43
|
|
42. Nadja 09.09.2018, 09:08
Myslím, že človek má veď viacero možností, napríklad odísť alebo skôr umiestniť trpiaceho do paliatívneho zariadenia.. Ja s týmto mám trocha skúsenosti a tak viem, aké je to strašné, človek chce utiecť, akokoľvek umlčať, pripadá mu neznesiteľné počúvať krik trpiaceho ... zvlášť ked nalieha, aby si mu pomohla a ty nemáš nijaké možnosti... je to des 🙂
▲
09.09.2018, 09:11
|
Spomenula som si, že za vojny (hlavne 1. svet.) sa stávali takéto prípady, ranení celú noc nariekali a vojaci v zákopoch sa rozhodovali, že svojich kamarátov radšej odstrelia...
|
|
|
ako odpoveď na :
42
|
|
41. Slnečnica 06.09.2018, 21:33
Myslím, že nepredstaviteľný . Ale, aby sme sa držali témy , opravňuje nás napríklad naše utrpenie a žiaľ, alebo utrpenie iného človeka siahnúť na život iného človeka? Ak by si bola konfrontovaná so situáciou, že tebe blízka osoba by prežívala obrovské utrpenie,ale aj tak by chcela žiť, ale ty by si sa nato nedokázala pozerať a jedine vychodisko z tvojho pohladu by bola smrť , ako by si sa k tomu postavila? Ja osobne si myslim, že máme právo byť sebecký ak sa vnútorne nestotožnujeme so zabitím...
▲
09.09.2018, 09:08
|
Myslím, že človek má veď viacero možností, napríklad odísť alebo skôr umiestniť trpiaceho do paliatívneho zariadenia.. Ja s týmto mám trocha skúsenosti a tak viem, aké je to strašné, človek chce utiecť, akokoľvek umlčať, pripadá mu neznesiteľné počúvať krik trpiaceho ... zvlášť ked nalieha, aby si mu pomohla a ty nemáš nijaké možnosti... je to des 🙂
|
|
|
ako odpoveď na :
41
|
|
40. Nadja 06.09.2018, 21:05
Aký boj a žiaľ musí prežívať žena, ktorá je matkou vraha a zároveň obete...
▲
06.09.2018, 21:33
|
Myslím, že nepredstaviteľný . Ale, aby sme sa držali témy , opravňuje nás napríklad naše utrpenie a žiaľ, alebo utrpenie iného človeka siahnúť na život iného človeka? Ak by si bola konfrontovaná so situáciou, že tebe blízka osoba by prežívala obrovské utrpenie,ale aj tak by chcela žiť, ale ty by si sa nato nedokázala pozerať a jedine vychodisko z tvojho pohladu by bola smrť , ako by si sa k tomu postavila? Ja osobne si myslim, že máme právo byť sebecký ak sa vnútorne nestotožnujeme so zabitím iného človeka, len by sme museli s tým vedieť žiť, že sme sa vedome rozhodli to neurobiť.
|
|
|
ako odpoveď na :
40
|
|
39. Slnečnica 06.09.2018, 20:01
Záleží na tom či sa nato pozrieš z pohľadu obete (ako napríklad matka trpiaceho dieťaťa),alebo ako človek nezúčastnený. Čím viac je človek do niečoho citovo zainteresovaný, tým viac by dokázal posúvať hranice svojho rozhodovania. Inak sa bude na vraha pozerať jeho matka a inak matka jeho obete. Práve pre toto, je dobré mať určite etické zásady (desatoro- nezabiješ),pretože ti možu pomoct v situiacii,kde ta city zradia. Ale je to asi na rozhodnutí každého človeka.
▲
06.09.2018, 21:05
|
Aký boj a žiaľ musí prežívať žena, ktorá je matkou vraha a zároveň obete...
|
|
|
ako odpoveď na :
39
|
|
1. Nadja 17.02.2018, 12:52
O niektorých veciach rozmýšľam, zo všetkých strán posudzujem, čo je správnejšie a čo menej správne, zisťujem, že niekedy sú správne nelogické veci a niekedy sa ani rozhodnúť nedá...
Napríklad, ak vieme, že dieťatko, ktoré sa narodí, bude veľmi trpieť, a onedlho zomrie, a matka má právo rozhodnúť sa a priviesť tohto bezmocného tvorčeka odsúdeného na utrpenie na svet. Vieme, že ľudia, ktorí veľmi trpia, žiadajú eutanáziu, nechcú žiť... a tohto dieťatka sa spýtať nemôžeme, či sa chce narodi...
▲
06.09.2018, 20:01
|
Záleží na tom či sa nato pozrieš z pohľadu obete (ako napríklad matka trpiaceho dieťaťa),alebo ako človek nezúčastnený. Čím viac je človek do niečoho citovo zainteresovaný, tým viac by dokázal posúvať hranice svojho rozhodovania. Inak sa bude na vraha pozerať jeho matka a inak matka jeho obete. Práve pre toto, je dobré mať určite etické zásady (desatoro- nezabiješ),pretože ti možu pomoct v situiacii,kde ta city zradia. Ale je to asi na rozhodnutí každého človeka.
|
|
|
ako odpoveď na :
1
|
O niektorých veciach rozmýšľam, zo všetkých strán posudzujem, čo je správnejšie a čo menej správne, zisťujem, že niekedy sú správne nelogické veci a niekedy sa ani rozhodnúť nedá...
Napríklad, ak vieme, že dieťatko, ktoré sa narodí, bude veľmi trpieť, a onedlho zomrie, a matka má právo rozhodnúť sa a priviesť tohto bezmocného tvorčeka odsúdeného na utrpenie na svet. Vieme, že ľudia, ktorí veľmi trpia, žiadajú eutanáziu, nechcú žiť... a tohto dieťatka sa spýtať nemôžeme, či sa chce narodiť.
Zabíjať ludí je nezlučitelné s morálkou, nechať ich trpieť, ak tomu môžeme zabrániť, je nesprávne tiež. Ak si odmyslíme náboženské doktríny, ale chceme sa riadiť len morálkou, čo je vlastne správne?
|
|
|
|