pre správne fungovanie tejto stránky, potrebujem používať cookies...
hoď ma hore
none

Žumpa

nový "Jeruzalem"

sk | en | aA
ak chceš diskutovať, musíš sa... registrovať
ak si zabudol heslo... resetovať heslo

informácia dňa :

tu sa nachádzaš : 

hlavná stránka  /  politika  /  téma

Mičev naložil fašistom

príspevkov
119
zobrazení
699
unikátne
52
tému vytvoril(a) 9.9.2023 11:07 Lemmy
1
09.09.2023, 11:07
Je to video záznam z TV.

odkaz
none
2

1. Lemmy 09.09.2023, 11:07

Je to video záznam z TV. https://www.facebook.com/watch/?v=319587217130065

09.09.2023, 11:24
Veru naložil!!!
Benito sa musí v hrobe obracať!!!
3

1. Lemmy 09.09.2023, 11:07

Je to video záznam z TV. https://www.facebook.com/watch/?v=319587217130065

09.09.2023, 11:39
Lemmy, záznam z ktorej Tv? To, že kľúčovú úlohu v organizovaní SNP mali komunisti je fakt. Dôvod však nie je ideologický, ale prozaický - v tej dobe boli najlepšie organizovanou silou, ktorá to mohla urobiť. Pravdou však je aj to, že ani zďaleka v tom neboli osamotení /Vianočná dohoda.../
Súhlasím však s odsúdením štýlu Blahovho prejavu /to platí o jeho vyjadreniach všeobecnejšie/, a rovnako tvrdím, že bol účelovým... miestami zavádzajúci...
none
4

3. J.Tull 09.09.2023, 11:39

Lemmy, záznam z ktorej Tv? To, že kľúčovú úlohu v organizovaní SNP mali komunisti je fakt. Dôvod však nie je ideologický, ale prozaický - v tej dobe boli najlepšie organizovanou silou, ktorá to mohla urobiť. Pravdou však je aj to, že ani zďaleka v tom neboli osamotení /Vianočná dohoda.../
Súhlasím však s odsúdením štýlu Blahovho prejavu /to platí o jeho vyjadreniach všeobecnejšie/, a rovnako tvrdím, že bol účelovým... miestami zavádzajúci...

09.09.2023, 14:40
Neviem, z ktorej televízie je záznam.
👍: J.Tull
none
5

4. Lemmy 09.09.2023, 14:40

Neviem, z ktorej televízie je záznam.

09.09.2023, 15:15
Až sa zas budú básne čítať
a v ľuďoch ľudí poznáš zas,
až roztopí sa v mútnych vodách
jesenný sneh a jarný mráz,

jak úbohý bol, povieme si,
čas pušiek, dýk a náreku,
v ktorom bol básnik nepotrebný
a človek cudzí človeku

súhlasí: djjaro , Kasafran
none
6

5. J.Tull 09.09.2023, 15:15

Až sa zas budú básne čítať
a v ľuďoch ľudí poznáš zas,
až roztopí sa v mútnych vodách
jesenný sneh a jarný mráz,

jak úbohý bol, povieme si,
čas pušiek, dýk a náreku,
v ktorom bol básnik nepotrebný
a človek cudzí človeku

09.09.2023, 15:45
autor Laco Novomeský zo zbierky Svätý za dedinou /1939/
súhlasí: Kasafran
none
7

6. J.Tull 09.09.2023, 15:45

autor Laco Novomeský zo zbierky Svätý za dedinou /1939/

09.09.2023, 17:05
Na zjazde KSS v roku 1950 obvinený z tzv. buržoázneho nacionalizmu a 6. februára 1951 bol spolu s Husákom zatknutý. V roku 1954 bol odsúdený na 10 rokov väzenia v inscenovanom procese s rozvratnou skupinou buržoáznych nacionalistov. „Priznal sa“, pretože podľa vlastných slov, neznášal fackovanie. V tomto čase nemohol publikovať. Vo väzení napísal 4 000 básni na tabakové papieriky ale väčšinu z nich vyfajčil. 22. decembra 1955 bol prepustený na podmienku.

Zolo Mikeš (Aktuality.sk) Novomeského obviňuje, že jeho výpovede boli použité v inom procese (proces so Slánskym) proti jeho priateľovi Clementisovi a tým prispel k jeho odsúdeniu na trest smrti. Mikeš uvádza, že zo svojej zbabelosti sa dokonca potom snažil urobiť ešte aj cnosť.

odkaz
none
8

7. Lemmy 09.09.2023, 17:05

Na zjazde KSS v roku 1950 obvinený z tzv. buržoázneho nacionalizmu a 6. februára 1951 bol spolu s Husákom zatknutý. V roku 1954 bol odsúdený na 10 rokov väzenia v inscenovanom procese s rozvratnou skupinou buržoáznych nacionalistov. „Priznal sa“, pretože podľa vlastných slov, neznášal fackovanie. V tomto čase nemohol publikovať. Vo väzení napísal 4 000 básni na tabakové papieriky ale väčšinu z nich vyfajčil. 22. decembra 1955 bol prepustený na podmienku.

Zolo Mikeš (Aktuality.sk) Novomesk...

09.09.2023, 17:21
Zolo Mikeš, nech ide do riti!!!
Keby dostal po trojdňovej hladovke zo 5 faciek a zo tri päsťou do brucha, tak by šiel k zemi. Tam by dostal za kýbel ľadovej vody na hlavu a okamžite zopár pendrekom po ľadvinách, okamžite by prestal niekoho obviňovať a hned by sa priznal k zavlečeniu kovidu na SVK!!!
Hovno zažil, ale moralizovať bude do nepríčetna. fuj!!
súhlasí: Wolfsmörder , Kasafran
👍: J.Tull
9

8. peter67 09.09.2023, 17:21

Zolo Mikeš, nech ide do riti!!!
Keby dostal po trojdňovej hladovke zo 5 faciek a zo tri päsťou do brucha, tak by šiel k zemi. Tam by dostal za kýbel ľadovej vody na hlavu a okamžite zopár pendrekom po ľadvinách, okamžite by prestal niekoho obviňovať a hned by sa priznal k zavlečeniu kovidu na SVK!!!
Hovno zažil, ale moralizovať bude do nepríčetna. fuj!!

09.09.2023, 17:36
Ten je náš.
Ten má zlatej zub !
odkaz
10

7. Lemmy 09.09.2023, 17:05

Na zjazde KSS v roku 1950 obvinený z tzv. buržoázneho nacionalizmu a 6. februára 1951 bol spolu s Husákom zatknutý. V roku 1954 bol odsúdený na 10 rokov väzenia v inscenovanom procese s rozvratnou skupinou buržoáznych nacionalistov. „Priznal sa“, pretože podľa vlastných slov, neznášal fackovanie. V tomto čase nemohol publikovať. Vo väzení napísal 4 000 básni na tabakové papieriky ale väčšinu z nich vyfajčil. 22. decembra 1955 bol prepustený na podmienku.

Zolo Mikeš (Aktuality.sk) Novomesk...

09.09.2023, 19:22
Lemmy, kto je Zolo Mikeš? Historik špecializujúci sa na históriu 20. storočia so zameraním na udalosti Slovenska /Československa/...?
none
11

10. J.Tull 09.09.2023, 19:22

Lemmy, kto je Zolo Mikeš? Historik špecializujúci sa na históriu 20. storočia so zameraním na udalosti Slovenska /Československa/...?

09.09.2023, 19:55
Zameraj sa len na toto:

Na zjazde KSS v roku 1950 obvinený z tzv. buržoázneho nacionalizmu a 6. februára 1951 bol spolu s Husákom zatknutý. V roku 1954 bol odsúdený na 10 rokov väzenia v inscenovanom procese s rozvratnou skupinou buržoáznych nacionalistov. „Priznal sa“, pretože podľa vlastných slov, neznášal fackovanie. V tomto čase nemohol publikovať. Vo väzení napísal 4 000 básni na tabakové papieriky ale väčšinu z nich vyfajčil. 22. decembra 1955 bol prepustený na podmienku.
none
13

11. Lemmy 09.09.2023, 19:55

Zameraj sa len na toto:

Na zjazde KSS v roku 1950 obvinený z tzv. buržoázneho nacionalizmu a 6. februára 1951 bol spolu s Husákom zatknutý. V roku 1954 bol odsúdený na 10 rokov väzenia v inscenovanom procese s rozvratnou skupinou buržoáznych nacionalistov. „Priznal sa“, pretože podľa vlastných slov, neznášal fackovanie. V tomto čase nemohol publikovať. Vo väzení napísal 4 000 básni na tabakové papieriky ale väčšinu z nich vyfajčil. 22. decembra 1955 bol prepustený na podmienku.

09.09.2023, 20:06
Zameraj sa len na toto:

Zolo Mikeš (Aktuality.sk) Novomeského obviňuje, že jeho výpovede boli použité v inom procese (proces so Slánskym) proti jeho priateľovi Clementisovi a tým prispel k jeho odsúdeniu na trest smrti. Mikeš uvádza, že zo svojej zbabelosti sa dokonca potom snažil urobiť ešte aj cnosť.
14

13. peter67 09.09.2023, 20:06

Zameraj sa len na toto:

Zolo Mikeš (Aktuality.sk) Novomeského obviňuje, že jeho výpovede boli použité v inom procese (proces so Slánskym) proti jeho priateľovi Clementisovi a tým prispel k jeho odsúdeniu na trest smrti. Mikeš uvádza, že zo svojej zbabelosti sa dokonca potom snažil urobiť ešte aj cnosť.

09.09.2023, 20:08
Nevieš nijako spochybniť slabosť Novomeského. Nevieš spochybniť komunistické zločiny. Inscenované politické monster procesy.
none
15

14. Lemmy 09.09.2023, 20:08

Nevieš nijako spochybniť slabosť Novomeského. Nevieš spochybniť komunistické zločiny. Inscenované politické monster procesy.

09.09.2023, 20:10
Komunistickí vyšetrovatelia tak spracovali obvinených, že sa priznávali ku všetkému. Nemám dôvod pochybovať o tom, ako podľahol aj Novomeský.
none
19

14. Lemmy 09.09.2023, 20:08

Nevieš nijako spochybniť slabosť Novomeského. Nevieš spochybniť komunistické zločiny. Inscenované politické monster procesy.

09.09.2023, 20:12
Lemmy, čo je spochybniť slabosť Novomeského? Ako sa dajú spochybniť monster procesy?
Vieš, na čo a ty vlastne pýtaš?
20

19. peter67 09.09.2023, 20:12

Lemmy, čo je spochybniť slabosť Novomeského? Ako sa dajú spochybniť monster procesy?
Vieš, na čo a ty vlastne pýtaš?

09.09.2023, 20:13
Že išlo o falošné obvinenia.
none
25

20. Lemmy 09.09.2023, 20:13

Že išlo o falošné obvinenia.

09.09.2023, 20:22
Tak to napíš, lebo procesy sa spochybniť nedajú, boli a na tom spochybniť môžeš tak akurát nič. Iba dnešný náš právny systém pozná - skutok sa nestal.
27

25. peter67 09.09.2023, 20:22

Tak to napíš, lebo procesy sa spochybniť nedajú, boli a na tom spochybniť môžeš tak akurát nič. Iba dnešný náš právny systém pozná - skutok sa nestal.

09.09.2023, 20:23
Spochybňujem Novomeského, že lacno podľahol tým, že až príliš veľa si vymýšľal proti druhým komunistom, na čo doplatil Clementis. Novomeský má na rukách krv.
none
31

27. Lemmy 09.09.2023, 20:23

Spochybňujem Novomeského, že lacno podľahol tým, že až príliš veľa si vymýšľal proti druhým komunistom, na čo doplatil Clementis. Novomeský má na rukách krv.

09.09.2023, 20:28
Lemmy, si nekonzistentný!!! Na jednej strane píšeš, že sa priznali k tomu čomu ich donútili, na druhej strane údajne sa až príliš priznali. Ty odkiaľ vieš, ako došli k tomu priznaniu?
a ver, že rovnako by si spieval aj bez bitky, keby si ťa súdruhovia vzali do parády!!! Dnes robíš machra, lebo nič hrozí, ale asi nikdy dostal jednu cez ľadviny. To ti vyrazí dych natlačia a ti slzy do očí a okamžite sa začneš modliť, aby dalšia neprišla!!!
👍: J.Tull
37

31. peter67 09.09.2023, 20:28

Lemmy, si nekonzistentný!!! Na jednej strane píšeš, že sa priznali k tomu čomu ich donútili, na druhej strane údajne sa až príliš priznali. Ty odkiaľ vieš, ako došli k tomu priznaniu?
a ver, že rovnako by si spieval aj bez bitky, keby si ťa súdruhovia vzali do parády!!! Dnes robíš machra, lebo nič hrozí, ale asi nikdy dostal jednu cez ľadviny. To ti vyrazí dych natlačia a ti slzy do očí a okamžite sa začneš modliť, aby dalšia neprišla!!!

09.09.2023, 20:43
Áno, lebo je rozdiel medzi vypočúvanými. Husák sa bránil, Novomeský nie.
none
39

37. Lemmy 09.09.2023, 20:43

Áno, lebo je rozdiel medzi vypočúvanými. Husák sa bránil, Novomeský nie.

09.09.2023, 20:54
Husák bol známy tým, že niečo aj fyzicky vydrží, ale nie každý je takto odolný!!!!
Prečo Slánsky nakládol na Slánskeho všetko? Vedel že tým sa pošle na smrť a predsa tak urobil. Máš predstavu, čo bitky, chladu, hladu si užil? Pričom to boli chlapi, čo aj niečo zažili a vydržali, nie rozcicané bábiky ako som napr, ja.
👍: J.Tull
40

11. Lemmy 09.09.2023, 19:55

Zameraj sa len na toto:

Na zjazde KSS v roku 1950 obvinený z tzv. buržoázneho nacionalizmu a 6. februára 1951 bol spolu s Husákom zatknutý. V roku 1954 bol odsúdený na 10 rokov väzenia v inscenovanom procese s rozvratnou skupinou buržoáznych nacionalistov. „Priznal sa“, pretože podľa vlastných slov, neznášal fackovanie. V tomto čase nemohol publikovať. Vo väzení napísal 4 000 básni na tabakové papieriky ale väčšinu z nich vyfajčil. 22. decembra 1955 bol prepustený na podmienku.

10.09.2023, 09:56
Lemmy, ale k čomu sa priznal? Aj Clementis sa priznal, i Artur London odkaz
Ak môžeš pozri si film odkaz

odkaz

Len málokto odolal fyzickému a psychickému mučeniu tak ako Gustáv Husák...

- Bolelo?
- Bože môj, nuž bolelo, a ako!
A dnes už ani neviem, čo bolelo viacej,
či nehoráznych klebiet popustené liace
potupné hore-dole kalužou i mlákou,
pohoria ponížení, urážok a hlad,
či smútok po všetkom, čo som mal kedy rád.
- Tak sklamali ťa sny
- Bŕŕ, to sú plané slová!
Len zlé, len zlé sa meria iba bolesťami.
A nech aj tak sa stalo, jak sa stalo s nami,
tam, kde sme začínali, začal by som znova
a rád. Jak vedec hľadajúci svoje bacily,
ktoré ho zabili.

súhlasí: peter67
none
12

7. Lemmy 09.09.2023, 17:05

Na zjazde KSS v roku 1950 obvinený z tzv. buržoázneho nacionalizmu a 6. februára 1951 bol spolu s Husákom zatknutý. V roku 1954 bol odsúdený na 10 rokov väzenia v inscenovanom procese s rozvratnou skupinou buržoáznych nacionalistov. „Priznal sa“, pretože podľa vlastných slov, neznášal fackovanie. V tomto čase nemohol publikovať. Vo väzení napísal 4 000 básni na tabakové papieriky ale väčšinu z nich vyfajčil. 22. decembra 1955 bol prepustený na podmienku.

Zolo Mikeš (Aktuality.sk) Novomesk...

09.09.2023, 19:59
Tull, tebe je ťažko uznať zločin zo slabosti, keď zarecitoval pri vypočúvaní, len aby sa uchránil. Taký on bol básnik, recitátor.

Keď ho v roku 1950 obvinia z buržoázneho nacionalizmu a v roku 1951 zatknú, on na rozdiel od Husáka zarecituje všetko, čo mu komunistickí vyšetrovatelia nadiktujú. A to napriek tomu, že tým pošle na šibenicu aj svojho priateľa Clementisa, ktorý je súdený v inom procese, avšak výpovede Novomeského sú proti nemu použité.
none
16

12. Lemmy 09.09.2023, 19:59

Tull, tebe je ťažko uznať zločin zo slabosti, keď zarecitoval pri vypočúvaní, len aby sa uchránil. Taký on bol básnik, recitátor.

Keď ho v roku 1950 obvinia z buržoázneho nacionalizmu a v roku 1951 zatknú, on na rozdiel od Husáka zarecituje všetko, čo mu komunistickí vyšetrovatelia nadiktujú. A to napriek tomu, že tým pošle na šibenicu aj svojho priateľa Clementisa, ktorý je súdený v inom procese, avšak výpovede Novomeského sú proti nemu použité.

09.09.2023, 20:10
Lemmy zameraj sa na to, ako vypovedal Slánsky proti Slánskemu!!! Ten tiež o ňom pekne recitoval.
Každý by recitoval, ako mu scénaristi napísali a prešiel tortúrou, ktorú museli absolvovať jednotliví "svedkovia".
Proste ja by som sa priznal aj bez bitky, lebo viem, že by ma popravili tak, či tak, len hrdina zo mňa by bol nikdy.
👍: J.Tull
18

16. peter67 09.09.2023, 20:10

Lemmy zameraj sa na to, ako vypovedal Slánsky proti Slánskemu!!! Ten tiež o ňom pekne recitoval.
Každý by recitoval, ako mu scénaristi napísali a prešiel tortúrou, ktorú museli absolvovať jednotliví "svedkovia".
Proste ja by som sa priznal aj bez bitky, lebo viem, že by ma popravili tak, či tak, len hrdina zo mňa by bol nikdy.

09.09.2023, 20:11
V tom práve spočíva zločinnosť komunistického režimu. Mučili obvinených, ktorí sa už potom nevládali brániť.
👍: J.Tull
none
21

18. Lemmy 09.09.2023, 20:11

V tom práve spočíva zločinnosť komunistického režimu. Mučili obvinených, ktorí sa už potom nevládali brániť.

09.09.2023, 20:19
Lemmy, na druhej strane im zase musíš priznať, že mučili aj komunistov. A to nie hocjaké maličké rybičky.
👍: J.Tull
22

21. peter67 09.09.2023, 20:19

Lemmy, na druhej strane im zase musíš priznať, že mučili aj komunistov. A to nie hocjaké maličké rybičky.

09.09.2023, 20:21
Veď práve v tom spočívali komunistické zločiny. Mnohých odsúdili na smrť. Zbytočná smrť.
none
26

22. Lemmy 09.09.2023, 20:21

Veď práve v tom spočívali komunistické zločiny. Mnohých odsúdili na smrť. Zbytočná smrť.

09.09.2023, 20:23
Zbytočná smrť, to píšeš ty, čo praješ Kasovi aby skapal?
29

26. peter67 09.09.2023, 20:23

Zbytočná smrť, to píšeš ty, čo praješ Kasovi aby skapal?

09.09.2023, 20:24
Hej, ale nie naozaj, nestojím o to, aby zomrel. Výraz skapať = choď do riti, sklapni.
none
32

29. Lemmy 09.09.2023, 20:24

Hej, ale nie naozaj, nestojím o to, aby zomrel. Výraz skapať = choď do riti, sklapni.

09.09.2023, 20:31
Lemmy, nie!!!! Napísal si tak a aj si to tak myslel.
Ja napíšem - chod do riti - hovno......ale nikdy nikomu zlé neprajem!!!
To je ten rozdiel medzi nami dvomi, ty si vznetlivý, ja dlhoročne trénovaný provokatér, ktorý naznačí, ale nepovie.
súhlasí: Wolfsmörder
36

32. peter67 09.09.2023, 20:31

Lemmy, nie!!!! Napísal si tak a aj si to tak myslel.
Ja napíšem - chod do riti - hovno......ale nikdy nikomu zlé neprajem!!!
To je ten rozdiel medzi nami dvomi, ty si vznetlivý, ja dlhoročne trénovaný provokatér, ktorý naznačí, ale nepovie.

09.09.2023, 20:43
No dobre, tak som sa nechal uniesť, aj to preto, lebo on sa mi predtým vyhrážal, že mi rozbije papuľu, tak som pritvrdil.
👍: peter67
none
38

36. Lemmy 09.09.2023, 20:43

No dobre, tak som sa nechal uniesť, aj to preto, lebo on sa mi predtým vyhrážal, že mi rozbije papuľu, tak som pritvrdil.

09.09.2023, 20:51
Lemmy mne je jasné všetko. Ja sa nikomu ani bitkou nevyhrážam, ako som písal som dlhoročne trénovaný provokatér.
Musíš viac trénovať sebaovládanie a pokoj!!! Predvčerom do mňa zarval v Tescu taký jeden veľký chlap skoro 2 metre. Moje šance v prípadnom fyzickom styku som odhadol na 29 : 71. A vari sa nazdávaš, že som ustúpil? Provokoval som ho až odišiel, asi nevedel čo môže od vypaseného tučniaka v montérkach čakať.
Takže ak a ti niekto vyhráža, že ti papuľu rozbije, tak ho pozvi na kus reči, tak ako ja posom pozval Ondríka, aj HH a myslíš, že došli? Sú to hrdinovia iba spoza klávesnice (tak ako aj ja)
A nepritvrdil si, oj veru nie, iba si zhulvátnel a to je všetko.
👍: J.Tull
42

18. Lemmy 09.09.2023, 20:11

V tom práve spočíva zločinnosť komunistického režimu. Mučili obvinených, ktorí sa už potom nevládali brániť.

10.09.2023, 10:35
A tých vlastných obzvlášť kruto. Kto však dnes hovorí o komunistoch, akým bol Artur London, či Vladimír Clementis /jeho posledný list/:
Drahá Oľga, Boža moja, a všetci ostatní milí,
práve mi bolo oznámené, že Vaše prosby o milosť boli zamietnuté a mne ostáva ešte niekoľko hodín života. Viem, aké hrozné a neuveriteľné je to pre Vás všetkých. Ak azda niečím môžem Vám uľahčiť, tak je to toto: Za tie dva roky väzenia som sa vnútorne so všetkým vyrovnal a neviem, či by pre mňa nebolo ťažšie ostať na tomto svete a znova a znova mučivo prežívať všetko to, čo som za posledné dva-tri roky, ale najmä posledné dva týždne musel prežiť. Často som na Vás, otecka a mamu spomínal v tie nekonečné dlhé dni, na šťastné detstvo a mladosť. Bolo to všetko príliš jemné a dobré, príliš dôverčivé a tak som nebol pripravený pre tvrdý život, plný zla a pascí, do ktorých som upadol. Keby som nebol iný, skoro by som bol uveril na osud. Spomínajte si, že jedna z mojich zamilovaných piesní, ktorú Mama spievali bola: "Cieže to ovečky hore grúňom idú ... to sú Janíčkove, čo ho vešať idú". Ako sa na mne vyplnili jej slová - tak ako i posledný povzdych mamy nado mnou! Viem, že zabudnúť na mňa nechcete a nemôžete. Ale zabudnite aspoň na bolesť posledných dvoch - troch rokov a týchto dní. Navzdory všetkému sa zrodili lepšie časy, i keď cesta k nim je tvrdá a často krutá. Ak som pre niečo žil - tak pre toto. I to je jedna z mojich trpkých útech v týchto posledných hodinách. Vaši vnuci už budú žiť životom ozajstne radostným, bez tejto zloby a zla, ktoré boli našim údelom. Aj Vám bude ľahšie, keď sa takto budete prizerať na svet a čím menej sa obzerať do minulosti...

none
43

42. J.Tull 10.09.2023, 10:35

A tých vlastných obzvlášť kruto. Kto však dnes hovorí o komunistoch, akým bol Artur London, či Vladimír Clementis /jeho posledný list/:
Drahá Oľga, Boža moja, a všetci ostatní milí,
práve mi bolo oznámené, že Vaše prosby o milosť boli zamietnuté a mne ostáva ešte niekoľko hodín života. Viem, aké hrozné a neuveriteľné je to pre Vás všetkých. Ak azda niečím môžem Vám uľahčiť, tak je to toto: Za tie dva roky väzenia som sa vnútorne so všetkým vyrovnal a neviem, či by pre mňa nebolo ťažšie ost...

10.09.2023, 10:54
Veď o Clementosovi tu padla reč, že Novomeský má tiež podiel na jeho smrti, ale ty si to nechceš priznať. Aký bol Clementis veľký, keď ho tiež veľkí komunisti popravili? Im sa nevyrovnal? Či práve preto, že bol taký veľký ako Slánsky, a preto ich všetkých veľkých komunistov popravili?
none
49

43. Lemmy 10.09.2023, 10:54

Veď o Clementosovi tu padla reč, že Novomeský má tiež podiel na jeho smrti, ale ty si to nechceš priznať. Aký bol Clementis veľký, keď ho tiež veľkí komunisti popravili? Im sa nevyrovnal? Či práve preto, že bol taký veľký ako Slánsky, a preto ich všetkých veľkých komunistov popravili?

10.09.2023, 12:22
Lemmy, Kde si zobral, že Novomeský má podiel na Clementisovej smrti, keď nepoznáš podrobnosti?
none
54

49. J.Tull 10.09.2023, 12:22

Lemmy, Kde si zobral, že Novomeský má podiel na Clementisovej smrti, keď nepoznáš podrobnosti?

10.09.2023, 13:24
Už to neriešim, išlo len o kopírovanie textu z Wiki, mohol som pokojne skopírovať menej, a neobťažoval by si ma s tým, lebo vidím, že ťa to trápi. Vari nechceš, aby som išiel do archívu, a náročne kopíroval z jeho výpovedí.
none
57

54. Lemmy 10.09.2023, 13:24

Už to neriešim, išlo len o kopírovanie textu z Wiki, mohol som pokojne skopírovať menej, a neobťažoval by si ma s tým, lebo vidím, že ťa to trápi. Vari nechceš, aby som išiel do archívu, a náročne kopíroval z jeho výpovedí.

10.09.2023, 13:32
Neviem, z čoho konkrétne, pod vplyvom mučení, obviňoval Novomeský Clementisa, som však presvedčený o tom, že neprispel k jeho poprave. Clementisa by popravili tak, či tak, nepotrebovali k tomu falošné svedectvá a možno si toho bol Novomeský vedomí /už si presne nepamätám, dávnejšie som niečo podobné postrehol v niektorej relácii, či dokumente.../ a preto obviňoval, ako mu nadiktovali...
none
59

57. J.Tull 10.09.2023, 13:32

Neviem, z čoho konkrétne, pod vplyvom mučení, obviňoval Novomeský Clementisa, som však presvedčený o tom, že neprispel k jeho poprave. Clementisa by popravili tak, či tak, nepotrebovali k tomu falošné svedectvá a možno si toho bol Novomeský vedomí /už si presne nepamätám, dávnejšie som niečo podobné postrehol v niektorej relácii, či dokumente.../ a preto obviňoval, ako mu nadiktovali...

10.09.2023, 13:36
Dobre, ale to sme sa vrátili na začiatok sporu. Takže je pravda, čo napísal Zolo Mikeš. Zbytočne sa tu viedol spor, pretože nakoniec sa ukázalo, že aj keď predtým si reagoval záporne, teraz už si priznal, že Novomeský klamal o Clementisovi, a už je historicky jedno, či mal alebo nemal podiel na smrti, lebo to sa už ani z archívov nedá zistiť. Jednoducho, komunisti spáchali zločiny, a takí ako Novomeský k tomu prispeli.
none
62

59. Lemmy 10.09.2023, 13:36

Dobre, ale to sme sa vrátili na začiatok sporu. Takže je pravda, čo napísal Zolo Mikeš. Zbytočne sa tu viedol spor, pretože nakoniec sa ukázalo, že aj keď predtým si reagoval záporne, teraz už si priznal, že Novomeský klamal o Clementisovi, a už je historicky jedno, či mal alebo nemal podiel na smrti, lebo to sa už ani z archívov nedá zistiť. Jednoducho, komunisti spáchali zločiny, a takí ako Novomeský k tomu prispeli.

10.09.2023, 13:54
Nikde som nepopieral, že Novomeského trýznením /čo Ty akosi nadľahčuješ.../ donútili klamať* o Clementisovi...a vôbec nie je jedno, či mal, alebo nemal podiel na jeho smrti a s historických dokumentov je možné vyčítať, že nemal. Clementis bol k smrti odsúdený dávno predtým, než sa vôbec proces začal, obvinenia neboli podstatné...
Zabúdaš na fakt, že Clementis bol tiež mučený a pod neľudským tlakom sa priznal k vymyslenej vine...

"Jednoducho, komunisti spáchali zločiny, a takí ako Novomeský k tomu prispeli."
Tak toto je už silná dávka nemyslenia
none
73

59. Lemmy 10.09.2023, 13:36

Dobre, ale to sme sa vrátili na začiatok sporu. Takže je pravda, čo napísal Zolo Mikeš. Zbytočne sa tu viedol spor, pretože nakoniec sa ukázalo, že aj keď predtým si reagoval záporne, teraz už si priznal, že Novomeský klamal o Clementisovi, a už je historicky jedno, či mal alebo nemal podiel na smrti, lebo to sa už ani z archívov nedá zistiť. Jednoducho, komunisti spáchali zločiny, a takí ako Novomeský k tomu prispeli.

10.09.2023, 14:29
Pravda je taká, že Zolo Mikeš je sráč!!!
A taký sráč ide hodnotiť niekoho, kto bol týraný a pod bolesťou sa priznal k niečomu, čo mu bolo nadiktované!!!
Zolo Mikeš by takto hodnotil aj bosorky, ktoré udali iné ženy z bosoráctva, lebo nemali tú odvahu, čo má on Veľký Zolo!!! Posera spoza klávesnice.
56

49. J.Tull 10.09.2023, 12:22

Lemmy, Kde si zobral, že Novomeský má podiel na Clementisovej smrti, keď nepoznáš podrobnosti?

10.09.2023, 13:31
Veď hľadaj, ja nebudem. Niečo podobné, ako toto, kde sú Husákové citácie.

odkaz
none
61

49. J.Tull 10.09.2023, 12:22

Lemmy, Kde si zobral, že Novomeský má podiel na Clementisovej smrti, keď nepoznáš podrobnosti?

10.09.2023, 13:39
Tull, ono by si sa musel hrabať kdesi v archívoch, napríklad ÚPN.

odkaz
none
63

61. Lemmy 10.09.2023, 13:39

Tull, ono by si sa musel hrabať kdesi v archívoch, napríklad ÚPN.

https://www.upn.gov.sk/sk/28-januar---6-februar-1951-%E2%80%93-vlna-zatykania-vyznamnych-slovenskych-komunistickych-politikov-a-funkcionarov/

10.09.2023, 13:58
Lemmy, pri odsudzovaní Novomeského si málo všímaš:
Vyšetrovatelia ŠtB používali brutálne vyšetrovacie metódy, pri ktorých boli použité vo zvýšenej miere všetky formy fyzického a psychického násilia. Drvivá väčšina vyšetrovancov tieto metódy nevydržala a podpísala vynútené výpovede.
none
68

63. J.Tull 10.09.2023, 13:58

Lemmy, pri odsudzovaní Novomeského si málo všímaš:
Vyšetrovatelia ŠtB používali brutálne vyšetrovacie metódy, pri ktorých boli použité vo zvýšenej miere všetky formy fyzického a psychického násilia. Drvivá väčšina vyšetrovancov tieto metódy nevydržala a podpísala vynútené výpovede.

10.09.2023, 14:15
A práve to poškodzuje tzv. dobrú povesť Novomeského. Je fajn, chváliť ho za básničky, ale je nutné uvedomiť si, že po politickej stránke zlyhal na celej čiare, lebo do konca života mlčal o komunistických zločinoch. Je to proste srab.
none
71

68. Lemmy 10.09.2023, 14:15

A práve to poškodzuje tzv. dobrú povesť Novomeského. Je fajn, chváliť ho za básničky, ale je nutné uvedomiť si, že po politickej stránke zlyhal na celej čiare, lebo do konca života mlčal o komunistických zločinoch. Je to proste srab.

10.09.2023, 14:24
Akoto že mlčal o zločinoch a toto je kerý fras medzi inými /zopakujem/:
- Bolelo?
- Bože môj, nuž bolelo, a ako!
A dnes už ani neviem, čo bolelo viacej,
či nehoráznych klebiet popustené liace
potupné hore-dole kalužou i mlákou,
pohoria ponížení, urážok a hlad,
či smútok po všetkom, čo som mal kedy rád.
- Tak sklamali ťa sny
- Bŕŕ, to sú plané slová!
Len zlé, len zlé sa meria iba bolesťami.
A nech aj tak sa stalo, jak sa stalo s nami,
tam, kde sme začínali, začal by som znova
a rád.
Jak vedec hľadajúci svoje bacily,
ktoré ho zabili.

To je to, čo Ti nepasuje, mnohí kruto mučení komunisti, Clementis, London, Husák, Novomeský... napriek všetkému čo si vytrpeli, zostali presvedčení v správnosť komunistickej ideológii a pletieš si to so schvaľovaním zločinov...

none
72

71. J.Tull 10.09.2023, 14:24

Akoto že mlčal o zločinoch a toto je kerý fras medzi inými /zopakujem/:
- Bolelo?
- Bože môj, nuž bolelo, a ako!
A dnes už ani neviem, čo bolelo viacej,
či nehoráznych klebiet popustené liace
potupné hore-dole kalužou i mlákou,
pohoria ponížení, urážok a hlad,
či smútok po všetkom, čo som mal kedy rád.
- Tak sklamali ťa sny
- Bŕŕ, to sú plané slová!
Len zlé, len zlé sa meria iba bolesťami.
A nech aj tak sa stalo, jak sa stalo s nami,
tam, kde sme začínali, zač...

10.09.2023, 14:26
Biedne mlčal, keď takto. Mal mrzký charakter, keď roky mal mnoho príležitostí, aby vydal svedectvo.
none
75

72. Lemmy 10.09.2023, 14:26

Biedne mlčal, keď takto. Mal mrzký charakter, keď roky mal mnoho príležitostí, aby vydal svedectvo.

10.09.2023, 14:36
To máš odkiaľ, že nevydal svedectvo? Nechce sa mi hľadať, ale predsa aj v uvedenej básni, ktorú napísal v 1964-tom, vydáva svedectvo... Spolu s Husákom patril k Dubčekovcom, odsúdil vpád vojsk... po 70-tom sa stiahol do ústrania pretože sa všetky tie hrôzy, ktoré prežil, včítane udalostí 68-ho odzrkadlili na jeho zdravý...
Súdiš človeka, bez toho, aby si vedel o ňom viac - svedčí to o Tvojom mrzkom charaktere
none
76

72. Lemmy 10.09.2023, 14:26

Biedne mlčal, keď takto. Mal mrzký charakter, keď roky mal mnoho príležitostí, aby vydal svedectvo.

10.09.2023, 14:37
Lemmy aj ty si iba biedne mlčal!!! Nikde o tebe nečítam, že si bol za protikomunistické názory vo väzení, že si brojil proti súdruhom, že si organizoval podzemnú činnosť a podieľal sa na rozvracaní republiky spolu so s. Havlom!!!
A napriek tomu si nedovolím ťa označiť za zbabelca.
👍: J.Tull
77

76. peter67 10.09.2023, 14:37

Lemmy aj ty si iba biedne mlčal!!! Nikde o tebe nečítam, že si bol za protikomunistické názory vo väzení, že si brojil proti súdruhom, že si organizoval podzemnú činnosť a podieľal sa na rozvracaní republiky spolu so s. Havlom!!!
A napriek tomu si nedovolím ťa označiť za zbabelca.

10.09.2023, 16:28
Nemlčal som, lebo som mal problémy s eštebákmi.
none
78

77. Lemmy 10.09.2023, 16:28

Nemlčal som, lebo som mal problémy s eštebákmi.

10.09.2023, 17:55
Kedy si mal problémy s eštebákmi? A za čo?
none
79

78. J.Tull 10.09.2023, 17:55

Kedy si mal problémy s eštebákmi? A za čo?

10.09.2023, 18:07
Asi ho poštípali červené mravce a on povedal " tie kurvy červené "
none
80

79. Milaníčko 10.09.2023, 18:07

Asi ho poštípali červené mravce a on povedal " tie kurvy červené "

10.09.2023, 18:10
Nechajme prehovoriť komunistobijcu
súhlasí: Milaníčko
none
81

80. J.Tull 10.09.2023, 18:10

Nechajme prehovoriť komunistobijcu

10.09.2023, 18:11
Má slovo.
👍: J.Tull
none
82

78. J.Tull 10.09.2023, 17:55

Kedy si mal problémy s eštebákmi? A za čo?

10.09.2023, 18:35
To nepoviem, pretože som sa poučil, akí sú zlí ľudia na internete. Použili by moje slová proti mne. Nepoviem, a je mi to úplne ukradnuté, lebo si už chránim svoju povesť, ktorá je po politickej stránke určite čestnejšia ako Novomeského.
none
84

82. Lemmy 10.09.2023, 18:35

To nepoviem, pretože som sa poučil, akí sú zlí ľudia na internete. Použili by moje slová proti mne. Nepoviem, a je mi to úplne ukradnuté, lebo si už chránim svoju povesť, ktorá je po politickej stránke určite čestnejšia ako Novomeského.

10.09.2023, 18:52
Bojíš sa odpovedať aj na prvú otázku: "Kedy si mal problémy s eštebákmi?"
none
88

82. Lemmy 10.09.2023, 18:35

To nepoviem, pretože som sa poučil, akí sú zlí ľudia na internete. Použili by moje slová proti mne. Nepoviem, a je mi to úplne ukradnuté, lebo si už chránim svoju povesť, ktorá je po politickej stránke určite čestnejšia ako Novomeského.

10.09.2023, 19:32
Lemmy, podobne ako ninka, tiež nebudeš reagovať... ona na 85, 86 a Ty na 84
none
89

88. J.Tull 10.09.2023, 19:32

Lemmy, podobne ako ninka, tiež nebudeš reagovať... ona na 85, 86 a Ty na 84

10.09.2023, 20:25
Už som ti povedal, nemôžem detaily, išlo o hudbu, o šaty, ktoré som nosil. To ti musí stačiť, ak nie, trhni si!!! Aby ma potom nejakí fašistickí tvojoponenti ohovárali? Nie, neprosím.
súhlasí: era
none
102

89. Lemmy 10.09.2023, 20:25

Už som ti povedal, nemôžem detaily, išlo o hudbu, o šaty, ktoré som nosil. To ti musí stačiť, ak nie, trhni si!!! Aby ma potom nejakí fašistickí tvojoponenti ohovárali? Nie, neprosím.

11.09.2023, 09:41
Komunistickej brutalite by si odolal ľavou zadnou, ale čo budú na Teba kydať fašistickí tvojoponenti, z toho máš strach
none
83

76. peter67 10.09.2023, 14:37

Lemmy aj ty si iba biedne mlčal!!! Nikde o tebe nečítam, že si bol za protikomunistické názory vo väzení, že si brojil proti súdruhom, že si organizoval podzemnú činnosť a podieľal sa na rozvracaní republiky spolu so s. Havlom!!!
A napriek tomu si nedovolím ťa označiť za zbabelca.

10.09.2023, 18:50
Čo to znamená 'brojiť proti súdruhom' v praxi?
By ma zaujímalo. Prosím o objasnenie.
none
85

83. ninka 10.09.2023, 18:50

Čo to znamená 'brojiť proti súdruhom' v praxi?
By ma zaujímalo. Prosím o objasnenie.

10.09.2023, 19:00
Napríklad znamená verejne kritizovať a to tam, kde to mohlo mať význam, keď sa konalo proti tomu, čo hlásali...
súhlasí: peter67
none
86

85. J.Tull 10.09.2023, 19:00

Napríklad znamená verejne kritizovať a to tam, kde to mohlo mať význam, keď sa konalo proti tomu, čo hlásali...

10.09.2023, 19:27
Upresním. Konkrétne som mal na mysli hlavne heslo /heslo z mojich čias/: Všetko pre človeka! ...
none
93

86. J.Tull 10.09.2023, 19:27

Upresním. Konkrétne som mal na mysli hlavne heslo /heslo z mojich čias/: Všetko pre človeka! ...

10.09.2023, 20:39
Akurát to komunisti nedodržiavali.
👍: J.Tull
none
103

93. Lemmy 10.09.2023, 20:39

Akurát to komunisti nedodržiavali.

11.09.2023, 09:43
Veď ak by dôsledne dodržiavali, nebola by kritika potrebná...
none
87

83. ninka 10.09.2023, 18:50

Čo to znamená 'brojiť proti súdruhom' v praxi?
By ma zaujímalo. Prosím o objasnenie.

10.09.2023, 19:29
Mám však silný dojem, že bolo zbytočné odpovedať na Tvoju otázku...
none
91

87. J.Tull 10.09.2023, 19:29

Mám však silný dojem, že bolo zbytočné odpovedať na Tvoju otázku...

10.09.2023, 20:37
Už som skôr zistil, že ty sa len snažíš brániť komunistické zločiny. Ani u Novomeského si nevieš priznať. Diskusia už nemá význam.
none
101

91. Lemmy 10.09.2023, 20:37

Už som skôr zistil, že ty sa len snažíš brániť komunistické zločiny. Ani u Novomeského si nevieš priznať. Diskusia už nemá význam.

11.09.2023, 09:38
Ty by si určite takému mučeniu odolal. Hrdinsky by si vydržal všetko to fyzické aj psychické týranie:
""Týždne a mesiace trvajúci nedostatok spánku vysvetľuje záchvaty pomätenosti a halucinácie, ktorým som prepadal. Nie som už pánom svojho mozgu. Mám strach, že sa zbláznim. Niekedy upadám do stavu úplnej otupenosti a apatie,“ posťažoval sa London, ktorý pritom zažil i nacistické výčiny v koncentračných táboroch." odkaz
Je toho oveľa viac. Prečítaj si celý článok, snáď porozumieš i tomu, že Clemetisa odsúdili na smrť dávno pred procesom. Bol by popravený nech by Novomeský bol vypovedal akokoľvek a domnievam sa, že si Novomeský bol toho vedomí...
Neobhajujem komunistické zločiny, obhajujem obete a Ty z obetí vyrábaš zločincov.
súhlasí: peter67
none
105

101. J.Tull 11.09.2023, 09:38

Ty by si určite takému mučeniu odolal. Hrdinsky by si vydržal všetko to fyzické aj psychické týranie:
""Týždne a mesiace trvajúci nedostatok spánku vysvetľuje záchvaty pomätenosti a halucinácie, ktorým som prepadal. Nie som už pánom svojho mozgu. Mám strach, že sa zbláznim. Niekedy upadám do stavu úplnej otupenosti a apatie,“ posťažoval sa London, ktorý pritom zažil i nacistické výčiny v koncentračných táboroch." https://zurnal.pravda.sk/spolocnost/clanok/450075-jedenast-spagatov-a-trikrat...

11.09.2023, 10:16
Coby Lemmy, ale súdruh Zolo Mikeš, by sa im ešte aj do xichtov smial!!!
👍: J.Tull
106

91. Lemmy 10.09.2023, 20:37

Už som skôr zistil, že ty sa len snažíš brániť komunistické zločiny. Ani u Novomeského si nevieš priznať. Diskusia už nemá význam.

11.09.2023, 19:37
Dokážeš s čistým svedomím napísať, že Ty by si sa zachoval inak, než Novomeský a mnohí, malý bilión trýznených, naprieč históriou... ktorí súhlasili so všetkým, čo sa od nich požadovalo, že by si odolal sofistikovanej brutalite, tak ako povedzme Giordano Bruno... Władysław Gomułka, Gustáv Husák...?
none
107

106. J.Tull 11.09.2023, 19:37

Dokážeš s čistým svedomím napísať, že Ty by si sa zachoval inak, než Novomeský a mnohí, malý bilión trýznených, naprieč históriou... ktorí súhlasili so všetkým, čo sa od nich požadovalo, že by si odolal sofistikovanej brutalite, tak ako povedzme Giordano Bruno... Władysław Gomułka, Gustáv Husák...?

11.09.2023, 19:42
Ignoruješ fakt, že on potom dlho žil v socializme. Mal plno príležitostí, aby on to rozprával, ako to prežíval. Lenže on mlčal. Básničky sú nanič. Bol rovnaký, ba ešte horší ako Biľak, ktorému vydali spomienky až po jeho smrti.
none
108

107. Lemmy 11.09.2023, 19:42

Ignoruješ fakt, že on potom dlho žil v socializme. Mal plno príležitostí, aby on to rozprával, ako to prežíval. Lenže on mlčal. Básničky sú nanič. Bol rovnaký, ba ešte horší ako Biľak, ktorému vydali spomienky až po jeho smrti.

11.09.2023, 19:56
Neignorujem... a rozprával o tom svojim spôsobom. Zabúdaš na fakt, že si aj po prepustení z väzenia vytrpel svoje, kým bol až v roku 1963 rehabilitovaný... Ignoruješ, alebo nevieš, že boli zriadené komisie na vyšetrenie komunistických zločinov 50. rokov. Zabúdaš na to, že tie zločiny boli v réžii Moskvy, ako aj na 69. :
Nová situácia spolu s niekdajšou väzenskou anabázou u Novomeského spôsobila už koncom šesťdesiatych rokov zhoršenie ťažkých zdravotných problémov, a tak v júli 1970 mozgová mŕtvica „zariadila“ jeho úplné vyradenie zo spoločenského života. Novomeský sa tak nestal „normalizačným politikom“, ako môžeme občas počuť od niektorých iniciatívnych, ale nesčítaných publicistov a ignorantských politikov, a to dokonca ako dôvod na viacnásobné prihlúple hanobenie už vyššie spomínanej Novomeského busty na košickom sídlisku istým známym psychotickým „performerom“. Keď sa spojí nevedomosť s nenávisťou u dospelých ľudí, je na ňu niekedy odpovedať ťažšie ako na naivné detské otázky. odkaz
A hlavne neodpovedáš na otázku...
none
109

107. Lemmy 11.09.2023, 19:42

Ignoruješ fakt, že on potom dlho žil v socializme. Mal plno príležitostí, aby on to rozprával, ako to prežíval. Lenže on mlčal. Básničky sú nanič. Bol rovnaký, ba ešte horší ako Biľak, ktorému vydali spomienky až po jeho smrti.

12.09.2023, 10:44
Napriek tomu, že som Ti vytkol - neodpovedáš na otázku v 106, nebazírujem na nej ... Snažím sa aj ňou o to, aby si pozmenil svoj všeobecný nenávistný postoj voči komunistom. Z toho dôvodu napíšem ešte dve poznámky, ktoré považujem za dôležité. Novomeský po prepustení na slobodu sa nesmel vrátiť do Bratislavy a bol pod policajným dohľadom. Až do roku 1963 pracoval v Pamätníku národného písomníctva v Prahe.
Druhá poznámka je podľa mňa dôležitejšia. Mnohí mučení komunisti /Clementis, Novomeský, London.../ a to brutálne trýznení členmi tej istej strany, sa napriek všetkým hrôzam nevzdali svojich ideálov. Posledné písané Clementisove slová tesne pred popravou hovoria o tom jasnou rečou /zopakujem/:
Navzdory všetkému sa zrodili lepšie časy, i keď cesta k nim je tvrdá a často krutá. Ak som pre niečo žil - tak pre toto. I to je jedna z mojich trpkých útech v týchto posledných hodinách. Vaši vnuci už budú žiť životom ozajstne radostným, bez tejto zloby a zla, ktoré boli našim údelom. Aj Vám bude ľahšie, keď sa takto budete prizerať na svet a čím menej sa obzerať do minulosti...
A podobne píše aj Novomeský /zopakujem/:
Tak sklamali ťa sny
- Bŕŕ, to sú plané slová!
Len zlé, len zlé sa meria iba bolesťami.
A nech aj tak sa stalo, jak sa stalo s nami,
tam, kde sme začínali, začal by som znova
a rád.
Jak vedec hľadajúci svoje bacily,
ktoré ho zabili.

Nemusíš veriť tým ideálom:
„„Jsem stále komunistou. Ani v oněch zlých dobách jsem se nemohl postavit proti straně. Ale strana pro mne nebyl Gottwald nebo Stalin, ale milióny komunistů i nekomunistů, kteří bojovali za ideál socialismu, za lepší společnost.
Artur London /v roku 1968/


none
110

109. J.Tull 12.09.2023, 10:44

Napriek tomu, že som Ti vytkol - neodpovedáš na otázku v 106, nebazírujem na nej ... Snažím sa aj ňou o to, aby si pozmenil svoj všeobecný nenávistný postoj voči komunistom. Z toho dôvodu napíšem ešte dve poznámky, ktoré považujem za dôležité. Novomeský po prepustení na slobodu sa nesmel vrátiť do Bratislavy a bol pod policajným dohľadom. Až do roku 1963 pracoval v Pamätníku národného písomníctva v Prahe.
Druhá poznámka je podľa mňa dôležitejšia. Mnohí mučení komunisti /Clementis, Novomeský, ...

12.09.2023, 10:59
Už ma to nezaujíma. Len dokončím, že Novomeský bol ako Nohavica. Ten podpísal a aj spolupracoval so ŠtB. Mal dlho dosť času, aby to priznal. Začal habkať, až keď ho začali verejne za to eštebáctvo haniť. Ale to už je neskoro. Mne nevadí, že Novomeský ostal komunistom, to je jeho osobná vec. Kritizujem ho len za to, že nepovedal ľuďom pravdu o tom, ako bol mučený, nepovedal, že čo všetko natáral, koho obviňoval, ohováral. Novomeský je pre mňa cynik.

A pokiaľ ide o mňa, tak by som postupoval, že by som o tom hádam aj vydal knihu, aby všetci vedeli, ako ma mučili, k čomu som sa priznal, prečo nedobrovoľne, prečo pod nátlakom. Ľudia mali vedieť pravdu o procesoch. Nakoľko nevedeli veľa, tak sa hnevali na komunistov, a dopad bol ten, že nakoniec prišla Nežná revolúcia. Za ňu môžu len komunisti, nikto iný. Disent vznikol len kvôli zločinom komunizmu. To je už sekundárna vec. Primárna bola, že ľud si už veľmi myslel, že komunisti klamú. Tak ako pri cenách. Nepovedali, že ceny zvyšujú, ale že ich len upravujú. Komunistický eufemizmus. A ja som mal so ŠtB problémy kvôli napríklad folku, punku, metalu. Karel Kryl zložil špeciálne pesničku pre (aj mňa osobitne) študentov, kde som chodil do školy. Išli sme traja do telefónnej búdky, volali do Slobodnej Európy, lebo tam Kryl pracoval, požiadali ho, a on pre nás zložil pesničku. Teda mám osobitný podiel na tom. Nie niekto z Bratislavy, odnikiaľ, ale len od nás troch priateľov. A to nehovorím o bohatej korešpondencii s Krylom.
none
114

110. Lemmy 12.09.2023, 10:59

Už ma to nezaujíma. Len dokončím, že Novomeský bol ako Nohavica. Ten podpísal a aj spolupracoval so ŠtB. Mal dlho dosť času, aby to priznal. Začal habkať, až keď ho začali verejne za to eštebáctvo haniť. Ale to už je neskoro. Mne nevadí, že Novomeský ostal komunistom, to je jeho osobná vec. Kritizujem ho len za to, že nepovedal ľuďom pravdu o tom, ako bol mučený, nepovedal, že čo všetko natáral, koho obviňoval, ohováral. Novomeský je pre mňa cynik.

A pokiaľ ide o mňa, tak by som postupova...

12.09.2023, 12:11
Artur London napísal knihu o tom všetkom, lenže ju napísal vo Francúzsku, kde sa natrvalo odsťahoval už v roku 1963 /v roku Novomeského rehabilitácie .../. Bola vydaná v roku 1968 /v roku 1970 bol podľa nej natočený film so Simone Signoretovou a Yves Montandom v hlavných úlohách - v 40 máš ukážku/. Laco Novomeský ostal na Slovensku a aj keď ho prepustili, bol prepustený podmienečne, bol pod policajným dohľadom ... Až v roku 1963 rehabilitovaný. Som zvedavý či by si za týchto okolností písal knihu. On písal básne, ktorými vyjadroval i to, čo prežil.
Ignoruješ aj fakt, že boli rehabilitačné komisie určené na prešetrenie perzekučných procesov v 50. rokoch. Že sa vedelo o tom, čo sa dialo vo väzniciach. Žiaľ najprv ich prácu sťažoval vtedajší prezident Novotný a neskôr nádeje zmaril vpád vojsk...
none
115

110. Lemmy 12.09.2023, 10:59

Už ma to nezaujíma. Len dokončím, že Novomeský bol ako Nohavica. Ten podpísal a aj spolupracoval so ŠtB. Mal dlho dosť času, aby to priznal. Začal habkať, až keď ho začali verejne za to eštebáctvo haniť. Ale to už je neskoro. Mne nevadí, že Novomeský ostal komunistom, to je jeho osobná vec. Kritizujem ho len za to, že nepovedal ľuďom pravdu o tom, ako bol mučený, nepovedal, že čo všetko natáral, koho obviňoval, ohováral. Novomeský je pre mňa cynik.

A pokiaľ ide o mňa, tak by som postupova...

12.09.2023, 13:34
Cynik? cynik – necitlivý, bezcitný, bezohľadný človek?
Dokumentárne zábery z augusta 1968 zachytávajú Ladislava Novomeského, ako zúfalo plače na ulici plnej okupačných tankov, keď ním tak úzkostlivo chránený kult krásy a poézie naposledy v jeho živote narazil na nemilosrdný nôž politickej reality. Obraz tragédie zlomeného človeka dramaticky podfarbujú trasúce sa ovisnuté plecia, chvejúce sa pery a vlasy rozstrapatené vetrom v agónii ustrnutej Štúrovej ulice. Redakcia Kultúrneho života bola hneď na tej ulici. Novomeský podpísal petíciu proti okupácii okamžite. odkaz
Ešte niekoľko mesiacov sa však publicisticky nevzdával a uverejňoval odvážne, zásadné stanoviská, odmietajúce tento brutálny útok. Bol to opäť burcujúci, rozhnevaný novinár Laco Novomeský, akého sme ho zažili naposledy v tridsiatych rokoch. Odosielateľom tzv. pozývacieho listu v Novom slove odkázal:
„Ak sa totiž nazdávajú… že armády piatich štátov, medzi nimi i armáda druhej najväčšej mocnosti sveta, že je potrebné v plnej poľnej vystúpiť proti tej naozaj iba hŕstke avanturistov, ktorí mohli u nás signalizovať nebezpečenstvo pre socializmus, ani si neuvedomujú, ako ich zosmiešňujú. Veď nevravia nič iné, než naše rozprávky o pochábeľovi, ktorý bitkom nabitými kanónmi vyrútil sa proti čvirikajúcim vrabcom. Alebo ich prirovnáva tiež k rozprávkovému medveďovi, ktorý sa chcel zavďačiť svojmu dobrodincovi a ťažkým kameňom ho ovalil, keď po ňom liezla nespratná mucha…“ odkaz

Jeho posledná báseň:

Rozdvojenie

Neplač, ak plačeš, nevzlykaj, ak sa ti chce vzlykať.
Len rušaj vpred a smelo a odnikiaľ a nikam.
Môžeš sa spoľahnúť, že náhoda slepá
ti pomôže nájsť jeho a naisto aj seba.
... ...
Hľadám a hľadám čo len náznak zmeny,
tú, čo by zo mňa sňala kliatbu rozdvojení.
Prisahám, aj na to by som pristal,
že z fantázie vezmem čo-to do priehrštia.

O viacej by som namojdušu nestál.
none
116

115. J.Tull 12.09.2023, 13:34

Cynik? cynik – necitlivý, bezcitný, bezohľadný človek?
Dokumentárne zábery z augusta 1968 zachytávajú Ladislava Novomeského, ako zúfalo plače na ulici plnej okupačných tankov, keď ním tak úzkostlivo chránený kult krásy a poézie naposledy v jeho živote narazil na nemilosrdný nôž politickej reality. Obraz tragédie zlomeného človeka dramaticky podfarbujú trasúce sa ovisnuté plecia, chvejúce sa pery a vlasy rozstrapatené vetrom v agónii ustrnutej Štúrovej ulice. Redakcia Kultúrneho život...

12.09.2023, 13:57
Áno, bezohľadný voči ľudu. Nehovoril, ako to bolo s procesmi.
👎: J.Tull
none
117

116. Lemmy 12.09.2023, 13:57

Áno, bezohľadný voči ľudu. Nehovoril, ako to bolo s procesmi.

12.09.2023, 14:24
"bezohľadný voči ľudu"
Hovoril svojimi básňami... kedy a ako to mal hovoriť ľudu? Keď bol podmienečne prepustený a pod policajným dohľadom? Kto by v tej dobe, pred "Pražskou jarou", vydal jeho svedectvo? Ignoruješ aj fakt, že ako to bolo s procesmi sa vedelo, preto i boli zriadené rehabilitačnej komisie, posledná by iste, nebyť vpádu vojsk, sovietskej okupácie, bola vydala detailnejšie svedectvo nielen o brutalite komunistov voči komunistom, ale i brutalite páchanej na nekomunistoch... a Novomeských o týchto komisiách vedel...
none
119

116. Lemmy 12.09.2023, 13:57

Áno, bezohľadný voči ľudu. Nehovoril, ako to bolo s procesmi.

13.09.2023, 12:22
Hovorí z Teba nevedomosť... Žiaľ neviem nájsť viac básní, ktorými sa vyjadroval k udalostiam, ktoré prežil. Pricapím jednu, ktorú napísal ešte vo väzení a zverejnil v zbierke Stamodtiaľ a iné v roku 1964 /rok po svojej rehabilitácií/

Jak iní vinovatí, jak iní bez viny
tackáš sa dni a noci, tackáš sa tristo dní.
Nohy jak okované vláčiš po zemi,
po stenu päť krokov, päť krokov od steny.
V íveroch myšlienok ti padá do hlavy
svet, ktorý sa ťa dotkol: krásny a boľavý.
Moceš sa s jeho ťarchou v mátožnom ošiali
zločinmi šľakovaný, ktoré sa nestali.
Brudné jak trasovisko sú tie dni bezodné,
no na ich vinovanie odvrávaš ešte: nie...
Sám seba v sebe strácaš. Na vlastnom svojom dne
šepceš už vieru iných: nie a nie a nie...
Vtedy ťa obuchami šľahla po hrudi
únava zo života i úzkosť zo smrti.
Márna triešť dodrúzganého života
mučí ťa v rozpomienkach, ktoré prichodia.
A nikde, nikde, nikde cesta naproti,
iba po zraňujúcej hrochoti.
Ako sa mocne žiada pri súmraku dní
rozkričať o živote, že nebol daromný,
že vedel si sa dávať, i keď bolelo.
A tak si vlastnou rukou kladieš biľag na čelo
zo svojej vlastnej krvi, z pazderia siných žíl
pre to, čomu si veril, čomu si kedy žil.
A s rosou na pohľade: dychom na sklíčku
prijímaš vinovanie jak slovo človečské,
ako cigaretu, ako stoličku.

none
118

110. Lemmy 12.09.2023, 10:59

Už ma to nezaujíma. Len dokončím, že Novomeský bol ako Nohavica. Ten podpísal a aj spolupracoval so ŠtB. Mal dlho dosť času, aby to priznal. Začal habkať, až keď ho začali verejne za to eštebáctvo haniť. Ale to už je neskoro. Mne nevadí, že Novomeský ostal komunistom, to je jeho osobná vec. Kritizujem ho len za to, že nepovedal ľuďom pravdu o tom, ako bol mučený, nepovedal, že čo všetko natáral, koho obviňoval, ohováral. Novomeský je pre mňa cynik.

A pokiaľ ide o mňa, tak by som postupova...

12.09.2023, 14:42
Nebudem opakovať svoj názor, ktorý som už viackrát písal a zhoduje sa:

odkaz

Z tej doby, prvotná reakcia na tú dobu


Pochmúrna šeď rozliata cez oblohu
beznádejne olovom ťahá k zemi
Špinavé fľaky mokrého snehu
Smutný pohľad na stromy bez lístia

Vták na krídle ranený
už nevládze odletieť

Do samoty medzi ľuďmi hodený ...
Márne všetky snaženia ...

Spretrhané útržky zbytočných viet

Kruté krkavce ticho krúžia na nebi
Čierne holé vetvy stromu
darmo sa nemo prosia nebu

cesty niet


none
90

83. ninka 10.09.2023, 18:50

Čo to znamená 'brojiť proti súdruhom' v praxi?
By ma zaujímalo. Prosím o objasnenie.

10.09.2023, 20:29
Napríklad roznášaním a šírením protisocialistickej literatúry, tzv samizdatov.
Stvanie ľudí proti socialistickému zriadeniu, neplnenie si normy na pracovisku aspoň na 100%. Podpísaním Nekolik vet, Charty 77.....
súhlasí: Lemmy
104

90. peter67 10.09.2023, 20:29

Napríklad roznášaním a šírením protisocialistickej literatúry, tzv samizdatov.
Stvanie ľudí proti socialistickému zriadeniu, neplnenie si normy na pracovisku aspoň na 100%. Podpísaním Nekolik vet, Charty 77.....

11.09.2023, 10:05
Nie na toto som myslel. Uvediem iné príklady. Nahlas nesúhlasiť s názorom, že všetkým veriacim v Boha sa treba vysmievať a svoj nesúhlas vysloviť i pred riaditeľom Domu politickej výchovy, presadiť, že za neúčasť na prvomájovom sprievode nie je možné /keďže účasť je dobrovoľná.../ nijako trestať /napr. odobrať zamestnanecké výhody.../, na verejnej straníckej schôdzi kritizovať lajdáctvo projektov sídlisk /boli sproste okopčené, bez prihliadania na rodiny s deťmi - cesty robené tak, že mamičky s kočíkmi mali čo robiť pri kľučkovaní pomedzi autá, aby sa bezpečne dostali domov, chýbali priestranstvá - dvory.../ a mnohé bolo kritizovateľné aj v oblasti práce v závodoch, podnikoch...
none
111

104. J.Tull 11.09.2023, 10:05

Nie na toto som myslel. Uvediem iné príklady. Nahlas nesúhlasiť s názorom, že všetkým veriacim v Boha sa treba vysmievať a svoj nesúhlas vysloviť i pred riaditeľom Domu politickej výchovy, presadiť, že za neúčasť na prvomájovom sprievode nie je možné /keďže účasť je dobrovoľná.../ nijako trestať /napr. odobrať zamestnanecké výhody.../, na verejnej straníckej schôdzi kritizovať lajdáctvo projektov sídlisk /boli sproste okopčené, bez prihliadania na rodiny s deťmi - cesty robené tak, že mamičky s ...

12.09.2023, 11:02
Napísal si nepodstatné komunistické omáčky. Ani nebol problém neísť do sprievodu. Jednoducho som nešiel. A nikto ma nepostihoval.
👎: J.Tull
none
112

111. Lemmy 12.09.2023, 11:02

Napísal si nepodstatné komunistické omáčky. Ani nebol problém neísť do sprievodu. Jednoducho som nešiel. A nikto ma nepostihoval.

12.09.2023, 11:48
Napísal som moju osobnú skúsenosť... nemohol si byť stíhaný, lebo účasť v sprievode bola dobrovoľná, lenže účasť na výhodách, ktoré mali zamestnanci, ako sú odborové rekreácie, rôzne akcie pre rodiny, deti... pôžičky... zľavnený nákup výrobkov, pomoc pri stavbe rodinného domu, prideľovanie podnikových bytov a pod. - nebol právne vymáhateľný. Existovali rôzne kritériá, podľa ktorých sa uchádzači vyberali. Návrh bol a možno by aj prešiel, aby sa neúčasť zahrnula do týchto kritérií...
Nepodstatné boli/sú pre Teba, ale v tej dobe boli nanajvýš aktuálne a potrebné... okrem toho, dal som len zopár príkladov, bolo ich oveľa, oveľa viac...
none
113

111. Lemmy 12.09.2023, 11:02

Napísal si nepodstatné komunistické omáčky. Ani nebol problém neísť do sprievodu. Jednoducho som nešiel. A nikto ma nepostihoval.

12.09.2023, 11:50
Lemmy nikto ťa postihoval možno preto, lebo aj tvoj s. vedúci bol takým živlom ako aj ty. Ja napr. poznám takých, čo nešli do 1. májového sprievodu a boli postihnutí!!! Tak nejako nenápadne - nedostali sa na rekreáciu ROH, dieťa nešlo do pionierského tábora, aj prémie a odmeny ich obchádzali, dostávali najhoršiu prácu.....proste nenápadné, ale zato pomerne účinné prostriedky existovali.
👍: J.Tull
92

83. ninka 10.09.2023, 18:50

Čo to znamená 'brojiť proti súdruhom' v praxi?
By ma zaujímalo. Prosím o objasnenie.

10.09.2023, 20:38
Môj otec napríklad prišiel k súdruhom, buchol po stole, a oni zmäkli. Zrazu s ním súhlasili, len aby nebolo pre nich zle.
none
94

92. Lemmy 10.09.2023, 20:38

Môj otec napríklad prišiel k súdruhom, buchol po stole, a oni zmäkli. Zrazu s ním súhlasili, len aby nebolo pre nich zle.

10.09.2023, 20:45
Ci pana a akože o tom sa nepísalo nikde?
Jedine, žeby to bolo niekedy v decembri 1989, či?
95

94. peter67 10.09.2023, 20:45

Ci pana a akože o tom sa nepísalo nikde?
Jedine, žeby to bolo niekedy v decembri 1989, či?

10.09.2023, 20:45
Nie, medzi rokmi 1972 až 1978.
none
96

95. Lemmy 10.09.2023, 20:45

Nie, medzi rokmi 1972 až 1978.

10.09.2023, 20:47
Tak jedine tak, že prišiel tresol do stola a oni zmäkli, lebo povedal, že 5 ročný plán splní za 46 mesiacov.
97

96. peter67 10.09.2023, 20:47

Tak jedine tak, že prišiel tresol do stola a oni zmäkli, lebo povedal, že 5 ročný plán splní za 46 mesiacov.

10.09.2023, 20:50
Môj otec tak primitívne ako ty nerozmýšľal, ale ako som už povedal Tullovi, tu sú exoti, ktorým nemá význam nič vysvetľovať, preto mi stačí, čo poviem, a keď hlupák ostane vo svojej ilúzii, tak ma to vôbec netrápi.
none
98

97. Lemmy 10.09.2023, 20:50

Môj otec tak primitívne ako ty nerozmýšľal, ale ako som už povedal Tullovi, tu sú exoti, ktorým nemá význam nič vysvetľovať, preto mi stačí, čo poviem, a keď hlupák ostane vo svojej ilúzii, tak ma to vôbec netrápi.

10.09.2023, 20:54
Veru ja som nestihol plniť ani jeden 5 ročný plán, ináč by som si dal socialistický záväzok splniť ho na 150%!!!
Mne zase stačí čo napíšem a ked premúdrelý ostane vo svojej realite, tiež ma to netrápi.
99

98. peter67 10.09.2023, 20:54

Veru ja som nestihol plniť ani jeden 5 ročný plán, ináč by som si dal socialistický záväzok splniť ho na 150%!!!
Mne zase stačí čo napíšem a ked premúdrelý ostane vo svojej realite, tiež ma to netrápi.

10.09.2023, 21:03
Bol si vtedy naivný, a ostalo ti to. Čo už.
👍: peter67
none
100

99. Lemmy 10.09.2023, 21:03

Bol si vtedy naivný, a ostalo ti to. Čo už.

11.09.2023, 07:43
Veru som naivný. Som sa nazdával, že dospelý chlap sa dokáže o seba postarať, ale moje predstavy sa nezlučujú s realitou.
41

12. Lemmy 09.09.2023, 19:59

Tull, tebe je ťažko uznať zločin zo slabosti, keď zarecitoval pri vypočúvaní, len aby sa uchránil. Taký on bol básnik, recitátor.

Keď ho v roku 1950 obvinia z buržoázneho nacionalizmu a v roku 1951 zatknú, on na rozdiel od Husáka zarecituje všetko, čo mu komunistickí vyšetrovatelia nadiktujú. A to napriek tomu, že tým pošle na šibenicu aj svojho priateľa Clementisa, ktorý je súdený v inom procese, avšak výpovede Novomeského sú proti nemu použité.

10.09.2023, 10:28
Lemmy, lenže ako konkrétne obvinil Clementisa, čo z Novomeského výpovede bolo proti Clementisovi použité?
Ako je ale možné, ak mu išlo len o to, aby sa zachránil, keď predtým odvážne nasadzoval krk

Prší a prší v dlhých bajonetoch,
pod akými ma viedli žandári:
takýto deň je smutný bezútešne
ako ten prvý v žalári,

v ktorom som trčal s ostrihanou hlavou,
vytriasal z vrecák trochu tabaku,
aby tak som si chvil´u rozjasňoval.

Aj dohánové slnce lezie z oblaku.

none
44

41. J.Tull 10.09.2023, 10:28

Lemmy, lenže ako konkrétne obvinil Clementisa, čo z Novomeského výpovede bolo proti Clementisovi použité?
Ako je ale možné, ak mu išlo len o to, aby sa zachránil, keď predtým odvážne nasadzoval krk

Prší a prší v dlhých bajonetoch,
pod akými ma viedli žandári:
takýto deň je smutný bezútešne
ako ten prvý v žalári,

v ktorom som trčal s ostrihanou hlavou,
vytriasal z vrecák trochu tabaku,
aby tak som si chvil´u rozjasňoval.

Aj dohánové slnce lezie z oblaku.<br...

10.09.2023, 10:56
Neviem, ako konkrétne, čo všetko Novomeský o Clementisovi navymýšľal, to už nie je môj problém, lebo mňa až tak nedotýkajú komunistické zločiny, mne stačí vedieť, že komunisti boli zločinci par excellence.
none
46

44. Lemmy 10.09.2023, 10:56

Neviem, ako konkrétne, čo všetko Novomeský o Clementisovi navymýšľal, to už nie je môj problém, lebo mňa až tak nedotýkajú komunistické zločiny, mne stačí vedieť, že komunisti boli zločinci par excellence.

10.09.2023, 11:00
Lemmy, aký je Tvoj názor na odkaz ? Sú v nej vymýšľance, alebo je to seriózna publikácia?
none
47

46. J.Tull 10.09.2023, 11:00

Lemmy, aký je Tvoj názor na https://www.martinus.sk/?uItem=7851 ? Sú v nej vymýšľance, alebo je to seriózna publikácia?

10.09.2023, 11:02
Nečítal som.
none
48

46. J.Tull 10.09.2023, 11:00

Lemmy, aký je Tvoj názor na https://www.martinus.sk/?uItem=7851 ? Sú v nej vymýšľance, alebo je to seriózna publikácia?

10.09.2023, 11:03
A čo tam píšu? Aké klamstvá?
none
50

48. Lemmy 10.09.2023, 11:03

A čo tam píšu? Aké klamstvá?

10.09.2023, 12:26
Aha, tak to čo píšu odborníci historici /podotýkam rok vydania 2005/ sú klamstvá, ale to čo píše pravicový novinár je svätosvätá pravda
súhlasí: peter67
none
55

50. J.Tull 10.09.2023, 12:26

Aha, tak to čo píšu odborníci historici /podotýkam rok vydania 2005/ sú klamstvá, ale to čo píše pravicový novinár je svätosvätá pravda

10.09.2023, 13:30
Tull, ja nevtdím, že sú tam klamstvá, len reagujem na teba, lebo sa pýtaš, či som knihu čítal. A nakoľko som ju nečítal, tak som zvedavý, s čím prídeš, s čím prekvapíš, lebo históriu Clementisa a Novomeského spochybňuješ. Teda, dávaš páčiky dole.
none
60

55. Lemmy 10.09.2023, 13:30

Tull, ja nevtdím, že sú tam klamstvá, len reagujem na teba, lebo sa pýtaš, či som knihu čítal. A nakoľko som ju nečítal, tak som zvedavý, s čím prídeš, s čím prekvapíš, lebo históriu Clementisa a Novomeského spochybňuješ. Teda, dávaš páčiky dole.

10.09.2023, 13:38
Nespochybňujem, že Novomeský pod psychickým tlakom, fyzickom mučení obvinil Clementisa, spochybňuje tvrdenie, že bol spoluvinným za jeho popravu... Clementisa súdili, jeho proces bol za Stalinovej éry, kým proces s Novomeským, Husákom... s „buržoáznymi nacionalistami“ prebiehal už po Stalinovej smrti a aj preto boli tresty miernejšie ako aj zakrátko zmierňované...
none
45

41. J.Tull 10.09.2023, 10:28

Lemmy, lenže ako konkrétne obvinil Clementisa, čo z Novomeského výpovede bolo proti Clementisovi použité?
Ako je ale možné, ak mu išlo len o to, aby sa zachránil, keď predtým odvážne nasadzoval krk

Prší a prší v dlhých bajonetoch,
pod akými ma viedli žandári:
takýto deň je smutný bezútešne
ako ten prvý v žalári,

v ktorom som trčal s ostrihanou hlavou,
vytriasal z vrecák trochu tabaku,
aby tak som si chvil´u rozjasňoval.

Aj dohánové slnce lezie z oblaku.<br...

10.09.2023, 10:57
Kvôli tebe nepôjdem do archívu. Keby si čítal Novomeského výpovede, aj tak by si hundral, že to Novomeský nepovedal. S komunistami je to tak ťažké ako s fašistami, ktorí neveria na holokaust.
none
58

45. Lemmy 10.09.2023, 10:57

Kvôli tebe nepôjdem do archívu. Keby si čítal Novomeského výpovede, aj tak by si hundral, že to Novomeský nepovedal. S komunistami je to tak ťažké ako s fašistami, ktorí neveria na holokaust.

10.09.2023, 13:32
Vidíš, nezmôžeš sa na viac, len na páčik dole. Diskusia už nemá zmysel. Ja som sem čosi vložil, ale nakoľko to ignorujete, tak aj mne je to už jedno. Svet nestojí na obrancoch komunistických zločinov, nakoľko počas môjho života už komunisti nebudú mať takú moc ako v 50. rokoch minulého storočia.
none
64

58. Lemmy 10.09.2023, 13:32

Vidíš, nezmôžeš sa na viac, len na páčik dole. Diskusia už nemá zmysel. Ja som sem čosi vložil, ale nakoľko to ignorujete, tak aj mne je to už jedno. Svet nestojí na obrancoch komunistických zločinov, nakoľko počas môjho života už komunisti nebudú mať takú moc ako v 50. rokoch minulého storočia.

10.09.2023, 14:00
Kto tu je obranca komunistických zločinov?
none
65

64. J.Tull 10.09.2023, 14:00

Kto tu je obranca komunistických zločinov?

10.09.2023, 14:08
Ty, ty, jedine ty 😉
👍: J.Tull
none
66

65. EnaXnaY 10.09.2023, 14:08

Ty, ty, jedine ty 😉

10.09.2023, 14:12
none
67

64. J.Tull 10.09.2023, 14:00

Kto tu je obranca komunistických zločinov?

10.09.2023, 14:14
Ty. Ja som čosi uviedol, a chytil si sa hneď toho páčikmi dole.
none
70

67. Lemmy 10.09.2023, 14:14

Ty. Ja som čosi uviedol, a chytil si sa hneď toho páčikmi dole.

10.09.2023, 14:18
Aha, kaťdý kto dáva k Tvojim príspevkom páčik dole je obranca komunistických zločinov
súhlasí: Milaníčko , Lemmy
none
74

70. J.Tull 10.09.2023, 14:18

Aha, kaťdý kto dáva k Tvojim príspevkom páčik dole je obranca komunistických zločinov

10.09.2023, 14:32
Súdruhovia, navrhujem socialisticky zmeniť páčik dole za nepáčik, ušetríme tým dve písmena a 5 ročnicu tým pádom splníme za 4 roky.
Kto je za, nech mi okamžite švihne nepáčik.
69

58. Lemmy 10.09.2023, 13:32

Vidíš, nezmôžeš sa na viac, len na páčik dole. Diskusia už nemá zmysel. Ja som sem čosi vložil, ale nakoľko to ignorujete, tak aj mne je to už jedno. Svet nestojí na obrancoch komunistických zločinov, nakoľko počas môjho života už komunisti nebudú mať takú moc ako v 50. rokoch minulého storočia.

10.09.2023, 14:16
Naozaj sa nezmôžem na nič, len na páčik dole? Žiadne príspevky, reakcie na tie Tvoje, žiadne protiargumenty nedávam, len páčik dole
none
51

12. Lemmy 09.09.2023, 19:59

Tull, tebe je ťažko uznať zločin zo slabosti, keď zarecitoval pri vypočúvaní, len aby sa uchránil. Taký on bol básnik, recitátor.

Keď ho v roku 1950 obvinia z buržoázneho nacionalizmu a v roku 1951 zatknú, on na rozdiel od Husáka zarecituje všetko, čo mu komunistickí vyšetrovatelia nadiktujú. A to napriek tomu, že tým pošle na šibenicu aj svojho priateľa Clementisa, ktorý je súdený v inom procese, avšak výpovede Novomeského sú proti nemu použité.

10.09.2023, 12:36
A čo toto:
Keď treba, zdvihne sa z mäkkých kresiel salónov pražskej bohémy a nakluše do zákopov občianskej vojny v Španielsku. Vyhýba sa hvízdajúcim guľkám vo Valencii, Barcelone i Madride, len aby jeho osemdielna reportáž bola čo najautentickejšia.

Ako Peter Bilý v Pravde uvádza, Novomeský sa tým zaraďuje k takým velikánom ako boli napríklad Ernest Hemingway, Egon Erwin Kisch, Antoine de Saint-Exupéry, Iľja Erenburg či Robert Capa a Gerda Taro.

A hlavne ukazuje, že v mene boja proti fašizmu dokáže riskovať aj vlastný život.

Koná tak i počas II. svetovej vojny. Kým napríklad Gottwald, ktorého spoznal ešte v Ostrave, sa uchyľuje do bezpečia v Moskve, Novomeský si vyberá pomerne nebezpečný život komunistu na Slovensku, kde dvakrát okúsi aj väzenie.

Akosi mi to nepasuje s označením zbabelec
súhlasí: peter67
none
52

51. J.Tull 10.09.2023, 12:36

A čo toto:
Keď treba, zdvihne sa z mäkkých kresiel salónov pražskej bohémy a nakluše do zákopov občianskej vojny v Španielsku. Vyhýba sa hvízdajúcim guľkám vo Valencii, Barcelone i Madride, len aby jeho osemdielna reportáž bola čo najautentickejšia.

Ako Peter Bilý v Pravde uvádza, Novomeský sa tým zaraďuje k takým velikánom ako boli napríklad Ernest Hemingway, Egon Erwin Kisch, Antoine de Saint-Exupéry, Iľja Erenburg či Robert Capa a Gerda Taro.

A hlavne ukazuje, že v mene boja...

10.09.2023, 12:45
Jethro asi ani netuší, akú pravdu si odhalil o Novomeskom!!!
-A hlavne ukazuje, že v mene boja proti fašizmu dokáže riskovať aj vlastný život.-
Boja proti fašizmu!!! Ale proti komunizmu nebol ochotný riskovať ani zdravie, nieto život a preto súdruhov zradil, aby nesklamal súdruhov!!!
53

52. peter67 10.09.2023, 12:45

Jethro asi ani netuší, akú pravdu si odhalil o Novomeskom!!!
-A hlavne ukazuje, že v mene boja proti fašizmu dokáže riskovať aj vlastný život.-
Boja proti fašizmu!!! Ale proti komunizmu nebol ochotný riskovať ani zdravie, nieto život a preto súdruhov zradil, aby nesklamal súdruhov!!!

10.09.2023, 13:20
Úzkosti ničivé! To nič v nich strašlivé je,
to nič je strašlivé: nič v ničom stratené,
ten plameň spaľujúci, ktorý nezahreje,
ten plameň mrazivý, tie chladné plamene.

To prázdno bezozvenné pri nehybnom kroku,
ten výkrik nezvučný a sykot bez hada,
nemý šum vyschlej rieky v neskrojenom toku,
belostná nádhera do tvaru nevliata.

Pohľady bez závratu kleslé do priepastí,
kde ich nič na slepotu ničím rozdrví,
dnes z hrozby nehrozenej, bez zovretých pästí,
údery bezbolestné, rany bez krvi.

To svetlo bez tône a temno bez svitania,
neviditeľný šľak po hmate bezprstom,
zmar línií a foriem v trasovisku zdania
a všetkých snov i zdaní neodvratný zlom.

To nič je strašlivé a nikto z jeho rodu
a nie a nikde, nikdy, v pustom odlive.
Zo samej hrôzy z nich k nim sa dať do sprievodu,
to je to strašlivé.

Odvaha, zadrž svet, nech by bol i planý,
a krásam trýzne nauč, nech len hreje plam.
S úzkosťou, steskom, s vierou, myšlienkami
byť i sám. Len byť! Ach, byť a nebyť sám!

none
17

1. Lemmy 09.09.2023, 11:07

Je to video záznam z TV. https://www.facebook.com/watch/?v=319587217130065

09.09.2023, 20:10
Významný podiel komunistov tvorili praktizujúci kresťania, predovšetkým katolíci. V časoch SNP sa komunisti definovali ako národné sociálne antifašistické hnutie. Preto tá podpora. To sa zmenilo po vojne, keď KSČ bola podrobená doktríne ZSSR vratane boja proti náboženstvám.
Komunisti v časoch SNP boli niečím iným, než KSČ v 50. rokoch.... Alebo sekhumanisti dnes....
23

17. TvojOponent 09.09.2023, 20:10

Významný podiel komunistov tvorili praktizujúci kresťania, predovšetkým katolíci. V časoch SNP sa komunisti definovali ako národné sociálne antifašistické hnutie. Preto tá podpora. To sa zmenilo po vojne, keď KSČ bola podrobená doktríne ZSSR vratane boja proti náboženstvám.
Komunisti v časoch SNP boli niečím iným, než KSČ v 50. rokoch.... Alebo sekhumanisti dnes....

09.09.2023, 20:21
Ja si pamätám ako aparátčik člen UV KSC úsmevom na tvári povedal, že on bol vždy veriacim kresťanom, Manták jeden.
24

23. peter67 09.09.2023, 20:21

Ja si pamätám ako aparátčik člen UV KSC úsmevom na tvári povedal, že on bol vždy veriacim kresťanom, Manták jeden.

09.09.2023, 20:22
Ale takých bolo viacero, ktorí verili kresťanskej ideológii. V KSČ boli len z osobného prospechu.
none
28

24. Lemmy 09.09.2023, 20:22

Ale takých bolo viacero, ktorí verili kresťanskej ideológii. V KSČ boli len z osobného prospechu.

09.09.2023, 20:24
Veľké poriadne vysrané hovno!!!
Tí neverili a neveria doteraz!!! Iba sa krútia ako hadi, len aby boli za pekných a dobrých!!!
30

28. peter67 09.09.2023, 20:24

Veľké poriadne vysrané hovno!!!
Tí neverili a neveria doteraz!!! Iba sa krútia ako hadi, len aby boli za pekných a dobrých!!!

09.09.2023, 20:26
Mám osobnú skúsenosť, ako som stihol na chodníku počuť dvoch komunistov, významných funkcií v meste. Prvý sa pýta, a ty si evanjelik? A druhý mu odpovedá: Nie, kalvín.
none
33

30. Lemmy 09.09.2023, 20:26

Mám osobnú skúsenosť, ako som stihol na chodníku počuť dvoch komunistov, významných funkcií v meste. Prvý sa pýta, a ty si evanjelik? A druhý mu odpovedá: Nie, kalvín.

09.09.2023, 20:32
Je to možné. Ked stretneš mňa a sa ma opýtaš, či som PS, tak ti jednoznačne odpoviem, nie, ja som komunista.
súhlasí: Wolfsmörder
👍: J.Tull
34

1. Lemmy 09.09.2023, 11:07

Je to video záznam z TV. https://www.facebook.com/watch/?v=319587217130065

09.09.2023, 20:36
Mičev naložil fašistom

Ty ma sice ignoruješ, takže tento príspevok si žiaľ neprečítaš Lemmy....

Vyhľadaj odbornú lekarsku pomoc.
35

34. Wolfsmörder 09.09.2023, 20:36

Mičev naložil fašistom

Ty ma sice ignoruješ, takže tento príspevok si žiaľ neprečítaš Lemmy....

Vyhľadaj odbornú lekarsku pomoc.

09.09.2023, 20:39
Peredajom svodku ob tovarišča volko ubíjcu dľa gasudára Lemmy

Mičev naložil fašistom

Ty ma sice ignoruješ, takže tento príspevok si žiaľ neprečítaš Lemmy....

Vyhľadaj odbornú lekarsku pomoc.
vytvoril dzI/O 2015 - 2024 veľkosť : 413 398 B vygenerované za : 0.368 s táto stránka musí používať koláčiky, aby mohla fungovať... verzia : 1.05 ( 27.4.2024 21:45 ) témy zobrazené : 22 473 412 x jedinečné zobrazenia : 2 545 652 x ip adresa : 13.59.218.147

podpora

stránka má príjem jedine od dobrovoľných podporovateľov

za mesiac 2024 / 5, podporovatelia na reklame naklikali 0,23 € (2 kliky), z toho dnes 0,05 € (0 klikov), ďakujem...

prosím, podpor stvoriteľa
prevodom na účet
SK41 1100 0000 0026 1872 7972
SWIFT: TATRSKBX
názov účtu:
Dziak Maroš, Ing.
banka:
Tatra banka, a.s.
Hodžovo námestie 3
811 06 Bratislava 1
none
cez PayPal
cez Viamo
none
cez Donater
none
poštou
Ing. Maroš Dziak
Budovateľská 67
075 01 Trebišov
Slovensko, EÚ
a teraz pozri, kto prispel

facebook

MaDzi
Lipka
Help
Zmysel života
Kniha života
Documentor
Univerozum
zdieľaj túto stránku

štatistiky

TOPlist