move to top

Lipka

new Jerusalem
sk| en
login :
if you want to discuss, you must register...registration
if you had lost your password...reset password

you are here : 

main page / health / chain

Výdaj / spotreba energie.

entries
61
shows
15 019
uniques
1 090
theme was created 25.05.2020 by Fotón
60

59. Lemmy 28.05.2020, 17:18

S hladom sa spája nedostatok potravín.

28.05.2020, 17:23
Opäť ti zacitujem zo skladby skupiny Orlík:
Když maj lidi hlad
A nemaji co žrát
Příde ňákej debil
Začne je burcovat
Za vysokou zdí
Se potom stříleji
Polejvaj se benzínem
A pečou v oleji
as response to :
59

57. peter67 28.05.2020, 17:17

S hladom sa spája potom čo?

28.05.2020, 17:18
S hladom sa spája nedostatok potravín.
as response to :
57

56. EnaXnaY 28.05.2020, 17:16

Spokojnosť sa spája so sýtosťou Aspoň JA, keď SOM sýty, tak SOM spokojný

28.05.2020, 17:17
S hladom sa spája potom čo?
as response to :
56

55. peter67 28.05.2020, 17:14

S funkciou hladu sa potom asi spája spokojnosť.

28.05.2020, 17:16
Spokojnosť sa spája so sýtosťou

Aspoň JA, keď SOM sýty, tak SOM spokojný
as response to :
55

54. Lemmy 28.05.2020, 17:08

Hnev nemožno spájať s funkciou hladu.

28.05.2020, 17:14
S funkciou hladu sa potom asi spája spokojnosť.
as response to :
54

53. Fénix 28.05.2020, 16:37

Hlad je cit podobný hnevu, akurát hlad je telesný cit a hnev je psychický hlad.

28.05.2020, 17:08
Hnev nemožno spájať s funkciou hladu.
as response to :
53

52. peter67 28.05.2020, 16:08

Takže je taký viac ako symbolický čas 14:48 a ty necítiš hlad? Si nejaký necitlivý.

28.05.2020, 16:37
Hlad je cit podobný hnevu, akurát hlad je telesný cit a hnev je psychický hlad.
as response to :
52

48. Lemmy 28.05.2020, 14:48

A ja som ešte dnes nejedol. Je 14.48 h, a ja ešte necítim hlad.

28.05.2020, 16:08
Takže je taký viac ako symbolický čas 14:48 a ty necítiš hlad?
Si nejaký necitlivý.
as response to :
48

47. peter67 28.05.2020, 11:46

Lemmy, tak som ho spratal, nie celé, niečo málo viac ako polovicu Aj paradajky som nakrájal, ale musím priznať, že som zhrešil proti glykemickému indexu. Dal som si k tomu dva, ale zato 3 dňové rožky. Idem makať aby som to "vypotil" pri práci.

28.05.2020, 14:48
A ja som ešte dnes nejedol. Je 14.48 h, a ja ešte necítim hlad.
consents: peter67
as response to :
47

44. Lemmy 27.05.2020, 21:11

A ja sa radšej odhlásim, a nebudem čítať, aby mi niekto robil chúťky.

28.05.2020, 11:46
Lemmy, tak som ho spratal, nie celé, niečo málo viac ako polovicu
Aj paradajky som nakrájal, ale musím priznať, že som zhrešil proti glykemickému indexu. Dal som si k tomu dva, ale zato 3 dňové rožky. Idem makať aby som to "vypotil" pri práci.
consents: Lemmy
as response to :
44

43. Fénix 27.05.2020, 21:01

Ja si dám klobásku a volské oko.

27.05.2020, 21:11
A ja sa radšej odhlásim, a nebudem čítať, aby mi niekto robil chúťky.
consents: peter67
as response to :
43

41. EnaXnaY 27.05.2020, 20:55

MŇA zajtra čaká španielsky ftáčik s tarhoňou

27.05.2020, 21:01
Ja si dám klobásku a volské oko.
as response to :
41

40. peter67 27.05.2020, 20:52

Lemmy. Mňa zajtra čaká údené varené koleno. Ibaže po preštudovaní Milošom zverejnených indexov som mocne na pochybách, či zemiačiky uvariť, alebo radšej iba paradajky a uhorku k tomu ako prílohu. Koleno som kúpil za 2,99 €/kg, ak ho spracem na jeden obed, tak som plný do druhého dňa a j psíkovi kosti ostanú.

27.05.2020, 20:55
MŇA zajtra čaká španielsky ftáčik s tarhoňou
as response to :
40

33. Lemmy 27.05.2020, 11:11

Teraz, na raňajky, som mal: 3 veľké krajce chleba z Kauflandu, ten najlacnejší. Zajedal som to lyžicami majonézy. Pôvodne bolo 500 ml, ostala tam polovica majonézy. Tiež tá najlacnejšia po 1,29 €/500 ml. A aby som mal zdravé raňajky, tak som pritom zjedol ešte asi 10 čerstvých reďkoviek. Červené, chutnučké.

27.05.2020, 20:52
Lemmy. Mňa zajtra čaká údené varené koleno.
Ibaže po preštudovaní Milošom zverejnených indexov som mocne na pochybách, či zemiačiky uvariť, alebo radšej iba paradajky a uhorku k tomu ako prílohu. Koleno som kúpil za 2,99 €/kg, ak ho spracem na jeden obed, tak som plný do druhého dňa a j psíkovi kosti ostanú.
consents: Lemmy
as response to :
33

32. Lemmy 27.05.2020, 11:02

Tyčinky pre športovcov sú dobré aj kvôli vláknine. Ja síce jem priamu vlákninu, psyllium, ale niekto dáva prednosť aj tým tyčinkám.

27.05.2020, 11:11
Teraz, na raňajky, som mal: 3 veľké krajce chleba z Kauflandu, ten najlacnejší. Zajedal som to lyžicami majonézy. Pôvodne bolo 500 ml, ostala tam polovica majonézy. Tiež tá najlacnejšia po 1,29 €/500 ml. A aby som mal zdravé raňajky, tak som pritom zjedol ešte asi 10 čerstvých reďkoviek. Červené, chutnučké.
as response to :
32

15. peter67 26.05.2020, 21:36

Ešte podľa teba, kde sa berie v tých tyčinkách toľko energie? Je to pomaly zhodné zloženie ako má rožok a neverím, že ak zjem 5-6 rožkov, tak mám energie na celý deň so štveraním sa do kopca. Nepíšem o pocite hladu, ale o energii ako takej. Alebo je v tom nejaký čert schovaný, teda v tých tyčinkách?

27.05.2020, 11:02
Tyčinky pre športovcov sú dobré aj kvôli vláknine. Ja síce jem priamu vlákninu, psyllium, ale niekto dáva prednosť aj tým tyčinkám.
as response to :
15

1. Fotón 25.05.2020, 19:26

Zaujímalo ma, koľko energie vydám, keď vystúpim na náš kopec v blízkosti, ktorý má od základne výšku 190 metrov. Platí, že keď pôsobím silou na nejakom úseku dráhy v smere pohybu, vydávam zo seba energiu: E=F.s. ("F" je sila; "s" je dráha.) Vieme tiež, že keď na nejaké teleso pôsobim silou, zrýchľuje: F=m.a . (m je hmotnosť; a zrýchlenie.) -Keď tento vzťah dosadíme do prvého miesto sily, dostaneme: E=m.a.s. čiže keď mojim pôsobením rozbieham nejaké teleso, vydávam zo seba energiu. Pri stúpaní do...

26.05.2020, 21:36
Ešte podľa teba, kde sa berie v tých tyčinkách toľko energie? Je to pomaly zhodné zloženie ako má rožok a neverím, že ak zjem 5-6 rožkov, tak mám energie na celý deň so štveraním sa do kopca. Nepíšem o pocite hladu, ale o energii ako takej.
Alebo je v tom nejaký čert schovaný, teda v tých tyčinkách?
as response to :
1
25.05.2020, 19:26
Zaujímalo ma, koľko energie vydám, keď vystúpim na náš kopec v blízkosti, ktorý má od základne výšku 190 metrov. Platí, že keď pôsobím silou na nejakom úseku dráhy v smere pohybu, vydávam zo seba energiu: E=F.s. ("F" je sila; "s" je dráha.) Vieme tiež, že keď na nejaké teleso pôsobim silou, zrýchľuje: F=m.a . (m je hmotnosť; a zrýchlenie.) -Keď tento vzťah dosadíme do prvého miesto sily, dostaneme: E=m.a.s. čiže keď mojim pôsobením rozbieham nejaké teleso, vydávam zo seba energiu. Pri stúpaní do výšky som tým telesom ja a moja hmotnosť. Zrýchlením je gravitačné zrýchlenie, ktorého hodnota je približne (10m/s)/s. Pri výstupe do kopca sa teda uplatňuje iba výška "h", pretože sila zemskej príťažlivosti pôsobí zvislo na dol a ja svojim výstupom pôsobím hlavne proti nej. Šikmina kopca je iba kombináciou chôdze po rovine a stúpania kolmo hore. Chôdzou po rovine veľa energie neminiem, preto to môžeme zanedbať. Tak bude vzťah vyzerať ako:

E = m.g.h

Keď poznám svoju hmotnosť 70kg a výšku kopca 190 metrov od základne, môžem už dosadiť hodnoty do vzorca:

E = 70.10.190
E = 133000 Joule
E = 133 kJ


Zoberme si teraz také Dru tyčinky, solené, 45 g,

link

....a spýtajme sa, koľko obsahujú energie:

link

....Áno, je to 771 kJ. A koľko krát by som musel vyštverať na ten kopec, aby som túto energiu minul? Je to 771/133 = takmer 6 krát.

Našťastie je tu Bazálny metabolizmus (BMR). Naše orgány totiž pracujú nepretržite a k tomu spotrebúvajú energiu. V prípade môjho veku, váhy a výšky je to 6496 kJ/deň. (V prípade 100 kilového chlapa 8222 kJ/deň.)

Vráťme sa však k našim DRU tyčinkám. Je to bezcenná potravina, ktorá obsahuje len nekvalitné sacharidy a takmer žiadne makronutrienty, ktoré by telo využilo (proteíny, tuky, vlákninu,...). Jedlá ako tieto tyčinky neuspokoja pocit hladu, pretože vyvolávajú nerovnováhu medzi hormónmi hladu a hormónmi nasýtenia

link

Celý hormonálny systém môže fungovať dobre iba pod vplyvom správne zvolenej výživy (výber potravín). Ak konzumujete veľké množstvo sacharidov, cereálií a vysoko glykemických potravín (chlieb, pečivo, celozrnné cereálie, zemiaky, ryža, iné prílohy a múčne jedlá), pocit hladu sa dostavuje príliš často. Hormóny hladu sa vylučujú veľmi často a celý systém hormónov (hladových vs. nasýcujúcich) je narušený. Častá konzumácia sacharidových jedál je úplne bežná, pretože ponuka v stravovacích zariadeniach a vôbec ponuka potravín v obchodoch je na 70 a viac percent orientovaná na sacharidové jedlá s vysokým glykemickým indexom. Po ďalšie, častá konzumácia vysoko glykemických jedál oslabuje kľúčové hormóny nasýtenia - inzulín a leptín. Vďaka tejto stravovacej chybe začnú inzulín a leptín metabolicky prevažovať (dominovať) nad ostatnými hormónmi a začarovaný kruh sa začal, pretože produkcia týchto hormónov neprestáva ani po konzumácii jedla. Je to preto, lebo telo ich prestáva "počúvať", pretože telesné tkanivá sú už nimi "presýtené" a to núti telo zvyšovať produkciu týchto hormónov. Tak vzniká inzulínová rezistencia. Ak sa vaše hormóny dostanú mimo kontrolu, má to nesmierny dosah na váš metabolizmus.

Takže sáčok DRU tyčiniek = 771 kJ = 6 krát výstup do 200 metrového kopca.

Pozrime sa však na iné potraviny. Vezmime si napríklad 250 gramov nízkotučného tvarohu:

link

Celý 250 gramový kelímok má 708 kJ, čo je dokonca MENEJ, AKO 45g SÁČOK BEZCENNÝCH DRU TYČINIEK. ...Pri tom z toho tvarohu sa už čosi najete. Z tých tyčiniek nič. Pri tom energiu odovzdali približne tú istú. ...A to, čo je dôležité, takéto jedlá vyvolávajú hormonálnu rovnováhu a pocit hladu na dlho mizne.

Ale pokračujme. Vajcia. Napríklad vajce uvarené na tvrdo:

link

Jedno vajce váži priemerne 50g. Takže 2 vajcia na tvrdo = 679 kJ energie. Menej ako tie tyčinky. Pri tom vajce na tvrdo je hodnotná potravina, z ktorej sa človek nasýti. Nie ako tie tyčinky. To isté, čo o DRU tyčinkách, platí i o čipsoch, Coca Cole, chrumkách, chlebe a iných sacharidových jedlách. Bezcenná energia, ktorá sa ukladá do tuku a nezaženie pocit hladu. Práve naopak: ešte ho zvyšuje.

Poďme ďalej. Kurací rezeň na prírodno (100 gramov):

link

...dáva energiu 628 kJ. O5 menej, ako sáčok tyčiniek. A keď ho človek zje, zaháňa pocit hladu.

A teraz si to dajme všetko dohromady na tanier:

250 g tvarohu - 708 kJ
2 vajcia na tvrdo - = 679 kJ
Kurací rezeň = 628 kJ

-------------------------------------------
Spolu: 2015 kJ,
....Čo nie je ani tretina z môjho bazálneho metabolizmu 6496 kJ/deň. A myslím, že po týchto troch dávkach potravín sa už človek čosi najje. A zopakovať to môže počas dňa ešte 2x. (Raňajky, obed, večera.)
....A teraz vyčíslime túto hodnotu energie v DRU tyčinkách.

DRU tyčinky 45g - 771 kJ
2015 kJ / 771 kJ = 2,6 balíčkov


Čiže stačia 3 malé balíčky tyčiniek a je to viac energie, ako hore spomínaný "obed".

A to všetko bol len príklad. Je toho viac, čo by sa dalo takto porovnať.....

newest entries : 

created by dzI/O 2015 - 2022size : 117 148 Bgenerated in : 0.093 si'm using cookies, if you disagree leavethemes displays : 10 706 083 xunique displays : 1 293 930 xip address : 54.80.252.84

please, support the creator

page has income only from voluntary donaters...
you may contribute...
by bank transfer
SK41 1100 0000
0026 1872 7972
SWIFT: TATRSKBX
by pay by square...
by PayPal
by Viamo
by Donater
and now look, who contributed...