pre správne fungovanie tejto stránky, potrebujem používať cookies...
hoď ma hore
none

Žumpa

nový "Jeruzalem"

sk | en | aA
ak chceš diskutovať, musíš sa... registrovať
ak si zabudol heslo... resetovať heslo

informácia dňa :

tu sa nachádzaš : 

hlavná stránka  /  filozofia  /  vlákno

Reforma školstva na hodinách slovenského jazyku

príspevkov
3
zobrazení
1 414
unikátne
424
tému vytvoril(a) 21.7.2021 14:11 tomas12345
3

2. Korund 21.07.2021, 15:13

Najskôr sa nauč skloňovať. Správne má byť.....na hodinách slovenského jazyka. A to už nepíšem o "zmysle" celej vety.
Ty náš truľo z pomocnej školy, čoby reformátorom chcel byť. Radšej si hoň vtáka.

22.07.2021, 17:17
Ty musíš byť veľmi nešťastný človek, keď si tu liečis svoju frustráciu
none
ako odpoveď na :
2

1. tomas12345 21.07.2021, 14:11

Ak by som bol ministrom školstva, reformoval by som školstvo a to predovšetkým hodiny slovenského jazyka : 1 : Je podľa mna zbytočné aby sa žiaci učili písať malé písané písmena. Dnes už sa všetko píše bud na počítačoch, mobiloch, alebo ak sa niečo píše ručne tak len veľkými tlačenými písmenami. Ved aj úradné dokumenty sa dnes vypisujú už len veľkými tlačenými písmenami. 2 : Výrazne by som limitoval učenie literatúry. Načo sa žiaci učia čo je to epiteton, metafora, personifikácia ? Načo máme ...

21.07.2021, 15:13
Najskôr sa nauč skloňovať. Správne má byť.....na hodinách slovenského jazyka. A to už nepíšem o "zmysle" celej vety.
Ty náš truľo z pomocnej školy, čoby reformátorom chcel byť. Radšej si hoň vtáka.
none
ako odpoveď na :
1
21.07.2021, 14:11
Ak by som bol ministrom školstva, reformoval by som školstvo a to predovšetkým hodiny slovenského jazyka :

1 : Je podľa mna zbytočné aby sa žiaci učili písať malé písané písmena. Dnes už sa všetko píše bud na počítačoch, mobiloch, alebo ak sa niečo píše ručne tak len veľkými tlačenými písmenami. Ved aj úradné dokumenty sa dnes vypisujú už len veľkými tlačenými písmenami.

2 : Výrazne by som limitoval učenie literatúry. Načo sa žiaci učia čo je to epiteton, metafora, personifikácia ? Načo máme vedieť kto to boli Tapákovci, kolko a aké diela napísal Ludovíť Stur, ako vznikala slovenčina, učiť sa jednotlivé básničky naspamet, apod...... ? Načo sa máme učiť aké slová patria medzi archaizmy, literalizmy, zdomácnené slova, skladané slová, striedavé rýmy, združené rýmy, písanie básnickych diel, apod ??? Proste takýchto zbytočností ktoré sa žiaci na hodine slovenčiny musia učiť a nikdy to nevyužijú je kvantum........

Na slovenskom jazyku by sa mali učiť iba tieto veci, všetko ostatné je nadbytočné, a nech sa to učia žiaci na špeciálnych básnických školách, a nie na školách základných či gymnáziach, OA :

1 : Gramatika - vedieť kedy napísať y/i, velké Písmeno, mekčen, dlžen, čiarka, bodka, výkričnik apod.....
2 : Cítanie s porozumením - prečítať text a vypísať z neho obsah
3 : Naučiť sa písať (tlačenými písmenami) a čítať
4 : Vedieť ako písať životopis, a rozne zdvorilostne listy


Toto všetko by sa za 9 rokov stihlo naučiť, aj pri 1-2 hodine slovenčiny týždenne.
none

najnovšie príspevky : 

vytvoril dzI/O 2015 - 2024 veľkosť : 96 810 B vygenerované za : 0.368 s táto stránka musí používať koláčiky, aby mohla fungovať... témy zobrazené : 21 755 218 x jedinečné zobrazenia : 2 532 622 x ip adresa : 54.226.222.183

podpora

stránka má príjem jedine od dobrovoľných podporovateľov

za mesiac 2024 / 3, podporovatelia na reklame naklikali 2,30 € (22 klikov), ďakujem...

prosím, podpor stvoriteľa
prevodom na účet
SK41 1100 0000 0026 1872 7972
SWIFT: TATRSKBX
názov účtu:
Dziak Maroš, Ing.
banka:
Tatra banka, a.s.
Hodžovo námestie 3
811 06 Bratislava 1
none
cez PayPal
cez Viamo
none
cez Donater
none
poštou
Ing. Maroš Dziak
Budovateľská 67
075 01 Trebišov
Slovensko, EÚ
a teraz pozri, kto prispel