none dzio.sk
new "Jerusalem"
sk
|
en
|
tT

announcement of the day

Drobček's gallery ;)

24.02.2024 02:20
New subpage in dzI/O's imperium...

drobček's creations 😉


all announcments hide announcement
for correct function of this site, i need to use cookies...

Úvod do objektového programovania
čo je objektové programovanie...
01.04.2022 17:45

Všade okolo nás sú objekty...
OBJEKT je niečo s čím sa stretávame v živote...
Môže sa jednať o nejakú hmotnú vec ale aj o niečo abstraktné...

Objekt je teda napríklad:
Pes, ktorý šteká na dvore...
Lietadlo, ktoré pristálo na letisku...
Človek na ktorého práve pozeráš...
Myšlienka, ktorá ti preletela hlavou...
Čas, ktorý kráča niekam do nenávratna...
Prosto čokoľvek čo existuje v realite či ríši fantázie a vieš o tom niečo povedať...
OBJEKT je pojem, ktorým označujeme entitu s ktorou sa môžeme v živote "zraziť" ;)
Objekt je možné opísať...
Zadefinovať aké má VLASTNOSTI a čo je schopný VYKONAŤ...
Takáto špecifikácia objektu sa volá TRIEDA...
Pri špecifikovaní triedy objektu si môžeme pomôcť nasledujúcimi otázkami o objekte:
KTO / ČO JE (OBJEKT) ?
- takto získame meno triedy pre objekt
AKÝ JE (OBJEKT) ?
- takto získame zoznam vlastností triedy pre objekt
- napríklad stav rádia (hraje?), suma drobných v peňaženke, hmotnosť človeka, atď...
ČO ROBÍ (OBJEKT) ?
- takto získame zoznam metód triedy pre objekt
- tu je dôležité zohľadniť aj to aké VSTUPY a VÝSTUPY má objekt = to sú PARAMETRE metód
- napríklad rádio možno zapnúť, peniazmi z peňaženky možno platiť, hmotnosť človeka možno odvážiť, atď...
AKO (OBJEKT) INTERAGUJE S INÝMI OBJEKTAMI ?
- takto získame základnú predstavu o aplikačnom toku prípadne o vstupoch a výstupoch metód objektu
- pre bližšie info pozri časť ALGORITMY
SYSTÉM sa teda skladá z objektov...

A programátor píše program tak, že definuje triedy na základe ktorých vzniknú v systéme objekty, ktoré medzi sebou interagujú...

Škatuľky
o čom to celé je...
01.04.2022 17:45

Hra sa so škatuľkami
Všetko čo my programátori robíme je, že sa hráme so škatuľkami...

Škatuľky máme na to aby sme v nich čosi ukryli...

Niečo dôležité...

To niečo sú DÁTA...

V jednej škatuľke sa môže skrývať nejaké číslo a v inej zas konkrétny text...

To sú škatuľky jednoduché...

A potom sú tu špeciálne škatuľky, ktoré obsahujú v sebe viacero dát vo forme OBJEKTU...

Objekt je niečo čo má v sebe ďalšie škatuľky plus dokáže s týmito škatuľkami v sebe rôzne manipulovať...

Takže to zhrniem...

Škatuľka slúži na uchovanie niečoho a je konkrétneho typu aby bolo jasné čo sa s obsahom škatuľky môže robiť...

Napríklad ak škatuľka obsahuje číslo tak dané číslo je možné sčítať s iným číslom, ktoré môže byť v inej škatuľke...

Ak sa stretneš s pojmom ATRIBÚT, VLASTNOSŤ či PREMENNÁ tak vedz, že sa jedná o takúto škatuľku...
xxx
size 48 878 B
generated in 0.08191 s
created by dzI/O 2015 - 2024
this site needs to use cookies to work properly...
displayed 82 x
all 1 759 673 x
ip 35.175.201.191

support

page has income only from voluntary donaters
for month 2024 / 3, was on ads clicked 0,05 € (0 clicks), for today 0,05 € (0 clicks), thanks...
please, support the creator
by account transfer:
SK41 1100 0000 0026 1872 7972
SWIFT: TATRSKBX
none
by paypal:
by viamo:
none
by donater:
by mail:
Ing. Maroš Dziak
Budovateľská 67
075 01 Trebišov
Slovakia, EU
and now look, who donated:
online users (2)
madzi @ facebook
MaDzi
lipka @ facebook
Lipka
help @ facebook
Help
life meaning @ facebook
Zmysel života
book of life @ facebook
Kniha života
documentor @ facebook
Documentor
univerozum @ facebook
Univerozum
share
statistics
TOPlist TOPlist TOPlist