pre správne fungovanie tejto stránky, potrebujem používať cookies...
hoď ma hore
none

Žumpa

nový "Jeruzalem"

sk | en | aA
ak chceš diskutovať, musíš sa... registrovať
ak si zabudol heslo... resetovať heslo

informácia dňa :

tu sa nachádzaš : 

hlavná stránka  /  technika  /  téma

Ruské bombardovanie Clear1

príspevkov
27
zobrazení
216
unikátne
50
tému vytvoril(a) 13.3.2023 21:32 tomas12345
1
13.03.2023, 21:32
odkaz
Tak som uvažoval o tom ruskom letectve. Potom ako má ukrajina manpads a S300, už Ruské lietadlá nemôžu lietať nad UA kontrolovaným územím, lebo by sa vystavovali veľkému riziku zostrelenia manpadsom či S300. Preto jediní sposob ako možu zhadzovať bomby sú laserom navádzané bomby z dialky 7 km od nepriatelskej línie. Tie sú však drahé a Rus ich má nedostatok. Tkzv "hlúpe" neriadené letecké bomby, ktorých majú Rusi na tony, zhadzovať nemôžu. Avšak, ak by Rusi zhadzovali letecké "hlúpe" bomby cez teplovzdušné balóny mohli tým nahradiť bombardéri. Áno, je pravda, že tieto teplovzdušné balóny by boli ľahko zostreliteľné manpadsom a S300, lenže 1 vzdušný balón, ktorý vystúpi do výšky 1 kilometer, stojí len 10 tisíc eur, a ľahko sa vyrába. Rus by bol preto z finančného i materiálneho hladiska vyrábať za desatisícky takýchto balonov, a UA nemá zas tolko Stingerov a S300 rakiet aby nimi hromadne plytvala na Rus balony. Ak by tak spravila, UA protivzdušná obrana by sa za chvílu vyčerpala.

Váš názor ?
none
2

1. tomas12345 13.03.2023, 21:32

https://www.dzio.sk/zumpa/gallery/1678739380.png Tak som uvažoval o tom ruskom letectve. Potom ako má ukrajina manpads a S300, už Ruské lietadlá nemôžu lietať nad UA kontrolovaným územím, lebo by sa vystavovali veľkému riziku zostrelenia manpadsom či S300. Preto jediní sposob ako možu zhadzovať bomby sú laserom navádzané bomby z dialky 7 km od nepriatelskej línie. Tie sú však drahé a Rus ich má nedostatok. Tkzv "hlúpe" neriadené letecké bomby, ktorých majú Rusi na tony, zhadzovať nemôžu. Avšak, ...

13.03.2023, 22:22
Ten balón zostrelia aj puškou

odkaz
none
5

2. omega 13.03.2023, 22:22

Ten balón zostrelia aj puškou

https://www.youtube.com/watch?v=RgMbXbu_Uss

14.03.2023, 08:41
Ok, tak ak bude vo výške 2 km tak uz nie
none
3

1. tomas12345 13.03.2023, 21:32

https://www.dzio.sk/zumpa/gallery/1678739380.png Tak som uvažoval o tom ruskom letectve. Potom ako má ukrajina manpads a S300, už Ruské lietadlá nemôžu lietať nad UA kontrolovaným územím, lebo by sa vystavovali veľkému riziku zostrelenia manpadsom či S300. Preto jediní sposob ako možu zhadzovať bomby sú laserom navádzané bomby z dialky 7 km od nepriatelskej línie. Tie sú však drahé a Rus ich má nedostatok. Tkzv "hlúpe" neriadené letecké bomby, ktorých majú Rusi na tony, zhadzovať nemôžu. Avšak, ...

14.03.2023, 00:08
Načo je dobré dať do názvu témy môj nick?
none
4

3. clear1 14.03.2023, 00:08

Načo je dobré dať do názvu témy môj nick?

14.03.2023, 07:45
Provokácia.
Psychologické hry.
none
6

3. clear1 14.03.2023, 00:08

Načo je dobré dať do názvu témy môj nick?

14.03.2023, 08:42
Aby si si to všimol. Každopádne čo si myslíš o tom čo som napísal ? O bombardovaní z balónov z výšky 2 km ?
none
7

6. tomas12345 14.03.2023, 08:42

Aby si si to všimol. Každopádne čo si myslíš o tom čo som napísal ? O bombardovaní z balónov z výšky 2 km ?

14.03.2023, 14:17
Ešte lacnejšie by bolo terazky sťahovavé vtáctvo odchytávať, do kŕdľov pozväzovať a bombu za nohy im umiestniť!!!
👍: era
9

7. peter67 14.03.2023, 14:17

Ešte lacnejšie by bolo terazky sťahovavé vtáctvo odchytávať, do kŕdľov pozväzovať a bombu za nohy im umiestniť!!!

14.03.2023, 22:56
Dobrý holuby nezvracejííííííííííííííííííííííííííííííí
👍: peter67
none
10

9. Milaníčko 14.03.2023, 22:56

Dobrý holuby nezvracejííííííííííííííííííííííííííííííí

15.03.2023, 07:08
Antabus a borovička je náš každodenný chlebík.
8

1. tomas12345 13.03.2023, 21:32

https://www.dzio.sk/zumpa/gallery/1678739380.png Tak som uvažoval o tom ruskom letectve. Potom ako má ukrajina manpads a S300, už Ruské lietadlá nemôžu lietať nad UA kontrolovaným územím, lebo by sa vystavovali veľkému riziku zostrelenia manpadsom či S300. Preto jediní sposob ako možu zhadzovať bomby sú laserom navádzané bomby z dialky 7 km od nepriatelskej línie. Tie sú však drahé a Rus ich má nedostatok. Tkzv "hlúpe" neriadené letecké bomby, ktorých majú Rusi na tony, zhadzovať nemôžu. Avšak, ...

14.03.2023, 22:52
Rusi Ukrajinskú vzdušnú obranu vyčerpávajú celkom úspešne. Ruské lietadlá nad Ukrajinou lietajú denne, v jednom sa nad Ukrajinou nedávno preletel aj Rigožin. Ukrajina mala na začiatku niekoľko stoviek S300 a čo im to bolo platné? Zničiť Ukrajinský S300 nie je zase až taký veľký problém. Rusi štandardne svoje S300/400 chránia Pantsir-om S, ale Ukrajina ho nemá.
1. V prvej vlne pošleš klamné ciele, tie aktivujú S300-vky, čím odhalia svoje pozície.
2. V druhej vlne pošleš skutočné rakety, alebo Lancety na odhalené pozície S300 ktoré pred chvíľou vystrieľali muníciu a sú bezbranné.
3. ...a môžeš lietať...

Manpadsy sú ukrajincami hromadne predávané na čiernom trhu. Prečo by ich míňali keď na nevystrelenom môžu zarobiť.. Veď si uvedom... USA už Ukrajine dodalo toľko mampads, že Rusko už pomaly nemalo mať nič čo by lietalo. Kde sa podeli keď Ukrajina žiada ďalšie?

Ale balóny nie sú zlý nápad. Nie ako jediný nosič bômb, skôr ako doplnenie. Mohli by zhadzovať nad územiami kde ešte Ukrajina má funkčnú PVO. Len presnosť zásahu by z tej výšky mohol byť problém. Kvôli civilistom
none
11

8. clear1 14.03.2023, 22:52

Rusi Ukrajinskú vzdušnú obranu vyčerpávajú celkom úspešne. Ruské lietadlá nad Ukrajinou lietajú denne, v jednom sa nad Ukrajinou nedávno preletel aj Rigožin. Ukrajina mala na začiatku niekoľko stoviek S300 a čo im to bolo platné? Zničiť Ukrajinský S300 nie je zase až taký veľký problém. Rusi štandardne svoje S300/400 chránia Pantsir-om S, ale Ukrajina ho nemá.
1. V prvej vlne pošleš klamné ciele, tie aktivujú S300-vky, čím odhalia svoje pozície.
2. V druhej vlne pošleš skutočné rakety, ale...

16.03.2023, 10:47
"1. V prvej vlne pošleš klamné ciele, tie aktivujú S300-vky, čím odhalia svoje pozície."

A čo sú to tie klamné ciele ? Ide o drony, či delostrelecké náboje ? No tieto majú inú rýchlosť než stíhačky, takže Ukrajinci by dokázali na základe radarového sledovania ktoré sníma rýchlosť objektu, zistiť, či ide o stíhačku, alebo len o nejaký dron/delostrelecký náboj...... Navyše radar ti sníma aj smer, aj nadmorskú výšku, a podla menenia nadmorskej výšky sledovaného ciela vieš určiť či ide o lietadlo alebo o delostrelecký náboj. Takže som skeptický k tomu, či sa Ukrajinci nechávajú nachytať klamnými cielmi..........
______________

"2. V druhej vlne pošleš skutočné rakety, alebo Lancety na odhalené pozície"

Ked radar vystrelí rakety, myslíš si že potom čaká minúty na mieste, na príchod ruských rakiet, dronov ? No určite nie, zmení svoju pozíciu.
______________

"Manpadsy sú ukrajincami hromadne predávané na čiernom trhu. Prečo by ich míňali keď na nevystrelenom môžu zarobiť"

Niečo možno predajú, ale určite nezanedbatelná časť zostane na Ukrajinskom území, a vzhladom k tomu že UA dostala veľké zásielky, tak stačí aj ked na obranu zostane malá časť, tak táto malá časť zostane dostatočnou hrozbou pre lietadlá. Nakoniec, ved aj proruské zdroje ako sknewsfront či topwar.ru uznávajú že lietadlá nelietajú nad nepriatelským územím, ale používajú riadené rakety.....

________________

No zhadzovanie balonmi by bolo presnejšie než zhadzovanie bomb lietadlami. Mám na mysli čo sa týka zhadzovania neriadenej munície.
none
12

11. tomas12345 16.03.2023, 10:47

"1. V prvej vlne pošleš klamné ciele, tie aktivujú S300-vky, čím odhalia svoje pozície."

A čo sú to tie klamné ciele ? Ide o drony, či delostrelecké náboje ? No tieto majú inú rýchlosť než stíhačky, takže Ukrajinci by dokázali na základe radarového sledovania ktoré sníma rýchlosť objektu, zistiť, či ide o stíhačku, alebo len o nejaký dron/delostrelecký náboj...... Navyše radar ti sníma aj smer, aj nadmorskú výšku, a podla menenia nadmorskej výšky sledovaného ciela vieš určiť či ide o lie...

16.03.2023, 11:39
Tomáško.
-Ked radar vystrelí rakety, myslíš si že potom čaká minúty na mieste, na príchod ruských rakiet, dronov ? No určite nie, zmení svoju pozíciu.-
Ešte som nevidel tak radary strieľať,
ako oni strieľajú, ako oni strieľajú
ukrajinské na ruské ciele.
Nehraj sa už na vojačika, proste kašli na to. Rieš niečo iné, napr, mne včera prišlo oznámenie, že mi dvíhajú cenu vody o 16,8% a ak chcem, tak si mám sám zdvihnúť mesačnú platbu, aby som nemal ku koncu roka mocný nedoplatok.
13

12. peter67 16.03.2023, 11:39

Tomáško.
-Ked radar vystrelí rakety, myslíš si že potom čaká minúty na mieste, na príchod ruských rakiet, dronov ? No určite nie, zmení svoju pozíciu.-
Ešte som nevidel tak radary strieľať,
ako oni strieľajú, ako oni strieľajú
ukrajinské na ruské ciele.
Nehraj sa už na vojačika, proste kašli na to. Rieš niečo iné, napr, mne včera prišlo oznámenie, že mi dvíhajú cenu vody o 16,8% a ak chcem, tak si mám sám zdvihnúť mesačnú platbu, aby som nemal ku koncu roka mocný nedoplatok....

16.03.2023, 13:22

Slovičkáriť si pod na DF. Aha, tam už nemáš prístup,
Ale špeciálne pre teba, budem to písať ešte podrobnejšie, a budem si dávať sakramentsky pozor na jednotlivé výrazy, aby tomu mohli pochopiť nielen tí čo sa venujú vojenským diskusiam, ale aj úplne laici tebe podobní, ktorým pokial nedáš učebnicové výrazy nepochopia tomu
súhlasí: peter67
none
15

13. tomas12345 16.03.2023, 13:22


Slovičkáriť si pod na DF. Aha, tam už nemáš prístup,
Ale špeciálne pre teba, budem to písať ešte podrobnejšie, a budem si dávať sakramentsky pozor na jednotlivé výrazy, aby tomu mohli pochopiť nielen tí čo sa venujú vojenským diskusiam, ale aj úplne laici tebe podobní, ktorým pokial nedáš učebnicové výrazy nepochopia tomu

16.03.2023, 13:35
Tomáško, ty si presne ako Jeho múdrosť!!! Ked dal pokyn na kontrolu pri každom výstupe a vstupe do okresu!!!! Ešte raz pri každom vstupe a výstupe!!! No a na druhý den jasne povedal, že ON MYSLEL nie každého, ale iba sporadicky, aby sa na cestách nekonali kolony a zápchy.
Nuž pochop, že nie každý chápe veľkosť a myšlienky teba a aj Jeho múdrosti. Niektorí (napr. ja) nevedia, že pod radarom si nemusím predstavovať iba radar, ale aj nejaké raketomety, PVO...
Ja som bol Tomáško pri vojakoch a statočne som bránil našu vtedy ešte spoločnú vlasť Cechov a Slovákov ked vypukla Vojna v zálive (prvá).
Tam ma naučili - vydaj rozkaz....potom povieš - zopakujte rozkaz a až ked sa uistíš, že zopakoval rozkaz vydáš povel vykonajte!!!
U teba je to asi takto:
Vypáľte rakety z PVO a okamžite premiestnite radar na novú pozíciu!!!
A stalo by sa. Rozkaz by bol vyplnený, iba ty by si nariekal, že si myslel premiestniť PVO a že nikto nerozumie tvojmu jasnozrivému géniu.
16

15. peter67 16.03.2023, 13:35

Tomáško, ty si presne ako Jeho múdrosť!!! Ked dal pokyn na kontrolu pri každom výstupe a vstupe do okresu!!!! Ešte raz pri každom vstupe a výstupe!!! No a na druhý den jasne povedal, že ON MYSLEL nie každého, ale iba sporadicky, aby sa na cestách nekonali kolony a zápchy.
Nuž pochop, že nie každý chápe veľkosť a myšlienky teba a aj Jeho múdrosti. Niektorí (napr. ja) nevedia, že pod radarom si nemusím predstavovať iba radar, ale aj nejaké raketomety, PVO...
Ja som bol Tomáško pri vojakoch a...

16.03.2023, 14:28
Musíš to mať ťažké, ved ty nerozumieš množstvu bežne hovorených výrazov. A výraz "Ukrajina vypálila rakety" ako tomu chápeš, chápeš tomu vobec, alebo si sa znovu zasekol v chápaní ?
none
18

16. tomas12345 16.03.2023, 14:28

Musíš to mať ťažké, ved ty nerozumieš množstvu bežne hovorených výrazov. A výraz "Ukrajina vypálila rakety" ako tomu chápeš, chápeš tomu vobec, alebo si sa znovu zasekol v chápaní ?

16.03.2023, 14:51
Chápal som to tak, že Ukrajina vypália rakety a tie padli do Poľska a tiež bolo povedané, že to padli ruské rakety!!! Tak som tomu chápal tak, že do Poľska padli ruské rakety.
Som odseknutý v chápaní?
19

18. peter67 16.03.2023, 14:51

Chápal som to tak, že Ukrajina vypália rakety a tie padli do Poľska a tiež bolo povedané, že to padli ruské rakety!!! Tak som tomu chápal tak, že do Poľska padli ruské rakety.
Som odseknutý v chápaní?

16.03.2023, 14:52
Boli to ruské rakety, lebo boli vyrobené v Rusku! 🙂
súhlasí: peter67
none
20

19. era 16.03.2023, 14:52

Boli to ruské rakety, lebo boli vyrobené v Rusku! 🙂

16.03.2023, 15:00
...a mala začať tretia svetová!!! Lebo keby ich Rus nevyrobil, tak by ich nikto na krajinu NATO vypálil!!! Všetci vieme, že na vine bol, je a vždy bude Rus!!!
👍: era
21

20. peter67 16.03.2023, 15:00

...a mala začať tretia svetová!!! Lebo keby ich Rus nevyrobil, tak by ich nikto na krajinu NATO vypálil!!! Všetci vieme, že na vine bol, je a vždy bude Rus!!!

16.03.2023, 15:02
Máš progresívny pohľad.
Možno by ťa opäť prijali u ČuHH. 🙂
👍: peter67
none
22

21. era 16.03.2023, 15:02

Máš progresívny pohľad.
Možno by ťa opäť prijali u ČuHH. 🙂

16.03.2023, 15:04
Možno, ale ešte nenastal čas, až najskôr v decembri.
Nech si tam oddýchnu a nachystajú sa na nový progresívny vetrík, ktorý im bude ovievať ich zatuchnuté zadky. Po voľbách. Pôjdu ku Turkovi.
23

18. peter67 16.03.2023, 14:51

Chápal som to tak, že Ukrajina vypália rakety a tie padli do Poľska a tiež bolo povedané, že to padli ruské rakety!!! Tak som tomu chápal tak, že do Poľska padli ruské rakety.
Som odseknutý v chápaní?

16.03.2023, 15:08
Ukrajina = odpalovacie zariadenie ????
none
24

23. tomas12345 16.03.2023, 15:08

Ukrajina = odpalovacie zariadenie ????

16.03.2023, 15:13
Nie!! Vojenská základna=odpaľovacie zariadenie.
25

24. peter67 16.03.2023, 15:13

Nie!! Vojenská základna=odpaľovacie zariadenie.

16.03.2023, 15:34
Neviem či trpíš nechápavostou, ale ja som sa ťa pýtal na výraz "UKRAJINA vypálila rakety"
none
26

25. tomas12345 16.03.2023, 15:34

Neviem či trpíš nechápavostou, ale ja som sa ťa pýtal na výraz "UKRAJINA vypálila rakety"

16.03.2023, 16:27
No nepýtal si sa!!! Ani si tu nedokázal, že Zem je plochá!!!
Ak sa pýtaš, tak daj otáznik.
Si zapamätaj, výraz nie je otázkou, výraz je výrazom a dokazuje sa jeho pravdivosť.
Pamätáš si z matematiky na niektoré výrazy?
27

26. peter67 16.03.2023, 16:27

No nepýtal si sa!!! Ani si tu nedokázal, že Zem je plochá!!!
Ak sa pýtaš, tak daj otáznik.
Si zapamätaj, výraz nie je otázkou, výraz je výrazom a dokazuje sa jeho pravdivosť.
Pamätáš si z matematiky na niektoré výrazy?

16.03.2023, 18:32
Pýtal, citujem : "A výraz "Ukrajina vypálila rakety" ako tomu chápeš, chápeš tomu vobec, alebo si sa znovu zasekol v chápaní ?"

none
14

12. peter67 16.03.2023, 11:39

Tomáško.
-Ked radar vystrelí rakety, myslíš si že potom čaká minúty na mieste, na príchod ruských rakiet, dronov ? No určite nie, zmení svoju pozíciu.-
Ešte som nevidel tak radary strieľať,
ako oni strieľajú, ako oni strieľajú
ukrajinské na ruské ciele.
Nehraj sa už na vojačika, proste kašli na to. Rieš niečo iné, napr, mne včera prišlo oznámenie, že mi dvíhajú cenu vody o 16,8% a ak chcem, tak si mám sám zdvihnúť mesačnú platbu, aby som nemal ku koncu roka mocný nedoplatok....

16.03.2023, 13:30
Bežne sa používa výraz "vojenská základna vystrelila rakety". Normálny človek tomuto výrazu chápe ako že nejaký vojensky prostriedok na základni, alebo blízko nej vystrelil rakety. A nezapodieva sa nad týmto výrazom. Imbecilovia sa však začnú zapodievať, vrtat do toho, ved ako je možné aby základna, teda obyčajná stavba dokázala strielať rakety ? Dokážu budovy ako opevnené múry strielať rakety ? A idú slovičkáriť, proti bežne hovorenému výrazu
none
17

14. tomas12345 16.03.2023, 13:30

Bežne sa používa výraz "vojenská základna vystrelila rakety". Normálny človek tomuto výrazu chápe ako že nejaký vojensky prostriedok na základni, alebo blízko nej vystrelil rakety. A nezapodieva sa nad týmto výrazom. Imbecilovia sa však začnú zapodievať, vrtat do toho, ved ako je možné aby základna, teda obyčajná stavba dokázala strielať rakety ? Dokážu budovy ako opevnené múry strielať rakety ? A idú slovičkáriť, proti bežne hovorenému výrazu

16.03.2023, 14:46
Nuž máš zaiste pravdu, presne takú istú ako s plochou zemou.
Pár ľudí slovičkári, ale všetci vedia, že zem je plochá.
vytvoril dzI/O 2015 - 2024 veľkosť : 138 009 B vygenerované za : 0.408 s táto stránka musí používať koláčiky, aby mohla fungovať... témy zobrazené : 22 116 815 x jedinečné zobrazenia : 2 540 122 x ip adresa : 18.222.67.251

podpora

stránka má príjem jedine od dobrovoľných podporovateľov

za mesiac 2024 / 4, podporovatelia na reklame naklikali 2,01 € (24 klikov), z toho dnes 0,05 € (0 klikov), ďakujem...

prosím, podpor stvoriteľa
prevodom na účet
SK41 1100 0000 0026 1872 7972
SWIFT: TATRSKBX
názov účtu:
Dziak Maroš, Ing.
banka:
Tatra banka, a.s.
Hodžovo námestie 3
811 06 Bratislava 1
none
cez PayPal
cez Viamo
none
cez Donater
none
poštou
Ing. Maroš Dziak
Budovateľská 67
075 01 Trebišov
Slovensko, EÚ
a teraz pozri, kto prispel