for correct function of this site, i need to use cookies...
move to top
|
Žumpa
new "Jerusalem"
|
sk
|
en
|
aA
|
|
information of the day :
meaning of life of the day :
entries 193 |
shows 7 403 |
uniques 1 109 |
theme was created 1.10.2025 10:55 by Lemmy
|
Theme is read only...
1
|
Stála očkovacia komisia už neodporúča očkovanie pre celú populáciu. link
|
 |
|
2
|
|
|
1. Lemmy 01.10.2025, 10:55
Stála očkovacia komisia už neodporúča očkovanie pre celú populáciu. https://www.humanisti.sk/2025/10/01/ockovanie-proti-covid-19/
▲
01.10.2025, 11:03
|
|
3
|
|
|
1. Lemmy 01.10.2025, 10:55
Stála očkovacia komisia už neodporúča očkovanie pre celú populáciu. https://www.humanisti.sk/2025/10/01/ockovanie-proti-covid-19/
▲
01.10.2025, 11:24
|
To je zle pochopené. Odporúča očkovanie PREDOVŠETKÝM ohrozeným kategoriam, a to odporúčali vždy.
|
 |
|
4
|
|
|
3. Nadja 01.10.2025, 11:24
To je zle pochopené. Odporúča očkovanie PREDOVŠETKÝM ohrozeným kategoriam, a to odporúčali vždy.
▲
01.10.2025, 11:38
|
A čo ak budú oporúčať, aby si skočila do studne? 😉
Počúvneš? 😉
|
 |
|
5
|
|
|
4. Dzio 01.10.2025, 11:38
A čo ak budú oporúčať, aby si skočila do studne? 😉
Počúvneš? 😉
▲
01.10.2025, 11:44
|
Otázku by som preformuloval asi takto 😉
Do akej miery (do kedy) je človek ochotný počúvnuť a podriadiť sa (napríklad autorite) a kedy už nie 😉
|
 |
|
8
|
|
|
5. Dzio 01.10.2025, 11:44
Otázku by som preformuloval asi takto 😉
Do akej miery (do kedy) je človek ochotný počúvnuť a podriadiť sa (napríklad autorite) a kedy už nie 😉
▲
01.10.2025, 11:47
|
Ešte jedna preformulácia 😉
Na základe čoho sa rozhodujete, či počúvnete (napríklad autoritu) v tom, čo od vás požaduje a kedy sa vzopriete? 😉
|
 |
|
9
|
|
|
5. Dzio 01.10.2025, 11:44
Otázku by som preformuloval asi takto 😉
Do akej miery (do kedy) je človek ochotný počúvnuť a podriadiť sa (napríklad autorite) a kedy už nie 😉
▲
01.10.2025, 11:47
|
To by mohol byť názov novej témy.
Ale odpoveď nie je jednoznačná, pretože, ako sme včera písali, každý človek je iný, každý je na nejakom vlastnom stupni vývoja, každý je v niečom dobrý a v niečom inom slabý.
Takže podľa toho sa aj každý rozhoduje, aké odporúčania uposlúchne a aké odmietne.
|
 |
|
10
|
|
|
9. era 01.10.2025, 11:47
To by mohol byť názov novej témy.
Ale odpoveď nie je jednoznačná, pretože, ako sme včera písali, každý človek je iný, každý je na nejakom vlastnom stupni vývoja, každý je v niečom dobrý a v niečom inom slabý.
Takže podľa toho sa aj každý rozhoduje, aké odporúčania uposlúchne a aké odmietne.
▲
01.10.2025, 11:48
|
No však, rád by som sa do toho zahĺbil, ak by sa dalo 😉
Rozobral to na drobné 😉
|
 |
|
13
|
|
|
10. Dzio 01.10.2025, 11:48
No však, rád by som sa do toho zahĺbil, ak by sa dalo 😉
Rozobral to na drobné 😉
▲
01.10.2025, 11:59
|
Uposlúchnutie odporúčaní je zo značnej miery závislé na stupni dôvery.
Nemusí to byť vedomé, môže to byť (a často je) podvedomé, citové.
Niekto má dôveru v inštitúcie. Proste mu to tak vychádza, že inštitúcie je správne poslúchať. Niekto iný zas dôveru v inštitúcie stratil, alebo stráca. A preto je opatrný.
Niekto má zas dôveru v seba a hovorí si - zvládnem to po svojom, odporúčania síce registrujem, ale sú to len vstupy dát pre moje vlastné riešenie.
|
 |
|
14
|
|
|
13. era 01.10.2025, 11:59
Uposlúchnutie odporúčaní je zo značnej miery závislé na stupni dôvery.
Nemusí to byť vedomé, môže to byť (a často je) podvedomé, citové.
Niekto má dôveru v inštitúcie. Proste mu to tak vychádza, že inštitúcie je správne poslúchať. Niekto iný zas dôveru v inštitúcie stratil, alebo stráca. A preto je opatrný.
Niekto má zas dôveru v seba a hovorí si - zvládnem to po svojom, odporúčania síce registrujem, ale sú to len vstupy dát pre moje vlastné riešenie.
▲
01.10.2025, 12:01
|
No samozrejme, len, vždy by som bral do úvahy jeden fakt a to, že sme všetci omylní 😉
Teda zjednodušiť ten "výberový" proces (čo si vyberiem za možnosť) na to, že prosto budem sa riadiť tým čo tvrdí napríklad inštitúcia, môže viesť k fatálnym následkom 😉
|
 |
|
16
|
|
|
14. Dzio 01.10.2025, 12:01
No samozrejme, len, vždy by som bral do úvahy jeden fakt a to, že sme všetci omylní 😉
Teda zjednodušiť ten "výberový" proces (čo si vyberiem za možnosť) na to, že prosto budem sa riadiť tým čo tvrdí napríklad inštitúcia, môže viesť k fatálnym následkom 😉
▲
01.10.2025, 12:02
|
Nehovoriac o tom, že sa môže jednať o "vedomé" omyly, teda, že niekto sa objaví taký v inštitúcii, ktorý začne rozdávať "rady" s cieľom škodiť, aj keď sa bude tváriť ako najväčší baránok 😉
|
 |
|
18
|
|
|
16. Dzio 01.10.2025, 12:02
Nehovoriac o tom, že sa môže jednať o "vedomé" omyly, teda, že niekto sa objaví taký v inštitúcii, ktorý začne rozdávať "rady" s cieľom škodiť, aj keď sa bude tváriť ako najväčší baránok 😉
▲
01.10.2025, 12:05
|
No veď. Opäť je to otázka dôvery / nedôvery.
Prečo si myslím, že v inštitúcii sa nájde niekto, kto úmyselne chce škodiť? Pochádza to z myšlienky, že "ja sám by som to tak robil, tak preto aj iní to tak robia"?
|
 |
|
20
|
|
|
18. era 01.10.2025, 12:05
No veď. Opäť je to otázka dôvery / nedôvery.
Prečo si myslím, že v inštitúcii sa nájde niekto, kto úmyselne chce škodiť? Pochádza to z myšlienky, že "ja sám by som to tak robil, tak preto aj iní to tak robia"?
▲
01.10.2025, 12:06
|
Z pozorovania sveta to vyplýva 😉
Nedá sa predpokladať, že vo svete je 100% dobromyselných a čestných ľudkov 😉
|
 |
|
6
|
|
|
4. Dzio 01.10.2025, 11:38
A čo ak budú oporúčať, aby si skočila do studne? 😉
Počúvneš? 😉
▲
01.10.2025, 11:44
|
Čo je toto za hlúpu pripomienku?
|
 |
|
7
|
|
|
6. Nadja 01.10.2025, 11:44
Čo je toto za hlúpu pripomienku?
▲
01.10.2025, 11:45
|
Pro hlupáka, všechno hloupé    😉
|
 |
|
51
|
|
|
7. Dzio 01.10.2025, 11:45
Pro hlupáka, všechno hloupé   😉
▲
01.10.2025, 12:59
|
Nie všetko, len skok do studne. 
|
 |
|
11
|
|
|
6. Nadja 01.10.2025, 11:44
Čo je toto za hlúpu pripomienku?
▲
01.10.2025, 11:52
|
Ono to možno znie hlúpo, také skočenie do studne, ale verím tomu, že pár, možno i dosť jednolivcov by sa našlo, ktorí by niečo také vykonali 😉
Viď napríklad také náboženstvo, povely ich predstaviteľov nasledujú masy, a aj keď nemajú šancu overiť pravdivosť toho, čo hlásajú i tak ich slepo nasledujú 😉
|
 |
|
12
|
|
|
6. Nadja 01.10.2025, 11:44
Čo je toto za hlúpu pripomienku?
▲
01.10.2025, 11:54
|
A asi to nebude platiť len pre náboženstvo ale všeobecne 😉
Niečo niekto nasleduje, lebo ten a henten to vyhlásil 😉
Napríklad Fico-volič bude nasledovať a hájiť Ficoviny a Matovičo-volič zas jeho 😉
|
 |
|
15
|
|
|
12. Dzio 01.10.2025, 11:54
A asi to nebude platiť len pre náboženstvo ale všeobecne 😉
Niečo niekto nasleduje, lebo ten a henten to vyhlásil 😉
Napríklad Fico-volič bude nasledovať a hájiť Ficoviny a Matovičo-volič zas jeho 😉
▲
01.10.2025, 12:01
|
A preto je lepšie nasledovať odborníkov na očkovanie, ako na skákanie do studne. Ovšem aj tu treba dávať pozor... neraz v historii odborníci odporúčali postupy, ktoré sú dnes zavrhnuté (DDT, lobotomia a pod). Moderná medicína sa snaží tomu zabrániť systematickým overovaním a transparentnosťou.
|
 |
|
17
|
|
|
15. Nadja 01.10.2025, 12:01
A preto je lepšie nasledovať odborníkov na očkovanie, ako na skákanie do studne. Ovšem aj tu treba dávať pozor... neraz v historii odborníci odporúčali postupy, ktoré sú dnes zavrhnuté (DDT, lobotomia a pod). Moderná medicína sa snaží tomu zabrániť systematickým overovaním a transparentnosťou.
▲
01.10.2025, 12:03
|
Vieš, ono celý ten spor, či očkovať alebo neočkovať je o tom, že jedni v ňom vidia spásonosné riešenie a iní zas to skákanie do studne 😉
|
 |
|
21
|
|
|
17. Dzio 01.10.2025, 12:03
Vieš, ono celý ten spor, či očkovať alebo neočkovať je o tom, že jedni v ňom vidia spásonosné riešenie a iní zas to skákanie do studne 😉
▲
01.10.2025, 12:06
|
Najhoršie je, ak očkovanie propagujú politici, o ktorých vieme, že klamú - pretože politika je v podstate neustále prešpikovaná úskokmi, polopravdami, bojom o moc.
|
 |
|
23
|
|
|
21. era 01.10.2025, 12:06
Najhoršie je, ak očkovanie propagujú politici, o ktorých vieme, že klamú - pretože politika je v podstate neustále prešpikovaná úskokmi, polopravdami, bojom o moc.
▲
01.10.2025, 12:12
|
Áno, ak si Fico-volič, potom pravdepodobne odmietneš očkovanie, ak by ho hlásal Matovič a naopak 😉
Čiže znova sme u tej autority ako takej 😉
Jeden "počúva" jednu a druhý inú 😉
A tam už možno nastupuje tá individuálna cesta kaźdého do hlavnej úlohy, asi že ku komu máme najbližšie, čo sa týka pohľadu na svet, ktorý prezentuje 😉
|
 |
|
25
|
|
|
23. Dzio 01.10.2025, 12:12
Áno, ak si Fico-volič, potom pravdepodobne odmietneš očkovanie, ak by ho hlásal Matovič a naopak 😉
Čiže znova sme u tej autority ako takej 😉
Jeden "počúva" jednu a druhý inú 😉
A tam už možno nastupuje tá individuálna cesta kaźdého do hlavnej úlohy, asi že ku komu máme najbližšie, čo sa týka pohľadu na svet, ktorý prezentuje 😉
▲
01.10.2025, 12:16
|
A následne môže ísť o poslúchanie autority, ktoré možno nazvať "slepé". Proste zožerieš všetko, čo ti naservírujú, alebo sympatiu k autorite, ktorá je pocitová, ale cez ňu prerastajú tvoje myšlienky, ktoré vedia byť aj kritické. - Druhí ľudia ťa môžu pokladať za slepého prívrženca, ale ty môžeš mať svoje činy v sebe duševne vybojované medzi rôznymi myšlienkami a pocitmi.
|
 |
|
28
|
|
|
25. era 01.10.2025, 12:16
A následne môže ísť o poslúchanie autority, ktoré možno nazvať "slepé". Proste zožerieš všetko, čo ti naservírujú, alebo sympatiu k autorite, ktorá je pocitová, ale cez ňu prerastajú tvoje myšlienky, ktoré vedia byť aj kritické. - Druhí ľudia ťa môžu pokladať za slepého prívrženca, ale ty môžeš mať svoje činy v sebe duševne vybojované medzi rôznymi myšlienkami a pocitmi.
▲
01.10.2025, 12:19
|
No, lenže ako to riešiť v otázkach, kedy si nevieš jednoducho overiť, ako sa veci majú 😉
Tam nemáš moc na výber 😉
Buď uveríš autorite, alebo nie 😉
|
 |
|
34
|
|
|
28. Dzio 01.10.2025, 12:19
No, lenže ako to riešiť v otázkach, kedy si nevieš jednoducho overiť, ako sa veci majú 😉
Tam nemáš moc na výber 😉
Buď uveríš autorite, alebo nie 😉
▲
01.10.2025, 12:31
|
Celý život je risk. Všeličo nemusí vyjsť. Ale sme tu na to, aby sme robili individuálne rozhodnutia.
Niekedy volíme správne, inokedy chybne.
|
 |
|
19
|
|
|
15. Nadja 01.10.2025, 12:01
A preto je lepšie nasledovať odborníkov na očkovanie, ako na skákanie do studne. Ovšem aj tu treba dávať pozor... neraz v historii odborníci odporúčali postupy, ktoré sú dnes zavrhnuté (DDT, lobotomia a pod). Moderná medicína sa snaží tomu zabrániť systematickým overovaním a transparentnosťou.
▲
01.10.2025, 12:05
|
Nemôžeš totižto vylúčiť, že sa veci dejú aj preto, že niekto má záujem aby sa diali 😉
A ak ťa nahlodáva takáto pochybnosť, potom je ľahké priradiť ten humbuk okolo očkovania k "faktu", že je to celé len biznis medicínskej lobby, ktorá chce nahrnúť viac zisku do vrecák farmaceutických spoločností (ber to ako príklad) 😉
|
 |
|
22
|
|
|
19. Dzio 01.10.2025, 12:05
Nemôžeš totižto vylúčiť, že sa veci dejú aj preto, že niekto má záujem aby sa diali 😉
A ak ťa nahlodáva takáto pochybnosť, potom je ľahké priradiť ten humbuk okolo očkovania k "faktu", že je to celé len biznis medicínskej lobby, ktorá chce nahrnúť viac zisku do vrecák farmaceutických spoločností (ber to ako príklad) 😉
▲
01.10.2025, 12:10
|
Ďalšia zaujímavá vec je, že očkovanie je vec plošná.
Zvyčajná lekárska starostlivosť je vec individuálna - lekár volí prostriedky podľa osobitostí pacienta. Ale pri očkovaní sme "všetci rovnakí", čo nie je pravda.
|
 |
|
24
|
|
|
22. era 01.10.2025, 12:10
Ďalšia zaujímavá vec je, že očkovanie je vec plošná.
Zvyčajná lekárska starostlivosť je vec individuálna - lekár volí prostriedky podľa osobitostí pacienta. Ale pri očkovaní sme "všetci rovnakí", čo nie je pravda.
▲
01.10.2025, 12:13
|
Hej a potom sa riešia prípady, že niekto na to zle zareagoval 😉
Ale toto oni asi zahrnú len do štatistiky, veď drobné promile neúspechu (hoc aj fatálneho) je pre nich asi prípustné 😉
|
 |
|
26
|
|
|
24. Dzio 01.10.2025, 12:13
Hej a potom sa riešia prípady, že niekto na to zle zareagoval 😉
Ale toto oni asi zahrnú len do štatistiky, veď drobné promile neúspechu (hoc aj fatálneho) je pre nich asi prípustné 😉
▲
01.10.2025, 12:18
|
Áno, očkovanie mi príde, že je zamerané na tú základňu tej "maslovovej pyramídy" - na to, čo je všeobecne fyziologické u každého. V podstate, očkovanie je asi určené "priemernému človeku".
Preto si myslím, že ponechať slobodu voľby je fajn - s tým, že všetkých dostatočne jasne informujeme, čo riskuje svojim odmietnutím.
|
 |
|
30
|
|
|
26. era 01.10.2025, 12:18
Áno, očkovanie mi príde, že je zamerané na tú základňu tej "maslovovej pyramídy" - na to, čo je všeobecne fyziologické u každého. V podstate, očkovanie je asi určené "priemernému človeku".
Preto si myslím, že ponechať slobodu voľby je fajn - s tým, že všetkých dostatočne jasne informujeme, čo riskuje svojim odmietnutím.
▲
01.10.2025, 12:23
|
Na všetko sa dá nájsť kopec argumentov aj proti argumentov 😉
Budú napríklad tvrdiť niečo o kolektívnej imunite a že preto to nemôže byť na voľbe 😉
Ale kde je pravda, to ani divé srnky netušia 😉
|
 |
|
52
|
|
|
22. era 01.10.2025, 12:10
Ďalšia zaujímavá vec je, že očkovanie je vec plošná.
Zvyčajná lekárska starostlivosť je vec individuálna - lekár volí prostriedky podľa osobitostí pacienta. Ale pri očkovaní sme "všetci rovnakí", čo nie je pravda.
▲
01.10.2025, 13:01
|
Áno, niektorí majú takú silnú imunitu, že sa nedali zaočkovať, a COVID-19 prekonali, aj keď boli nakazení.
|
 |
|
55
|
|
|
52. Lemmy 01.10.2025, 13:01
Áno, niektorí majú takú silnú imunitu, že sa nedali zaočkovať, a COVID-19 prekonali, aj keď boli nakazení.
▲
01.10.2025, 13:01
|
Ja by som zomrel bez očkovania, pretože mám slabú imunitu a choré pľúca.
|
 |
|
57
|
|
|
55. Lemmy 01.10.2025, 13:01
Ja by som zomrel bez očkovania, pretože mám slabú imunitu a choré pľúca.
▲
01.10.2025, 13:03
|
Lemmy, nedávaj takéto miesto prísažné vyhlásenia, lebo VESMÍR potom musí overovať, či sú pravdivé alebo nie    😉
|
 |
|
59
|
|
|
57. Dzio 01.10.2025, 13:03
Lemmy, nedávaj takéto miesto prísažné vyhlásenia, lebo VESMÍR potom musí overovať, či sú pravdivé alebo nie   😉
▲
01.10.2025, 13:05
|
Ale keď je o tom presvedčený, tak je správne, že sa dal zaočkovať.
|
 |
|
61
|
|
|
59. era 01.10.2025, 13:05
Ale keď je o tom presvedčený, tak je správne, že sa dal zaočkovať.
▲
01.10.2025, 13:07
|
Nemyslím to, ale keď vyhlási niečo v zmysle, že by isto zomrel, tak VESMÍR ho pravdepodobne privedie do situácie, v ktorej sa overí, či by naozaj zomrel alebo nie 😉
Je to kuleha vesmírna 😉
|
 |
|
67
|
|
|
61. Dzio 01.10.2025, 13:07
Nemyslím to, ale keď vyhlási niečo v zmysle, že by isto zomrel, tak VESMÍR ho pravdepodobne privedie do situácie, v ktorej sa overí, či by naozaj zomrel alebo nie 😉
Je to kuleha vesmírna 😉
▲
01.10.2025, 13:26
|
Denne užívam 20 tabletiek, po zdravotnej stránke som troska.
|
 |
|
68
|
|
|
67. Lemmy 01.10.2025, 13:26
Denne užívam 20 tabletiek, po zdravotnej stránke som troska.
▲
01.10.2025, 13:27
|
Alebo práve naopak 😉 Si tak posilnený tými chemikáliami, že ťa nezloží ani parný válec    😉
|
 |
|
27
|
|
|
19. Dzio 01.10.2025, 12:05
Nemôžeš totižto vylúčiť, že sa veci dejú aj preto, že niekto má záujem aby sa diali 😉
A ak ťa nahlodáva takáto pochybnosť, potom je ľahké priradiť ten humbuk okolo očkovania k "faktu", že je to celé len biznis medicínskej lobby, ktorá chce nahrnúť viac zisku do vrecák farmaceutických spoločností (ber to ako príklad) 😉
▲
01.10.2025, 12:18
|
Rozumiem pocitu strachu, ale to úplne popiera overenú skutočnosť, že očkovanie zachránilo tisícky životov. Rovnako sa ale dá sústrediť na to nahlodávanie pochybnosťami... komu slúži a na čo. Kto to financuje? Dá sa to zistiť, a isto by nik nebol prekvapený 🙂
|
 |
|
29
|
|
|
27. Nadja 01.10.2025, 12:18
Rozumiem pocitu strachu, ale to úplne popiera overenú skutočnosť, že očkovanie zachránilo tisícky životov. Rovnako sa ale dá sústrediť na to nahlodávanie pochybnosťami... komu slúži a na čo. Kto to financuje? Dá sa to zistiť, a isto by nik nebol prekvapený 🙂
▲
01.10.2025, 12:21
|
Pozri Nadja, všetko sa dá spochybniť keď sa chce 😉
Aj tie tvoje zaručene overené skutočnosti 😉
O to podľa mňa nejde 😉
Čo ak tie overené skutočnosti ktosi podsúva práve kvôli tomu vyvolaniu strachu, že ak nechceš skapať, daj sa zaočkovať atď 😉
O tom potóm 😉
Ide len o to, na ktorú stranu barikády sa človek prikloní a do akej miery je schopný sám posúdiť dané konkrétne možnosti, ktoré sa núkajú 😉
A to niekedy nie je ľahké 😉
|
 |
|
31
|
|
|
27. Nadja 01.10.2025, 12:18
Rozumiem pocitu strachu, ale to úplne popiera overenú skutočnosť, že očkovanie zachránilo tisícky životov. Rovnako sa ale dá sústrediť na to nahlodávanie pochybnosťami... komu slúži a na čo. Kto to financuje? Dá sa to zistiť, a isto by nik nebol prekvapený 🙂
▲
01.10.2025, 12:28
|
Aj tak aj onak sa jedná o tú dôveru. Napríklad v dôveru v informácie či zdroje informácií.
Niekto dôveruje, iný nie.
|
 |
|
32
|
|
|
31. era 01.10.2025, 12:28
Aj tak aj onak sa jedná o tú dôveru. Napríklad v dôveru v informácie či zdroje informácií.
Niekto dôveruje, iný nie.
▲
01.10.2025, 12:30
|
A niekto overuje, iný nie 🙂
|
 |
|
35
|
|
|
32. Nadja 01.10.2025, 12:30
A niekto overuje, iný nie 🙂
▲
01.10.2025, 12:32
|
|
36
|
|
|
35. era 01.10.2025, 12:32
Nedá sa overiť všetko.
▲
01.10.2025, 12:34
|
Ale dá sa minimálne overiť konzistencia tvrdení 😉
Hlavne ak ich je viac 😉
Prosto dokopy to musí sedieť 😉
Ak niekto varí z vody , veľmi rýchlo to odhalíš, lebo súhrn tvrdení nebude dávať zmysel 😉
Jedno tvrdenie môže znieť lákavo a pravdivo, ale ak si ich vypočuješ od neho viac a nebude to sedieť, potom vieš, že niekde je zádrhel 😉
|
 |
|
37
|
|
|
36. Dzio 01.10.2025, 12:34
Ale dá sa minimálne overiť konzistencia tvrdení 😉
Hlavne ak ich je viac 😉
Prosto dokopy to musí sedieť 😉
Ak niekto varí z vody, veľmi rýchlo to odhalíš, lebo súhrn tvrdení nebude dávať zmysel 😉
Jedno tvrdenie môže znieť lákavo a pravdivo, ale ak si ich vypočuješ od neho viac a nebude to sedieť, potom vieš, že niekde je zádrhel 😉
▲
01.10.2025, 12:36
|
Dá sa veľmi rýchlo odhaliť, či niekto dáva argumenty len preto, aby argumentoval, alebo to má v hlave upratané a vie o čom hovorí 😉
|
 |
|
38
|
|
|
37. Dzio 01.10.2025, 12:36
Dá sa veľmi rýchlo odhaliť, či niekto dáva argumenty len preto, aby argumentoval, alebo to má v hlave upratané a vie o čom hovorí 😉
▲
01.10.2025, 12:38
|
A keďže diabol sa skrýva v detailoch , najlepšie takého pod-vodníka odhalíš, keď s ním pôjdeš hlbšie do problematiky, neostať na hladine, ale ponoriť sa do detailov 😉
A ak sa tam dokáže orientovať, nedá nejakú napríklad vyhýbavú odpoveď, tak už si bližšie k tomu, že asi niečo na tom čo tvrdí bude 😉
|
 |
|
41
|
|
|
38. Dzio 01.10.2025, 12:38
A keďže diabol sa skrýva v detailoch, najlepšie takého pod-vodníka odhalíš, keď s ním pôjdeš hlbšie do problematiky, neostať na hladine, ale ponoriť sa do detailov 😉
A ak sa tam dokáže orientovať, nedá nejakú napríklad vyhýbavú odpoveď, tak už si bližšie k tomu, že asi niečo na tom čo tvrdí bude 😉
▲
01.10.2025, 12:44
|
Politik alebo vedecký popularizátor je však vždy niečo iné, než vedec samotný. Tam je vždy kus zavádzania poslucháčov a vždy kus primiešaných poloprávd.
Napriek tomu, celok môže byť prospešný a správny.
|
 |
|
53
|
|
|
41. era 01.10.2025, 12:44
Politik alebo vedecký popularizátor je však vždy niečo iné, než vedec samotný. Tam je vždy kus zavádzania poslucháčov a vždy kus primiešaných poloprávd.
Napriek tomu, celok môže byť prospešný a správny.
▲
01.10.2025, 13:01
|
A čo mám ešte povedať ja, ktorý mám postavený "svet" na úplne iných základoch ako sa učíme v škole 😉
A že som nekompatibilný s videním sveta väčšiny 😉
Tam už sa absolútne nedá riešiť to, že niekto niečo vyhlási 😉
Lebo väčšinou to nezodpovedá nastaveniam systému ako to mám ja implementované u seba 😉
|
 |
|
58
|
|
|
53. Dzio 01.10.2025, 13:01
A čo mám ešte povedať ja, ktorý mám postavený "svet" na úplne iných základoch ako sa učíme v škole 😉
A že som nekompatibilný s videním sveta väčšiny 😉
Tam už sa absolútne nedá riešiť to, že niekto niečo vyhlási 😉
Lebo väčšinou to nezodpovedá nastaveniam systému ako to mám ja implementované u seba 😉
▲
01.10.2025, 13:04
|
Ja mám tiež svet postavený na úplne iných základoch, než je oficiálny naratív dneška.
To však neznamená, že by som nedokázal v spoločnosti fungovať. Aj keď niekedy až principiálne nesúhlasím s tým, ako niektorí ľudia obhajujú svoje zámery, beriem to ako dané - proste ako ten dážď, ktorý príde, hoci som si nevzal dáždnik.
Je to "čelindž", aby som našiel moje vlastné cesty, ako sa s tým vysporiadať.
|
 |
|
60
|
|
|
58. era 01.10.2025, 13:04
Ja mám tiež svet postavený na úplne iných základoch, než je oficiálny naratív dneška.
To však neznamená, že by som nedokázal v spoločnosti fungovať. Aj keď niekedy až principiálne nesúhlasím s tým, ako niektorí ľudia obhajujú svoje zámery, beriem to ako dané - proste ako ten dážď, ktorý príde, hoci som si nevzal dáždnik.
Je to "čelindž", aby som našiel moje vlastné cesty, ako sa s tým vysporiadať.
▲
01.10.2025, 13:06
|
Máme to hold ťežké, ale ešte sme tu, tak zdá sa, že doteraz sme cestu vždy našli 😉
|
 |
|
39
|
|
|
36. Dzio 01.10.2025, 12:34
Ale dá sa minimálne overiť konzistencia tvrdení 😉
Hlavne ak ich je viac 😉
Prosto dokopy to musí sedieť 😉
Ak niekto varí z vody, veľmi rýchlo to odhalíš, lebo súhrn tvrdení nebude dávať zmysel 😉
Jedno tvrdenie môže znieť lákavo a pravdivo, ale ak si ich vypočuješ od neho viac a nebude to sedieť, potom vieš, že niekde je zádrhel 😉
▲
01.10.2025, 12:41
|
Ja si síce tiež myslím, že je to pravda, čo píšeš, ale napriek tomu chcem zostať otvorený aj možnosti, že som niečo prehliadol a usudzujem tendenčne.
Lenže tá, ako píšeš, intuícia, je proste jasne prítomná. Najmä ak vnímaš veľkú oblasť súvisiacich informácií, ako sa zlievajú dokopy.
|
 |
|
40
|
|
|
39. era 01.10.2025, 12:41
Ja si síce tiež myslím, že je to pravda, čo píšeš, ale napriek tomu chcem zostať otvorený aj možnosti, že som niečo prehliadol a usudzujem tendenčne.
Lenže tá, ako píšeš, intuícia, je proste jasne prítomná. Najmä ak vnímaš veľkú oblasť súvisiacich informácií, ako sa zlievajú dokopy.
▲
01.10.2025, 12:43
|
Jojo, vždy je šanca na omyl 😉
Ale ak budeš s niekým tráviť veľmi veľa času rozoberaním danej problematiky, tak tie "omyly" sa buď vyjasnia, alebo prehĺbia 😉
Teda za predpokladu, že to myslia obaja úprimne, že hľadajú pravdu 😉
Ak nie, to sa tiež dá vytušiť 😉
|
 |
|
42
|
|
|
40. Dzio 01.10.2025, 12:43
Jojo, vždy je šanca na omyl 😉
Ale ak budeš s niekým tráviť veľmi veľa času rozoberaním danej problematiky, tak tie "omyly" sa buď vyjasnia, alebo prehĺbia 😉
Teda za predpokladu, že to myslia obaja úprimne, že hľadajú pravdu 😉
Ak nie, to sa tiež dá vytušiť 😉
▲
01.10.2025, 12:44
|
Ale s lekármi v TV toho veľa času nestráviš. 🙂
|
 |
|
43
|
|
|
42. era 01.10.2025, 12:44
Ale s lekármi v TV toho veľa času nestráviš. 🙂
▲
01.10.2025, 12:46
|
A to je potom problém tých "autorít" 😉
Si myslím, že v prvom rade, ak chcú aby niekto prijal, čo predkladajú, by mali dookola vysvetľovať prečo, načo, začo atď 😉
Jednoducho, ak človek nebude dostatočne informovaný, nemá šancu sa zodpovedne rozhodnúť 😉
|
 |
|
44
|
|
|
43. Dzio 01.10.2025, 12:46
A to je potom problém tých "autorít" 😉
Si myslím, že v prvom rade, ak chcú aby niekto prijal, čo predkladajú, by mali dookola vysvetľovať prečo, načo, začo atď 😉
Jednoducho, ak človek nebude dostatočne informovaný, nemá šancu sa zodpovedne rozhodnúť 😉
▲
01.10.2025, 12:47
|
Ak len dajú direktívne nejaký pokyn, tak v dnešnej dobe, kedy má každý vlastný "rozum" už podľa mňa nestačí to na to, aby len tak slepo uposlúchol dané nariadenie 😉
|
 |
|
46
|
|
|
43. Dzio 01.10.2025, 12:46
A to je potom problém tých "autorít" 😉
Si myslím, že v prvom rade, ak chcú aby niekto prijal, čo predkladajú, by mali dookola vysvetľovať prečo, načo, začo atď 😉
Jednoducho, ak človek nebude dostatočne informovaný, nemá šancu sa zodpovedne rozhodnúť 😉
▲
01.10.2025, 12:50
|
No veď toto! A čo sa naozaj dialo? Strašenie občanov smrťou.   
|
 |
|
48
|
|
|
46. era 01.10.2025, 12:50
No veď toto! A čo sa naozaj dialo? Strašenie občanov smrťou.   
▲
01.10.2025, 12:52
|
Hej, strach je vždy dobrým motivátorom 😉
Ale to vážne ešte v dnešnej dobe, potrebujeme niečo také? 😉
Isto sa z krízovej situácie poučili lebo zistili, že už to celkom dobre nefunguje a na budúce skúsia iný prístup 😉
|
 |
|
49
|
|
|
48. Dzio 01.10.2025, 12:52
Hej, strach je vždy dobrým motivátorom 😉
Ale to vážne ešte v dnešnej dobe, potrebujeme niečo také? 😉
Isto sa z krízovej situácie poučili lebo zistili, že už to celkom dobre nefunguje a na budúce skúsia iný prístup 😉
▲
01.10.2025, 12:56
|
Ak potrebujeme tv programy ako "farma", "vezmeš si ma?" a turecké seriály, tak odpoveď je: áno, veľmi veľa ľudí potrebuje motiváciu na úrovni prvej signálnej.
|
 |
|
50
|
|
|
49. era 01.10.2025, 12:56
Ak potrebujeme tv programy ako "farma", "vezmeš si ma?" a turecké seriály, tak odpoveď je: áno, veľmi veľa ľudí potrebuje motiváciu na úrovni prvej signálnej.
▲
01.10.2025, 12:57
|
No jo, zas je tu problém tej individuálnej cesty 😉
Podľa seba súdim druhých, neviem sa tejto chyby zbaviť 😉
|
 |
|
54
|
|
|
50. Dzio 01.10.2025, 12:57
No jo, zas je tu problém tej individuálnej cesty 😉
Podľa seba súdim druhých, neviem sa tejto chyby zbaviť 😉
▲
01.10.2025, 13:01
|
Lenže ty o nariadení očkovania štátom rozhodovať nebudeš. Budú tam iní a tí už sa nejako rozhodnú.
|
 |
|
56
|
|
|
54. era 01.10.2025, 13:01
Lenže ty o nariadení očkovania štátom rozhodovať nebudeš. Budú tam iní a tí už sa nejako rozhodnú.
▲
01.10.2025, 13:02
|
Nuž či budem alebo nebudem 😉
Asi je to už teraz jedno 😉
Len je zaujímavé sledovať ako dopadlo totok celonárodné "referendum" o očkovaní 😉
|
 |
|
62
|
|
|
56. Dzio 01.10.2025, 13:02
Nuž či budem alebo nebudem 😉
Asi je to už teraz jedno 😉
Len je zaujímavé sledovať ako dopadlo totok celonárodné "referendum" o očkovaní 😉
▲
01.10.2025, 13:08
|
Súhlasím, že to naozaj je zaujímavé, sledovať to.
Ale nemyslím si, že je veľa ľudí, ktorí zmenili počas kovidu svoj názor na TOTO Mrna očkovanie. Tí, ktorí boli proti zostali proti a kritizujú to a tí, ktorí boli za, zostali za a obhajujú to.
|
 |
|
63
|
|
|
62. era 01.10.2025, 13:08
Súhlasím, že to naozaj je zaujímavé, sledovať to.
Ale nemyslím si, že je veľa ľudí, ktorí zmenili počas kovidu svoj názor na TOTO Mrna očkovanie. Tí, ktorí boli proti zostali proti a kritizujú to a tí, ktorí boli za, zostali za a obhajujú to.
▲
01.10.2025, 13:09
|
Beriem to len ako sociálny experiment 😉
Pár ľudí bolo vystrašených, urobili sme si branné cvičenie, spartakiádu s výtermi z nosov a podobne 😉
A život ide ďalej, už len sem tam niekto vytiahne tému covid, ako teraz Lemmy 😉
|
 |
|
69
|
|
|
63. Dzio 01.10.2025, 13:09
Beriem to len ako sociálny experiment 😉
Pár ľudí bolo vystrašených, urobili sme si branné cvičenie, spartakiádu s výtermi z nosov a podobne 😉
A život ide ďalej, už len sem tam niekto vytiahne tému covid, ako teraz Lemmy 😉
▲
01.10.2025, 13:28
|
Ale téma vás oslovila, podľa toho, ako komentujete.
|
 |
|
70
|
|
|
69. Lemmy 01.10.2025, 13:28
Ale téma vás oslovila, podľa toho, ako komentujete.
▲
01.10.2025, 13:28
|
Každá téma sa dá rozvinúť, si myslím 😉
Stačia na to principiálne dvaja ľudia, ktorí majú záujem o rozhovor 😉
|
 |
|
71
|
|
|
69. Lemmy 01.10.2025, 13:28
Ale téma vás oslovila, podľa toho, ako komentujete.
▲
01.10.2025, 13:29
|
Principiálne nás však oslovila téma "poslušnosť alebo neposlušnosť?". 🙂
|
 |
|
72
|
|
|
71. era 01.10.2025, 13:29
Principiálne nás však oslovila téma "poslušnosť alebo neposlušnosť?". 🙂
▲
01.10.2025, 13:30
|
Ale tak ono mne to akosi priamo vyplynulo z témy covid, lebo to bol asi tak najväčší problém vtedy 😉
Uposlúchnuť alebo nie (autoritu) 😉
|
 |
|
77
|
|
|
72. Dzio 01.10.2025, 13:30
Ale tak ono mne to akosi priamo vyplynulo z témy covid, lebo to bol asi tak najväčší problém vtedy 😉
Uposlúchnuť alebo nie (autoritu) 😉
▲
01.10.2025, 13:39
|
U mňa to takto vôbec nikdy nebolo. Vôbec som nepremýšľal o tom, či poslúchnuť autoritu, alebo nie.
Od samého počiatku som vedel, že to nechcem a kým bude normálna možnosť sa tomu vyhnúť, tak sa tomu vyhnem. Ale na druhej strane, ak by štát nariadil povinné očkovanie zo zákona, tak by som sa podrobil zákonu.
Pre mňa osobne tu vôbec nebolo o čom sa rozhodovať.
|
 |
|
78
|
|
|
77. era 01.10.2025, 13:39
U mňa to takto vôbec nikdy nebolo. Vôbec som nepremýšľal o tom, či poslúchnuť autoritu, alebo nie.
Od samého počiatku som vedel, že to nechcem a kým bude normálna možnosť sa tomu vyhnúť, tak sa tomu vyhnem. Ale na druhej strane, ak by štát nariadil povinné očkovanie zo zákona, tak by som sa podrobil zákonu.
Pre mňa osobne tu vôbec nebolo o čom sa rozhodovať.
▲
01.10.2025, 13:41
|
No hej, možno si to takto nebral 😉
Je to len jeden z pohľadov na vec 😉
Či urobíš, aj čo nechceš, keď o tom rozhodne niekto iný 😉
Či sa budeš brániť zubami nechtami, aj keď to bude vyplývať zo zákona 😉
A podobné otázky 😉
Veľa otázok sa z toho dá vygenerovať 😉
|
 |
|
79
|
|
|
77. era 01.10.2025, 13:39
U mňa to takto vôbec nikdy nebolo. Vôbec som nepremýšľal o tom, či poslúchnuť autoritu, alebo nie.
Od samého počiatku som vedel, že to nechcem a kým bude normálna možnosť sa tomu vyhnúť, tak sa tomu vyhnem. Ale na druhej strane, ak by štát nariadil povinné očkovanie zo zákona, tak by som sa podrobil zákonu.
Pre mňa osobne tu vôbec nebolo o čom sa rozhodovať.
▲
01.10.2025, 13:43
|
Alebo aj to, čo som dal na úvod 😉
Do akej miery si schopný podriadiť sa autorite a či je to zakaždým správne 😉
|
 |
|
80
|
|
|
79. Dzio 01.10.2025, 13:43
Alebo aj to, čo som dal na úvod 😉
Do akej miery si schopný podriadiť sa autorite a či je to zakaždým správne 😉
▲
01.10.2025, 13:51
|
Samozrejme, otázky sa dajú generovať úplne z čohokoľvek.
Ale ak ťa niečo neinteresuje, tak to proste preskočíš a ideš inam.
|
 |
|
81
|
|
|
80. era 01.10.2025, 13:51
Samozrejme, otázky sa dajú generovať úplne z čohokoľvek.
Ale ak ťa niečo neinteresuje, tak to proste preskočíš a ideš inam.
▲
01.10.2025, 13:58
|
Mňa tak trochu zaujímajú napríklad motivácie človeka, skúšam skúmať, čo ho vedie robiť, čo robí, prečo sú veci aké sú a tak 😉
|
 |
|
82
|
|
|
80. era 01.10.2025, 13:51
Samozrejme, otázky sa dajú generovať úplne z čohokoľvek.
Ale ak ťa niečo neinteresuje, tak to proste preskočíš a ideš inam.
▲
01.10.2025, 13:59
|
Prosto otázka PREČO je pre mňa asi kľučová 😉 A potom, že prečo mi na základke nadávali do filozofov    😉
|
 |
|
83
|
|
|
82. Dzio 01.10.2025, 13:59
Prosto otázka PREČO je pre mňa asi kľučová 😉
A potom, že prečo mi na základke nadávali do filozofov   😉
▲
01.10.2025, 14:09
|
V tej téme o súloži som to pochopil link 😉 Filozofi prosto namiesto toho, aby seksovali, kladú otázku PREČO    😉
|
 |
|
88
|
|
|
83. Dzio 01.10.2025, 14:09
V tej téme o súloži som to pochopil https://www.dzio.sk/lipka/theme/o-sulozi 😉
Filozofi prosto namiesto toho, aby seksovali, kladú otázku PREČO   😉
▲
01.10.2025, 14:20
|
Sokrates: „Čo je vlastne láska?“
Platón: „Existuje ideálna forma sexu?“
Aristoteles: „Aký je cieľ sexu?“
Immanuel Kant: „Môže byť sexuálny vzťah morálne správny, ak ho využívam iba na potešenie?“
Nietzsche: „Sex nie je len telo, ale prejav moci a túžby.“
Foucault: „Ako sú sexualita a moc prepojené v spoločnosti?“
|
 |
|
89
|
|
|
88. Nadja 01.10.2025, 14:20
Sokrates: „Čo je vlastne láska?“
Platón: „Existuje ideálna forma sexu?“
Aristoteles: „Aký je cieľ sexu?“
Immanuel Kant: „Môže byť sexuálny vzťah morálne správny, ak ho využívam iba na potešenie?“
Nietzsche: „Sex nie je len telo, ale prejav moci a túžby.“
Foucault: „Ako sú sexualita a moc prepojené v spoločnosti?“
▲
01.10.2025, 14:22
|
No veďka hovorím    😉 Niekto ide na vec a niekto rieši čo je tá vec a načo je dobrá    😉
|
 |
|
90
|
Hej, ale zabudla som Enax:
"Kde je postel?"
|
 |
|
91
|
|
|
90. Nadja 01.10.2025, 14:22
Hej, ale zabudla som Enax:
"Kde je postel?"
▲
01.10.2025, 14:23
|
Jak kde? 😉
Príležitosť robí zlodeja, niekedy netreba ani len posteľ ale aj pracovný stôl pomôže či karimatka v stane na Domaši 😉
|
 |
|
93
|
|
|
91. Dzio 01.10.2025, 14:23
Jak kde? 😉
Príležitosť robí zlodeja, niekedy netreba ani len posteľ ale aj pracovný stôl pomôže či karimatka v stane na Domaši 😉
▲
01.10.2025, 14:25
|
No vidíš, a už riešiš 
|
 |
|
97
|
|
|
93. Nadja 01.10.2025, 14:25
No vidíš, a už riešiš 
▲
01.10.2025, 14:27
|
Neriešim, spomínam si na svoje zážitky z tejto oblasti 😉
|
 |
|
100
|
|
|
97. Dzio 01.10.2025, 14:27
Neriešim, spomínam si na svoje zážitky z tejto oblasti 😉
▲
01.10.2025, 14:29
|
Zážitky? Pracovný stôl? No enax...  💋  
|
 |
|
101
|
|
|
100. Nadja 01.10.2025, 14:29
Zážitky? Pracovný stôl? No enax... 💋 
▲
01.10.2025, 14:29
|
Jáj, to by si sa čudovala aké ja som bol kedysi zvíře    😉
|
 |
|
102
|
|
|
100. Nadja 01.10.2025, 14:29
Zážitky? Pracovný stôl? No enax... 💋 
▲
01.10.2025, 14:31
|
Ale najviac ma vždy štvalo, že moje partnerky som mnou nechceli prevádzkovať pozíciu 69 😉 Ja ako výskumník a experimentátor som bol pripravený o množstvo potešenia z výskumu danej oblasti (tých pahorkov)    😉
|
 |
|
106
|
|
|
102. Dzio 01.10.2025, 14:31
Ale najviac ma vždy štvalo, že moje partnerky som mnou nechceli prevádzkovať pozíciu 69 😉
Ja ako výskumník a experimentátor som bol pripravený o množstvo potešenia z výskumu danej oblasti (tých pahorkov)   😉
▲
01.10.2025, 14:35
|
Tak, ženy sú asi vo všeobecnosti viac konzervatívne... chlap "ojede" aj výfuk z auta, keď má ... potrebu... 🙂
|
 |
|
108
|
|
|
106. Nadja 01.10.2025, 14:35
Tak, ženy sú asi vo všeobecnosti viac konzervatívne... chlap "ojede" aj výfuk z auta, keď má ... potrebu... 🙂
▲
01.10.2025, 14:37
|
Tak, ktoré ako 😉 Ja v istých druhoch filmov videl ženy, čo stvárali také kúsky, že od konzervy (či čo) to malo ďaleko    😉
|
 |
|
111
|
|
|
108. Dzio 01.10.2025, 14:37
Tak, ktoré ako 😉
Ja v istých druhoch filmov videl ženy, čo stvárali také kúsky, že od konzervy (či čo) to malo ďaleko   😉
▲
01.10.2025, 14:38
|
Ahá, a chlapov v tých filmoch si nevidel...
|
 |
|
112
|
|
|
111. Nadja 01.10.2025, 14:38
Ahá, a chlapov v tých filmoch si nevidel...
▲
01.10.2025, 14:39
|
Chlapi ma nezaujímajú 😉
Ak si mám nejaký taký pustiť, tak najradšej mám lezbičky 😉
(nemám záujem okukovať cudzích chlapov) 😉
|
 |
|
113
|
|
|
112. Dzio 01.10.2025, 14:39
Chlapi ma nezaujímajú 😉
Ak si mám nejaký taký pustiť, tak najradšej mám lezbičky 😉
(nemám záujem okukovať cudzích chlapov) 😉
▲
01.10.2025, 14:40
|
Zjavne mám úplne odlišné záujmy... 
|
 |
|
114
|
|
|
113. Nadja 01.10.2025, 14:40
Zjavne mám úplne odlišné záujmy...
▲
01.10.2025, 14:42
|
Príde mi to logické 😉
A za druhé, nemôžem za to, že ma fascinuje ženské telo, ako je to "vyrobené" 😉
Súvislo, až mi je to divnvo 😉
|
 |
|
115
|
|
|
114. Dzio 01.10.2025, 14:42
Príde mi to logické 😉
A za druhé, nemôžem za to, že ma fascinuje ženské telo, ako je to "vyrobené" 😉
Súvislo, až mi je to divnvo 😉
▲
01.10.2025, 14:46
|
Mužské telo je úplne rovnako fascinujúce, súvislo 🙂 Ale ja radšej link
|
 |
|
116
|
|
|
115. Nadja 01.10.2025, 14:46
Mužské telo je úplne rovnako fascinujúce, súvislo 🙂
Ale ja radšej https://podcasts.apple.com/lv/podcast/%C4%8Desk%C3%BD-rozhlas-v%C4%9Bda/id81094197
▲
01.10.2025, 14:48
|
No však to asi súvisí s orientáciou 😉 Ja sa orientujem na ženy a ty na mužov (pravdepodobne) 😉 A keď už hovoríme o vede, o tom hovorím, ja chcel skúmať (vedieť) a nebolo mi to dovolené    😉
|
 |
|
118
|
|
|
116. Dzio 01.10.2025, 14:48
No však to asi súvisí s orientáciou 😉
Ja sa orientujem na ženy a ty na mužov (pravdepodobne) 😉
A keď už hovoríme o vede, o tom hovorím, ja chcel skúmať (vedieť) a nebolo mi to dovolené   😉
▲
01.10.2025, 14:54
|
Veď si mohol minuly rok ísť na tú "Body worlds", tam by si mal príležitosti aj aj... 
|
 |
|
119
|
|
|
118. Nadja 01.10.2025, 14:54
Veď si mohol minuly rok ísť na tú "Body worlds", tam by si mal príležitosti aj aj... 
▲
01.10.2025, 15:00
|
Kurňa ale nie v zmysle preparovať to ako žabu    😉 Ale v zmysle programátorského 😉 Že stlačím hen nejaké tlačítko a niekde tam hore sa jej zasvieti žiarovečka    😉 Pri prvej frajerke som sa vycvičil tak, že mi stačilo ju pohladiť po ruke a dostala zimomriavky 😉
|
 |
|
122
|
Ono to máš tak, že hlavným spúšťačom nie je ani tak pohladenie, ako zaľúbenie, vtedy sa stačí pozrieť, ako sa si sa na ňu usmial, a je na polceste k orgazmu :D
|
 |
|
123
|
|
|
122. Nadja 01.10.2025, 15:17
Ono to máš tak, že hlavným spúšťačom nie je ani tak pohladenie, ako zaľúbenie, vtedy sa stačí pozrieť, ako sa si sa na ňu usmial, a je na polceste k orgazmu :D
▲
01.10.2025, 15:18
|
No jo 😉 Škoda, že tá zaľúbenosť u ženy tak skoro pominie 😉 V podstate hneď ako je ruka v rukáve    😉
|
 |
|
124
|
|
|
123. Dzio 01.10.2025, 15:18
No jo 😉
Škoda, že tá zaľúbenosť u ženy tak skoro pominie 😉
V podstate hneď ako je ruka v rukáve   😉
▲
01.10.2025, 15:21
|
Určite to nie je hneď a určite to nie je len u ženy, ale príroda tým sleduje len jedno - rozmnožovanie (=ruka v rukáve), a na to to stačí.
|
 |
|
126
|
|
|
124. Nadja 01.10.2025, 15:21
Určite to nie je hneď a určite to nie je len u ženy, ale príroda tým sleduje len jedno - rozmnožovanie (=ruka v rukáve), a na to to stačí.
▲
01.10.2025, 15:23
|
Možno to súvisí aj so sklamaniami 😉
Muž očakáva, že žena sa nezmení ale ona sa zmení 😉
Žena očakáva, že muž sa zmení, ale on sa nezmení 😉
|
 |
|
127
|
|
|
124. Nadja 01.10.2025, 15:21
Určite to nie je hneď a určite to nie je len u ženy, ale príroda tým sleduje len jedno - rozmnožovanie (=ruka v rukáve), a na to to stačí.
▲
01.10.2025, 15:24
|
Ale však je to tak Nadja v skutočnosti, že žena si vyberá muža len mu naoko umožní akoby byť "ulovená"... 😉
|
 |
|
128
|
|
|
124. Nadja 01.10.2025, 15:21
Určite to nie je hneď a určite to nie je len u ženy, ale príroda tým sleduje len jedno - rozmnožovanie (=ruka v rukáve), a na to to stačí.
▲
01.10.2025, 15:28
|
Ja len nechápem načo tie rozprávky potom o tom ako princovia zachraňujú princezné a keď sa im to podarí, tak potom žijú šťastne až do smrti 😉
Vieš ako do deprimuje muža a jeho postoje, keď to šťastne až do smrti nepríde? 😉
Keď ho ako malého naučíte nejakú sprostosť a potom sa zrazí s realitou a to ho vyplieska? 😉
|
 |
|
129
|
|
|
128. Dzio 01.10.2025, 15:28
Ja len nechápem načo tie rozprávky potom o tom ako princovia zachraňujú princezné a keď sa im to podarí, tak potom žijú šťastne až do smrti 😉
Vieš ako do deprimuje muža a jeho postoje, keď to šťastne až do smrti nepríde? 😉
Keď ho ako malého naučíte nejakú sprostosť a potom sa zrazí s realitou a to ho vyplieska? 😉
▲
01.10.2025, 15:32
|
Podľa teba všetky ženy sú šťastné až do smrti a muži nešťastní po svadbe 
|
 |
|
131
|
|
|
129. Nadja 01.10.2025, 15:32
Podľa teba všetky ženy sú šťastné až do smrti a muži nešťastní po svadbe 
▲
01.10.2025, 15:33
|
V mojom prípade to platí na 100% 😉
Ako je to u iných to neviem 😉
|
 |
|
133
|
|
|
129. Nadja 01.10.2025, 15:32
Podľa teba všetky ženy sú šťastné až do smrti a muži nešťastní po svadbe 
▲
01.10.2025, 15:36
|
Vysvetlím ti aj prečo to platí 😉
Ak platí, že žena sa zmení, tak vlastne muž nedostal to, čo "kupoval" a s čím išiel do vzťahu 😉
Žena tiež síce nedostane čo chce (aby sa zmenil) ale to je principiálne menší problém, že to chce ako fakt, že ten muž bol vlastne zavedený 😉 "Kúpil" tovar a zneho sa vykľulo niečo iné, ako sa pôvodne tvárilo 😉
|
 |
|
137
|
|
|
133. Dzio 01.10.2025, 15:36
Vysvetlím ti aj prečo to platí 😉
Ak platí, že žena sa zmení, tak vlastne muž nedostal to, čo "kupoval" a s čím išiel do vzťahu 😉
Žena tiež síce nedostane čo chce (aby sa zmenil) ale to je principiálne menší problém, že to chce ako fakt, že ten muž bol vlastne zavedený 😉 "Kúpil" tovar a zneho sa vykľulo niečo iné, ako sa pôvodne tvárilo 😉
▲
01.10.2025, 15:40
|
Lenže nie je košér aplikovať tvoju mužskú logiku na ženský svet. 🙂
|
 |
|
139
|
|
|
137. era 01.10.2025, 15:40
Lenže nie je košér aplikovať tvoju mužskú logiku na ženský svet. 🙂
▲
01.10.2025, 15:41
|
To teda je košér 😉
Oni to až moc dobre chápu čo je vo veci, aj keď sa tvária ako nelogické byť 😉
Ale to je len taký zastierací manéver na blbých 😉
|
 |
|
132
|
|
|
128. Dzio 01.10.2025, 15:28
Ja len nechápem načo tie rozprávky potom o tom ako princovia zachraňujú princezné a keď sa im to podarí, tak potom žijú šťastne až do smrti 😉
Vieš ako do deprimuje muža a jeho postoje, keď to šťastne až do smrti nepríde? 😉
Keď ho ako malého naučíte nejakú sprostosť a potom sa zrazí s realitou a to ho vyplieska? 😉
▲
01.10.2025, 15:34
|
Tie rozprávky však nie sú o fyzickom živote, ale o duchovných praobrazoch.
|
 |
|
134
|
|
|
132. era 01.10.2025, 15:34
Tie rozprávky však nie sú o fyzickom živote, ale o duchovných praobrazoch.
▲
01.10.2025, 15:37
|
To je jedno o čom to je si myslím 😉
Ide o princíp, že to dieťa je na niečo naprogramované, keď mu to vtĺkajú do hlavy 😉
A potom, keď zistí, že realita je o inom tak začne robiť sprostosti 😉
|
 |
|
135
|
|
|
134. Dzio 01.10.2025, 15:37
To je jedno o čom to je si myslím 😉
Ide o princíp, že to dieťa je na niečo naprogramované, keď mu to vtĺkajú do hlavy 😉
A potom, keď zistí, že realita je o inom tak začne robiť sprostosti 😉
▲
01.10.2025, 15:39
|
Nie je to jedno.
Keď sa to chápe materialisticky, tak je to blud.
|
 |
|
138
|
|
|
135. era 01.10.2025, 15:39
Nie je to jedno.
Keď sa to chápe materialisticky, tak je to blud.
▲
01.10.2025, 15:40
|
Ako sa dá chápať materialisticky šťastie? 😉
Šťastie nie je materialistický pojem 😉
A hovorím, je to o programovaní neurónovej siete, o nalievaní vína do mechov, o učení dieťaťa ako sa veci majú v čase keď sa mu formuje systém hodnôt, s matériou to (ne)má nič 😉
|
 |
|
136
|
|
|
132. era 01.10.2025, 15:34
Tie rozprávky však nie sú o fyzickom živote, ale o duchovných praobrazoch.
▲
01.10.2025, 15:39
|
Jeden dostane depku, iný si začne ženy nevážiť, niekto sa stane filozofom 😉
Prosto so sklamaním potom prichádzajú aj následky ako sa kto s tým sklamaním vyrovná 😉
|
 |
|
140
|
|
|
136. Dzio 01.10.2025, 15:39
Jeden dostane depku, iný si začne ženy nevážiť, niekto sa stane filozofom 😉
Prosto so sklamaním potom prichádzajú aj následky ako sa kto s tým sklamaním vyrovná 😉
▲
01.10.2025, 15:43
|
Keby ľudia neboli takí materialistickí, akí sú, tak by k heslu "Postav dom, zasaď strom" nikdy nemohli pridať "sploď syna". Ale dnes to mnohí nechcú (nevedia, nedokážu) chápať, že to, čo takto pridávajú, je obsiahnuté už v tej druhej polovici originálu.
|
 |
|
141
|
|
|
140. era 01.10.2025, 15:43
Keby ľudia neboli takí materialistickí, akí sú, tak by k heslu "Postav dom, zasaď strom" nikdy nemohli pridať "sploď syna". Ale dnes to mnohí nechcú (nevedia, nedokážu) chápať, že to, čo takto pridávajú, je obsiahnuté už v tej druhej polovici originálu.
▲
01.10.2025, 15:47
|
Naozaj netuším načo teraz do tohto celého miešaš ten materialistický pohľad 😉
Šťastie nech si každý predstavuje ako chce, niekto tak henten ináč 😉
Ja len vravím, že malým deťom sa vštepujú do hlavy informácie, ktoré sú mimo reality (bludy) a potom keď sa také dieťa s realitou zrazí, tak buď ho to položí, alebo totálne zmení 😉
Že či by nebolo lepšie kúskovať tým deťom radšej pravdu (a nie rozprávky o ideálnom svete, ktorý tu nie je) ako potom riešiť rôzne depresie, keď daný človek zistí pravdu o svete na vlastnej koži a na vlastnej skúsenosti 😉
|
 |
|
142
|
|
|
141. Dzio 01.10.2025, 15:47
Naozaj netuším načo teraz do tohto celého miešaš ten materialistický pohľad 😉
Šťastie nech si každý predstavuje ako chce, niekto tak henten ináč 😉
Ja len vravím, že malým deťom sa vštepujú do hlavy informácie, ktoré sú mimo reality (bludy) a potom keď sa také dieťa s realitou zrazí, tak buď ho to položí, alebo totálne zmení 😉
Že či by nebolo lepšie kúskovať tým deťom radšej pravdu (a nie rozprávky o ideálnom svete, ktorý tu nie je) ako potom riešiť rôzne depresie, keď dan...
▲
01.10.2025, 15:51
|
Lebo celý tvoj nárek teraz je materialisticky orientovaný.
Rozprávky o ideálnom svete deti potrebujú, ale je nutné ich doviesť k tomu, že ten ideálny svet nie je tento svet, v ktorom žijú dospelí.
Nechať ich v tom, že áno, je hriech.
|
 |
|
144
|
|
|
142. era 01.10.2025, 15:51
Lebo celý tvoj nárek teraz je materialisticky orientovaný.
Rozprávky o ideálnom svete deti potrebujú, ale je nutné ich doviesť k tomu, že ten ideálny svet nie je tento svet, v ktorom žijú dospelí.
Nechať ich v tom, že áno, je hriech.
▲
01.10.2025, 15:54
|
No, takto, hovorím od počiatku o rozprávkach 😉
Tak je? 😉
Už si videl niekde na nejakej knižke upozornenie typu: Pozor nejedná sa o realitu ale o fikciu? 😉
Už si videl niekedy rodiča čítať rozprávku dieťaťu s tým, že nakoniec mu povie, ale never tomu, to sú len také povedačky? 😉
Nie čítame ich a tie deti tomu "veria" 😉
A potom prichádza po čase to vytriezvenie 😉
Že Ježiško vlastne neexistuje, darčeky nosia rodičia, že dobro nie je vždy odmenené ale že zlí sa majú zväčša lepšie ako tí kvázi dobrí a podobné sklamania 😉
O tom píšem, že tie deti zavádzame a potom sa každý z nich podľa svojich možností s tým vyrovnáva v živote 😉
|
 |
|
153
|
|
|
144. Dzio 01.10.2025, 15:54
No, takto, hovorím od počiatku o rozprávkach 😉
Tak je? 😉
Už si videl niekde na nejakej knižke upozornenie typu: Pozor nejedná sa o realitu ale o fikciu? 😉
Už si videl niekedy rodiča čítať rozprávku dieťaťu s tým, že nakoniec mu povie, ale never tomu, to sú len také povedačky? 😉
Nie čítame ich a tie deti tomu "veria" 😉
A potom prichádza po čase to vytriezvenie 😉
Že Ježiško vlastne neexistuje, darčeky nosia rodičia, že dobro nie je vždy odmenené ale ...
▲
01.10.2025, 16:02
|
Dieťa do výmeny zubov žije ešte plne v tom svete, z ktorého sú vzaté obrazy starých ľudových rozprávok. Takže také dieťa nepotrebuje žiadne upozornenia, pretože - ak ho nezmyselnou akoževýchovou nestiahneme k zemi nasilu - žije v úplne inom svete, než dospelí.
|
 |
|
157
|
|
|
153. era 01.10.2025, 16:02
Dieťa do výmeny zubov žije ešte plne v tom svete, z ktorého sú vzaté obrazy starých ľudových rozprávok. Takže také dieťa nepotrebuje žiadne upozornenia, pretože - ak ho nezmyselnou akoževýchovou nestiahneme k zemi nasilu - žije v úplne inom svete, než dospelí.
▲
01.10.2025, 16:05
|
Ok, ja len vravím 😉
Ak naprogramuješ inteligenciu v nejakom smere (naučíš na niečo dieťa) a potom tú inteligenciu dáš niekam do nejakého prostredia (kde panujú iné podmienky, akým si ju natrénoval) potom taká inteligencia tam nedokáže normálne fungovať 😉
|
 |
|
150
|
|
|
142. era 01.10.2025, 15:51
Lebo celý tvoj nárek teraz je materialisticky orientovaný.
Rozprávky o ideálnom svete deti potrebujú, ale je nutné ich doviesť k tomu, že ten ideálny svet nie je tento svet, v ktorom žijú dospelí.
Nechať ich v tom, že áno, je hriech.
▲
01.10.2025, 15:59
|
Okultisticky vzaté, je princ obrazom ľudského sebavedomého Ja. V podstate je to obraz Kristovho impulzu. A nevesta, chudobná Popoluška alebo vyhnaná princezná Snehulienka je obraz ľudskej duše, dovedenej fyzickým bytím k neúplnej existencii.
A tá svadba je dej, uskutočňujúci sa v jednotlivej ľudskej duši, kedy duša s Kristom žijú spolu šťastne až naveky.
Jedine ak sa to stane duchovným praobrazom, to môže dávať nejaký reálny zmysel a nepôsobiť deštrukčne.
|
 |
|
151
|
|
|
150. era 01.10.2025, 15:59
Okultisticky vzaté, je princ obrazom ľudského sebavedomého Ja. V podstate je to obraz Kristovho impulzu. A nevesta, chudobná Popoluška alebo vyhnaná princezná Snehulienka je obraz ľudskej duše, dovedenej fyzickým bytím k neúplnej existencii.
A tá svadba je dej, uskutočňujúci sa v jednotlivej ľudskej duši, kedy duša s Kristom žijú spolu šťastne až naveky.
Jedine ak sa to stane duchovným praobrazom, to môže dávať nejaký reálny zmysel a nepôsobiť deštrukčne.
▲
01.10.2025, 16:00
|
Ako vážne? 😉
Vážne tento okultistický pohľad je určený pre dieťa vo veku pár rokov? 😉
O tomto ma teda nepresvedčíš, že si si nepomýlil cieľové publikum 😉
|
 |
|
156
|
|
|
151. Dzio 01.10.2025, 16:00
Ako vážne? 😉
Vážne tento okultistický pohľad je určený pre dieťa vo veku pár rokov? 😉
O tomto ma teda nepresvedčíš, že si si nepomýlil cieľové publikum 😉
▲
01.10.2025, 16:05
|
Nie, nič z okultizmu nie je určené pre nedospelého človeka. Iba plne sebavedomé ľudské Ja dokáže také veci chápať - pretože toto je podanie pre rozum, pre myšlienkové chápanie.
|
 |
|
159
|
|
|
156. era 01.10.2025, 16:05
Nie, nič z okultizmu nie je určené pre nedospelého človeka. Iba plne sebavedomé ľudské Ja dokáže také veci chápať - pretože toto je podanie pre rozum, pre myšlienkové chápanie.
▲
01.10.2025, 16:08
|
Ja ti to vysvetľujem z môjho pohľadu 😉
Ako dieťa som čítal mnoho rozprávok a do značnej miery som nimi bol ovplyvnený 😉
Nevysvetľujem ti teórie, čo si asi myslím, že je alebo funguje 😉
Vysvetľujem ti čo sa mi stalo, keď som sa zrazil s realitou a zistil, že tie rozprávky, ktorými som bol deformovaný sú mimo reality 😉
|
 |
|
162
|
|
|
159. Dzio 01.10.2025, 16:08
Ja ti to vysvetľujem z môjho pohľadu 😉
Ako dieťa som čítal mnoho rozprávok a do značnej miery som nimi bol ovplyvnený 😉
Nevysvetľujem ti teórie, čo si asi myslím, že je alebo funguje 😉
Vysvetľujem ti čo sa mi stalo, keď som sa zrazil s realitou a zistil, že tie rozprávky, ktorými som bol deformovaný sú mimo reality 😉
▲
01.10.2025, 16:10
|
Aj ja som v detstve čítal mnoho rozprávok, ale vo mne sa stali niečím vnútorným, čo som neočakával vo vonkajšom svete, niečím, čo ma vnútorne držalo ako ideál aj pri zažívaní trpkej reality tohto sveta.
|
 |
|
164
|
|
|
162. era 01.10.2025, 16:10
Aj ja som v detstve čítal mnoho rozprávok, ale vo mne sa stali niečím vnútorným, čo som neočakával vo vonkajšom svete, niečím, čo ma vnútorne držalo ako ideál aj pri zažívaní trpkej reality tohto sveta.
▲
01.10.2025, 16:13
|
Vo mne sú / boli slovom, ktoré sa telom stalo 😉
Prosto formovali moju podstatu 😉
A doteraz tá podstata zčasti je zachovaná 😉
Prečo myslíš, že neustále bojujem za to aby ľudia boli k sebe ľudskí 😉
Lebo sa tých ideálov z tých rozprávok neviem celkom dobre vzdať 😉
Lenže nevieš si ani len predstaviť aké znechutenia to prináša, keď sa v tom nedarí 😉
A aj tak neviem ináč, len ako som bol "naprogramovaný" v detstve 😉
|
 |
|
165
|
|
|
162. era 01.10.2025, 16:10
Aj ja som v detstve čítal mnoho rozprávok, ale vo mne sa stali niečím vnútorným, čo som neočakával vo vonkajšom svete, niečím, čo ma vnútorne držalo ako ideál aj pri zažívaní trpkej reality tohto sveta.
▲
01.10.2025, 16:13
|
... mimochodom, pripomenulo mi to tvoju otázku, že načo potrebujem nejaké duchovné svety, prečo mi nestačí tento jeden náš svet...
|
 |
|
167
|
|
|
165. era 01.10.2025, 16:13
... mimochodom, pripomenulo mi to tvoju otázku, že načo potrebujem nejaké duchovné svety, prečo mi nestačí tento jeden náš svet...
▲
01.10.2025, 16:14
|
Lebo netuším stále, čo si pod tými inými svetmi predstavuješ 😉
|
 |
|
143
|
|
|
141. Dzio 01.10.2025, 15:47
Naozaj netuším načo teraz do tohto celého miešaš ten materialistický pohľad 😉
Šťastie nech si každý predstavuje ako chce, niekto tak henten ináč 😉
Ja len vravím, že malým deťom sa vštepujú do hlavy informácie, ktoré sú mimo reality (bludy) a potom keď sa také dieťa s realitou zrazí, tak buď ho to položí, alebo totálne zmení 😉
Že či by nebolo lepšie kúskovať tým deťom radšej pravdu (a nie rozprávky o ideálnom svete, ktorý tu nie je) ako potom riešiť rôzne depresie, keď dan...
▲
01.10.2025, 15:52
|
Rozprávky o ideálnom svete? To myslíš ako Tie čarodejnice, čo chcú deti zjesť a potom ich upečú v peci? Alebo Snehulienku, ktorú chceli najprv zastreliť a potom otráviť?
|
 |
|
146
|
|
|
143. Nadja 01.10.2025, 15:52
Rozprávky o ideálnom svete? To myslíš ako Tie čarodejnice, čo chcú deti zjesť a potom ich upečú v peci? Alebo Snehulienku, ktorú chceli najprv zastreliť a potom otráviť?
▲
01.10.2025, 15:55
|
To je jedno, každá rozprávka má vraj svoje poučenie, niečo v zmysle robte dobro a zlo bude potrestané a na konci vás čaká odmena 😉
Ale toto je mimo reality 😉
Prečo asi toľko utrpenia je vo svete? 😉
Lebo to takto funguje, ako v rozprávke? 😉
|
 |
|
148
|
|
|
146. Dzio 01.10.2025, 15:55
To je jedno, každá rozprávka má vraj svoje poučenie, niečo v zmysle robte dobro a zlo bude potrestané a na konci vás čaká odmena 😉
Ale toto je mimo reality 😉
Prečo asi toľko utrpenia je vo svete? 😉
Lebo to takto funguje, ako v rozprávke? 😉
▲
01.10.2025, 15:57
|
Poznáš napríklad "Malú morskú vílu"?
|
 |
|
149
|
|
|
148. Nadja 01.10.2025, 15:57
Poznáš napríklad "Malú morskú vílu"?
▲
01.10.2025, 15:59
|
Neviem, čo myslíš teraz, poznám ale detaily si už nepamätám 😉
|
 |
|
152
|
|
|
149. Dzio 01.10.2025, 15:59
Neviem, čo myslíš teraz, poznám ale detaily si už nepamätám 😉
▲
01.10.2025, 16:01
|
V deň, keď sa princ oženil s inou, mala víla zobrať nôž a zabiť ho, tak by sa oslobodila... lenže odmietla a tak sa stala penou na vlnách. Takisto dopadla Rusalka, tam ale princ dobrovolne zomrel a ona zostala prekliata.
|
 |
|
154
|
|
|
152. Nadja 01.10.2025, 16:01
V deň, keď sa princ oženil s inou, mala víla zobrať nôž a zabiť ho, tak by sa oslobodila... lenže odmietla a tak sa stala penou na vlnách. Takisto dopadla Rusalka, tam ale princ dobrovolne zomrel a ona zostala prekliata.
▲
01.10.2025, 16:02
|
A povedať tým chceš čo? 😉
|
 |
|
155
|
|
|
154. Dzio 01.10.2025, 16:02
A povedať tým chceš čo? 😉
▲
01.10.2025, 16:03
|
že nie je pravda, čo si napísal: "robte dobro a zlo bude potrestané a na konci vás čaká odmena"
|
 |
|
158
|
|
|
155. Nadja 01.10.2025, 16:03
že nie je pravda, čo si napísal: "robte dobro a zlo bude potrestané a na konci vás čaká odmena"
▲
01.10.2025, 16:07
|
Ok, existujú možno rozprávky, ktoré sa nekončia šťastne, ale z môjho pohľadu, prevažná väčšina je o tom istom - happy ending 😉 A ten happy ending v realite prosto nefunguje, lebo tu je všetko možné 😉
|
 |
|
160
|
|
|
158. Dzio 01.10.2025, 16:07
Ok, existujú možno rozprávky, ktoré sa nekončia šťastne, ale z môjho pohľadu, prevažná väčšina je o tom istom - happy ending 😉 A ten happy ending v realite prosto nefunguje, lebo tu je všetko možné 😉
▲
01.10.2025, 16:08
|
Otázka by mohla byť: Prečo sú tak cenení ľudia, ktorí napriek prekážkam a protivenstvám sa držali svojho ideálu a bojovali zaň? 🙂
|
 |
|
161
|
|
|
160. era 01.10.2025, 16:08
Otázka by mohla byť: Prečo sú tak cenení ľudia, ktorí napriek prekážkam a protivenstvám sa držali svojho ideálu a bojovali zaň? 🙂
▲
01.10.2025, 16:09
|
Ako cenení, uveď príklad prosím 😉
|
 |
|
163
|
|
|
161. Dzio 01.10.2025, 16:09
Ako cenení, uveď príklad prosím 😉
▲
01.10.2025, 16:11
|
Ján Hus má svoj sviatok, Giordano Bruno, Johanka z Arku, Ľudovít Štúr.......
|
 |
|
166
|
|
|
163. era 01.10.2025, 16:11
Ján Hus má svoj sviatok, Giordano Bruno, Johanka z Arku, Ľudovít Štúr.......
▲
01.10.2025, 16:14
|
Nu, keď sa nad tým tak zamyslím, asi že niečo dosiahli (za čo bojovali) 😉
A že tým niečím posunuli spoločnosť do lepšieho "levelu" 😉
|
 |
|
168
|
|
|
163. era 01.10.2025, 16:11
Ján Hus má svoj sviatok, Giordano Bruno, Johanka z Arku, Ľudovít Štúr.......
▲
01.10.2025, 16:15
|
era, ono je to naopak, ty poznáš len tých, čo cenení boli, a na ostatných sa zabudlo, ale tých boli miliony...
|
 |
|
169
|
|
|
168. Nadja 01.10.2025, 16:15
era, ono je to naopak, ty poznáš len tých, čo cenení boli, a na ostatných sa zabudlo, ale tých boli miliony...
▲
01.10.2025, 16:19
|
Môj príspevok bol však myslený v inom zmysle.
Boli cenení ľudia, ktorí nikdy za nič nebojovali? Oportunisti, lenivci a povaľači, špekulanti, zbohatlíci? Lebo to by podľa mňa boli tí, ktorí nepotrebujú žiadne ideály, ale vedia sa pohybovať v "tomto svete".
|
 |
|
170
|
|
|
169. era 01.10.2025, 16:19
Môj príspevok bol však myslený v inom zmysle.
Boli cenení ľudia, ktorí nikdy za nič nebojovali? Oportunisti, lenivci a povaľači, špekulanti, zbohatlíci? Lebo to by podľa mňa boli tí, ktorí nepotrebujú žiadne ideály, ale vedia sa pohybovať v "tomto svete".
▲
01.10.2025, 16:22
|
Otázka znie, či stojí za to bojovať za niekoho z tých kategórií, ktoré si vymenoval, aby že ty si to vytrpíš a takíto sa potom budú mať lepšie 😉 Lebo veď ak musíš za niečo bojovať tak je dosť na pováženie, či to stojí za to pre taký svet niečo vôbec robiť 😉
|
 |
|
173
|
|
|
170. Dzio 01.10.2025, 16:22
Otázka znie, či stojí za to bojovať za niekoho z tých kategórií, ktoré si vymenoval, aby že ty si to vytrpíš a takíto sa potom budú mať lepšie 😉 Lebo veď ak musíš za niečo bojovať tak je dosť na pováženie, či to stojí za to pre taký svet niečo vôbec robiť 😉
▲
01.10.2025, 16:24
|
Tak to už je na rozhodnutí každého jednotlivo.
|
 |
|
176
|
|
|
173. era 01.10.2025, 16:24
Tak to už je na rozhodnutí každého jednotlivo.
▲
01.10.2025, 16:25
|
Je to veľmi veľká dilema a demotivújúce 😉
Ak sa zamyslíš že za koho vlastne bojuješ 😉
Zväčša si ten tvoj boj ani nevážia, počas života si na teba ani nespomenú a po smrti si pre nich orechový pečený 😉
Tomu hovorím odmena 😉
|
 |
|
171
|
|
|
169. era 01.10.2025, 16:19
Môj príspevok bol však myslený v inom zmysle.
Boli cenení ľudia, ktorí nikdy za nič nebojovali? Oportunisti, lenivci a povaľači, špekulanti, zbohatlíci? Lebo to by podľa mňa boli tí, ktorí nepotrebujú žiadne ideály, ale vedia sa pohybovať v "tomto svete".
▲
01.10.2025, 16:23
|
Boli ocenení tým, že prežili, a ich geny žijú doteraz 
|
 |
|
174
|
|
|
171. Nadja 01.10.2025, 16:23
Boli ocenení tým, že prežili, a ich geny žijú doteraz 
▲
01.10.2025, 16:24
|
Vezmime si Juraja Thurzu (1567–1616), palatína Uhorska.
Nebol žiadny rebel ani vizionár ako Hus či Štúr.
Bol to šikovný oportunista – vedel byť verný Habsburgovcom, keď to bolo výhodné, ale zároveň bol ochotný „dohadovať sa“ s uhorskými stavmi, aby mal pokoj.
Mal obrovský majetok (Thurzovci vlastnili Oravský hrad a kus severného Slovenska).
Bol zbožný protestant, ale nikdy sa nenechal zničiť za vieru – naopak, vedel si vyjednať kompromisy.
Výsledok?
Jeho meno dnes poznáme hlavne cez banské podniky a obchod, nie pre „ideály“.
Zomrel prirodzenou smrťou, bohatý a vážený.
A rodina sa udržala vplyvná celé generácie.
Čiže typický príklad: nebojoval za ideály, ale za rodinu a majetok – a história mu to spočítala tak, že ho síce nemáme na bankovke, ale jeho rody a dedičstvo nezanikli.
|
 |
|
177
|
|
|
174. Nadja 01.10.2025, 16:24
Vezmime si Juraja Thurzu (1567–1616), palatína Uhorska.
Nebol žiadny rebel ani vizionár ako Hus či Štúr.
Bol to šikovný oportunista – vedel byť verný Habsburgovcom, keď to bolo výhodné, ale zároveň bol ochotný „dohadovať sa“ s uhorskými stavmi, aby mal pokoj.
Mal obrovský majetok (Thurzovci vlastnili Oravský hrad a kus severného Slovenska).
Bol zbožný protestant, ale nikdy sa nenechal zničiť za vieru – naopak, vedel si vyjednať kompromisy.
Výsledok?
Jeho...
▲
01.10.2025, 16:26
|
Takže ty si ho ceníš rovnako ako Jána Husa napríklad.
|
 |
|
179
|
|
|
177. era 01.10.2025, 16:26
Takže ty si ho ceníš rovnako ako Jána Husa napríklad.
▲
01.10.2025, 16:27
|
ja nemám ani jeho geny ani peniaze... aspoň si to myslím... 
|
 |
|
180
|
|
|
179. Nadja 01.10.2025, 16:27
ja nemám ani jeho geny ani peniaze... aspoň si to myslím... 
▲
01.10.2025, 16:28
|
To nemáš ani z Husa ani z Palacha.
|
 |
|
172
|
|
|
169. era 01.10.2025, 16:19
Môj príspevok bol však myslený v inom zmysle.
Boli cenení ľudia, ktorí nikdy za nič nebojovali? Oportunisti, lenivci a povaľači, špekulanti, zbohatlíci? Lebo to by podľa mňa boli tí, ktorí nepotrebujú žiadne ideály, ale vedia sa pohybovať v "tomto svete".
▲
01.10.2025, 16:23
|
Neviem, či som to dobre napísal ale niečo v zmysle 😉
Čo má Johanka z toho, že bojovala za správnu vec, keď ju tuším za to upálili, slávu, ktorú si už ani neužije? 😉
|
 |
|
175
|
|
|
172. Dzio 01.10.2025, 16:23
Neviem, či som to dobre napísal ale niečo v zmysle 😉
Čo má Johanka z toho, že bojovala za správnu vec, keď ju tuším za to upálili, slávu, ktorú si už ani neužije? 😉
▲
01.10.2025, 16:25
|
Nuž, svetskú slávu z toho asi nemá.
|
 |
|
178
|
|
|
175. era 01.10.2025, 16:25
Nuž, svetskú slávu z toho asi nemá.
▲
01.10.2025, 16:27
|
Hej a nie len Johanka, strašne mi prídu ľúto veci ako keď Nikola Tesla celý život obetoval službe ľudstvu a nakoniec skončil chudobný niekde v hotelovej izbe a poslednú vec ktorú povedal bolo, že ľutuje že tomu ľudstvu toľko obetoval 😉
|
 |
|
130
|
|
|
124. Nadja 01.10.2025, 15:21
Určite to nie je hneď a určite to nie je len u ženy, ale príroda tým sleduje len jedno - rozmnožovanie (=ruka v rukáve), a na to to stačí.
▲
01.10.2025, 15:32
|
Keď už si spomenula toho Sokrata, tuším o ňom to je napísané: 😉 joke Muži, nebojte sa oženiť, keď nájdete dobrú ženu, budete šťastní, keď nie stanete sa filozofmi...    😉 Tak asi toľko k tým filozofom 😉
|
 |
|
145
|
|
|
130. Dzio 01.10.2025, 15:32
Keď už si spomenula toho Sokrata, tuším o ňom to je napísané: 😉
Muži, nebojte sa oženiť, keď nájdete dobrú ženu, budete šťastní, keď nie stanete sa filozofmi...   😉
Tak asi toľko k tým filozofom 😉
▲
01.10.2025, 15:55
|
Hm, a ty si šťastný, alebo filozof? 
|
 |
|
147
|
|
|
145. Nadja 01.10.2025, 15:55
Hm, a ty si šťastný, alebo filozof? 
▲
01.10.2025, 15:56
|
Ja som šťastný filozof 😉 Čítal som ešte jednu rozprávku, najkratšiu na svete 😉 joke Princ išiel požiadať princeznú o ruku, ona povedala nie a obaja potom žili šťastne až do smrti 😉
|
 |
|
125
|
|
|
122. Nadja 01.10.2025, 15:17
Ono to máš tak, že hlavným spúšťačom nie je ani tak pohladenie, ako zaľúbenie, vtedy sa stačí pozrieť, ako sa si sa na ňu usmial, a je na polceste k orgazmu :D
▲
01.10.2025, 15:22
|
Ako keď lovec loví svoju obeť a keď ju už uloví, tak stráca o ňu záujem 😉 Čo mi pripomenulo jeden vtip o tom prečo ženy "nelovia" mužov 😉 joke Už ste videli, aby pasca na myši naháňala myš?    😉
|
 |
|
120
|
|
|
118. Nadja 01.10.2025, 14:54
Veď si mohol minuly rok ísť na tú "Body worlds", tam by si mal príležitosti aj aj... 
▲
01.10.2025, 15:04
|
Aj tak je mi vcelku zaujímavé ako nejaké krivky a tvary, dokážu v mužovi vyvolať také nadšenie a potešenie aké pociťuje, keď to môže obdivovať 😉
Akoby sme to mali zakódované, že krivka s akýmisi parametrami je pre nás lahôdkou pre oko 😉
|
 |
|
121
|
|
|
120. Dzio 01.10.2025, 15:04
Aj tak je mi vcelku zaujímavé ako nejaké krivky a tvary, dokážu v mužovi vyvolať také nadšenie a potešenie aké pociťuje, keď to môže obdivovať 😉
Akoby sme to mali zakódované, že krivka s akýmisi parametrami je pre nás lahôdkou pre oko 😉
▲
01.10.2025, 15:06
|
 A týmto sa dostávame od témy seksu k matematike 😉
Ako ma fascinujú krivky ženské, tak o nie menej napríklad také fraktály 😉
Šialené je na tom, že je to v podstate jenoduchá matematická funkcia, ktorá dokáže vygenerovať takéto "šialené" tvary 😉
|
 |
|
117
|
|
|
115. Nadja 01.10.2025, 14:46
Mužské telo je úplne rovnako fascinujúce, súvislo 🙂
Ale ja radšej https://podcasts.apple.com/lv/podcast/%C4%8Desk%C3%BD-rozhlas-v%C4%9Bda/id81094197
▲
01.10.2025, 14:52
|
Som si aj literatúru patričnú zabezpečil, aby som sa naučil ako čo najlepšie pocity žene spôsobiť (niečo v zmysle kámasutry) ale howno z toho zlaté rybky    😉
|
 |
|
84
|
|
|
82. Dzio 01.10.2025, 13:59
Prosto otázka PREČO je pre mňa asi kľučová 😉
A potom, že prečo mi na základke nadávali do filozofov   😉
▲
01.10.2025, 14:13
|
Čo sa týka tejto kovidovej záležitosti , tak u mňa to "prečo" vychádzalo plne z mojej osobnej životnej filozofie.
A proste časť mojej životnej filozofie hovorí, že ľudský organizmus je sám osebe značne životaschopný, že si nepotrebuje dodávať "životaschopnosť" umelo zvonka. Že v podstate každé umelé dodávanie "životaschopnosti" zvonka podlamuje, korumpuje samotnú originálnu životaschopnosť ľudského organizmu.
Takže som to bral ako taký test vlastnej životaschopnosti.
Samozrejme, k tomu je nutné, aby človek nemal prílišný strach z vlastnej smrti - to jest, dopredu prijal možnosť, že sa to pokašle. Ale s tým ja osobne problém už dávnejšie nemám.
|
 |
|
85
|
|
|
84. era 01.10.2025, 14:13
Čo sa týka tejto kovidovej záležitosti , tak u mňa to "prečo" vychádzalo plne z mojej osobnej životnej filozofie.
A proste časť mojej životnej filozofie hovorí, že ľudský organizmus je sám osebe značne životaschopný, že si nepotrebuje dodávať "životaschopnosť" umelo zvonka. Že v podstate každé umelé dodávanie "životaschopnosti" zvonka podlamuje, korumpuje samotnú originálnu životaschopnosť ľudského organizmu.
Takže som to bral ako taký test vlastnej životaschopnosti.
Samo...
▲
01.10.2025, 14:15
|
Alebo aj že moc dobrého škodí 😉
Uvediem na príklade prehnanej hygieny 😉
Ak sa snažíš dieťa držať v sterilne čistom prostredí a nestretáva sa s patogénmi napríklad, tak v momente, keď vybehne do sveta a že ono vybehne ho dorazí prvá škodlivá látka na ktorú naďabí (vírus, baktéria) 😉 Lebo nemal šancu sa naučiť s nimi žiť v tom sterilnom prostredí, nevybudoval si imunitu 😉
|
 |
|
92
|
|
|
85. Dzio 01.10.2025, 14:15
Alebo aj že moc dobrého škodí 😉
Uvediem na príklade prehnanej hygieny 😉
Ak sa snažíš dieťa držať v sterilne čistom prostredí a nestretáva sa s patogénmi napríklad, tak v momente, keď vybehne do sveta a že ono vybehne ho dorazí prvá škodlivá látka na ktorú naďabí (vírus, baktéria) 😉 Lebo nemal šancu sa naučiť s nimi žiť v tom sterilnom prostredí, nevybudoval si imunitu 😉
▲
01.10.2025, 14:24
|
Áno, ale kovid bol iného druhu.
Bola nastolená potencionálna hrozba. Boli naznačené cesty, ako sa tá hrozba realizuje skrze vírusy a boli líčené obrazy devastujúcich katastrof z Číny a Talianska .......
A teraz ja ako v podstate zdravý človek si mám nechať pichnúť do organizmu cudzorodú látku, aby som zahnal tú potencionálne možnú hrozbu.
Lenže mne to prišlo ako divné. Možno, keby sa svetu podarilo ma nejako vystrašiť, tak by som sa utekal zaočkovať, ale to sa mu práveže nepodarilo. Ale chodil som sa dávať testovať podľa pravidiel môjho zamestnávateľa, takže som mal prehľad, že ten môj organizmus asi predsa len je dosť životaschopný aj sám osebe.
|
 |
|
95
|
|
|
92. era 01.10.2025, 14:24
Áno, ale kovid bol iného druhu.
Bola nastolená potencionálna hrozba. Boli naznačené cesty, ako sa tá hrozba realizuje skrze vírusy a boli líčené obrazy devastujúcich katastrof z Číny a Talianska .......
A teraz ja ako v podstate zdravý človek si mám nechať pichnúť do organizmu cudzorodú látku, aby som zahnal tú potencionálne možnú hrozbu.
Lenže mne to prišlo ako divné. Možno, keby sa svetu podarilo ma nejako vystrašiť, tak by som sa utekal zaočkovať, ale to sa mu práveže ...
▲
01.10.2025, 14:26
|
Mne prišlo divné, že až zázračne rýchlo prišli s riešením daného akože problému 😉
To mi prišlo až tak veľmi podozrivé, že som začal ako som popisoval inde sa tým hlbšie zaoberať 😉
A potom mi prišlo ešte divné, že na to, že príznaky popisovali ako chrípka z toho robili veľké haló 😉
Prosto niečo a mnoho vecí mi tam nesedelo na tej "hrozbe" 😉
|
 |
|
96
|
|
|
92. era 01.10.2025, 14:24
Áno, ale kovid bol iného druhu.
Bola nastolená potencionálna hrozba. Boli naznačené cesty, ako sa tá hrozba realizuje skrze vírusy a boli líčené obrazy devastujúcich katastrof z Číny a Talianska .......
A teraz ja ako v podstate zdravý človek si mám nechať pichnúť do organizmu cudzorodú látku, aby som zahnal tú potencionálne možnú hrozbu.
Lenže mne to prišlo ako divné. Možno, keby sa svetu podarilo ma nejako vystrašiť, tak by som sa utekal zaočkovať, ale to sa mu práveže ...
▲
01.10.2025, 14:26
|
"Bola nastolená potencionálna hrozba."
Nie, nastolená, ona bola reálna, kovid bol tu. Takže správne - "Bola tu hrozba"
|
 |
|
98
|
|
|
96. Nadja 01.10.2025, 14:26
"Bola nastolená potencionálna hrozba."
Nie, nastolená, ona bola reálna, kovid bol tu. Takže správne - "Bola tu hrozba"
▲
01.10.2025, 14:28
|
Ide len o to, či to bola vážne taká hrozba ako nám bulíkali do hláv, alebo nie 😉
A čas ukázal, že tak ako hrozba "prišla" tak i zmizla 😉
|
 |
|
103
|
|
|
98. Dzio 01.10.2025, 14:28
Ide len o to, či to bola vážne taká hrozba ako nám bulíkali do hláv, alebo nie 😉
A čas ukázal, že tak ako hrozba "prišla" tak i zmizla 😉
▲
01.10.2025, 14:33
|
,,, aj vďaka očkovaniu zodpovedných... 
|
 |
|
104
|
|
|
103. Nadja 01.10.2025, 14:33
,,, aj vďaka očkovaniu zodpovedných... 
▲
01.10.2025, 14:34
|
To sa nedá tak povedať, že či vďaka tomu, keď sme nevyskúšali iné cesty 😉
Že či iné cesty by neboli lepšie / horšie ako tá, ktorou sme šli 😉
|
 |
|
105
|
|
|
103. Nadja 01.10.2025, 14:33
,,, aj vďaka očkovaniu zodpovedných... 
▲
01.10.2025, 14:35
|
|
107
|
|
|
105. era 01.10.2025, 14:35
Vďaka Bohu za nich! 😁😁😁
▲
01.10.2025, 14:36
|
Ja poviem len, kaša sa nikdy neje tak horúca, ako sa navarí 😉
Dnes je covid klasifikovaný na úrovni bežnej chrípky a pristupuje sa k nemu pragmaticky 😉
Ale vtedy až príliš okato riešili celé to hŕŕ, len rýchlo zaočkovať 😉
Ak ťa príliš niekam niekto tlačí, tak si vždy treba dávať pozor 😉
|
 |
|
109
|
|
|
107. Dzio 01.10.2025, 14:36
Ja poviem len, kaša sa nikdy neje tak horúca, ako sa navarí 😉
Dnes je covid klasifikovaný na úrovni bežnej chrípky a pristupuje sa k nemu pragmaticky 😉
Ale vtedy až príliš okato riešili celé to hŕŕ, len rýchlo zaočkovať 😉
Ak ťa príliš niekam niekto tlačí, tak si vždy treba dávať pozor 😉
▲
01.10.2025, 14:37
|
A potom Rusko napadlo Ukrajinu a kovid zmizol z médií a aj z myslí.
|
 |
|
110
|
|
|
109. era 01.10.2025, 14:37
A potom Rusko napadlo Ukrajinu a kovid zmizol z médií a aj z myslí.
▲
01.10.2025, 14:38
|
A potom zas Izrael Gazu a už Ukrajina nie je zaujímavá ako bola 😉
A zajtra nám znova budú "masírovať" niečo ďalšie 😉
|
 |
|
99
|
|
|
96. Nadja 01.10.2025, 14:26
"Bola nastolená potencionálna hrozba."
Nie, nastolená, ona bola reálna, kovid bol tu. Takže správne - "Bola tu hrozba"
▲
01.10.2025, 14:28
|
Jednoznačne bola nastolená. Pre mňa napríklad vôbec neexistovala. Ale médiá a politici mi ju nastolili.
|
 |
|
86
|
|
|
84. era 01.10.2025, 14:13
Čo sa týka tejto kovidovej záležitosti , tak u mňa to "prečo" vychádzalo plne z mojej osobnej životnej filozofie.
A proste časť mojej životnej filozofie hovorí, že ľudský organizmus je sám osebe značne životaschopný, že si nepotrebuje dodávať "životaschopnosť" umelo zvonka. Že v podstate každé umelé dodávanie "životaschopnosti" zvonka podlamuje, korumpuje samotnú originálnu životaschopnosť ľudského organizmu.
Takže som to bral ako taký test vlastnej životaschopnosti.
Samo...
▲
01.10.2025, 14:17
|
Ostatne keď si videl a pamätáš film Vojna svetov, tak tam sme práve vďaka tým mikroorganizmom "zvíťazili" 😉
Neboli sme schopní emzákov poraziť vlastnými silami ale položili ich tie mikroorganizmy nakoniec, na ktoré my sme už milióny rokov adaptovaní a oni neboli 😉
|
 |
|
94
|
|
|
86. Dzio 01.10.2025, 14:17
Ostatne keď si videl a pamätáš film Vojna svetov, tak tam sme práve vďaka tým mikroorganizmom "zvíťazili" 😉
Neboli sme schopní emzákov poraziť vlastnými silami ale položili ich tie mikroorganizmy nakoniec, na ktoré my sme už milióny rokov adaptovaní a oni neboli 😉
▲
01.10.2025, 14:25
|
Viac sa mi páči "Mars útočí", kde mimozemšťanov zabila babičkina pesnička. 😂😂😂
|
 |
|
87
|
|
|
84. era 01.10.2025, 14:13
Čo sa týka tejto kovidovej záležitosti , tak u mňa to "prečo" vychádzalo plne z mojej osobnej životnej filozofie.
A proste časť mojej životnej filozofie hovorí, že ľudský organizmus je sám osebe značne životaschopný, že si nepotrebuje dodávať "životaschopnosť" umelo zvonka. Že v podstate každé umelé dodávanie "životaschopnosti" zvonka podlamuje, korumpuje samotnú originálnu životaschopnosť ľudského organizmu.
Takže som to bral ako taký test vlastnej životaschopnosti.
Samo...
▲
01.10.2025, 14:20
|
Preto my, čo sme prežili detstvo na pieskovisku a bavili sa tým, že sme papali piesok, si myslím, že máme lepšie schopnosti prežiť takéto veci ako niekto, kto žil celý život v "klietke" a nikdy sa nestretol s malými zvierakami    😉
|
 |
|
65
|
|
|
62. era 01.10.2025, 13:08
Súhlasím, že to naozaj je zaujímavé, sledovať to.
Ale nemyslím si, že je veľa ľudí, ktorí zmenili počas kovidu svoj názor na TOTO Mrna očkovanie. Tí, ktorí boli proti zostali proti a kritizujú to a tí, ktorí boli za, zostali za a obhajujú to.
▲
01.10.2025, 13:14
|
Nedošlo k masívnemu zdecimovaniu populácie ako pri iných pliagach v minulosti, takže "prežili" sme to a karavána ide ďalej 😉
Denne umiera na svete 150 000 ľudí kvôli štandarným okolnostiam, za rok je to 55 miliónov, viacmenej sa toho až toho toľko neudialo pri 8 miliardách človekov na Zemi 😉
Ale cirkus okolo toho bol teda riadny 😉
|
 |
|
73
|
|
|
65. Dzio 01.10.2025, 13:14
Nedošlo k masívnemu zdecimovaniu populácie ako pri iných pliagach v minulosti, takže "prežili" sme to a karavána ide ďalej 😉
Denne umiera na svete 150 000 ľudí kvôli štandarným okolnostiam, za rok je to 55 miliónov, viacmenej sa toho až toho toľko neudialo pri 8 miliardách človekov na Zemi 😉
Ale cirkus okolo toho bol teda riadny 😉
▲
01.10.2025, 13:33
|
Jedna vec je zaujímavá na sledovanie - a robím to aj ja, takže myslím, že je to všeobecný a normálny jav:
- Ak má človek nejaký názor, založený na dlhodobo budovaných súvislostiach a v istej chvíli sa stane, že sa udeje niečo, čo jeho názor vyvracia, tak je chvíľu, možno pár dní, otrasený, ale následne začne hľadať všetky možné argumenty a spôsoby, ako predsa len svoj názor nejako obrániť a nenechať ho padnúť.
Toto mám odskúšané a rátam s tým, že každý človek koná viac-menej presne podľa tohto postupu. 😁
|
 |
|
76
|
|
|
73. era 01.10.2025, 13:33
Jedna vec je zaujímavá na sledovanie - a robím to aj ja, takže myslím, že je to všeobecný a normálny jav:
- Ak má človek nejaký názor, založený na dlhodobo budovaných súvislostiach a v istej chvíli sa stane, že sa udeje niečo, čo jeho názor vyvracia, tak je chvíľu, možno pár dní, otrasený, ale následne začne hľadať všetky možné argumenty a spôsoby, ako predsa len svoj názor nejako obrániť a nenechať ho padnúť.
Toto mám odskúšané a rátam s tým, že každý človek koná viac-menej presn...
▲
01.10.2025, 13:36
|
V každej chvíli a na tom sú možno založené tie žabo-myšie spory, že aby sa ti nezrúcal tvoj svet (systém istôt) na ktorých je tvoj svet založený, tak hľadáš argumenty, ktorými sa akoby brániš 😉
A tento ping pong potom je nikdy (ne)končiaci medzi dvomi zúčastnenými 😉
Ale napríklad, vtedy keď som zažil niečo čo bolo nezlúčiteľné s mojim predchádzajúcim "poznaním" reality mi to už nepomohlo, musel som začať budovať úplne nový systém a svet, lebo ten zážitok sa nedal nikde zaradiť tam do toho starého modelu 😉
A nedokázal som ho zabudnúť / potlačiť / ignorovať (ten zážitok) 😉
|
 |
|
33
|
|
|
31. era 01.10.2025, 12:28
Aj tak aj onak sa jedná o tú dôveru. Napríklad v dôveru v informácie či zdroje informácií.
Niekto dôveruje, iný nie.
▲
01.10.2025, 12:30
|
Možno aj o intuíciu ako takú 😉 Prosto, niekedy človek má akoby pocit, či ako to nazvať, kedy mu prosto nesedí to, čo mu niekto servíruje 😉 A ak sa v tom začne vŕtať, tak môžu vyplávať na povrch rôzne skutočnosti, ktoré prosto nesedia do krámu 😉 Tomu sa podľa mňa hovorí: perl Dôveruj, ale preveruj 😉
|
 |
|
45
|
|
|
33. Dzio 01.10.2025, 12:30
Možno aj o intuíciu ako takú 😉
Prosto, niekedy človek má akoby pocit, či ako to nazvať, kedy mu prosto nesedí to, čo mu niekto servíruje 😉
A ak sa v tom začne vŕtať, tak môžu vyplávať na povrch rôzne skutočnosti, ktoré prosto nesedia do krámu 😉
Tomu sa podľa mňa hovorí: Dôveruj, ale preveruj 😉
▲
01.10.2025, 12:48
|
Ako občan štátu viem: a) - Niektoré veci MUSÍM robiť, sú štátom predpísané. b) - Niektoré veci CHCEM robiť - patria k mojej osobnosti ako túžby a ciele. No a potom sú tu c) - veci, ktoré nemusím, ale môžem robiť. A tie potom vyhodnocujem individuálne, podľa informácií, ktoré mám resp. chcem mať.
|
 |
|
47
|
|
|
45. era 01.10.2025, 12:48
Ako občan štátu viem: a) - Niektoré veci MUSÍM robiť, sú štátom predpísané. b) - Niektoré veci CHCEM robiť - patria k mojej osobnosti ako túžby a ciele. No a potom sú tu c) - veci, ktoré nemusím, ale môžem robiť. A tie potom vyhodnocujem individuálne, podľa informácií, ktoré mám resp. chcem mať.
▲
01.10.2025, 12:51
|
Ja by som a) upravil asi takto: MAL by som ich robiť, lebo sú predpísané 😉 Keď ich nerobím, potom mi môžu hroziť sankcie 😉
|
 |
|
64
|
|
|
1. Lemmy 01.10.2025, 10:55
Stála očkovacia komisia už neodporúča očkovanie pre celú populáciu. https://www.humanisti.sk/2025/10/01/ockovanie-proti-covid-19/
▲
01.10.2025, 13:11
|
Ok, tak som to radšej išla pozrieť priamo, a je tam napísané toto:
"V súčasnosti sa pre zdravých dospelých vo veku < 60 rokov a tehotné ženy neodporúčajú žiadne ďalšie posilňovacie dávky."
Takže, nijaké ďaľšie, ak boli už očkovaní. Teda platí, že ak neboli, mali by sa dať, tak som to pochopila 🙂
|
 |
|
66
|
|
|
64. Nadja 01.10.2025, 13:11
Ok, tak som to radšej išla pozrieť priamo, a je tam napísané toto:
"V súčasnosti sa pre zdravých dospelých vo veku < 60 rokov a tehotné ženy neodporúčajú žiadne ďalšie posilňovacie dávky."
Takže, nijaké ďaľšie, ak boli už očkovaní. Teda platí, že ak neboli, mali by sa dať, tak som to pochopila 🙂
▲
01.10.2025, 13:24
|
Možno to tak úmyselne napísali, aby si každý mohol myslieť, čo mu vyhovuje. 🙂
|
 |
|
74
|
|
|
66. era 01.10.2025, 13:24
Možno to tak úmyselne napísali, aby si každý mohol myslieť, čo mu vyhovuje. 🙂
▲
01.10.2025, 13:33
|
Donútil si ma to skopírovať širišie, a tam už tá pochybnosť mizne:
Podľa STIKO by sa mali očkovaním dosiahnuť aspoň 2 z 3 kontaktov s antigénom, aby sa vybudovala optimálna základná imunita. Chýbajúce kontakty s antigénom by sa mali doplniť vakcínami proti COVID-19 s licenciou Európskej únie (EÚ) a v súlade s odporúčaniami STIKO. Sérologické testovanie na infekciu pred očkovaním sa nevyžaduje. Pri očkovaní proti COVID-19 by sa mal dodržiavať minimálny interval 3 týždne medzi prvou a druhou dávkou vakcíny (G1 a G2) a minimálny interval 6 mesiacov medzi druhou a treťou dávkou vakcíny (G2 a A1), aby sa dosiahla základná imunita. Vo všeobecnosti by sa infekcia mala počítať ako udalosť pre cieľové 3 kontakty s antigénom iba vtedy, ak je interval od predchádzajúceho očkovania aspoň 3 mesiace. Na druhej strane, primárne očkovanie by sa malo podať aspoň 3 mesiace po infekcii. Osoby vo veku ≥ 60 rokov, osoby vo veku 6 mesiacov a staršie so základným ochorením spojeným so zvýšeným rizikom závažného COVID-19, osoby akéhokoľvek veku so zvýšeným rizikom infekcie v práci v zdravotníckych a ošetrovateľských zariadeniach s priamym kontaktom s pacientom alebo obyvateľom, ako aj rodinní príslušníci a blízki kontakty osôb, u ktorých je nepravdepodobné, že by sa očkovaním proti COVID-19 dosiahla ochranná imunitná odpoveď, by mali v budúcnosti dostať ďalšie posilňovacie dávky, zvyčajne aspoň 12 mesiacov po poslednej známej expozícii antigénu (pozri tabuľku A, tabuľku B). Ak k poslednej známej expozícii antigénu došlo najmenej pred 12 mesiacmi, posilňovacia dávka by sa mala podať najlepšie na jeseň. V súčasnosti sa pre zdravých dospelých vo veku < 60 rokov a tehotné ženy neodporúčajú žiadne ďalšie posilňovacie dávky.
|
 |
|
75
|
|
|
74. Nadja 01.10.2025, 13:33
Donútil si ma to skopírovať širišie, a tam už tá pochybnosť mizne:
Podľa STIKO by sa mali očkovaním dosiahnuť aspoň 2 z 3 kontaktov s antigénom, aby sa vybudovala optimálna základná imunita. Chýbajúce kontakty s antigénom by sa mali doplniť vakcínami proti COVID-19 s licenciou Európskej únie (EÚ) a v súlade s odporúčaniami STIKO. Sérologické testovanie na infekciu pred očkovaním sa nevyžaduje. Pri očkovaní proti COVID-19 by sa mal dodržiavať minimálny interval 3 týždne medzi prvou a...
▲
01.10.2025, 13:35
|
OK, vsjo jásno. 
|
 |
|
181
|
|
|
1. Lemmy 01.10.2025, 10:55
Stála očkovacia komisia už neodporúča očkovanie pre celú populáciu. https://www.humanisti.sk/2025/10/01/ockovanie-proti-covid-19/
▲
01.10.2025, 19:58
|
Tak práve som zistila, že pravdepodobne mám ten nový variant kovidu, bola som v sobotu na oslave, chytili to isté všetci a od pondelka tie príznaky, aj tá desná chytlavosť, sedí jak riť na šerbel.
Takže, pozor, nieje to nič úplne strašné, len ma bolí celé telo od svalovice, ako kašlem, ale mám spustu prípravkov a tak sa držím statočne 🙂
|
 |
|
182
|
|
|
181. Nadja 01.10.2025, 19:58
Tak práve som zistila, že pravdepodobne mám ten nový variant kovidu, bola som v sobotu na oslave, chytili to isté všetci a od pondelka tie príznaky, aj tá desná chytlavosť, sedí jak riť na šerbel.
Takže, pozor, nieje to nič úplne strašné, len ma bolí celé telo od svalovice, ako kašlem, ale mám spustu prípravkov a tak sa držím statočne 🙂
▲
01.10.2025, 20:00
|
Možno i ja to mám 😉
Kašeľ, sopeľ, hrdlom to začalo 😉
Bol som v utorok minulý týždeň v nemocnici a lekárni 😉
Semeništi všetkého čo nechceš chytiť 😉
|
 |
|
183
|
|
|
182. Dzio 01.10.2025, 20:00
Možno i ja to mám 😉
Kašeľ, sopeľ, hrdlom to začalo 😉
Bol som v utorok minulý týždeň v nemocnici a lekárni 😉
Semeništi všetkého čo nechceš chytiť 😉
▲
01.10.2025, 20:02
|
1️⃣ Dýchacie príznaky
Mierny kašeľ (často suchý)
Piskanie alebo pocit „upchatého hrdla“
Ľahká dusnosť pri väčšej námahe
2️⃣ Hrdlo a nos
Štipľavé alebo páliace hrdlo, niekedy bez bolesti
Mierne zahlienenie alebo upchatý nos
Krátkodobé pálenie očí alebo slzenie
3️⃣ Celkové symptómy
Horúčka len mierna alebo krátka (37–38 °C)
Únava, pocit „tela 3 tony“
Občasné trasenie svalov, slabá svalovica
Znížená chuť a čuch, často len dočasná a mierna
4️⃣ Neurologické / psychické
Jemná závrat, pocit rozostreného mozgu („brain fog“)
Mierna podráždenosť alebo náladovosť
5️⃣ Ostatné drobnosti
Mierne potenie pri menšej námahe
Občasné pískanie v pľúcach pri hlbokom nádychu
Dočasné zmeny spánku
|
 |
|
184
|
|
|
183. Nadja 01.10.2025, 20:02
1️⃣ Dýchacie príznaky
Mierny kašeľ (často suchý)
Piskanie alebo pocit „upchatého hrdla“
Ľahká dusnosť pri väčšej námahe
2️⃣ Hrdlo a nos
Štipľavé alebo páliace hrdlo, niekedy bez bolesti
Mierne zahlienenie alebo upchatý nos
Krátkodobé pálenie očí alebo slzenie
3️⃣ Celkové symptómy
Horúčka len mierna alebo krátka (37–38 °C)
Únava, pocit „tela 3 tony“
Občasné trasenie svalov, slabá svalovica
Znížená chuť a čuch, čas...
▲
01.10.2025, 20:04
|
Moc neriešim, čo to je, len sa snažím veľa spať, nech to čím skorej prejde, je to objektívne lepšie ako bolo napríklad v piatok - sobotu už 😉
|
 |
|
185
|
|
|
184. Dzio 01.10.2025, 20:04
Moc neriešim, čo to je, len sa snažím veľa spať, nech to čím skorej prejde, je to objektívne lepšie ako bolo napríklad v piatok - sobotu už 😉
▲
01.10.2025, 20:05
|
Správne, veľa spať, veľa piť, lahko jesť. Nenamáhať. Zvlhčovať vzduch, nezrážať zbytočne horúčku.
|
 |
|
186
|
|
|
185. Nadja 01.10.2025, 20:05
Správne, veľa spať, veľa piť, lahko jesť. Nenamáhať. Zvlhčovať vzduch, nezrážať zbytočne horúčku.
▲
01.10.2025, 20:07
|
(Ne)robím nič zvláštne vlastne, len sa to snažím nejako prečkať, kým to zas zlezie zo mňa 😉
|
 |
|
187
|
|
|
185. Nadja 01.10.2025, 20:05
Správne, veľa spať, veľa piť, lahko jesť. Nenamáhať. Zvlhčovať vzduch, nezrážať zbytočne horúčku.
▲
01.10.2025, 20:09
|
A dostal som sprej do nosa, na uvolnenie dýchacích ciest, zo 2x som si to strekol 😉
|
 |
|
188
|
|
|
187. Dzio 01.10.2025, 20:09
A dostal som sprej do nosa, na uvolnenie dýchacích ciest, zo 2x som si to strekol 😉
▲
01.10.2025, 20:18
|
Ja som nakúpila Cystein, pulmoran, cečko, Kačko, dečko, Ventolin, Neoalgin, ibalgin :D
|
 |
|
189
|
|
|
188. Nadja 01.10.2025, 20:18
Ja som nakúpila Cystein, pulmoran, cečko, Kačko, dečko, Ventolin, Neoalgin, ibalgin :D
▲
01.10.2025, 20:19
|
Kurňa, také ZBRANE na také niečo malé ako je vírušťok    😉
|
 |
|
190
|
|
|
189. Dzio 01.10.2025, 20:19
Kurňa, také ZBRANE na také niečo malé ako je vírušťok   😉
▲
01.10.2025, 20:20
|
Malé, ale zaťaté! 
|
 |
|
191
|
|
|
190. Nadja 01.10.2025, 20:20
Malé, ale zaťaté! 
▲
01.10.2025, 20:21
|
Nojo, tak prajem skoré uzdravenie 😉
|
 |
|
192
|
|
|
191. Dzio 01.10.2025, 20:21
Nojo, tak prajem skoré uzdravenie 😉
▲
01.10.2025, 20:23
|
Vyzerá to, že je to prudké, ale rýchle a najväčší problém som mala s tým že prvú noc bez spánku, čo je naozaj podivné. Človek zväčša keď mi nie je dobre, ľahne a spí .
Ale, zrejme mám to najhoršie za sebou.
|
 |
|
193
|
|
|
192. Nadja 01.10.2025, 20:23
Vyzerá to, že je to prudké, ale rýchle a najväčší problém som mala s tým že prvú noc bez spánku, čo je naozaj podivné. Človek zväčša keď mi nie je dobre, ľahne a spí .
Ale, zrejme mám to najhoršie za sebou.
▲
01.10.2025, 20:27
|
Hej, po pár dňoch už sa relatívne celkom dá, síce z nosa tečie a kašlem ako tuberák, ale ináč pocitovo, nie najhoršie 😉
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
created by dzI/O 2015 - 2025
size : 676 314 B
generated in : 0.261 s
this site needs to use cookies, to work properly...
version : 1.07 ( 1.9.2025 21:30 )
themes displays : 35 251 771 x
unique displays : 4 313 789 x
ip address : 18.97.9.172
|
some ad
share this page
become a volunatary donater of the page, every your financial donation will help to grow it...
please, support creator
by bank transfer
SK41 1100 0000 0026 1872 7972
 by PayPal
by Viamo
by Donater
by sending bitcoins
|