move to top

Discussion Forum

new Jerusalem
sk| en
login :
if you want to discuss, you must register...registration
if you had lost your password...reset password

you are here : 

main page / technics / chain

Záhada Turínskeho plátna?

entries
18
shows
4 730
uniques
834
theme was created 18.06.2017 by Dwesa
18

17. Dwesa 21.06.2017, 11:43

Hmm To je také výstižné... evolúcia ho vyselektuje preč, jeho archaické názory a autoritárske sklony

21.06.2017, 11:57
Presne tak

Slepa vetva evolucie
as response to :
17

16. EnaXnaY 21.06.2017, 11:42

Zhrnme to takto : geneticky odpad

21.06.2017, 11:43
Hmm To je také výstižné... evolúcia ho vyselektuje preč, jeho archaické názory a autoritárske sklony
as response to :
16

15. Dwesa 21.06.2017, 11:11

Skôr komár

21.06.2017, 11:42
Zhrnme to takto : geneticky odpad
as response to :
15

12. EnaXnaY 21.06.2017, 10:11

On je vlk samotar

21.06.2017, 11:11
Skôr komár
as response to :
12

11. Dwesa 21.06.2017, 09:54

Aj vlk len nasleduje vodcu svorky a to tamten nie je

21.06.2017, 10:11
On je vlk samotar
as response to :
11

10. EnaXnaY 21.06.2017, 09:39

Nie ofca On je vlk co sa na ofcu hra

21.06.2017, 09:54
Aj vlk len nasleduje vodcu svorky a to tamten nie je
as response to :
10

9. Dwesa 21.06.2017, 09:33

Veď iste. Je to len agresívna ofca

21.06.2017, 09:39
Nie ofca

On je vlk co sa na ofcu hra
as response to :
9

7. Lemmy 21.06.2017, 00:29

Môže byť. Ale všimni si, ako Fotón Alexander zmĺkol, keď som sa ho opýtal, čo on tvrdí. On totiž nemá názor, vie len kopírovať z biblošky.

21.06.2017, 09:33
Veď iste. Je to len agresívna ofca
as response to :
7

6. Dwesa 20.06.2017, 19:54

Skôr je to obyčajná maľba a ani nie veľmi realistická: "Výskumníci Joe Nickell a Gregory S. Paul nezávisle na sebe došli k záveru, že telesná stavba vyobrazenej postavy nie je realistická v detailoch štruktúry tváre a kvôli celkovému predĺženiu postavy, čo bol typický znak gotického umenia. Na podvrh poukazujú aj mikroskopické a chemické analýzy - potvrdili prítomnosť červeného okru a iných maliarskych pigmentov."

21.06.2017, 00:29
Môže byť. Ale všimni si, ako Fotón Alexander zmĺkol, keď som sa ho opýtal, čo on tvrdí. On totiž nemá názor, vie len kopírovať z biblošky.
as response to :
6

5. Lemmy 20.06.2017, 11:36

Adam Roman: Predstavujem si to asi tak, že niektorí ľudia (templári?) začali pašiové hry trocha preháňať, až sa nakoniec tak rozvášnili, že pri nich začali ukrižovávaním zabíjať ľudské obete. Toto je celkom „ľudský“ prvok hypotézy – s ľudskými obeťami sa stretávame na stránkach Starého zákona dosť často, ale nielen tam. Možno po desaťročiach sa nejakou náhodou vytvorili podmienky pre vznik chabého obrazu na vhodnom druhu plátna – možno čosi na spôsob Vignonovej vaporografickej hypotézy. Prvý obr...

20.06.2017, 19:54
Skôr je to obyčajná maľba a ani nie veľmi realistická:
"Výskumníci Joe Nickell a Gregory S. Paul nezávisle na sebe došli k záveru, že telesná stavba vyobrazenej postavy nie je realistická v detailoch štruktúry tváre a kvôli celkovému predĺženiu postavy, čo bol typický znak gotického umenia. Na podvrh poukazujú aj mikroskopické a chemické analýzy - potvrdili prítomnosť červeného okru a iných maliarskych pigmentov."
consents: Lemmy
as response to :
5

1. Dwesa 18.06.2017, 12:43

Vlastne to záhada už nejakú dobu nie je, viaceré nezávislé a blinded merania datovali plátno do obdobia stredoveku, ani len pohrebné rituály nezodpovedajú dobe a za podvrh bolo označené už v roku 1359 biskupom... Viac tu: http://invivomagazin.sk/zahada-turinskeho-platna-pravdu-odhalila-uz-stredoveka-cirkev_77.html

20.06.2017, 11:36
Adam Roman: Predstavujem si to asi tak, že niektorí ľudia (templári?) začali pašiové hry trocha preháňať, až sa nakoniec tak rozvášnili, že pri nich začali ukrižovávaním zabíjať ľudské obete. Toto je celkom „ľudský“ prvok hypotézy – s ľudskými obeťami sa stretávame na stránkach Starého zákona dosť často, ale nielen tam. Možno po desaťročiach sa nejakou náhodou vytvorili podmienky pre vznik chabého obrazu na vhodnom druhu plátna – možno čosi na spôsob Vignonovej vaporografickej hypotézy. Prvý obraz bol iste silne zdeformovaný a sotva viditeľný, ale bol to obraz, ktorý si rozvášnení pašioví hráči a diváci všimli, a iste ich nenechal ľahostajných! Nebolo potom už nijakým principiálnym problémom vylepšovať ani podmienky, ani obraz. Koľko teórií bolo vytvorených nato, aby sa vysvetlilo, ako mohol na nerovnom plátne vzniknúť taký vyrovnaný obraz! Moja hypotéza tento problém nemá: tí, čo obraz na ľudských obetiach vytvárali, si za desaťročia iste už našli nejakú metódu, ako plátno pekne napnúť, aby bol výsledok takmer dokonalý.

Ale pozor! Musím zdôrazniť ešte raz, že ak je to tak, potom muž Turínskeho plátna nebol jedinou obeťou. Bol bičovaný, tŕním korunovaný, a nakoniec ukrižovaný – ale nie ako prvý! Nato, aby sa po tisícročí znovuobjavilo celé „umenie“ krucifixácie, bolo treba veľmi veľa pokusov. Najprv nevinným ľuďom zatĺkali klince do dlaní a zistili, že sa im dlane pretrhli a obete ešte živé z kríža spadli. Muselo sa preto na ďalších obetiach zisťovať to správne miesto na zatĺčenie klincov. A tak to bolo aj s ďalšími detailami. Koľko bolo tých pokusných „dobrovoľníkov“? Desiatky, stovky? link
as response to :
1
18.06.2017, 12:43
Vlastne to záhada už nejakú dobu nie je, viaceré nezávislé a blinded merania datovali plátno do obdobia stredoveku, ani len pohrebné rituály nezodpovedajú dobe a za podvrh bolo označené už v roku 1359 biskupom...

Viac tu: link

newest entries : 

created by dzio.skcontact creatorsize : 99 028 Bgenerated in : 0.072 si'm using cookies,
if you disagree leave
themes displays : 5 568 053 xunique displays : 753 230 xip address : 3.92.74.105

please, support the creator

page has income only from voluntary contributors and ads
you may contribute...
by bank transfer
SK41 1100 0000
0026 1872 7972
SWIFT: TATRSKBX
by pay by square...
by PayPal
by Viamo
by Donater
and now look, who contributed...
options
main pageaboutgalleryjokescitatesinteligence teststatslipkažumpaandroid versionit's your turn
searching
lipka @ facebook