for correct function of this site, i need to use cookies...
move to top
|
Lipka discussion forum
new "Jerusalem"
|
sk
|
en
|
aA
|
|
information of the day :
meaning of life of the day :
you are here :
main page
/
philosophy
/
theme
|
Reforma školstva na hodinách slovenského jazyku
|
|
entries 3 |
shows 1 614 |
uniques 430 |
|
Theme is read only...
1
|
Ak by som bol ministrom školstva, reformoval by som školstvo a to predovšetkým hodiny slovenského jazyka :
1 : Je podľa mna zbytočné aby sa žiaci učili písať malé písané písmena. Dnes už sa všetko píše bud na počítačoch, mobiloch, alebo ak sa niečo píše ručne tak len veľkými tlačenými písmenami. Ved aj úradné dokumenty sa dnes vypisujú už len veľkými tlačenými písmenami.
2 : Výrazne by som limitoval učenie literatúry. Načo sa žiaci učia čo je to epiteton, metafora, personifikácia ? Načo máme vedieť kto to boli Tapákovci, kolko a aké diela napísal Ludovíť Stur, ako vznikala slovenčina, učiť sa jednotlivé básničky naspamet, apod...... ? Načo sa máme učiť aké slová patria medzi archaizmy, literalizmy, zdomácnené slova, skladané slová, striedavé rýmy, združené rýmy, písanie básnickych diel, apod ??? Proste takýchto zbytočností ktoré sa žiaci na hodine slovenčiny musia učiť a nikdy to nevyužijú je kvantum........
Na slovenskom jazyku by sa mali učiť iba tieto veci, všetko ostatné je nadbytočné, a nech sa to učia žiaci na špeciálnych básnických školách, a nie na školách základných či gymnáziach, OA :
1 : Gramatika - vedieť kedy napísať y/i, velké Písmeno, mekčen, dlžen, čiarka, bodka, výkričnik apod..... 2 : Cítanie s porozumením - prečítať text a vypísať z neho obsah 3 : Naučiť sa písať (tlačenými písmenami) a čítať 4 : Vedieť ako písať životopis, a rozne zdvorilostne listy
Toto všetko by sa za 9 rokov stihlo naučiť, aj pri 1-2 hodine slovenčiny týždenne.
|
|
|
2
|
|
1. tomas12345 21.07.2021, 14:11
Ak by som bol ministrom školstva, reformoval by som školstvo a to predovšetkým hodiny slovenského jazyka : 1 : Je podľa mna zbytočné aby sa žiaci učili písať malé písané písmena. Dnes už sa všetko píše bud na počítačoch, mobiloch, alebo ak sa niečo píše ručne tak len veľkými tlačenými písmenami. Ved aj úradné dokumenty sa dnes vypisujú už len veľkými tlačenými písmenami. 2 : Výrazne by som limitoval učenie literatúry. Načo sa žiaci učia čo je to epiteton, metafora, personifikácia ? Načo máme ...
▲
21.07.2021, 15:13
|
|
3
|
Ty musíš byť veľmi nešťastný človek, keď si tu liečis svoju frustráciu
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
created by dzI/O 2015 - 2024
size : 61 003 B
generated in : 0.246 s
this site needs to use cookies, to work properly...
version : 1.05 ( 27.4.2024 21:45 )
themes displays : 27 152 779 x
unique displays : 2 960 485 x
ip address : 18.97.14.85
|
some ad
share this page
page has income only from voluntary donaters
please, support creator
by bank transfer
SK41 1100 0000 0026 1872 7972
by PayPal
by Viamo
by Donater
by sending bitcoins
|