5
|
|
2. Lemmy 12.08.2020, 14:03
20. storočie sa zapíše do dejín ako epocha masových útokov kresťanov na život, ako nekončiaca sa séria vojen a neustála masakra nevinných ľudských bytostí.
Svedomie, tak individuálne, ako aj spoločenské, podlieha dnes – medziiným aj pod vplyvom dotieravých masmédií (napr. Katolícke noviny) – veľmi vážnemu a smrteľnému nebezpečenstvu: spočíva v zotretí hranice medzi dobrom a zlom vo veciach týkajúcich sa základného práva na život. Značná časť dnešnej spoločnosti sa, žiaľ, javí podobná tej,...
▲
18.09.2020, 23:12
|
Pre katolíkov býva typické, že zrovna tí, čo všade predvádzajú podlosť, nemajú hanbu brať si do úst slová z biblie. V súvislosti s tým ma napadajú dva verše z knihy prísloví: Prísl. 26:7 Ako slabé nohy chromého je príslovie v ústach bláznov. Prísl. 26:9 Ako tŕň, čo sa zadrel opilcovi do ruky, je príslovie v ústach bláznov. (Ekum.prekl.) ....Tak je Božie Slovo aj v ústach autora tejto témy....
|
|
|
ako odpoveď na :
2
|
|
1. omega 11.08.2020, 16:37
20. storočie sa zapíše do dejín ako epocha masových útokov na život, ako nekončiaca sa séria vojen a neustála masakra nevinných ľudských bytostí. Svedomie, tak individuálne, ako aj spoločenské, podlieha dnes – medziiným aj pod vplyvom dotieravých masmédií – veľmi vážnemu a smrteľnému nebezpečenstvu: spočíva v zotretí hranice medzi dobrom a zlom vo veciach týkajúcich sa základného práva na život. Značná časť dnešnej spoločnosti sa, žiaľ, javí podobná tej, ktorú sv. Pavol opisuje v Liste Rimanom....
▲
12.08.2020, 14:03
|
20. storočie sa zapíše do dejín ako epocha masových útokov kresťanov na život, ako nekončiaca sa séria vojen a neustála masakra nevinných ľudských bytostí. Svedomie, tak individuálne, ako aj spoločenské, podlieha dnes – medziiným aj pod vplyvom dotieravých masmédií (napr. Katolícke noviny) – veľmi vážnemu a smrteľnému nebezpečenstvu: spočíva v zotretí hranice medzi dobrom a zlom vo veciach týkajúcich sa základného práva na život. Značná časť dnešnej spoločnosti sa, žiaľ, javí podobná tej, ktorú sv. Pavol opisuje v Liste Rimanom. Pozostáva z ľudí, „ktorí neprávosťou prekážajú pravde“ (1, 18) [hovorí o kresťanoch]: keď sa odvrátili od Boha a domnievajú sa, že môžu vybudovať pozemskú spoločnosť bez neho [rímskokatolícka ríša], „stratili sa vo svojich myšlienkach“, takže „ich nerozumné srdce sa zatemnilo“ (1, 21); „Hovorili, že sú múdri a stali sa hlúpymi“ [kňazi] (1, 22). Dopúšťajú sa skutkov, ktoré si zasluhujú smrť a „nielenže to sami robia, ale aj schvaľujú, keď to robia iní“ (1, 32) [napríklad kňazi súložia s deťmi, katolícka pedofília]. Ak svedomie, ktoré je okom, prinášajúcim svetlo pre dušu (porov. Mt 6, 22 – 23), nazýva „zlo dobrom a dobro zlom“ (porov. Iz 5, 20), znamená to, že je už na ceste nebezpečnej degenerácie a úplnej morálnej slepoty. Preto je načase opustiť kresťanské ideológie.
|
|
|
ako odpoveď na :
1
|
20. storočie sa zapíše do dejín ako epocha masových útokov na život, ako nekončiaca sa séria vojen a neustála masakra nevinných ľudských bytostí.
Svedomie, tak individuálne, ako aj spoločenské, podlieha dnes – medziiným aj pod vplyvom dotieravých masmédií – veľmi vážnemu a smrteľnému nebezpečenstvu: spočíva v zotretí hranice medzi dobrom a zlom vo veciach týkajúcich sa základného práva na život. Značná časť dnešnej spoločnosti sa, žiaľ, javí podobná tej, ktorú sv. Pavol opisuje v Liste Rimanom. Pozostáva z ľudí, „ktorí neprávosťou prekážajú pravde“ (1, 18): keď sa odvrátili od Boha a domnievajú sa, že môžu vybudovať pozemskú spoločnosť bez neho, „stratili sa vo svojich myšlienkach“, takže „ich nerozumné srdce sa zatemnilo“ (1, 21); „Hovorili, že sú múdri a stali sa hlúpymi“ (1, 22). Dopúšťajú sa skutkov, ktoré si zasluhujú smrť a „nielenže to sami robia, ale aj schvaľujú, keď to robia iní“ (1, 32). Ak svedomie, ktoré je okom, prinášajúcim svetlo pre dušu (porov. Mt 6, 22 – 23), nazýva „zlo dobrom a dobro zlom“ (porov. Iz 5, 20), znamená to, že je už na ceste nebezpečnej degenerácie a úplnej morálnej slepoty.
(encyklika Evangelium Vitae)
|
|
|
|