move to top

Discussion Forum

new Jerusalem
sk| en
login :
if you want to discuss, you must register...registration
if you had lost your password...reset password

you are here : 

main page / philosophy / chain

Reforma školstva na hodinách slovenského jazyku

entries
3
shows
301
uniques
119
theme was created 21.07.2021 by tomas12345
3

2. Korund 21.07.2021, 15:13

Najskôr sa nauč skloňovať. Správne má byť.....na hodinách slovenského jazyka. A to už nepíšem o "zmysle" celej vety. Ty náš truľo z pomocnej školy, čoby reformátorom chcel byť. Radšej si hoň vtáka.

22.07.2021, 17:17
Ty musíš byť veľmi nešťastný človek, keď si tu liečis svoju frustráciu
as response to :
2

1. tomas12345 21.07.2021, 14:11

Ak by som bol ministrom školstva, reformoval by som školstvo a to predovšetkým hodiny slovenského jazyka : 1 : Je podľa mna zbytočné aby sa žiaci učili písať malé písané písmena. Dnes už sa všetko píše bud na počítačoch, mobiloch, alebo ak sa niečo píše ručne tak len veľkými tlačenými písmenami. Ved aj úradné dokumenty sa dnes vypisujú už len veľkými tlačenými písmenami. 2 : Výrazne by som limitoval učenie literatúry. Načo sa žiaci učia čo je to epiteton, metafora, personifikácia ? Načo máme ...

21.07.2021, 15:13
Najskôr sa nauč skloňovať. Správne má byť.....na hodinách slovenského jazyka. A to už nepíšem o "zmysle" celej vety.
Ty náš truľo z pomocnej školy, čoby reformátorom chcel byť. Radšej si hoň vtáka.
as response to :
1
21.07.2021, 14:11
Ak by som bol ministrom školstva, reformoval by som školstvo a to predovšetkým hodiny slovenského jazyka :

1 : Je podľa mna zbytočné aby sa žiaci učili písať malé písané písmena. Dnes už sa všetko píše bud na počítačoch, mobiloch, alebo ak sa niečo píše ručne tak len veľkými tlačenými písmenami. Ved aj úradné dokumenty sa dnes vypisujú už len veľkými tlačenými písmenami.

2 : Výrazne by som limitoval učenie literatúry. Načo sa žiaci učia čo je to epiteton, metafora, personifikácia ? Načo máme vedieť kto to boli Tapákovci, kolko a aké diela napísal Ludovíť Stur, ako vznikala slovenčina, učiť sa jednotlivé básničky naspamet, apod...... ? Načo sa máme učiť aké slová patria medzi archaizmy, literalizmy, zdomácnené slova, skladané slová, striedavé rýmy, združené rýmy, písanie básnickych diel, apod ??? Proste takýchto zbytočností ktoré sa žiaci na hodine slovenčiny musia učiť a nikdy to nevyužijú je kvantum........

Na slovenskom jazyku by sa mali učiť iba tieto veci, všetko ostatné je nadbytočné, a nech sa to učia žiaci na špeciálnych básnických školách, a nie na školách základných či gymnáziach, OA :

1 : Gramatika - vedieť kedy napísať y/i, velké Písmeno, mekčen, dlžen, čiarka, bodka, výkričnik apod.....
2 : Cítanie s porozumením - prečítať text a vypísať z neho obsah
3 : Naučiť sa písať (tlačenými písmenami) a čítať
4 : Vedieť ako písať životopis, a rozne zdvorilostne listy


Toto všetko by sa za 9 rokov stihlo naučiť, aj pri 1-2 hodine slovenčiny týždenne.

newest entries : 

created by dzI/Osize : 83 827 Bgenerated in : 0.085 si'm using cookies, if you disagree leavethemes displays : 9 262 567 xunique displays : 1 164 516 xip address : 3.227.235.216

please, support the creator

page has income only from voluntary contributors...
you may contribute...
by bank transfer
SK41 1100 0000
0026 1872 7972
SWIFT: TATRSKBX
by pay by square...
by PayPal
by Viamo
by Donater
and now look, who contributed...