move to top

Discussion Forum

new Jerusalem
sk| en
login :
if you want to discuss, you must register...registration
if you had lost your password...reset password

you are here : 

main page / religion / theme

Lazar a Boháč - Boháč bol v očistci

entries
1
shows
122
uniques
64
theme was created 19.09.2020 by Tomas123
1
19.09.2020, 23:09
Evanjelium podla Lukáša 16: 19-25

1) "aby tí, ktorí chcú prejsť odtiaľto k vám, nemohli, ani aby sa tí tamztade k nám nedostali."

Poznámka : Kto z neba by chcel prejsť do večného pekla a trpieť naveky v pekle ? Nikto!!! Avšak z neba do očistca by aj dnes boli schopní mnohí dojsť . Mnohí kresťania by sa dnes obetovali za svojich blízkých aby si namiesto nich odtrpeli ich trest v očistci po určitú dobu. Aj Ježiš odtrpel dočasný trest za nás. Rovnako tak by sa našlo mnoho tých čo sú v nebi, ktorí by si ochotne po určitú dobu odtrpeli trest za tých, čo sú v očistci. Tieto verše sú teda definitívnym nezvratným dokazom toho že ide o očistec.

2) "27 A povedal im: Prosím ťa tedy, otče, žeby si ho poslal do domu môjho otca, 28 lebo mám päť bratov, nech im dôrazne svedčí, aby neprišli aj oni do tohoto miesta múk."

Poznámka : Boháč tu oroduje za svojich bratov. Sú však tí, čo sú v pekle, schopní dobrých skutkov ? Ved tí čo sú v pekle sú odlúčení od Boha, a ked je človek zcela odlúčený od Boha, nemože mať v sebe milosť, ani nejakú ochotu či myšlienky na dobrý skutok, akým orodovanie za svojich blízkých určite je.

3) Evanjelium podľa Matúša 13:42
a uvrhnú ich do ohnivej pece. Tam bude plač a škrípanie zubami.

Poznámka : V ohnivej peci - v pekle, teda bude plač a škrípanie zubami, Ježiš túto informáciu zopakoval v evanjeliach celkovo 6 krát. Ako však v príbehu o Boháčovi a Lazárovi vidíme, nebolo tam opísané žiadne škrípanie zubami, ani žiaden plač, a preto sa boháč nenachádzal v pekle, ale v očistci.

4) "23 Potom v pekle, v mukách, pozdvihnul svoje oči a videl Abraháma zďaleka a Lazara v jeho lone."

Poznámka : Nedávalo by moc zmysel, prečo by tí, čo sú v pekle videli tých čo sú v nebi, a naopak, tí, čo boli v nebi, videli tých čo boli v pekle. U tých čo boli v nebi, musel byť takýto pohľad na ľudí v pekle frustrujúci. Na druhej strane, ak by išlo o ľudí z očistca, nebol by pohľad ľudí z neba na nich taký frustrujúci, pretože by vedeli, že títo ľudia, po odtrpení svojho trestu pojdu do neba. Rovnako tak nedáva zmysel, prečo by sa ľudia v pekle mali pozerať na pekné scény neba. Pokiaľ by však išlo o ľudí z očistca, dávalo by to zmysel, pretože pohľad na nebo, dá dotyčným trpiacim dušiam v očistci silu a nádej vytrvať po určitý čas v utrpení.

5) "24 Vtedy zavolal boháč a povedal: Otče Abraháme, zmiluj sa nado mnou a pošli Lazara, aby omočil koniec svojho prsta vo vode a ovlažil môj jazyk, lebo sa mučím v tomto plameni."

Poznámka : Ak je boháč v pekle, tak veľmi dobre vie, že akákoľvek jeho prosba je vopred zbytočná. Ak by bol ale boháč v očistci, potom by bola teoretická šanca, že jeho prosba o kvapku vody bude vyslyšaná. Tak napríklad, veriaci, ktorí sa modlia za duše v očistci, dušiam v očistci možu zmierniť ich utrpenie. A preto aj kebyže je boháč v očistci, a niekto z veriacich bratov by sa za neho modlil, alebo by sa mu rozhodol pomoct, mohol by sa mu čiastočne zmierniť trest v očistci, a preto by boháč mohol dostať aj kvapku vody.
Lenže boháč zomrel, a kedže si nestihol na Zemi vytvoriť veriacich kamarátov, nik sa za neho nemodlil, a nik sa mu nijakým sposobom v očistci nesnažil pomocť, ani Lazár, a to je aj dovod, prečo boháč nedostal od Lazára ani kvapku vody, hoci o nu prosil, pretože vedel, že existovala šanca, že sa mu vyhovie.

6) "25 A Abrahám povedal: Dieťa, rozpamätaj sa, že si ty vzal svoje dobré vo svojom živote a Lazar podobne zlé; a tak teraz on sa tu teší, a ty sa mučíš."

Poznámka : Tu Abrahám nazval boháča, "dieťatom". Výraz "dieťa", "deti" sa používal v Písme na označenie veriacich a v konečnom dosledku spasených kresťanov. Nie je možné, aby takýto výraz použil Abrahám na boháča, ak by bol už naiszo odsúdený v pekle. Ježiš síce nazval Judáša priateľom, ale to bolo ešte predtým ako ho Judáš zradil, čiže v tom čase ked bol Judáš nazvaný priateľom, ešte Judáš nebol odsúdený, ešte sa mohol zachrániť a mohol a mal šancu byť spasení.

7) "26 A nad to nado všetko medzi nami a vami je upevnená veliká priepasť, aby tí, ktorí chcú prejsť odtiaľto k vám, nemohli, ani aby sa tí tamztade k nám nedostali."

Poznámka : Pod veľkou priepastou sa tu asi nemyslí veľká vzdialenostná priepasť, kedže boháč videl v diaľke Lazára, a preto vzdialenosť medzi nebom o očistcom bola len niekolko desiatok metrov. Pravdepodobne sa tu teda myslí veľká duchovná priepasť a nie vzdialenostná priepasť.
Medzi nebom a miestom kde bol boháč, je teda veľká duchovná priepasť, avšak pozor, nehovorí sa tu o nekonečne veľkej priepasti, ale "len" o velkej priepasti, čo znamená, že duchovná priepasť medzi nebom a boháčovým miestom - očistcom, je konečná, a nie nekonečná akoby tomu bolo v prípade neba a pekla.



.................................................................................................................................................

PROTIARGUMENTY :

1) Boháč žil v prepychu, može takýto človek v konečnom dosledku byť po určitom čase spasení ?

ODPOVEĎ : Aj lotor na kríži, hoci bol zlodej a hriešnik, napriek tomu v posledných chvilach svojho života úprimne olutoval svoje hriechy a Boh mu odpustil. Možno aj tu nastala podobná situácia, kedy sa boháč v poslednej chvíli, alebo krátko pred svojou smrťou uvedomil, a úprimne oľutoval svoje hriechy. A navyše, okrem boháčovho správania k Lazárovi, nevieme ako sa boháč správal v iných sférach života, k ostatným ľudom, možno že tam boháč spravil nejaké dobré skutky, niečo za čo sa v konečnom dosledku vyhol večnému trestu v pekle.

2) "23 Potom v pekle, v mukách, pozdvihnul svoje oči" - všetky preklady píšu o tom, že boháč bol v pekle.

Poznámka : Prekladatelia boli presvedčení o tom, že boháč sa nachádza v pekle, a preto grécke slovo ??? ktoré sa používalo na označenie podsvetia, v tomto prípade preložili ako peklo, pričom správny preklad by mal byť podsvetie a výraz podsvetie dáva úplne iný význam ako výraz "peklo".

Ak chcel apoštol Lukáš presvedčiť čitatelov, že miesto v ktorom sa nachádza boháč je peklo, neurobil to moc presvedčivo, pretože výraz "podsvetie", v Novom Zákone nie je typickým označením pre peklo. Oveľa lepšie by sa peklo opísalo výrazom "gehenna", alebo ohnivé jazero, než výrazom "podsvetie".

3) Prečo Boháč nedostal ani kvapku vody ak by bol v očistci ?

Poznámka : Pretože si mal odtrpieť velmi tvrdý očistec.



PS : Toto vlákno slúži na to, aby sa tu náhodní okoloidúci nekatolíci presvedčili o existencii očistca, a nedali sa oklamať falošnými svedectvami Billa Wieseho, Mary Baxter, ktoré si za svoje "svedectvá" pýtajú peniaze (to je v priamom rozpore s učením Biblie). Na reakcie dotyčného pána tu na fore reagovať nebudem, kedže s nim už diskutovať odmietam.

newest entries : 

created by dzio.skcontact creatorsize : 83 182 Bgenerated in : 0.083 si'm using cookies,
if you disagree leave
themes displays : 5 919 453 xunique displays : 809 412 xip address : 18.207.102.38

please, support the creator

page has income only from voluntary contributors and ads
you may contribute...
by bank transfer
SK41 1100 0000
0026 1872 7972
SWIFT: TATRSKBX
by pay by square...
by PayPal
by Viamo
by Donater
and now look, who contributed...
options
main pageaboutgalleryjokescitatesinteligence teststatslipkažumpaandroid versionit's your turn
searching
lipka @ facebook