pre správne fungovanie tejto stránky, potrebujem používať cookies...
hoď ma hore
none

Žumpa

nový "Jeruzalem"

sk | en | aA
ak chceš diskutovať, musíš sa... registrovať
ak si zabudol heslo... resetovať heslo

informácia dňa :

tu sa nachádzaš : 

hlavná stránka  /  politika  /  téma

Sankcie Rusko nezastavia a Ukrajinu nezachránia

príspevkov
93
zobrazení
4 149
unikátne
278
tému vytvoril(a) 5.3.2022 18:44 tomas12345
1
05.03.2022, 18:44
EU spolu s Amerikou zaviedli na Rusko ekonomické sankcie. Prerušili s Ruskom medzibankové obchodovanie cez Swift, a zmrazili mu cash ktoré od Ruska vlastnili. Co to konkrétne znamená a aké ekonomické škody to napácha Rusku ?

1 : Najprv sa pozrime kolko penazí vlastní Ruská centrálna banka - RCB. RCB vlastní v rezervách (cash) 643 miliárd eur, a v aktívach ( cenné papiere s ktorými obchoduje) 54 miliárd eur. Dokopy teda jej majetok je o hodnote 697 miliárd eur.
odkaz
odkaz
____________________
2 : Ruské HDP, teda suma vyrobených predmetov v Rusku je ročne 1,48 bilionov eur.
Rusko dováža - importuje tovar v hodnote 300 miliárd eur ročne
Ruska exportuje tovar v hodnote 573 miliárd eur ročne
______________________________________________________________

Tolko základne ekonomické fakty o Rusku. A teraz konkrétne čo ekonomicky spravili EU s USA proti Rusku :

1 : Zmrazili RCB (cash).
odkaz
Ako sme si už hovorili RCB vlastní cash o hodnote 643 miliárd eur. Z tohto množstva však len 21,7% vlastní vo svojich trezoroch v Rusku. Večšinu svojich rezerv má v Cinskej centrálnej banke, Francuzskej, Japonskej, Nemeckej, Americkej, atd.... ked sa teraz pýtate prečo RCB nedrží všetok cash u seba, tak je to preto že centrálne banky medzi sebou obchodujú a navzájom si požičiavajú cash. Za tento cash potom dostávajú úrok od centrálnej banky ktorej požičajú.

Ekonomické sankcie proti Rusku boli v tom, že 28 krajín EU spolu s USA sa rozhodli zmraziť cash RCB ktoré vlastnia. To teda znamená to, že RCB nebudú vyplácať úroky, a cash ktorí aktuálne od RCB vlastnia RCB nevrátia (až do doby dokým sa sankcie neskončia). Medzi tieto krajiny patrí Francúzsko, Nemecko, USA, Británia a ostatné krajiny, takže sa z toho dá zhruba vypočítať že ekonomickými sankciami sa RCB okamžite zmrazilo viac než 32,8% cashu, a teda dokopy vyše 210 miliárd eur !
_____________________________

2 : Odstrihli Rusko od Swiftu
To znamená, že prestali obchodovať s Ruskom. USA, Británia a krajiny EU prestali kupovať ruský tovar. Ruska ročne exportuje tovar v hodnote 573 miliárd eur ročne. Avšak s krajinami mimo EU, Británie a USA vyváža Rusko tovar o hodnote vyše 200 miliárd eur ! A teda Rusko tu stratí 373 miliárd eur za rok.
odkaz
_____________________________________________________________

Takže RCB teraz po zmrazení vlastní 433 miliárd eur v rezervách a 54 miliárd v aktívach a teda dokopy 487 miliárd eur. Ročné straty pri sankciách na export budú prestavovať 373 miliárd. Ak teda predelíme 487 mld. : 373 mld = 1,305. A teda Rusko dokáže odolávať aj PO sankciách aspon 1,3 roka. Rusko straty zo sankcií dokáže vykryť skrze zálohy RCB a to až na 1,3 roka ! Aj keby došli Ruskej vláde peniaze skrze minuté zálohy RCB, vláda sa dokáže na pár dalších mesiacov zachrániť pred bankrotom skrze zvýšenie DPH. Zopár mesiacov navyše získa aj skrze to, že ceny zlata, (ktoré RCB vlastní), ceny ropy a zemného plynu (ktoré Rusko vyváža) za posledný mesiac vzrástli o vyše 50% ! Ja teda odhadujem, že Rusko by sa dokázalo udržať pred bankrotom minimálne na 2 roky.
Do 2 rokoch však bude Ukrajina už dávno Ruskom dobytá. Bude dosadená bábková vláda, Rusko stiahne svoje vojská z Ukrajiny, a všetci budú vysmiati, že nedošlo k 3 svetovej, a postupne sa budú sankcie uvoľnovať až zmiznú. Vlk sa najedol a ovca zostala celá !

Ekonomické sankcie teda z krátkodobého hladiska Ukrajine nepomožu pokiaľ sa Ukrajina nedokáže obranovať dlhšie než 2 roky, a to nedokáže ! Namiesto sankcií ( pri ktorých bude ekonomicky trpieť aj Europa) by bolo oveľa efektívnejšie v snahe obrániť Ukrajinu dodať viac zbraní, teda hlavne protileteckých a protitankových. Sankcie budú aj EU stáť desiatky miliárd eur. Za tie peniaze by sme dokázali poslať na Ukrajinu 50 tisíc protitankových zbraní a to by Ukrajine pomohlo oveeela viac.
Objavujú sa správy, že Rusko za pár týždnov ekonomicky skolabuje. Neverte tomu, je to HOAX !

none
2

1. tomas12345 05.03.2022, 18:44

EU spolu s Amerikou zaviedli na Rusko ekonomické sankcie. Prerušili s Ruskom medzibankové obchodovanie cez Swift, a zmrazili mu cash ktoré od Ruska vlastnili. Co to konkrétne znamená a aké ekonomické škody to napácha Rusku ? 1 : Najprv sa pozrime kolko penazí vlastní Ruská centrálna banka - RCB. RCB vlastní v rezervách (cash) 643 miliárd eur, a v aktívach ( cenné papiere s ktorými obchoduje) 54 miliárd eur. Dokopy teda jej majetok je o hodnote 697 miliárd eur. https://www.statista.com/statistic...

05.03.2022, 20:46
Kŕmiť vojnu nemá zmysel. Jedinú rozumnú vec, čo môžu teraz urobit, je sa vzdať.
Západ nezasiahne a Rusko neustúpi.
odkaz
none
3

2. Boris 05.03.2022, 20:46

Kŕmiť vojnu nemá zmysel. Jedinú rozumnú vec, čo môžu teraz urobit, je sa vzdať.
Západ nezasiahne a Rusko neustúpi.
https://youtu.be/HY_2O2mXAys

05.03.2022, 20:49
Tak to sa veľmi mýliš! Ukrajinci sa nevzdajú Putlerovi.
none
4

3. Lemmy 05.03.2022, 20:49

Tak to sa veľmi mýliš! Ukrajinci sa nevzdajú Putlerovi.

05.03.2022, 20:57
Tak veľmi pravdepodobne zomrú.
Má to zmysel? Pozri si ten rozhovor, je to špecialista OSN.
none
5

1. tomas12345 05.03.2022, 18:44

EU spolu s Amerikou zaviedli na Rusko ekonomické sankcie. Prerušili s Ruskom medzibankové obchodovanie cez Swift, a zmrazili mu cash ktoré od Ruska vlastnili. Co to konkrétne znamená a aké ekonomické škody to napácha Rusku ? 1 : Najprv sa pozrime kolko penazí vlastní Ruská centrálna banka - RCB. RCB vlastní v rezervách (cash) 643 miliárd eur, a v aktívach ( cenné papiere s ktorými obchoduje) 54 miliárd eur. Dokopy teda jej majetok je o hodnote 697 miliárd eur. https://www.statista.com/statistic...

05.03.2022, 21:19
FB skupina Armádny Magazín

UKRAJINA A ZDRAVÝ ZÁPAD

Realisticky uvažujúci západní politici a armáda postupne začínajú chápať, čo prinútilo Ruskú federáciu spustiť špeciálnu vojenskú operáciu na Ukrajine. Bývalá americká kongresmanka Tulsi Gabbard na Twitteri napísala :
„Tejto vojne a utrpeniu by sa dalo ľahko predísť, ak by administratíva Biden/NATO jednoducho uznala legitímne obavy Ruska o bezpečnosť a vstup Ukrajiny do NATO, čo znamenalo, že sily USA/NATO NATO sú na hranici s Ruskom,“ povedala Gabbard.

Koľko rokov o tom v Moskve hovoria? Nikto nepočúval?

V rozhovore s moderátorom Fox News Tuckerom Carlsonom Gabbard povedala , že na to, aby sa zabránilo vojne na Ukrajine, stačilo, aby Biden zaručil, že nevstúpi do NATO. No americký vojensko-priemyselný komplex to neschvaľuje. Americkí vojenskí priemyselníci potrebujú "tvrdé sankcie proti Moskve a začať studenú vojnu, ktorá prinesie veľa peňazí". Koniec koncov, Bidenove akcie sú „riadené americkým vojensko-priemyselným komplexom“.

Bývalý hlavný poradca ministra obrany USA v Trumpovej administratíve, plukovník vo výslužbe Douglas McGregor, v rozhovore pre Fox News hovorí to isté: „Vladimir Putin realizuje to, pred čím nás varoval najmenej posledných 15 rokov. . Povedal, že nebude tolerovať americké sily ani rakety na svojich hraniciach, podobne ako my nebudeme tolerovať ruské jednotky alebo rakety na Kube. Ignorovali sme ho a on sa konečne pustil do práce. Za žiadnych okolností nedovolil Ukrajine vstúpiť do NATO... Teraz je bitka na východnej Ukrajine takmer u konca, všetky ukrajinské jednotky sú vo všeobecnosti obkľúčené a odrezané... Hra sa skončila .

Americký plukovník pokračuje: „Je alarmujúce, že na jednej strane nepošleme do boja naše sily, ale vyzývame Ukrajincov, aby nezmyselne umierali vo vojne, v ktorej nemôžu vyhrať. Ak sa to nezastaví, vytvoríme humanitárnu katastrofu oveľa horšiu ako čokoľvek, čo ste doteraz videli . "

Bývalý spravodajský dôstojník americkej námornej pechoty, neskôr zbrojný inšpektor OSN Scott Ritter verí , že "ukrajinská armáda čoskoro prestane existovať a ukrajinská vláda padne, pretože toto je nacistický režim . "

Trump tiež povedal: „ Skutočným problémom je, že naši lídri sú hlúpi. Veľmi hlúpi! Putin hrá na Bidena ako na bubon. Putin je veľmi šikovný! To, čo sa teraz deje, je bolestivé sledovať . ”

Zdravé hlasy sa ozývajú aj v Európe.
Poslanec Spolkového snemu zo strany Alternatíva pre Nemecko Piotr Bystron vo svojom prejave v parlamente ku kancelárovi Scholzovi povedal : „Boli ste to vy, nemecký kancelár, kto povedal, že sféra vplyvu sa rozšírila. Koho sféra? NATO sa predsa posunulo bližšie k hraniciam Ruska. A teraz umierajú mladí muži – Ukrajinci aj Rusi. A z geopolitického hľadiska ste zahnali Rusko do náručia Číny... A neopovážte sa povedať, že ste neboli varovaní. Putin vás varoval pred 15 rokmi tu, práve na tomto mieste, v nemeckom Bundestagu. A v roku 2007 vám Putin navrhol spoločnú bezpečnostnú architektúru. A ty si odmietol. Pred mesiacom vás nemecký generál varoval pred následkami. A vy ste ho vyhodili. A ako výsledok - vojna v Európe. A môžete za to aj vy, nemecký kancelár .

V rozhovore pre Strategic Culture Foundation poradca pre medzinárodnú stratégiu na francúzskom ministerstve zahraničných vecí plukovník vojenskej rozviedky na dôchodku Alain Corve v komentári k špeciálnej operácii ruských ozbrojených síl na Ukrajine povedal, že „Rusko obnovuje poriadok v medzinárodných vzťahoch , ktorý tragicky porušil strýko Sam od rozpadu ZSSR . Putinove slová, že „každý, kto sa nám snaží brániť, nieto ešte ohrozovať našu krajinu a náš ľud, by mal vedieť, že reakcia Ruska bude okamžitá a povedie vás k následkom, ktoré ste nikdy predtým nezažili.“ v jeho histórii“ platia aj pre Francúzsko . “, poznamenal Alain Corve.

Mesiac pred začiatkom špeciálnej operácie Ozbrojených síl RF na Ukrajine Michael Kofman, riaditeľ programov pre štúdium Ruska na Inštitúte námorníctva USA, vystúpil v Centre pre medzinárodnú bezpečnosť a spoluprácu (CISAC) na Stanfordskej univerzite, bol veľmi pesimistický, pokiaľ ide o vyhliadky na konfrontáciu medzi ozbrojenými silami Ukrajiny a ruskou armádou.

„Skutočné skúsenosti ukrajinských ozbrojených síl s rozsiahlymi manévrovými vojnami sú minimálne a skúsenosti s vojnou za účasti leteckých a námorných síl prakticky neexistujú. Na tejto strane Atlantiku aj v rámci ukrajinskej armády panuje zhoda, že v prípade rozsiahlej vojenskej operácie, hoci budú klásť odpor, ich šance na obranu proti ruským jednotkám, ako sami priznávajú, sú veľmi malé. “ povedal Kofman .

Scott Ritter tiež nedocenil vyhliadky na úspešné vojenské operácie ukrajinskej armády: „Každý Ukrajinec, ktorý sa pokúsi strieľať z protitankového komplexu Javelin, zomrie, keď stlačí spúšť. A oni, ukrajinskí vojaci, nemôžu byť v kontakte, nemôžu sa pohybovať, nemôžu nič robiť. Jediné, čo môžu urobiť, je zomrieť alebo sa vzdať. Taká je realita . "

Ritter ďalej hovorí: „Prvky nacizmu premočili ukrajinskú armádu skrz naskrz... Počas vojny zbúrali pomníky sovietskych osloboditeľov a namiesto toho postavili pomníky na počesť Ukrajincov, ktorí bojovali v radoch 12. tankovej divízie SS. . divízie SS! To je taký nacizmus, že už nie je kam ísť... Pre Rusov je to obludne dôležité! .. Pre Rusov to funguje na psychologickej úrovni a nikto na Západe to nepochopí ani nemá s čím porovnať.

Bývalý dôstojník americkej námornej spravodajskej služby Scott Ritter predpovedá: „Všetky tie zaryté nacistické živly, ktoré boli ubytované vo Ľvove, na ne môžete zabudnúť. Zomrú, budú zatknutí alebo utečú do Poľska... Pre nich je po všetkom . "

odkaz
súhlasí: Kasafran
none
9

5. Boris 05.03.2022, 21:19

FB skupina Armádny Magazín

UKRAJINA A ZDRAVÝ ZÁPAD

Realisticky uvažujúci západní politici a armáda postupne začínajú chápať, čo prinútilo Ruskú federáciu spustiť špeciálnu vojenskú operáciu na Ukrajine. Bývalá americká kongresmanka Tulsi Gabbard na Twitteri napísala :
„Tejto vojne a utrpeniu by sa dalo ľahko predísť, ak by administratíva Biden/NATO jednoducho uznala legitímne obavy Ruska o bezpečnosť a vstup Ukrajiny do NATO, čo znamenalo, že sily USA/NATO NATO sú na hranici s R...

05.03.2022, 21:39
Ak by bola Ukrajina v NATO neznamená to žeby sa na nej nachádzalo vojsko USA
My sme v NATO, a máme dokonca aj základne, a predsa k nám prišlo len okolo 1000 američanov. To je strašne málo. Nikto pri zmysloch nemože považovať 1000 američanov, ako za "armádu". Armáda je to čo poslalo Rusko na Ukrajinu, 150 tisíc mužov a tisícky vojenskej techniky.
none
10

9. tomas12345 05.03.2022, 21:39

Ak by bola Ukrajina v NATO neznamená to žeby sa na nej nachádzalo vojsko USA
My sme v NATO, a máme dokonca aj základne, a predsa k nám prišlo len okolo 1000 američanov. To je strašne málo. Nikto pri zmysloch nemože považovať 1000 američanov, ako za "armádu". Armáda je to čo poslalo Rusko na Ukrajinu, 150 tisíc mužov a tisícky vojenskej techniky.

05.03.2022, 21:41
Odkiaľ si vzal informáciu, že tu máme tisíc vojakov?
👎: tomas12345
none
12

10. Lemmy 05.03.2022, 21:41

Odkiaľ si vzal informáciu, že tu máme tisíc vojakov?

05.03.2022, 21:43
a kolko máme ?
none
27

9. tomas12345 05.03.2022, 21:39

Ak by bola Ukrajina v NATO neznamená to žeby sa na nej nachádzalo vojsko USA
My sme v NATO, a máme dokonca aj základne, a predsa k nám prišlo len okolo 1000 američanov. To je strašne málo. Nikto pri zmysloch nemože považovať 1000 američanov, ako za "armádu". Armáda je to čo poslalo Rusko na Ukrajinu, 150 tisíc mužov a tisícky vojenskej techniky.

05.03.2022, 22:02
Dohody boli raz porušené, preto Rusko teraz ide po svojom.
Keby aj nešlo o čisla, ide o pricípy.
none
69

27. Boris 05.03.2022, 22:02

Dohody boli raz porušené, preto Rusko teraz ide po svojom.
Keby aj nešlo o čisla, ide o pricípy.

06.03.2022, 07:25
Ked NATO porušilo nejaké dohody, tak Rusko všetko čo mohlo spraviť je prestať dohadovať sa s NATO a podpisovať s nimi dohody, ale nie zaútočiť na cudziu krajinu....
none
70

69. tomas12345 06.03.2022, 07:25

Ked NATO porušilo nejaké dohody, tak Rusko všetko čo mohlo spraviť je prestať dohadovať sa s NATO a podpisovať s nimi dohody, ale nie zaútočiť na cudziu krajinu....

06.03.2022, 07:40
Ako vidíš, mohlo viac, než len to.
none
6

1. tomas12345 05.03.2022, 18:44

EU spolu s Amerikou zaviedli na Rusko ekonomické sankcie. Prerušili s Ruskom medzibankové obchodovanie cez Swift, a zmrazili mu cash ktoré od Ruska vlastnili. Co to konkrétne znamená a aké ekonomické škody to napácha Rusku ? 1 : Najprv sa pozrime kolko penazí vlastní Ruská centrálna banka - RCB. RCB vlastní v rezervách (cash) 643 miliárd eur, a v aktívach ( cenné papiere s ktorými obchoduje) 54 miliárd eur. Dokopy teda jej majetok je o hodnote 697 miliárd eur. https://www.statista.com/statistic...

05.03.2022, 21:25
Ak niekomu ide naozaj o ľudské životy, tak nemôže vyzývať do vojny s Ruskom. Tento konflikt nemá vojenské riešenie.-
none
7

6. Boris 05.03.2022, 21:25

Ak niekomu ide naozaj o ľudské životy, tak nemôže vyzývať do vojny s Ruskom. Tento konflikt nemá vojenské riešenie.-

05.03.2022, 21:34
Skap ty bastard.
8

7. Romankooooo 05.03.2022, 21:34

Skap ty bastard.

05.03.2022, 21:36
Ale Boris má pravdu, konflikt s Ruskom by znamenal tretiu svetovú a v podstate zánik civilizácie 😉

Vojna nie je riešenie 😉
none
11

8. EnaXnaY 05.03.2022, 21:36

Ale Boris má pravdu, konflikt s Ruskom by znamenal tretiu svetovú a v podstate zánik civilizácie 😉

Vojna nie je riešenie 😉

05.03.2022, 21:42
Tak necháme zomierať ľudí na Ukrajine. To je riešenie?
none
13

11. Lemmy 05.03.2022, 21:42

Tak necháme zomierať ľudí na Ukrajine. To je riešenie?

05.03.2022, 21:45
Je to patová situácia 😉

Ak nechceme zničenie sveta 😉
none
16

13. EnaXnaY 05.03.2022, 21:45

Je to patová situácia 😉

Ak nechceme zničenie sveta 😉

05.03.2022, 21:48
Jo, keď zaženieš mačku do kúta, poškriabe ťa. Môžeš ju obviňovať, že je vinná za tvoje škrabance...
none
17

16. era 05.03.2022, 21:48

Jo, keď zaženieš mačku do kúta, poškriabe ťa. Môžeš ju obviňovať, že je vinná za tvoje škrabance...

05.03.2022, 21:51
Toto by bolo viac ako len škrabance 😉

Sa čudujem, že Rusi nepovažujú za nepriateľský akt naše dodávanie zbraní Ukrajine 😉
none
20

17. EnaXnaY 05.03.2022, 21:51

Toto by bolo viac ako len škrabance 😉

Sa čudujem, že Rusi nepovažujú za nepriateľský akt naše dodávanie zbraní Ukrajine 😉

05.03.2022, 21:52
Možno rátajú s tým, že sa nimi vyzbroja o chvíľu sami.
none
14

11. Lemmy 05.03.2022, 21:42

Tak necháme zomierať ľudí na Ukrajine. To je riešenie?

05.03.2022, 21:45
Veď sa môžu vzdať, nemusia umierať.
súhlasí: Boris
none
15

14. era 05.03.2022, 21:45

Veď sa môžu vzdať, nemusia umierať.

05.03.2022, 21:46
Áno, ako my sme nebojovali v 68 😉
súhlasí: era
none
18

15. EnaXnaY 05.03.2022, 21:46

Áno, ako my sme nebojovali v 68 😉

05.03.2022, 21:51
Presne tak. Veď nás mocnosti na Jalte prenechali Stalinovi za to, že obetuje 20 miliónov svojich vojakov na porážku Nemecka... takže sme patrili ZSSR.
none
22

18. era 05.03.2022, 21:51

Presne tak. Veď nás mocnosti na Jalte prenechali Stalinovi za to, že obetuje 20 miliónov svojich vojakov na porážku Nemecka... takže sme patrili ZSSR.

05.03.2022, 21:53
No, neviem posúdiť či Ukrajinci sú schopní sa ubrániť a teda či má zmysel bojovať 😉
none
19

15. EnaXnaY 05.03.2022, 21:46

Áno, ako my sme nebojovali v 68 😉

05.03.2022, 21:51
A si na to asi aj patrične hrdý
24

19. Romankooooo 05.03.2022, 21:51

A si na to asi aj patrične hrdý

05.03.2022, 21:55
Možno by SOM teraz neexistoval, keby môj otec zahynul v boji, takže odpoveď je áno 😉
none
21

14. era 05.03.2022, 21:45

Veď sa môžu vzdať, nemusia umierať.

05.03.2022, 21:52
Na to už je neskoro, príliš veľa nenávisti. Príliš veľa mŕtvych na oboch stranách.
none
23

21. Nadja 05.03.2022, 21:52

Na to už je neskoro, príliš veľa nenávisti. Príliš veľa mŕtvych na oboch stranách.

05.03.2022, 21:54
Nikdy nie je neskoro. Ale oni chcú bojovať. Takže mŕtvych bude pribúdať.
súhlasí: Boris
none
25

23. era 05.03.2022, 21:54

Nikdy nie je neskoro. Ale oni chcú bojovať. Takže mŕtvych bude pribúdať.

05.03.2022, 21:56
To sa dá povedať o každej vojne... aj o druhej svetovej 🙂
súhlasí: era
none
28

25. Nadja 05.03.2022, 21:56

To sa dá povedať o každej vojne... aj o druhej svetovej 🙂

05.03.2022, 22:03
Presne tak, vždy sa možno vzdať.
none
29

28. era 05.03.2022, 22:03

Presne tak, vždy sa možno vzdať.

05.03.2022, 22:05
Otázka znie, či je to vždy najlepšie.
súhlasí: era
none
30

29. Nadja 05.03.2022, 22:05

Otázka znie, či je to vždy najlepšie.

05.03.2022, 22:06
Ak ide o boj proti absolútnej prevahe, čo myslíš Nadja?
none
31

30. Boris 05.03.2022, 22:06

Ak ide o boj proti absolútnej prevahe, čo myslíš Nadja?

05.03.2022, 22:08
Opäť pripomínam bitvu u Stalingradu. 🙂
Okrem toho, s takou podporou...
none
40

31. Nadja 05.03.2022, 22:08

Opäť pripomínam bitvu u Stalingradu. 🙂
Okrem toho, s takou podporou...

05.03.2022, 22:13
Spoliehaš sa na minimálnu šancu a vsádzaš životy všetkých?
Nuž ja by som rozhodne konal inak.
Teraz by som to nechal plávať, počkal, čo by rusi zariadili a ak by to bolo neprijateľné, radšej naštartovať masívny občiansky neozbrojený odpor.
none
42

40. Boris 05.03.2022, 22:13

Spoliehaš sa na minimálnu šancu a vsádzaš životy všetkých?
Nuž ja by som rozhodne konal inak.
Teraz by som to nechal plávať, počkal, čo by rusi zariadili a ak by to bolo neprijateľné, radšej naštartovať masívny občiansky neozbrojený odpor.

05.03.2022, 22:15
U Stalingradu asi skôr čo by nemci zariadili... no poslali by ich do koncentráku...
none
45

42. Nadja 05.03.2022, 22:15

U Stalingradu asi skôr čo by nemci zariadili... no poslali by ich do koncentráku...

05.03.2022, 22:19
Toto nie je totálna vojna Nadja. Zatiaľ, ale vďaka takým, ako si ty, môže byť. To si naozaj praješ?
none
47

45. Boris 05.03.2022, 22:19

Toto nie je totálna vojna Nadja. Zatiaľ, ale vďaka takým, ako si ty, môže byť. To si naozaj praješ?

05.03.2022, 22:20
Aha!!! Tak nakoniec nie Putin, ale ja za to môžem... Dobre.
none
48

47. Nadja 05.03.2022, 22:20

Aha!!! Tak nakoniec nie Putin, ale ja za to môžem... Dobre.

05.03.2022, 22:22
Veď vieš, ženy sú ZLO 😉
none
50

48. EnaXnaY 05.03.2022, 22:22

Veď vieš, ženy sú ZLO 😉

05.03.2022, 22:23
Tak neodporuj nám, lebo zlom zlo neporazíš :D
súhlasí: era
none
54

50. Nadja 05.03.2022, 22:23

Tak neodporuj nám, lebo zlom zlo neporazíš :D

05.03.2022, 22:24
Neporazím, ale svoje si poviem 😉
none
56

54. EnaXnaY 05.03.2022, 22:24

Neporazím, ale svoje si poviem 😉

05.03.2022, 22:25
Tak zasa nesúhlasím, ale budem bojovať atd
none
59

56. Nadja 05.03.2022, 22:25

Tak zasa nesúhlasím, ale budem bojovať atd

05.03.2022, 22:27
Bojuj, aj tak nezvíťazíš 😉
none
61

59. EnaXnaY 05.03.2022, 22:27

Bojuj, aj tak nezvíťazíš 😉

05.03.2022, 22:28
Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa, to nevieš?
none
63

61. Nadja 05.03.2022, 22:28

Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa, to nevieš?

05.03.2022, 22:30
To je len taká povedačka na ospravedlnenie pre tých, ktorí nezískali medajlu 😉
none
58

47. Nadja 05.03.2022, 22:20

Aha!!! Tak nakoniec nie Putin, ale ja za to môžem... Dobre.

05.03.2022, 22:26
Nie ty konkrétne, ale ľudia, ktorí takto zmýšlajú, veď si to uznaj, sama tu vyzývaš do vojny. Nie ja...
Čo poriešiš, keď budeš mŕtva?
Bitka proti presila je vždy blbosť, na to sa ide s rozumom, nie silou......
none
60

58. Boris 05.03.2022, 22:26

Nie ty konkrétne, ale ľudia, ktorí takto zmýšlajú, veď si to uznaj, sama tu vyzývaš do vojny. Nie ja...
Čo poriešiš, keď budeš mŕtva?
Bitka proti presila je vždy blbosť, na to sa ide s rozumom, nie silou......

05.03.2022, 22:27
Boris nezavádzaj, kde ja vyzývam do vojny? Koho?
none
62

60. Nadja 05.03.2022, 22:27

Boris nezavádzaj, kde ja vyzývam do vojny? Koho?

05.03.2022, 22:29
A k čomu bolo to porovnávanie so Stalingradom???
Veď píšeš defakto, ze majú bojovať.
none
64

62. Boris 05.03.2022, 22:29

A k čomu bolo to porovnávanie so Stalingradom???
Veď píšeš defakto, ze majú bojovať.

05.03.2022, 22:36
Nio to predsa odpovedám na tvoju otázku:
"Ak ide o boj proti absolútnej prevahe, čo myslíš Nadja?"

... a keď odpoviem, tak je to výzva do vojny?
none
65

64. Nadja 05.03.2022, 22:36

Nio to predsa odpovedám na tvoju otázku:
"Ak ide o boj proti absolútnej prevahe, čo myslíš Nadja?"

... a keď odpoviem, tak je to výzva do vojny?

05.03.2022, 22:40
Ale ja som sa pýtal na tvoj názor.
none
53

45. Boris 05.03.2022, 22:19

Toto nie je totálna vojna Nadja. Zatiaľ, ale vďaka takým, ako si ty, môže byť. To si naozaj praješ?

05.03.2022, 22:24
Takže nielen bastard ale aj zbabelec 🙂
74

40. Boris 05.03.2022, 22:13

Spoliehaš sa na minimálnu šancu a vsádzaš životy všetkých?
Nuž ja by som rozhodne konal inak.
Teraz by som to nechal plávať, počkal, čo by rusi zariadili a ak by to bolo neprijateľné, radšej naštartovať masívny občiansky neozbrojený odpor.

06.03.2022, 10:06
Ty si fakt myslíš že občiansky neozbrojený odpor by Rusov zastavil ? A čím ?? Prosbami ???
none
75

74. tomas12345 06.03.2022, 10:06

Ty si fakt myslíš že občiansky neozbrojený odpor by Rusov zastavil ? A čím ?? Prosbami ???

06.03.2022, 10:06
Áno Tomáško, spomeň si na sametovú revolúciu 😉
none
76

75. EnaXnaY 06.03.2022, 10:06

Áno Tomáško, spomeň si na sametovú revolúciu 😉

06.03.2022, 10:09
Tá ale predsa nemala nič spoločné s tým že Rusi odišli z Ceskoslovenska !
none
77

76. tomas12345 06.03.2022, 10:09

Tá ale predsa nemala nič spoločné s tým že Rusi odišli z Ceskoslovenska !

06.03.2022, 10:11
Jak, že nemala? 😉
none
78

77. EnaXnaY 06.03.2022, 10:11

Jak, že nemala? 😉

06.03.2022, 10:12
Ty tvrdíš že mala, neexistencia sa nedokazuje, iba existencia. Takže je rad na tebe vysvetliť a poukázať ako "mala".
none
79

78. tomas12345 06.03.2022, 10:12

Ty tvrdíš že mala, neexistencia sa nedokazuje, iba existencia. Takže je rad na tebe vysvetliť a poukázať ako "mala".

06.03.2022, 10:13
Však to bol dôsledok, keď sme zvrhli komunistov, tak Rusi odišli 😉
none
80

79. EnaXnaY 06.03.2022, 10:13

Však to bol dôsledok, keď sme zvrhli komunistov, tak Rusi odišli 😉

06.03.2022, 10:14
Ale nezvrhli sme ich tak že sme štrngali na námestí..
none
81

80. tomas12345 06.03.2022, 10:14

Ale nezvrhli sme ich tak že sme štrngali na námestí..

06.03.2022, 10:15
Štrngali, generálny štrajk, "celý" národ sa "vzbúril" 😉
none
82

81. EnaXnaY 06.03.2022, 10:15

Štrngali, generálny štrajk, "celý" národ sa "vzbúril" 😉

06.03.2022, 10:29
Jakže celý národ ? Si pozri kolko ludí demonštrovalo v jednotlivé dni

odkaz

Cisla sa pohybujú od 10 tisíc po 200 tisíc. To nebol ani zdaleka celý národ
none
83

82. tomas12345 06.03.2022, 10:29

Jakže celý národ ? Si pozri kolko ludí demonštrovalo v jednotlivé dni

https://sk.wikipedia.org/wiki/Ne%C5%BEn%C3%A1_revol%C3%BAcia#Dohra

Cisla sa pohybujú od 10 tisíc po 200 tisíc. To nebol ani zdaleka celý národ

06.03.2022, 10:31
Hovorí ti niečo pojem generálny štrajk? 😉

Celé hospodárstvo štrajkovalo 😉
none
84

82. tomas12345 06.03.2022, 10:29

Jakže celý národ ? Si pozri kolko ludí demonštrovalo v jednotlivé dni

https://sk.wikipedia.org/wiki/Ne%C5%BEn%C3%A1_revol%C3%BAcia#Dohra

Cisla sa pohybujú od 10 tisíc po 200 tisíc. To nebol ani zdaleka celý národ

06.03.2022, 10:31
Ty prestaň konečne chytať za slovíčka. veď je to trápne!!
Takmer celý národ, aj tí, ktorí sedeli doma.
none
32

29. Nadja 05.03.2022, 22:05

Otázka znie, či je to vždy najlepšie.

05.03.2022, 22:08
"Radšej nebyť ako byť otrokom"
none
34

32. era 05.03.2022, 22:08

"Radšej nebyť ako byť otrokom"

05.03.2022, 22:09
Tak, možno niekedy princíp zaváži viac ako život - viď Kristus a spústa ďaľších.
none
33

29. Nadja 05.03.2022, 22:05

Otázka znie, či je to vždy najlepšie.

05.03.2022, 22:08
Ak žiješ, vždy sa môžeš pokúsiť urobiť niečo so svojou situáciou, ak si mŕtvy už nie 😉
none
35

33. EnaXnaY 05.03.2022, 22:08

Ak žiješ, vždy sa môžeš pokúsiť urobiť niečo so svojou situáciou, ak si mŕtvy už nie 😉

05.03.2022, 22:11
a veru aj mŕtvy môžeš narobiť viac ako za života 🙂
Odkazujú hrdinovia ... martýri a pod.
none
36

35. Nadja 05.03.2022, 22:11

a veru aj mŕtvy môžeš narobiť viac ako za života 🙂
Odkazujú hrdinovia ... martýri a pod.

05.03.2022, 22:12
Pre seba už nie 😉
none
38

36. EnaXnaY 05.03.2022, 22:12

Pre seba už nie 😉

05.03.2022, 22:12
Zomrieš tak ako tak, ale môžeš zmeniť trošku svet...
none
41

38. Nadja 05.03.2022, 22:12

Zomrieš tak ako tak, ale môžeš zmeniť trošku svet...

05.03.2022, 22:14
Ako mŕtvemu ti to môže byť jedno 😉
none
37

35. Nadja 05.03.2022, 22:11

a veru aj mŕtvy môžeš narobiť viac ako za života 🙂
Odkazujú hrdinovia ... martýri a pod.

05.03.2022, 22:12
Napr. Hus,- husiti
none
39

33. EnaXnaY 05.03.2022, 22:08

Ak žiješ, vždy sa môžeš pokúsiť urobiť niečo so svojou situáciou, ak si mŕtvy už nie 😉

05.03.2022, 22:13
Rôzni ľudia reagujú rôzne. Neexistuje zhoda názorov. Jeden pociťuje ako neznesiteľné to, čo iný v pohode znáša.
none
43

39. era 05.03.2022, 22:13

Rôzni ľudia reagujú rôzne. Neexistuje zhoda názorov. Jeden pociťuje ako neznesiteľné to, čo iný v pohode znáša.

05.03.2022, 22:16
Nadšenie... a oh no spoločný nepriatel, to poznáš
none
44

39. era 05.03.2022, 22:13

Rôzni ľudia reagujú rôzne. Neexistuje zhoda názorov. Jeden pociťuje ako neznesiteľné to, čo iný v pohode znáša.

05.03.2022, 22:16
No veď vravím, kým žiješ, môžeš s tým niečo robiť 😉
none
46

44. EnaXnaY 05.03.2022, 22:16

No veď vravím, kým žiješ, môžeš s tým niečo robiť 😉

05.03.2022, 22:20
Vydržali sme do 89 a veci sa zmenili 😉

Putler tiež nebude žiť večne 😉
súhlasí: Boris , era
none
49

46. EnaXnaY 05.03.2022, 22:20

Vydržali sme do 89 a veci sa zmenili 😉

Putler tiež nebude žiť večne 😉

05.03.2022, 22:22
Zomrel Lenin, prišiel Stalin... atd.
none
51

49. Nadja 05.03.2022, 22:22

Zomrel Lenin, prišiel Stalin... atd.

05.03.2022, 22:23
Atd = Gorbačov 😉
none
55

51. EnaXnaY 05.03.2022, 22:23

Atd = Gorbačov 😉

05.03.2022, 22:25
To si ich pekných pár vynechal... 2 generácie...
none
57

55. Nadja 05.03.2022, 22:25

To si ich pekných pár vynechal... 2 generácie...

05.03.2022, 22:26
Zámerne, lebo on predstavoval zmenu 😉
none
52

46. EnaXnaY 05.03.2022, 22:20

Vydržali sme do 89 a veci sa zmenili 😉

Putler tiež nebude žiť večne 😉

05.03.2022, 22:23
Ale o Putlera nejde. Toto je politika Ruska.
Putina vyškolil a ako kandidáta postavil Kremel.
To len naše stupídne médiá nevedia pochopit, že za politickými spičkami sú celé skupiny, ktoré ich ovládajú.
AK by tam bol iný ruský prezident, dialo by sa to isté. Rusko sa pádom ZSSR poučilo a dáva si veľký pozor na politikov.
Avšak vzťahy môžu byť za pár rokov opať iné. Záleži však na oboch stranách, nie len na Rusku.
none
73

46. EnaXnaY 05.03.2022, 22:20

Vydržali sme do 89 a veci sa zmenili 😉

Putler tiež nebude žiť večne 😉

06.03.2022, 10:04
Po Putlerovi može nastúpiť dáky jeho nástupca. to nie je výhra. V Rusku sú
takmer všetci sfanatizovaní
none
72

8. EnaXnaY 05.03.2022, 21:36

Ale Boris má pravdu, konflikt s Ruskom by znamenal tretiu svetovú a v podstate zánik civilizácie 😉

Vojna nie je riešenie 😉

06.03.2022, 10:03
Ciže kebyže si velitelom NATO, a Rusko by po Ukrajine išlo si podmanovať ostatné krajiny západnej Europy, tak by si mu pernamentne ustupoval aby si sa vyhol vojne s ním ?
👍: Lemmy
none
86

72. tomas12345 06.03.2022, 10:03

Ciže kebyže si velitelom NATO, a Rusko by po Ukrajine išlo si podmanovať ostatné krajiny západnej Europy, tak by si mu pernamentne ustupoval aby si sa vyhol vojne s ním ?

06.03.2022, 10:33
To sa nedej? Načo fabuluješ?
none
87

86. Boris 06.03.2022, 10:33

To sa nedej? Načo fabuluješ?

06.03.2022, 10:43
S agresormi sa nevyjednáva, ak mu dáš jedno územie, bude chcieť dalšie, a bude to skúšať až dovtedy dokial nezasiahneš... S Ruskom už máme dosť skúseností ako vpadli do Europy a nastolili tu všade komunizmus. Treba byť preto v strehu a predvídať dopredu
none
88

87. tomas12345 06.03.2022, 10:43

S agresormi sa nevyjednáva, ak mu dáš jedno územie, bude chcieť dalšie, a bude to skúšať až dovtedy dokial nezasiahneš... S Ruskom už máme dosť skúseností ako vpadli do Europy a nastolili tu všade komunizmus. Treba byť preto v strehu a predvídať dopredu

06.03.2022, 10:45
Kým sa ľudia mlátili s obuškami, tak si si mohol dovoliť zasiahnuť 😉

Ale v dnešnom jadrovom svete by to znamenalo "koniec sveta" 😉

Takže tvoj zásah by bol fatálny 😉

Na to pamätaj 😉
none
89

87. tomas12345 06.03.2022, 10:43

S agresormi sa nevyjednáva, ak mu dáš jedno územie, bude chcieť dalšie, a bude to skúšať až dovtedy dokial nezasiahneš... S Ruskom už máme dosť skúseností ako vpadli do Europy a nastolili tu všade komunizmus. Treba byť preto v strehu a predvídať dopredu

06.03.2022, 10:45
Opakujem, to sú len tvoje fabulácie, žiadna skutočnosť. A my chceme pre fabulácie riskovať tretiu svetovú vojnu?
Vážne?!
none
91

89. Boris 06.03.2022, 10:45

Opakujem, to sú len tvoje fabulácie, žiadna skutočnosť. A my chceme pre fabulácie riskovať tretiu svetovú vojnu?
Vážne?!

06.03.2022, 10:50
Nie sú to až také fabulácie, ale dosť pravdepodobný scénar vzhladom na minulosť Ruska a súčasný diktátorsky totalitný režim v Rusku...

Takže takto, Rusko nech odíde z Ukrajiny, zníži počet hlavíc na 5000, zbaví sa svojich nadzvukových jadrových rakiet. Ak toto Rusko spraví, príde na rad NATO. Stiahne časť svojich základní z EU.

A pojdeme dalej, každý bude rovnomerne odzbrojovať počet svojich jadrových hlavíc. Rusi majú čo do počtu a technologie jadrových hlavíc dosť navrch oproti NATO, takže sú prví na rade ktorí majú začať zmiernovať napetie.
none
92

91. tomas12345 06.03.2022, 10:50

Nie sú to až také fabulácie, ale dosť pravdepodobný scénar vzhladom na minulosť Ruska a súčasný diktátorsky totalitný režim v Rusku...

Takže takto, Rusko nech odíde z Ukrajiny, zníži počet hlavíc na 5000, zbaví sa svojich nadzvukových jadrových rakiet. Ak toto Rusko spraví, príde na rad NATO. Stiahne časť svojich základní z EU.

A pojdeme dalej, každý bude rovnomerne odzbrojovať počet svojich jadrových hlavíc. Rusi majú čo do počtu a technologie jadrových hlavíc dosť navrch oproti ...

06.03.2022, 10:57
Čiže sme v prdeli... Ak má byť toto postoj západu, tak sa môžeme tešiť na návrat staroveku.......
Mne je to jedno, aj tak na tom nič nezmením, akurát ma mrzí, ze to bude zase iba pre tupú aroganciu a nekonečnú hlúposť.
none
93

92. Boris 06.03.2022, 10:57

Čiže sme v prdeli... Ak má byť toto postoj západu, tak sa môžeme tešiť na návrat staroveku.......
Mne je to jedno, aj tak na tom nič nezmením, akurát ma mrzí, ze to bude zase iba pre tupú aroganciu a nekonečnú hlúposť.

06.03.2022, 15:52
Ciže ak by Rusi išli dalej na západ, máme im neustále ustupovať ?
none
90

87. tomas12345 06.03.2022, 10:43

S agresormi sa nevyjednáva, ak mu dáš jedno územie, bude chcieť dalšie, a bude to skúšať až dovtedy dokial nezasiahneš... S Ruskom už máme dosť skúseností ako vpadli do Europy a nastolili tu všade komunizmus. Treba byť preto v strehu a predvídať dopredu

06.03.2022, 10:47
Komunizmus nikde nebol nastolený, bol socializmus a ten mal tiež svoje nespochybniteľné výhody.
Ak by si dal ľuďom hlasovať, je dosť moˇ%zné, že vačšina by ten socializmus chcela naspať. Čiže toto je strašne biedny argument.
none
26

1. tomas12345 05.03.2022, 18:44

EU spolu s Amerikou zaviedli na Rusko ekonomické sankcie. Prerušili s Ruskom medzibankové obchodovanie cez Swift, a zmrazili mu cash ktoré od Ruska vlastnili. Co to konkrétne znamená a aké ekonomické škody to napácha Rusku ? 1 : Najprv sa pozrime kolko penazí vlastní Ruská centrálna banka - RCB. RCB vlastní v rezervách (cash) 643 miliárd eur, a v aktívach ( cenné papiere s ktorými obchoduje) 54 miliárd eur. Dokopy teda jej majetok je o hodnote 697 miliárd eur. https://www.statista.com/statistic...

05.03.2022, 22:01
Čas ukáže. No podstatne skôr som ochotný veriť tomu, že sa Ukrajina stane neutrálny štát ako tomu, že sa ubráni ruskej armáde.
none
68

26. Boris 05.03.2022, 22:01

Čas ukáže. No podstatne skôr som ochotný veriť tomu, že sa Ukrajina stane neutrálny štát ako tomu, že sa ubráni ruskej armáde.

05.03.2022, 23:04
Ukrajina sa ubráni ruskej agresii.
none
71

26. Boris 05.03.2022, 22:01

Čas ukáže. No podstatne skôr som ochotný veriť tomu, že sa Ukrajina stane neutrálny štát ako tomu, že sa ubráni ruskej armáde.

06.03.2022, 07:44
Tiež si nemyslím že sa Ukrajina ubráni dlhšie než 5 mesiacov. Pokiaľ nedostanú desatisícky protitanových a protileteckých zbraní a nebudú bojovať do posledného muža partizánskym sposobom, neubránia sa.
none
85

71. tomas12345 06.03.2022, 07:44

Tiež si nemyslím že sa Ukrajina ubráni dlhšie než 5 mesiacov. Pokiaľ nedostanú desatisícky protitanových a protileteckých zbraní a nebudú bojovať do posledného muža partizánskym sposobom, neubránia sa.

06.03.2022, 10:32
Ak rusi začnú mať prilis veľké straty, tak začnú bombardovať, o toto ti ide?
none
66

1. tomas12345 05.03.2022, 18:44

EU spolu s Amerikou zaviedli na Rusko ekonomické sankcie. Prerušili s Ruskom medzibankové obchodovanie cez Swift, a zmrazili mu cash ktoré od Ruska vlastnili. Co to konkrétne znamená a aké ekonomické škody to napácha Rusku ? 1 : Najprv sa pozrime kolko penazí vlastní Ruská centrálna banka - RCB. RCB vlastní v rezervách (cash) 643 miliárd eur, a v aktívach ( cenné papiere s ktorými obchoduje) 54 miliárd eur. Dokopy teda jej majetok je o hodnote 697 miliárd eur. https://www.statista.com/statistic...

05.03.2022, 22:51
Rusko: Přítel, nebo hrozba? Veřejná debata v Olomouci

odkaz
none
67

66. Boris 05.03.2022, 22:51

Rusko: Přítel, nebo hrozba? Veřejná debata v Olomouci

https://youtu.be/T5EArVZg_sg

05.03.2022, 23:04
Jasné že Putlerova hrozba.
none
vytvoril dzI/O 2015 - 2024 veľkosť : 316 565 B vygenerované za : 0.341 s táto stránka musí používať koláčiky, aby mohla fungovať... verzia : 1.02 ( 17.4.2024 9:00 ) témy zobrazené : 22 174 230 x jedinečné zobrazenia : 2 541 516 x ip adresa : 18.226.96.61

podpora

stránka má príjem jedine od dobrovoľných podporovateľov

za mesiac 2024 / 4, podporovatelia na reklame naklikali 2,47 € (31 klikov), z toho dnes 0,07 € (0 klikov), ďakujem...

prosím, podpor stvoriteľa
prevodom na účet
SK41 1100 0000 0026 1872 7972
SWIFT: TATRSKBX
názov účtu:
Dziak Maroš, Ing.
banka:
Tatra banka, a.s.
Hodžovo námestie 3
811 06 Bratislava 1
none
cez PayPal
cez Viamo
none
cez Donater
none
poštou
Ing. Maroš Dziak
Budovateľská 67
075 01 Trebišov
Slovensko, EÚ
a teraz pozri, kto prispel