pre správne fungovanie tejto stránky, potrebujem používať cookies...
hoď ma hore
none

Žumpa

nový "Jeruzalem"

sk | en | aA
ak chceš diskutovať, musíš sa... registrovať
ak si zabudol heslo... resetovať heslo

informácia dňa :

tu sa nachádzaš : 

hlavná stránka  /  rôzne  /  téma

Mierová a vojnová propaganda: značka "ten správny názor si urobte sami"?

príspevkov
45
zobrazení
2 830
unikátne
295
tému vytvoril(a) 4.4.2022 11:12 astro
1
04.04.2022, 11:12
Je to naozaj tak , že média nechávajú na vaše voľné úvahy o tom , čo vám denne servirujú?
Najlepšia informácia je taká z ktorej si správny "uzáver" urobíte sami. Aký musí byť človek , aby bol schoný kritického myslenia?
none
2

1. astro 04.04.2022, 11:12

Je to naozaj tak , že média nechávajú na vaše voľné úvahy o tom , čo vám denne servirujú? Najlepšia informácia je taká z ktorej si správny "uzáver" urobíte sami. Aký musí byť človek , aby bol schoný kritického myslenia?

04.04.2022, 11:24
Ak chceš mať kritické myslenie nepozeraj "len "na svoj prospech
súhlasí: astro , Milaníčko
👍: Boris
none
5

2. djjaro 04.04.2022, 11:24

Ak chceš mať kritické myslenie nepozeraj "len "na svoj prospech

04.04.2022, 11:29
djjaro myslíš , že kritické myslenie je zárukou prospechu. Predpokladám, že rozlišuješ rozdiel v pojmoch "prospech" a "úspech".
none
7

5. astro 04.04.2022, 11:29

djjaro myslíš , že kritické myslenie je zárukou prospechu. Predpokladám, že rozlišuješ rozdiel v pojmoch "prospech" a "úspech".

04.04.2022, 11:30
Vďaka prospechu máš úspech
none
9

7. djjaro 04.04.2022, 11:30

Vďaka prospechu máš úspech

04.04.2022, 11:36
Ale najviac ide o to ako dokážeš nad vecami špekulovať
súhlasí: ninka
none
12

9. djjaro 04.04.2022, 11:36

Ale najviac ide o to ako dokážeš nad vecami špekulovať

04.04.2022, 11:39
djjaro .... máš na mysli analytické myslenie a syntetickú realizáciu výsledkov analýzi?
none
15

12. astro 04.04.2022, 11:39

djjaro .... máš na mysli analytické myslenie a syntetickú realizáciu výsledkov analýzi?

04.04.2022, 11:41
Vo všeobecnosti áno
none
10

7. djjaro 04.04.2022, 11:30

Vďaka prospechu máš úspech

04.04.2022, 11:36
djjaro .... a čo ľudská závisť v konečnom dôsledku?
none
18

10. astro 04.04.2022, 11:36

djjaro .... a čo ľudská závisť v konečnom dôsledku?

04.04.2022, 11:44
Je to ľudská vlastnosť
none
21

18. djjaro 04.04.2022, 11:44

Je to ľudská vlastnosť

04.04.2022, 11:47
Niekedy jej vyhovieš...lebo ťa ochráni
Niekedy ťa presvedčí že ťa oklamala
none
3

1. astro 04.04.2022, 11:12

Je to naozaj tak , že média nechávajú na vaše voľné úvahy o tom , čo vám denne servirujú? Najlepšia informácia je taká z ktorej si správny "uzáver" urobíte sami. Aký musí byť človek , aby bol schoný kritického myslenia?

04.04.2022, 11:26
Predpokladám, že všetci ktorí ste tu, nepochybujete o svojej schopnosti kritický myslieť. U normálneho jedinca ľudskej spoločnosti je schopnosť kritického myslenia predpokladom úspešného začlenenia sa v spoločnosti. Pravda preto , aby kritické myslenie prinieslo úspech jednotlivcovi , musí človek spĺňať určité podmienky svojho mentálneho vybavenia.
none
4

3. astro 04.04.2022, 11:26

Predpokladám, že všetci ktorí ste tu, nepochybujete o svojej schopnosti kritický myslieť. U normálneho jedinca ľudskej spoločnosti je schopnosť kritického myslenia predpokladom úspešného začlenenia sa v spoločnosti. Pravda preto , aby kritické myslenie prinieslo úspech jednotlivcovi , musí človek spĺňať určité podmienky svojho mentálneho vybavenia.

04.04.2022, 11:28
Kritické myslenie v tomto režime nie je žiadané.
Občan musí veriť reklame, ako aj mediálnej a politickej propagande. Ak tak robiť nebude a bude sa zaoberať kritickým myslením, zničí systém ekonomicky, aj politicky.
none
6

3. astro 04.04.2022, 11:26

Predpokladám, že všetci ktorí ste tu, nepochybujete o svojej schopnosti kritický myslieť. U normálneho jedinca ľudskej spoločnosti je schopnosť kritického myslenia predpokladom úspešného začlenenia sa v spoločnosti. Pravda preto , aby kritické myslenie prinieslo úspech jednotlivcovi , musí človek spĺňať určité podmienky svojho mentálneho vybavenia.

04.04.2022, 11:29
Výbava nieje až tak dôležitá keď aj vedca môžeš" okefat"
none
8

6. djjaro 04.04.2022, 11:29

Výbava nieje až tak dôležitá keď aj vedca môžeš" okefat"

04.04.2022, 11:35
djjaro- to máš úplnú pravdu. Sú známe prípady , keď vedec v bežnom živote je úpné nemehlo, hovorí s , že génia od blázna oddeľuje iba nula. Tu by som sa opýtal , kto je schopný kritického myslenia a rientácie sa v spoločenských procesoch?
none
13

8. astro 04.04.2022, 11:35

djjaro- to máš úplnú pravdu. Sú známe prípady , keď vedec v bežnom živote je úpné nemehlo, hovorí s , že génia od blázna oddeľuje iba nula. Tu by som sa opýtal , kto je schopný kritického myslenia a rientácie sa v spoločenských procesoch?

04.04.2022, 11:39
Každý kto uzná že nieje dokonalý vo svojom myslení
👍: astro
none
14

13. djjaro 04.04.2022, 11:39

Každý kto uzná že nieje dokonalý vo svojom myslení

04.04.2022, 11:40
+ - stále je čo zlepšovať
none
16

3. astro 04.04.2022, 11:26

Predpokladám, že všetci ktorí ste tu, nepochybujete o svojej schopnosti kritický myslieť. U normálneho jedinca ľudskej spoločnosti je schopnosť kritického myslenia predpokladom úspešného začlenenia sa v spoločnosti. Pravda preto , aby kritické myslenie prinieslo úspech jednotlivcovi , musí človek spĺňať určité podmienky svojho mentálneho vybavenia.

04.04.2022, 11:42
Ja vlastne neviem, čo je to "kriticky myslieť".

Pre mňa myslenie samo je proste schopnosť dávať veci do súvislostí. A to možno robiť primerane skutočnosti, alebo bezohľadne voči skutočnosti.
none
17

16. era 04.04.2022, 11:42

Ja vlastne neviem, čo je to "kriticky myslieť".

Pre mňa myslenie samo je proste schopnosť dávať veci do súvislostí. A to možno robiť primerane skutočnosti, alebo bezohľadne voči skutočnosti.

04.04.2022, 11:43
Braček ...nedajte sa ojebat...o Tom je kritické myslenie
none
20

17. djjaro 04.04.2022, 11:43

Braček ...nedajte sa ojebat...o Tom je kritické myslenie

04.04.2022, 11:45
Takže "kritickým" nazývate proste normálne ľudské myslenie?
A nekritickým čo? Dogmatickú vieru?
👍: astro
none
22

20. era 04.04.2022, 11:45

Takže "kritickým" nazývate proste normálne ľudské myslenie?
A nekritickým čo? Dogmatickú vieru?

04.04.2022, 11:47
Vieru bezpochybností nepoznám
none
23

22. djjaro 04.04.2022, 11:47

Vieru bezpochybností nepoznám

04.04.2022, 11:49
Dogmaticka viera je viera ktorej veríš na základe informácií ktoré nemôžeš overiť
none
25

20. era 04.04.2022, 11:45

Takže "kritickým" nazývate proste normálne ľudské myslenie?
A nekritickým čo? Dogmatickú vieru?

04.04.2022, 11:54
era práve dogmatizmus vedie k najtvrdšiemu boju s kritickým myslením.
👍: djjaro
none
27

17. djjaro 04.04.2022, 11:43

Braček ...nedajte sa ojebat...o Tom je kritické myslenie

04.04.2022, 11:58
djjaro - tak to robia v "suteréne" , ale je to podmienka prežitia.
👍: djjaro
none
28

27. astro 04.04.2022, 11:58

djjaro - tak to robia v "suteréne" , ale je to podmienka prežitia.

04.04.2022, 11:59
Každá stavba začína od spodu
súhlasí: astro
none
29

28. djjaro 04.04.2022, 11:59

Každá stavba začína od spodu

04.04.2022, 12:02
A aj končí na spodku
none
24

16. era 04.04.2022, 11:42

Ja vlastne neviem, čo je to "kriticky myslieť".

Pre mňa myslenie samo je proste schopnosť dávať veci do súvislostí. A to možno robiť primerane skutočnosti, alebo bezohľadne voči skutočnosti.

04.04.2022, 11:51
era predpokladám , že vieš , že kritický myslieť nie je schopnosť kritizovať za každú cenu , aby si svojou kritikou zahnal odporcov do kúta, ale skôr ide o to, aby si ho vyviedol na cesu reality aby dokázal chápať procesy bez tvojej pomoci.
👍: djjaro
none
26

24. astro 04.04.2022, 11:51

era predpokladám , že vieš , že kritický myslieť nie je schopnosť kritizovať za každú cenu , aby si svojou kritikou zahnal odporcov do kúta, ale skôr ide o to, aby si ho vyviedol na cesu reality aby dokázal chápať procesy bez tvojej pomoci.

04.04.2022, 11:54
Nuž, myslím, že ten prívlastok "kritické" je voči mysleniu nepatričný. Ale zrejme to tiež zodpovedá našej popletenej dobe.
none
30

26. era 04.04.2022, 11:54

Nuž, myslím, že ten prívlastok "kritické" je voči mysleniu nepatričný. Ale zrejme to tiež zodpovedá našej popletenej dobe.

04.04.2022, 12:04
era myslím, že tak by to platilo i v starom Ríme a nielen teraz. Vždy boli takí , čo dobu zaplietali pre tých ktorí mali byť popletení. Vydíš tam rozdiel okrem toho aké prostriedky sa používali?
none
31

30. astro 04.04.2022, 12:04

era myslím, že tak by to platilo i v starom Ríme a nielen teraz. Vždy boli takí , čo dobu zaplietali pre tých ktorí mali byť popletení. Vydíš tam rozdiel okrem toho aké prostriedky sa používali?

04.04.2022, 12:23
Vidieť do starého Ríma, to je niečo, čo závisí na informáciách, prenesených z tej doby do našej. Niekto ich má viac, niekto menej. Čím menej informácií, tým plytší obraz.
súhlasí: astro
none
32

31. era 04.04.2022, 12:23

Vidieť do starého Ríma, to je niečo, čo závisí na informáciách, prenesených z tej doby do našej. Niekto ich má viac, niekto menej. Čím menej informácií, tým plytší obraz.

04.04.2022, 13:14
era - máš pravdu pohľad do histórie nie je jednoduchý. No pochopenie historických udalosti sa môže diať cez skladanie "čriepkov" minulosti , alebo analýzou javov. Samozrejme vždy to nakoniec je syntéza oboch procesov. Rád čítam literatúru na podobné témy a je len na čitateľovi akú ma vierohodnosť jeho výber zdroja informácii. To je však veľmi subjektívny proces a závisí od mnohých faktorov. Však iste vieš , že mnohé historické javy sú predmetom škriepok nielen desaťročia.
none
34

32. astro 04.04.2022, 13:14

era - máš pravdu pohľad do histórie nie je jednoduchý. No pochopenie historických udalosti sa môže diať cez skladanie "čriepkov" minulosti , alebo analýzou javov. Samozrejme vždy to nakoniec je syntéza oboch procesov. Rád čítam literatúru na podobné témy a je len na čitateľovi akú ma vierohodnosť jeho výber zdroja informácii. To je však veľmi subjektívny proces a závisí od mnohých faktorov. Však iste vieš , že mnohé historické javy sú predmetom škriepok nielen desaťročia.

05.04.2022, 10:56
Ty chceš vedieť odkiaľ sme prišli a kam smerujeme?
none
35

34. djjaro 05.04.2022, 10:56

Ty chceš vedieť odkiaľ sme prišli a kam smerujeme?

05.04.2022, 10:59
Prišli sme z maternice a smerujeme do hrobu 😉
none
36

35. EnaXnaY 05.04.2022, 10:59

Prišli sme z maternice a smerujeme do hrobu 😉

05.04.2022, 11:00
Skôr ten prvý človek tak neprišiel
none
37

35. EnaXnaY 05.04.2022, 10:59

Prišli sme z maternice a smerujeme do hrobu 😉

05.04.2022, 11:00
Pchá
none
38

37. era 05.04.2022, 11:00

Pchá

05.04.2022, 11:01
Komu a kam sa pchá?
39

38. peter67 05.04.2022, 11:01

Komu a kam sa pchá?

05.04.2022, 11:03
Keď je človek hladný tak si sám pchá do úst
none
41

39. djjaro 05.04.2022, 11:03

Keď je človek hladný tak si sám pchá do úst

05.04.2022, 11:04
Na gastre ani hladný nie si a tiež ti tam pchajú.
👍: djjaro
42

41. peter67 05.04.2022, 11:04

Na gastre ani hladný nie si a tiež ti tam pchajú.

05.04.2022, 11:05
A nalačno
A máš na výber za poplatok tenšia hadica...bez poplatku hrubšia
súhlasí: peter67
none
44

42. djjaro 05.04.2022, 11:05

A nalačno
A máš na výber za poplatok tenšia hadica...bez poplatku hrubšia

05.04.2022, 11:13
A ešte musíš sledovať, či náhodou nebol pred tebou niekto na vyšetrenie hrubého čreva!!!!
👍: djjaro
45

44. peter67 05.04.2022, 11:13

A ešte musíš sledovať, či náhodou nebol pred tebou niekto na vyšetrenie hrubého čreva!!!!

05.04.2022, 11:20
Fuj
none
40

38. peter67 05.04.2022, 11:01

Komu a kam sa pchá?

05.04.2022, 11:04
To bolo citoslovce, nie sloveso!!!
none
43

40. era 05.04.2022, 11:04

To bolo citoslovce, nie sloveso!!!

05.04.2022, 11:11
Prestaň ty úchyl do mňa slovesom, vari ja do teba citoslovcom búšim?
👍: era
11

1. astro 04.04.2022, 11:12

Je to naozaj tak , že média nechávajú na vaše voľné úvahy o tom , čo vám denne servirujú? Najlepšia informácia je taká z ktorej si správny "uzáver" urobíte sami. Aký musí byť človek , aby bol schoný kritického myslenia?

04.04.2022, 11:39
K tomu, aby človek mohol správne vecne myslieť o veciach, ktoré mu prináša svet, je potrebné, aby mal čo najširší pojmový záber, aby dokázal byť pozorný, bdelý na všetko, čo je vo svete. K tomu samozrejme, aby mal v detstve dobrých vychovávateľov, ktorí ho naučia dobré zásady a aby nebol svojhlavý, ješitný, dogmatický a domýšľavý.
súhlasí: astro , ninka
none
19

11. era 04.04.2022, 11:39

K tomu, aby človek mohol správne vecne myslieť o veciach, ktoré mu prináša svet, je potrebné, aby mal čo najširší pojmový záber, aby dokázal byť pozorný, bdelý na všetko, čo je vo svete. K tomu samozrejme, aby mal v detstve dobrých vychovávateľov, ktorí ho naučia dobré zásady a aby nebol svojhlavý, ješitný, dogmatický a domýšľavý.

04.04.2022, 11:45
era - čakal so na takéto atribúty individuálnych a spoločenských faktorov , ktoré formujú osobnosť jednotlivca. Toto sa dnes zúžuje na len na individuálne vlastnosti ako podmienka úspechu.
none
33

1. astro 04.04.2022, 11:12

Je to naozaj tak , že média nechávajú na vaše voľné úvahy o tom , čo vám denne servirujú? Najlepšia informácia je taká z ktorej si správny "uzáver" urobíte sami. Aký musí byť človek , aby bol schoný kritického myslenia?

05.04.2022, 08:29
Iste nie je najľahšie nájsť nejaký ten stred. Odosobniť sa. Nepodľahnúť náhlej emócii z toho, čo vidíme, aký sme mali názor či čo presadzujeme.
Osobne, nemám dobrý pocit, ak médiá vopred uvádzajú vlastný názor skrz reportáž, komentár, ak tlačia svojho diváka do mienky, kt. prezentujú. A keď si premietneš viaceré tv noviny a tam je to o tom istom, akoby išli podľa preddiktovanej predlohy, vtedy na tom niečo naozaj smrdí. Ako to je s tými rybami?

Kedysi som bola strašne naivná, možno aj dnes som, ale už nie natoľko, že zhltnem prvotné informácie za realitu či pravdu.

Raz som pozerala skutočný príbeh a v ňom, médiá uviedli údajného páchateľa trestného činu. Neskôr bol zbavený obvinení, ale prišiel o rodinu, priateľov, kolegov, tú špinu, čo naňho prvotne uvalili pre nejasné dôkazy, čo na jeho meno nakydali, zmyť nedokázal.
súhlasí: era
none
vytvoril dzI/O 2015 - 2024 veľkosť : 182 185 B vygenerované za : 0.286 s táto stránka musí používať koláčiky, aby mohla fungovať... verzia : 1.02 ( 17.4.2024 9:00 ) témy zobrazené : 22 169 740 x jedinečné zobrazenia : 2 541 478 x ip adresa : 3.144.96.159

podpora

stránka má príjem jedine od dobrovoľných podporovateľov

za mesiac 2024 / 4, podporovatelia na reklame naklikali 2,44 € (31 klikov), z toho dnes 0,04 € (0 klikov), ďakujem...

prosím, podpor stvoriteľa
prevodom na účet
SK41 1100 0000 0026 1872 7972
SWIFT: TATRSKBX
názov účtu:
Dziak Maroš, Ing.
banka:
Tatra banka, a.s.
Hodžovo námestie 3
811 06 Bratislava 1
none
cez PayPal
cez Viamo
none
cez Donater
none
poštou
Ing. Maroš Dziak
Budovateľská 67
075 01 Trebišov
Slovensko, EÚ
a teraz pozri, kto prispel