none dzio.sk
nový "Jeruzalem"
sk
|
en
|
tT

novinka dňa

Nový designer apiek ;)

24.03.2024 07:38
Začal SOM pracovať na designeri apiek (zatiaľ pre web, neskôr pre android a windows) 😉

Už to vie konfigurovať stránky s obsahom 😉

Aj nejaké témy sú tam 😉

Kukni na https://www.madzi.sk/ 😉


všetky novinky skryť novinku
pre správne fungovanie tejto stránky, potrebujem používať cookies...

Úvod do objektového programovania
čo je objektové programovanie...
01.04.2022 17:45

Všade okolo nás sú objekty...
OBJEKT je niečo s čím sa stretávame v živote...
Môže sa jednať o nejakú hmotnú vec ale aj o niečo abstraktné...

Objekt je teda napríklad:
Pes, ktorý šteká na dvore...
Lietadlo, ktoré pristálo na letisku...
Človek na ktorého práve pozeráš...
Myšlienka, ktorá ti preletela hlavou...
Čas, ktorý kráča niekam do nenávratna...
Prosto čokoľvek čo existuje v realite či ríši fantázie a vieš o tom niečo povedať...
OBJEKT je pojem, ktorým označujeme entitu s ktorou sa môžeme v živote "zraziť" ;)
Objekt je možné opísať...
Zadefinovať aké má VLASTNOSTI a čo je schopný VYKONAŤ...
Takáto špecifikácia objektu sa volá TRIEDA...
Pri špecifikovaní triedy objektu si môžeme pomôcť nasledujúcimi otázkami o objekte:
KTO / ČO JE (OBJEKT) ?
- takto získame meno triedy pre objekt
AKÝ JE (OBJEKT) ?
- takto získame zoznam vlastností triedy pre objekt
- napríklad stav rádia (hraje?), suma drobných v peňaženke, hmotnosť človeka, atď...
ČO ROBÍ (OBJEKT) ?
- takto získame zoznam metód triedy pre objekt
- tu je dôležité zohľadniť aj to aké VSTUPY a VÝSTUPY má objekt = to sú PARAMETRE metód
- napríklad rádio možno zapnúť, peniazmi z peňaženky možno platiť, hmotnosť človeka možno odvážiť, atď...
AKO (OBJEKT) INTERAGUJE S INÝMI OBJEKTAMI ?
- takto získame základnú predstavu o aplikačnom toku prípadne o vstupoch a výstupoch metód objektu
- pre bližšie info pozri časť ALGORITMY
SYSTÉM sa teda skladá z objektov...

A programátor píše program tak, že definuje triedy na základe ktorých vzniknú v systéme objekty, ktoré medzi sebou interagujú...

Škatuľky
o čom to celé je...
01.04.2022 17:45

Hra sa so škatuľkami
Všetko čo my programátori robíme je, že sa hráme so škatuľkami...

Škatuľky máme na to aby sme v nich čosi ukryli...

Niečo dôležité...

To niečo sú DÁTA...

V jednej škatuľke sa môže skrývať nejaké číslo a v inej zas konkrétny text...

To sú škatuľky jednoduché...

A potom sú tu špeciálne škatuľky, ktoré obsahujú v sebe viacero dát vo forme OBJEKTU...

Objekt je niečo čo má v sebe ďalšie škatuľky plus dokáže s týmito škatuľkami v sebe rôzne manipulovať...

Takže to zhrniem...

Škatuľka slúži na uchovanie niečoho a je konkrétneho typu aby bolo jasné čo sa s obsahom škatuľky môže robiť...

Napríklad ak škatuľka obsahuje číslo tak dané číslo je možné sčítať s iným číslom, ktoré môže byť v inej škatuľke...

Ak sa stretneš s pojmom ATRIBÚT, VLASTNOSŤ či PREMENNÁ tak vedz, že sa jedná o takúto škatuľku...
xxx
veľkosť 50 504 B
vygenerované za 0.14769 s
vytvoril dzI/O 2015 - 2024
táto stránka musí používať koláčiky aby mohla fungovať...
zobrazená 285 x
všetky 1 831 491 x
ip 44.201.131.213

podpora

stránka má príjem jedine od dobrovoľných podporovateľov
za mesiac 2024 / 3, bolo na reklamu kliknuté 3,67 € (30 klikov), z toho dnes 0,13 € (1 klik), ďakujem...
prosím, podpor stvoriteľa
prevodom na účet:
SK41 1100 0000 0026 1872 7972
SWIFT: TATRSKBX
názov účtu:
Dziak Maroš, Ing.
banka:
Tatra banka, a.s.
Hodžovo námestie 3
811 06 Bratislava 1
none
cez paypal:
cez viamo:
none
cez donater:
poštou:
Ing. Maroš Dziak
Budovateľská 67
075 01 Trebišov
Slovensko, EU
a teraz pozri, kto prispel:
online používatelia (3)
madzi @ facebook
MaDzi
lipka @ facebook
Lipka
help @ facebook
Help
zmysel života @ facebook
Zmysel života
kniha života @ facebook
Kniha života
documentor @ facebook
Documentor
univerozum @ facebook
Univerozum
zdieľaj
štatistiky
TOPlist TOPlist TOPlist