4 | | 3. Lemmy 12.08.2020, 14:04 Prečo nie som kresťanom. http://adam.humanisti.sk/?p=109 ▲13.08.2020, 17:46 |
|
as response to : 3 | | 2. Lemmy 12.08.2020, 14:03 20. storočie sa zapíše do dejín ako epocha masových útokov kresťanov na život, ako nekončiaca sa séria vojen a neustála masakra nevinných ľudských bytostí. Svedomie, tak individuálne, ako aj spoločenské, podlieha dnes – medziiným aj pod vplyvom dotieravých masmédií (napr. Katolícke noviny) – veľmi vážnemu a smrteľnému nebezpečenstvu: spočíva v zotretí hranice medzi dobrom a zlom vo veciach týkajúcich sa základného práva na život. Značná časť dnešnej spoločnosti sa, žiaľ, javí podobná tej, ktorú... ▲12.08.2020, 14:04 |
Prečo nie som kresťanom. link |  |
|
as response to : 2 | | 1. Skapala mačka 11.08.2020, 16:37 20. storočie sa zapíše do dejín ako epocha masových útokov na život, ako nekončiaca sa séria vojen a neustála masakra nevinných ľudských bytostí. Svedomie, tak individuálne, ako aj spoločenské, podlieha dnes – medziiným aj pod vplyvom dotieravých masmédií – veľmi vážnemu a smrteľnému nebezpečenstvu: spočíva v zotretí hranice medzi dobrom a zlom vo veciach týkajúcich sa základného práva na život. Značná časť dnešnej spoločnosti sa, žiaľ, javí podobná tej, ktorú sv. Pavol opisuje v Liste Rimanom.... ▲12.08.2020, 14:03 |
20. storočie sa zapíše do dejín ako epocha masových útokov kresťanov na život, ako nekončiaca sa séria vojen a neustála masakra nevinných ľudských bytostí. Svedomie, tak individuálne, ako aj spoločenské, podlieha dnes – medziiným aj pod vplyvom dotieravých masmédií (napr. Katolícke noviny) – veľmi vážnemu a smrteľnému nebezpečenstvu: spočíva v zotretí hranice medzi dobrom a zlom vo veciach týkajúcich sa základného práva na život. Značná časť dnešnej spoločnosti sa, žiaľ, javí podobná tej, ktorú sv. Pavol opisuje v Liste Rimanom. Pozostáva z ľudí, „ktorí neprávosťou prekážajú pravde“ (1, 18) [hovorí o kresťanoch]: keď sa odvrátili od Boha a domnievajú sa, že môžu vybudovať pozemskú spoločnosť bez neho [rímskokatolícka ríša], „stratili sa vo svojich myšlienkach“, takže „ich nerozumné srdce sa zatemnilo“ (1, 21); „Hovorili, že sú múdri a stali sa hlúpymi“ [kňazi] (1, 22). Dopúšťajú sa skutkov, ktoré si zasluhujú smrť a „nielenže to sami robia, ale aj schvaľujú, keď to robia iní“ (1, 32) [napríklad kňazi súložia s deťmi, katolícka pedofília]. Ak svedomie, ktoré je okom, prinášajúcim svetlo pre dušu (porov. Mt 6, 22 – 23), nazýva „zlo dobrom a dobro zlom“ (porov. Iz 5, 20), znamená to, že je už na ceste nebezpečnej degenerácie a úplnej morálnej slepoty. Preto je načase opustiť kresťanské ideológie.  |  |
|
as response to : 1 | 20. storočie sa zapíše do dejín ako epocha masových útokov na život, ako nekončiaca sa séria vojen a neustála masakra nevinných ľudských bytostí.
Svedomie, tak individuálne, ako aj spoločenské, podlieha dnes – medziiným aj pod vplyvom dotieravých masmédií – veľmi vážnemu a smrteľnému nebezpečenstvu: spočíva v zotretí hranice medzi dobrom a zlom vo veciach týkajúcich sa základného práva na život. Značná časť dnešnej spoločnosti sa, žiaľ, javí podobná tej, ktorú sv. Pavol opisuje v Liste Rimanom. Pozostáva z ľudí, „ktorí neprávosťou prekážajú pravde“ (1, 18): keď sa odvrátili od Boha a domnievajú sa, že môžu vybudovať pozemskú spoločnosť bez neho, „stratili sa vo svojich myšlienkach“, takže „ich nerozumné srdce sa zatemnilo“ (1, 21); „Hovorili, že sú múdri a stali sa hlúpymi“ (1, 22). Dopúšťajú sa skutkov, ktoré si zasluhujú smrť a „nielenže to sami robia, ale aj schvaľujú, keď to robia iní“ (1, 32). Ak svedomie, ktoré je okom, prinášajúcim svetlo pre dušu (porov. Mt 6, 22 – 23), nazýva „zlo dobrom a dobro zlom“ (porov. Iz 5, 20), znamená to, že je už na ceste nebezpečnej degenerácie a úplnej morálnej slepoty.
(encyklika Evangelium Vitae) |  |
|
|