pre správne fungovanie tejto stránky, potrebujem používať cookies...
hoď ma hore
none

Žumpa

nový "Jeruzalem"

sk | en | aA
ak chceš diskutovať, musíš sa... registrovať
ak si zabudol heslo... resetovať heslo

informácia dňa :

tu sa nachádzaš : 

hlavná stránka  /  rôzne  /  vlákno

Ešte horšie ako smrť ;)

príspevkov
53
zobrazení
34 312
unikátne
2 462
tému vytvoril(a) 17.8.2018 19:43 EnaXnaY
53

51. Ludwig 18.08.2018, 12:01

Ak chápeš Šalamúnové slová ako výzvu na bezbožnosť, nie však prílišnú, a ako výzvu na, to aby sa človek neusiloval o spravodlivosť, tak potom Písmo čítame s veľmi rozdielnym porozumením. My sa nikdy neshodneme a tým pádom akákoľvek diskusia stráca význam. Bolo by to len nikam nevedúce naťahovanie sa o slovíčka...

18.08.2018, 12:59
Čiže nejde o to, čo je v biblii skutočne napísané, ale o tvoje porozumenie? Niekto iný by zas podľa svojho porozumenia skôr interpretoval Kristové slová: "Buďte dokonalí ako je váš Otec v nebi dokonalý" - symbolicky, lebo nemožno chcieť od nedokonalého človeka dokonalosť (kým žijeme na Zemi) a tie Šalamúnove: "Nebuď príliš spravodlivý" ako realistický pohľad a teda platné doslovne. Prečo si sa nerozhodol pre tento druhý pohľad ale pre prvý (tj interpretovať Šalamúnove slová) ?
none
ako odpoveď na :
51

43. Alexander 17.08.2018, 22:05

Čo ak treba interpretovať Kristove slová a nie Šalamúnove? (V prípade večného utrpenia to tak robíš a Šalamún je tam pre teba alfa a omega.)

18.08.2018, 12:01
Ak chápeš Šalamúnové slová ako výzvu na bezbožnosť, nie však prílišnú, a ako výzvu na, to aby sa človek neusiloval o spravodlivosť, tak potom Písmo čítame s veľmi rozdielnym porozumením. My sa nikdy neshodneme a tým pádom akákoľvek diskusia stráca význam. Bolo by to len nikam nevedúce naťahovanie sa o slovíčka...
ako odpoveď na :
43

38. Ludwig 17.08.2018, 21:58

Tak pri takomto chápaní sa dostaneme k tomu, že Šalamún akoby "brzdil" čitatelov svojich spisov v spravodlivosti a nabádal ich na bezbožnosť, len nie prílišnú. Ty myslíš že toto je správna interpretácia tých veršov?

17.08.2018, 22:05
Čo ak treba interpretovať Kristove slová a nie Šalamúnove? (V prípade večného utrpenia to tak robíš a Šalamún je tam pre teba alfa a omega.)
none
ako odpoveď na :
38

37. Alexander 17.08.2018, 21:55

Slovo "Nebuď...." nie je upozornenie na to aby sme si boli niečoho vedomí, ale výzva k vedomému konaniu toho.

17.08.2018, 21:58
Tak pri takomto chápaní sa dostaneme k tomu, že Šalamún akoby "brzdil" čitatelov svojich spisov v spravodlivosti a nabádal ich na bezbožnosť, len nie prílišnú. Ty myslíš že toto je správna interpretácia tých veršov?
ako odpoveď na :
37

34. Ludwig 17.08.2018, 21:50

Platí ako výzva, ako ciel, ako ideál, koniec cesty. Šalamún podla mňa oným slovom "príliš" upozorňoval na to, aby si bol človek vedomý svojej nedokonalosti a teda bol si vedomý aj toho, že napriek všetkej snahe nedokáže byť vždy spravodlivý.

17.08.2018, 21:55
Slovo "Nebuď...." nie je upozornenie na to aby sme si boli niečoho vedomí, ale výzva k vedomému konaniu toho.
none
ako odpoveď na :
34

28. Alexander 17.08.2018, 21:46

Buďte dokonalí ako je váš Otec v nebi dokonalý už teda neplatí?

17.08.2018, 21:50
Platí ako výzva, ako ciel, ako ideál, koniec cesty. Šalamún podla mňa oným slovom "príliš" upozorňoval na to, aby si bol človek vedomý svojej nedokonalosti a teda bol si vedomý aj toho, že napriek všetkej snahe nedokáže byť vždy spravodlivý.
ako odpoveď na :
28

27. Ludwig 17.08.2018, 21:45

Nie, nebudem sa usilovať byť PRÍLIŠ spravodlivým.

17.08.2018, 21:46
Buďte dokonalí ako je váš Otec v nebi dokonalý už teda neplatí?
none
ako odpoveď na :
27

24. Alexander 17.08.2018, 21:42

Takže nebudeš sa usilovať byť príliš spravodlivým.

17.08.2018, 21:45
Nie, nebudem sa usilovať byť PRÍLIŠ spravodlivým.
ako odpoveď na :
24

21. Ludwig 17.08.2018, 21:42

Samozrejme.

17.08.2018, 21:42
Takže nebudeš sa usilovať byť príliš spravodlivým.
none
ako odpoveď na :
21

20. Alexander 17.08.2018, 21:41

Neodpovedal si. Súhlasíš s tým, čo som napísal v príspevku 17 za dvojbodkou?

17.08.2018, 21:42
Samozrejme.
ako odpoveď na :
20

19. Ludwig 17.08.2018, 21:37

Drž sa toho teda aj ty sám. Svoje interpetácie Písma azda nepovažuješ za jediné správne? A rozhodne viac ako ja...

17.08.2018, 21:41
Neodpovedal si. Súhlasíš s tým, čo som napísal v príspevku 17 za dvojbodkou?
none
ako odpoveď na :
19

17. Alexander 17.08.2018, 21:35

Súhlasíš s týmto?:
"Nebuď príliš spravodlivý a netvár sa príliš múdro. Prečo máš vyjsť navnivoč? Nepočínaj si príliš bezbožne a nebuď blázon. Prečože máš predčasne zomrieť? Dobré je, ak sa držíš jedného, ale ani druhého sa nespúšťaš."

17.08.2018, 21:37
Drž sa toho teda aj ty sám. Svoje interpetácie Písma azda nepovažuješ za jediné správne? A rozhodne viac ako ja...
ako odpoveď na :
17

15. Ludwig 17.08.2018, 21:28

Možno to niekedy spracujem a dám sem tému, prečo na základe biblických textov, a ktorých konkrétne, neverím vo večné mučenie. Je to vážna téma a teraz sa proste necítim na to, aby som sa o nej napísal dlhý príspevok.

17.08.2018, 21:35
Súhlasíš s týmto?:
"Nebuď príliš spravodlivý a netvár sa príliš múdro. Prečo máš vyjsť navnivoč? Nepočínaj si príliš bezbožne a nebuď blázon. Prečože máš predčasne zomrieť? Dobré je, ak sa držíš jedného, ale ani druhého sa nespúšťaš."
none
ako odpoveď na :
15

14. Alexander 17.08.2018, 21:24

Tie sú písané formou opisu svedka, ktorý ich pozoroval. A nie sú súčasťou literárnych kníh, v ktorý bežne stromy tlieskajú rukami, Zem stojí na stĺoch, Boh sa vozí na oblakoch a podobne....

17.08.2018, 21:28
Možno to niekedy spracujem a dám sem tému, prečo na základe biblických textov, a ktorých konkrétne, neverím vo večné mučenie. Je to vážna téma a teraz sa proste necítim na to, aby som sa o nej napísal dlhý príspevok.
ako odpoveď na :
14

12. Ludwig 17.08.2018, 21:21

A čo ak naopak tie "útrpné" verše netreba brať doslovne? Naviac nenarážam len na Šalamúna.

17.08.2018, 21:24
Tie sú písané formou opisu svedka, ktorý ich pozoroval. A nie sú súčasťou literárnych kníh, v ktorý bežne stromy tlieskajú rukami, Zem stojí na stĺoch, Boh sa vozí na oblakoch a podobne....
none
ako odpoveď na :
12

11. Alexander 17.08.2018, 21:20

Tie iné verše netreba brať doslovne. Šalamún písal literárnu tvorbu, nie očité svedectvo.

17.08.2018, 21:21
A čo ak naopak tie "útrpné" verše netreba brať doslovne? Naviac nenarážam len na Šalamúna.
ako odpoveď na :
11

10. Ludwig 17.08.2018, 21:18

A presne to symbolizuje ten trojuholník, oné verše o večnom trápení. Sú tam, ale ak ich budeme chápať doslovne, tak nebudú zapadať do iných veršov, ako trojuholník nezapadá do otvoru pre štvorec...

17.08.2018, 21:20
Tie iné verše netreba brať doslovne. Šalamún písal literárnu tvorbu, nie očité svedectvo.
none
ako odpoveď na :
10

8. Alexander 17.08.2018, 21:15

To sú len také reči. Prostým a jednoduchým faktom zostáva, že večné utrpenie v biblii popísané je. S tým žiaľ nič nespravíš. ...Druhou otázkou je, či to tam napísané chceme mať. Mnohí nechcú. Preto vymysleli zložité teórie postupy, ako tieto fakty obísť.

17.08.2018, 21:18
A presne to symbolizuje ten trojuholník, oné verše o večnom trápení. Sú tam, ale ak ich budeme chápať doslovne, tak nebudú zapadať do iných veršov, ako trojuholník nezapadá do otvoru pre štvorec...
ako odpoveď na :
8

6. Ludwig 17.08.2018, 20:47

Kdeže. Tá vaša náuka vôbec nazapadá do biblických textov, resp. zapadá asi ako trojuholník do otvoru pre štvorec, s tým, že výška trojuholníka je taká ista ako dĺžka strany štvorca. To znamená, že ten trojuholník do otvoru síce vložíš, to ešte áno, ale inak je zjavné že tam nemá čo robiť...

17.08.2018, 21:15
To sú len také reči. Prostým a jednoduchým faktom zostáva, že večné utrpenie v biblii popísané je. S tým žiaľ nič nespravíš. ...Druhou otázkou je, či to tam napísané chceme mať. Mnohí nechcú. Preto vymysleli zložité teórie postupy, ako tieto fakty obísť.
none
ako odpoveď na :
6

5. Alexander 17.08.2018, 20:35

Prianie sa stalo otcom myšlienky: "nehodiace sa škrtnite"

17.08.2018, 20:47
Kdeže. Tá vaša náuka vôbec nazapadá do biblických textov, resp. zapadá asi ako trojuholník do otvoru pre štvorec, s tým, že výška trojuholníka je taká ista ako dĺžka strany štvorca. To znamená, že ten trojuholník do otvoru síce vložíš, to ešte áno, ale inak je zjavné že tam nemá čo robiť...
ako odpoveď na :
5

3. Ludwig 17.08.2018, 20:18

Aj kvôli tejto náuke som stále viac presvedčený o tom, že Biblia nie je knihou určenou pre každého, lebo pravý význam slov pochopia len tí, ktorým je to z nezaslúženej milosti dané...

17.08.2018, 20:35
Prianie sa stalo otcom myšlienky: "nehodiace sa škrtnite"
none
ako odpoveď na :
3

2. Ludwig 17.08.2018, 19:59

Večné muky sú naozaj zvráteným učením. Všeobecne je toto učenie považované za biblické, ale ja s tým nesúhlasím. Všetko má však asi svoj účel, aj to že bolo dovolené, aby bola Biblia interpretovaná takýmto spôsobom...

17.08.2018, 20:18
Aj kvôli tejto náuke som stále viac presvedčený o tom, že Biblia nie je knihou určenou pre každého, lebo pravý význam slov pochopia len tí, ktorým je to z nezaslúženej milosti dané...
ako odpoveď na :
2

1. EnaXnaY 17.08.2018, 19:43

Poviem ti, prial by som si večný pokoj a stav bez náruživosti 😉 Tak nejako opísali smrť starí rimania 😉 Musí to byť niečo nádherné 😉 Lenže potom prišiel niekto a vymyslel večné muky 😉 A podmienil si tvoju budúcnosť 😉 Prijmi naše učenie alebo budeš naveky trpieť 😉 Musel to byť strašne zlý človek 😉 A táto stratégia mu funguje 😉 Lebo každý, kto zažil utrpenie vie, že večne trpieť by nechcel 😉 Večne trpieť je zlo, ktorému sa každý chce vyhnúť 😉 A tak poslušne príjme oblátku, pred...

17.08.2018, 19:59
Večné muky sú naozaj zvráteným učením. Všeobecne je toto učenie považované za biblické, ale ja s tým nesúhlasím. Všetko má však asi svoj účel, aj to že bolo dovolené, aby bola Biblia interpretovaná takýmto spôsobom...
ako odpoveď na :
1
17.08.2018, 19:43
Poviem ti, prial by som si večný pokoj a stav bez náruživosti 😉

Tak nejako opísali smrť starí rimania 😉

Musí to byť niečo nádherné 😉

Lenže potom prišiel niekto a vymyslel večné muky 😉

A podmienil si tvoju budúcnosť 😉

Prijmi naše učenie alebo budeš naveky trpieť 😉

Musel to byť strašne zlý človek 😉

A táto stratégia mu funguje 😉

Lebo každý, kto zažil utrpenie vie, že večne trpieť by nechcel 😉

Večne trpieť je zlo, ktorému sa každý chce vyhnúť 😉

A tak poslušne príjme oblátku, predstavujúcu vyslobodenie 😉

Až keď je už dnu si uvedomí jednu podstatnú vec 😉

Utrpenia sa nezbaví a všetko čo dostal je falošná nádej, že raz sa z kolobehu utrpenia vyslobodí 😉

A tak dúfa a verí, že raz príde jeho záchranca a dostane ho z tejto prekérnej situácie 😉

Lenže to sa nedá 😉

Lebo celá stratégia založená na večnom utrpení by padla 😉

Chceš vedieť čo s tým? 😉

Poviem ti : PRIJMI ALEBO ZOMRI 😉

Teda ak už nemáš záujem o večné muky 😉

Chceš vedieť viac? 😉

Hľadaj v SEBE 😉
súhlasí: Beth
none

najnovšie príspevky : 

vytvoril dzI/O 2015 - 2024 veľkosť : 151 961 B vygenerované za : 0.309 s táto stránka musí používať koláčiky, aby mohla fungovať... témy zobrazené : 21 870 124 x jedinečné zobrazenia : 2 535 099 x ip adresa : 44.212.50.220

podpora

stránka má príjem jedine od dobrovoľných podporovateľov

za mesiac 2024 / 3, podporovatelia na reklame naklikali 3,76 € (34 klikov), z toho dnes 0,00 € (0 klikov), ďakujem...

prosím, podpor stvoriteľa
prevodom na účet
SK41 1100 0000 0026 1872 7972
SWIFT: TATRSKBX
názov účtu:
Dziak Maroš, Ing.
banka:
Tatra banka, a.s.
Hodžovo námestie 3
811 06 Bratislava 1
none
cez PayPal
cez Viamo
none
cez Donater
none
poštou
Ing. Maroš Dziak
Budovateľská 67
075 01 Trebišov
Slovensko, EÚ
a teraz pozri, kto prispel