty, javí sa to ako nikdy nekončiaci proces... a nakoniec sa podstata hmoty ukazuje iba v istých silách.)
none
55

53. era 01.09.2022, 12:31

"Existencia reality a spôsob jej fungovania"

Zatiaľ, pretože naše zmyslové vnímanie a naše uvažovanie je také, aké je, prisudzujeme plnú realitu aj hmote.

(Hoci, keď ju začneme rozbíjať na menšie a menšie komponenty, javí sa to ako nikdy nekončiaci proces... a nakoniec sa podstata hmoty ukazuje iba v istých silách.)

01.09.2022, 12:34
Pretože nie sú vedci schopní ísť ďalej pri rozbíjaní hmoty.
none
58

55. Lemmy 01.09.2022, 12:34

Pretože nie sú vedci schopní ísť ďalej pri rozbíjaní hmoty.

01.09.2022, 12:35
Ale budú. A predpokladám, že budú stále viac a viac a viac a viac - donekonečna.
none
98

58. era 01.09.2022, 12:35

Ale budú. A predpokladám, že budú stále viac a viac a viac a viac - donekonečna.

04.09.2022, 10:37
era, silne pochybujem o tom, žeby sa hmota dala rozbíjať donekonečna...
none
100

98. J.Tull 04.09.2022, 10:37

era, silne pochybujem o tom, žeby sa hmota dala rozbíjať donekonečna...

04.09.2022, 10:47
Počkáme, uvidíme?
none
99

58. era 01.09.2022, 12:35

Ale budú. A predpokladám, že budú stále viac a viac a viac a viac - donekonečna.

04.09.2022, 10:43
Nie, vedci sa zhodujú v tom, že kvarky sú najmenšie častice, a tie sa už dalej skladaju z NICOHO !
none
102

99. tomas12345 04.09.2022, 10:43

Nie, vedci sa zhodujú v tom, že kvarky sú najmenšie častice, a tie sa už dalej skladaju z NICOHO !

04.09.2022, 10:48
To naozaj?
none
103

102. era 04.09.2022, 10:48

To naozaj?

04.09.2022, 10:52
ano
none
104

103. tomas12345 04.09.2022, 10:52

ano

04.09.2022, 10:54
Paráda!
none
56

53. era 01.09.2022, 12:31

"Existencia reality a spôsob jej fungovania"

Zatiaľ, pretože naše zmyslové vnímanie a naše uvažovanie je také, aké je, prisudzujeme plnú realitu aj hmote.

(Hoci, keď ju začneme rozbíjať na menšie a menšie komponenty, javí sa to ako nikdy nekončiaci proces... a nakoniec sa podstata hmoty ukazuje iba v istých silách.)

01.09.2022, 12:34
A načo ju rozbíjaš? 😉

MNE stačí pocítiť jej reálnosť pri tresnutí hlavy o stenu 😉
👍: era
none
60

56. EnaXnaY 01.09.2022, 12:34

A načo ju rozbíjaš? 😉

MNE stačí pocítiť jej reálnosť pri tresnutí hlavy o stenu 😉

01.09.2022, 12:38
Vedci ju rozbíjajú, lebo sú zvedaví.
A ja to čítam, ako ju rozbíjajú, lebo som tiež zvedavý.
👍: J.Tull
none
51

49. era 01.09.2022, 12:15

Je tam idea rozkladu.

Kým niečo dokážeme popísať myšlienkami a zmysluplnými vetami, potiaľ tam nejaká idea vždy je.

01.09.2022, 12:24
To len pozoruješ rozklad, tá idea je teda sekundárna.
none
54

51. Lemmy 01.09.2022, 12:24

To len pozoruješ rozklad, tá idea je teda sekundárna.

01.09.2022, 12:33
Je síce sekundárna, ale je objektívna. Teda som si ju nevymyslel, ale prečítal v reálnom deji sveta.
none
57

54. era 01.09.2022, 12:33

Je síce sekundárna, ale je objektívna. Teda som si ju nevymyslel, ale prečítal v reálnom deji sveta.

01.09.2022, 12:34
Tá idea sa odohráva len v mozgu.
none
59

57. Lemmy 01.09.2022, 12:34

Tá idea sa odohráva len v mozgu.

01.09.2022, 12:36
To je v poriadku. Veď kde inde? Aj premietanie filmu potrebuje svoje plátno, kde sa zjaví to, čo je objektívne v premietačke.
none
61

36. EnaXnaY 01.09.2022, 11:50

Skús sa zabiť a my budeme pozorovať či hmota po tvojej smrti zmizne 😉

01.09.2022, 13:50
Hmota existuje aj vo vašich mysliach, takže aj vy pozorujete hmotu hoci je len ilúzia
none
38

35. tomas12345 01.09.2022, 11:45

Takže hmota v skutočnosti neexistuje ? Existuje len v našich mysliach ?

01.09.2022, 11:57
Presne tak.

Ale to neznamená, že by to, čo sa našim mysliam prejavuje ako hmota, nemalo tie vlastnosti, ktoré má.

Pre človeka, ktorý sa nezaoberá podstatou, je oveľa lepšie, keď bude brať hmotu ako to, čo reálne existuje. V bežnom živote to dostatočne funguje.
none
68

11. tomas12345 31.08.2022, 20:50

Lenže vesmír nemože byť častou Boha, pretože veľká časť vesmíru je neinteligentná a Boh je 100% inteligentný

01.09.2022, 16:44
tomas12345 k tomu poznaniu inteligencie Boha si sa dopracoval štúdiom Biblie:
👍: tomas12345
none
23

1. EnaXnaY 31.08.2022, 17:13

Teraz je NIEČO 😉 Zároveň platí, že NIEČO sa nevie zmeniť na NIČ a NIČ na NIEČO 😉 A preto keďže teraz je NIEČO, tak NIEČO vždy bolo a NIČ bolo nikdy 😉 NIČ nikdy bolo a nikdy bude, lebo NIEČO je večné 😉

31.08.2022, 21:17
Tajomstvo je v premene ducha na hmotu a hmoty na ducha.
none
62

1. EnaXnaY 31.08.2022, 17:13

Teraz je NIEČO 😉 Zároveň platí, že NIEČO sa nevie zmeniť na NIČ a NIČ na NIEČO 😉 A preto keďže teraz je NIEČO, tak NIEČO vždy bolo a NIČ bolo nikdy 😉 NIČ nikdy bolo a nikdy bude, lebo NIEČO je večné 😉

01.09.2022, 16:29
EnaXnaY častzo "hlboko sa zamýšľaš" . Keď to niečo má duchovný potenciál , tak má vždy šancu zmeniť sa na nič .Priateľu asi si sa unáhlil a možno by si tu svoju úvahu sformoval inakšie, čo však nechám na teba. Založ tému na svoju úvahu a mžno sa rozvinie dobrá debata.
none
64

62. astro 01.09.2022, 16:29

EnaXnaY častzo "hlboko sa zamýšľaš" . Keď to niečo má duchovný potenciál , tak má vždy šancu zmeniť sa na nič .Priateľu asi si sa unáhlil a možno by si tu svoju úvahu sformoval inakšie, čo však nechám na teba. Založ tému na svoju úvahu a mžno sa rozvinie dobrá debata.

01.09.2022, 16:35
Nechce sa mi už "hádzať perly sviniam" 😉
none
69

64. EnaXnaY 01.09.2022, 16:35

Nechce sa mi už "hádzať perly sviniam" 😉

01.09.2022, 16:46
EnaXnaY neboj sa ja ťa chápem, len ty asi o tom nevieš. a šetri si tie perly , ľudia nepoznajú vďaku.
none
71

69. astro 01.09.2022, 16:46

EnaXnaY neboj sa ja ťa chápem, len ty asi o tom nevieš. a šetri si tie perly , ľudia nepoznajú vďaku.

01.09.2022, 16:54
EnaXnaY Nebolo by lepšie vycúvať z tejto ničoty . Myslím , že máš aj svetlejšie dni a je to s tebou zábava.
none
72

71. astro 01.09.2022, 16:54

EnaXnaY Nebolo by lepšie vycúvať z tejto ničoty . Myslím , že máš aj svetlejšie dni a je to s tebou zábava.

01.09.2022, 16:57
Naozaj sa mi nechce 😉
súhlasí: astro
none
vytvoril dzI/O 2015 - 2024 veľkosť : 924 978 B vygenerované za : 0.484 s táto stránka musí používať koláčiky, aby mohla fungovať... verzia : 1.04 ( 27.4.2024 1:45 ) témy zobrazené : 22 381 568 x jedinečné zobrazenia : 2 543 916 x ip adresa : 3.17.150.89

podpora

stránka má príjem jedine od dobrovoľných podporovateľov

za mesiac 2024 / 4, podporovatelia na reklame naklikali 3,41 € (39 klikov), z toho dnes 0,03 € (0 klikov), ďakujem...

prosím, podpor stvoriteľa
prevodom na účet
SK41 1100 0000 0026 1872 7972
SWIFT: TATRSKBX
názov účtu:
Dziak Maroš, Ing.
banka:
Tatra banka, a.s.
Hodžovo námestie 3
811 06 Bratislava 1
none
cez PayPal
cez Viamo
none
cez Donater
none
poštou
Ing. Maroš Dziak
Budovateľská 67
075 01 Trebišov
Slovensko, EÚ
a teraz pozri, kto prispel